Σε συνέχεια της αναφοράς μας
το πλοίο που δώρησε ο εφοπλιστής Παναγιώτης Λασκαρίδης στο ΠΝ αφορά στο Stril Neptune, το οποίο θα ενταχθεί και θα χρησιμοποιηθεί ως ΠΓΥ (Πλοίο Γενικής Υποστήριξης) ανοικτής θαλάσσης από το ΠΝ.
Το Stril Neptune είναι μια ναυπήγηση του 1999 με εκτόπισμα 3.000 (πλήρες φορτίου), με μήκος 70,4 m, πλάτος 16 m και βύθισμα 8 m το οποίο σχεδιάστηκε ως PSV (Platform Support Vessel) για την υποστήριξη πλατφορμών άντλησης πετρελαίου/αερίου, διάσωση-πυρόσβεση αλλά και ρυμούλκηση ακόμη και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Διαθέτει δυο κύριους κινητήρες Caterpillar 3608 DITA των 2.710kw (3686 bhp) οι οποίοι «οδηγούν» δυο άξονες με προπέλες μεταβλητού βήματος και τρεις βοηθητικούς, δυο Caterpillar 3406 DIT των 277 kw και έναν ανάγκης Caterpillar 3304 T των 116 kw, οι οποίο «οδηγούν» τρεις προπέλες εκτέλεσης ελιγμών και εξυπηρετούν το σύστημα δυναμικής σταθεροποίησης που επιτρέπει στο πλοίο να παραμένει ακίνητο σε συγκεκριμένο σημείο. Μπορεί να πλεύσει με ταχύτητα 14 κόμβων με μέγιστη τους 18 κόμβους.
Διαθέτει μεγάλο κατάστρωμα μεταφοράς γενικού φορτίου 580 m2 (44,3×13,1 m), έως και 650τόνων με γερανό διαχείρισής του HMC1301 LK35-15 ανυψωτικής ικανότητας 3,5 τόνων καθώς και δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 900 κυβικών μέτρων.
Το Stril Neptune, θα καλύψει εκπεφρασμένες ανάγκες του ΠΝ, σε γενική υποστήριξη, πετρεύλευση πλοίων, ανεφοδιασμό ορμητηρίων, ρυμούλκηση, διάσωση κ.ά. δεδομένου ότι παλαιότερες προσπάθειες απόκτησης τέτοιου πλοίου ή ναυπήγησής του δεν τελεσφόρησαν λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Η Π&Δ είχε αναφερθεί πρόσφατα με άρθρο της στις πολλές δωρεές των αδελφών Λασκαρίδη τόσο στο ΠΝ όσο και στο ΛΣ-ΕΛΑΚ.
Το ΠΝ είχε ενδιαφερθεί για ποια σαν αυτό αλλά λόγω έλλειψης κονδυλίων η προσπάθεια δεν τελεσφόρησε… Κι εμείς περιμένουμε μετά από αυτή την πρόταση τι; Νέες belhara; Πόσες; 4; Παραπάνω; Νέο στόλο και δίκτυοκεντρικά ρομποτικά συστήματα που θα εκτοξεύουν πυραύλους και μια belhara κρυμμένη κάπου στο Αιγαίο θα μπορεί να κατευθύνει τους πυραύλους στον στόχο;
Μάλιστα.. αξιέπαινη η χορηγία αλλά δείχνει τις δυνατότητες εξοπλισμών και όποιος αντιλαμβάνεται κάτι άλλο θα πέσει βαριά και από ψηλά..
Έτερον… εκάτερον. Υπήρχαν και υπάρχουν σε όλα προτεραιότητες. Όταν η προτεραιότητα είναι για κύριο υλικό (και μάλιστα δεν μπορεί να ικανοποιηθεί την τελευταία δεκαετία) δεν χρηματοδοτούνται δευτερεύοντα προγράμματα… παρά μόνο όταν και αυτά γίνουν κρίσιμα. Καλλιεργείται δεκαετίες ο μύθος ότι όλες οι εξοπλιστικές ανάγκες μπορούν να ικανοποιηθούν και πηγαίνουμε στις μεγάλες αφήνοντας τις μικρές. Αυτό φυσικά δεν ίσχυε ποτέ, ούτε καν στην εποχή των… παχέων αγελάδων. Ένα ΠΓΥ αυτής της κατηγορίας ήταν απαραίτητο. Ξέρουμε ότι εξετάστηκε η περίπτωση παραχώρησης ή αγοράς μεταχειρισμένου. Μετά υπήρξε πρόταση ναυπήγησης αλλά δεν υπήρχαν τα κονδύλια και μάλλον είναι δύσκολο να υπάρξουν.
Ενας λόγος που διαφωνώ με τις μεγάλες αγορές είναι ότι με μια μεσαιο-μεγάλη αγορά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε δεκάδες μικρές ανάγκες που θα έχουν σημαντικό επιχειρησιακό αποτέλεσμα.
Οπως είχε γράψει η “Π” στη δεκαετία του 1980 μια φορτηγίδα καυσίμων μπορεί να αξίζει όσο μια φρεγάτα δε θυμάμαι το τεύχος αλλά πρέπει να ήταν γύρω το 1986-1988.
Αρα μήπως λεφτά υπάρχουν απλά πρέπει να τα μεταφέρουμε;
Το δίδυμο πλοίο του Προμηθέας, θα ήταν μια καλή προσθήκη για το ΠΝ; Δεδομένου ότι αποσύρεται το 2020 νομίζω και είναι σχετικά νέας ηλικίας.
Το ETNA ?
Εξαιρετικη επιλογη απο καθε αποψη αλλα νομιζεις πως θα αγοραστει μαζι με τοσα αλλα αξιολογα πλοια που αποσυρουν οι Ιταλοι ενω εδω δεν αγοραζουν καν επαρκη αριθμο τορπιλων και περιμενουμε μηνες για προμηθειες που εχουν χρονισει επικινδυνα και ολο καποιοι μας καθησυχαζουν οτι ολα θα γινουν?
Ο Προμηθέας δεν είναι διπατος όπως ορίζουν οι κανονισμοί για μεταφορά καυσίμων από όσο ξέρω.
Ναι, δεν είναι δίπατο, αλλά αυτό δεν αναιρεί την αξία του πλοίου. Εννοείται πως με το ανάλογο κόστος και μείωση του ωφέλιμου όγκου να μετασκευαστεί σε double hull.
Λόγω χαρακτηριστικών, τα 2 ETNA θα μπορούσαν να ενισχυθούν σταδιακά με ραντάρ (πχ από τις MEKO), άλλα συστήματα και όπλα κι έτσι θα μπορούσαν να υποστηρίζουν εκ περιτροπής τα σκάφη μας στην ΝΑ Μεσόγειο (και με αγήματα ειδικών δυνάμεων). Βέβαια θα μου πεις, ποιά σκάφη μας και πού…
σε καιρό ειρήνης ειναι θεμα ο μονός πάτος γιατι τσινάνε οι αλλες χώρες που δεν θελουν τετοια πλοια στα νερά τους. μεγάλο το ρισκο μόλυνσης αμα σκιστεί λιγο σε κανα βραχο. Εχουμε ενα θεματακι με το ΝΑΤΟ σε αυτο τον τομέα (και γιαυτό εχουμε κρατήσει και τα αλλα δυο τα αρχαία).
Να είναι καλά ο άνθρωπος. Μια ερώτηση αυτός το ανταλλάγματα παίρνει από το κράτος για την δωρεά;
Εγώ πάντως θα του έδινα και φοροαπαλλαγή για τα επόμενα π.χ 10 χρόνια αν μπορούσε να συνεισφέρει για την αγορά φρεγατών και τορπιλών…..
Άργησες φίλε μου. Επειδή η Ναυτιλία είναι στρατηγικής σημασίας για το Έθνος αλλά και γιατί οι Εφοπλιστές εισάγουν συνάλλαγμα παράγοντας θέσεις εργασίας, η φοροαπαλλαγή τους είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένη.
Πάντως, επί Κυβερνήσεως Σαμαρά ξεκίνησε μία συμφωνία κυρίων ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τους Έλληνες Εφοπλιστές, οι οποίοι ετησίως συνεισέφεραν εκατοντάδες εκατ. ευρώ (την πρώτη χρονιά νομίζω 350-400) καταλήγοντας στον Προϋπολογισμό του 2019 πέρισυ να καταχωρηθεί από την Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου ποσόν της τάξεως των 40 εκατ. αν δεν απατώμαι.
Θα στο θέσω διαφορετικά το ερώτημά σου: οι πολιτικοί ταγοί που σε έφεραν σε αυτήν την οικονομική κατάσταση και που απαξίωσαν την έννοια της αποτροπής των ΕΔ οδηγώντας και το στόλο στην απαξία, ποιες παροχές και ωφελήματα απολαμβάνουν ακόμα από αυτό το κράτος δηλ. από εσένα τον φορολογούμενο πολίτη;
Αυτές οι ψευδοδιαπιστώσεις απαντήθηκαν κατά την δραματική δεκαετία που πέρασε. Σε ενημερώνω δε, πως στις Δημοκρατίες δεν διαλέγουν οι Πολιτικοί τους Λαούς αλλά οι Λαοί τους Πολιτικούς τους.
Γι’αυτό και οι ευθυνόφοβοι πολίτες πάντα προτιμούν τις Δικτατορίες: Για να αποποιούνται πιο έυκολα τις ευθύνες τους όταν στριμώξουν τα πράγματα.
Η αποτροπή των Ε.Δ. εδράζεται στην Εθνική ομοψυχία, κάτι που για σένα είναι άγνωστο εάν κρίνω από τα γραφόμενά σου.
Επίσης τις παροχές και τα ωφελήματα των πολιτικών θα ήθελα να τα συγκρίνεις με τα επιδόματα και τις παροχές προς τον εαυτό σου, δηλαδή τον Σοφό Λαό. Πες μας λοιπόν τί παίρνεις. Βλέπεις, εσείς οι “φορολογούμενοι πολίτες” είστε εκατομμύρια περισσότεροι από τους “κακούς” πολιτικούς. Και δεν είστε λιγότερο ωφελήμένοι από αυτούς από την περικοπή των Αμυντικών Δαπανών ή της Στρατιωτικής Θητείας.
Άλλωστε “μαζί δεν τα φάγατε”; Ή όχι;
Οι δωρεές προς κρατικούς φορείς αφαιρούνται από τον φόρο στον οποίο υποχρεούται κάθε φυσικό/νομικό πρόσωπο.
Δεν είναι ανάγκη. Ο Ελληνικός Εφοπλισμός έχει Συνταγματικώς κατοχυρωμένη φοροαπαλλαγή.
Τίποτε. Μόνον φθόνο, ζήλεια και κουτοπονηρία από τους συμπολίτες του.
Ωφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Κο Λασκαρίδη.
Ελπίζω να βρει μιμητές από τους μεγαλοκαραβοκύρηδες που έχει η Ελλάδα….
Σε τέτοιες περιπτώσεις η ονοματοδοσία του πλοίου θα έπρεπε να γίνει σύμφωνα με την επιθυμία του δωρητή. Εάν γινόταν κάτι τέτοιο, θα ξυπνούσαν και άλλοι εφοπλιστές λόγω ανταγωνισμού, και στο τέλος θα κέρδιζε το ΠΝ. Σκεφτείτε ενα πχ περιπολικο με το όνομα ΝΙΆΡΧΟΣ. Πόσο θα κινητοποιουσε και άλλους
Τα πολεμικα πλοια, ακομη και τα βοηθητικα, δεν εχουν ονομα.
Κι εγώ που νόμιζα ότι η Φρεγάτα “ΕΛΛΗ” έχει όνομα … “ΕΛΛΗ”. Άσε που τόσα χρόνια πίστευα ότι το καταδρομικό “ΑΒΕΡΩΦ” είχε ονομαστεί έτσι λόγω της συμβολής της κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ…
Ειχα κατι αλλο στο μυαλο μου και πατησα ποστ , αλλα δεν σβηνοταν το σχολιο μετα.
Λάθη κάνουν όλοι,
ακόμα και συ Μανώλη. 🙂
Τι εννοείς; Όλα τα πλοία του ΠΝ έχουν όνομα. Οι λέμβοι δεν έχουν όνομα όπως για παράδειγμα οι ναρκαλιευτικές άκατοι που είχαμε παλαιότερα ή τα πλωτά του ΛΣ εκτός από τα ΠΑΘ που έχουν (π.χ. Αρκοί, Γαύδος κ.τ.λ.).
Τα φρεγάτα “Ελλη”, “Κανάρης” πλοίο αλιείας τορπιλών “Αραχθος”, το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης του λιμενικού “Γαύδος” σας λένε κάτι; Και κάπου έχω και την επιγραφή με το όνομα του πλοίου κοντά στην κλίμακα επιβίβασης.
Και πιο πρακτικά το Ρίτσος, Γρηγορόπουλος, Κρισταλλίδης;
http://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/taxea-peripolika-kv/taxea-peripolika/typou-roussen/pyravlakatoi-tpk-typou-roussen.html
Δεν είθισται, αν και υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα. Το πιο γνωστό είναι το Θωρηκτό Αβέρωφ που φέρει το Οικογενειακό όνομα του Δωρητή του.
Πάντως στις πρωτότυπες κατασκευές υπάρχει ονοματοδοσία στην Κλάση όπως π.χ. τα 3 Παράκτια Περιπολικά Κλάσεως Παναγόπουλος (Παναγόπουλος Ρ61,Ρ70,Ρ96) που έφεραν το Οικογενειακό του δωρητή αλλά και σχεδιαστή(!) τους.
Μπράβο στο κύριο Λασκαρίδη!Όσο για το πλοίο, του φορτώνουμε το s-300 και το κάνουμε πλοίο αεράμυνας περιοχής!!!
Μόνο S-300; Mέχρι και ιπτάμενο δίσκο!
Να βάλουμε και από έναν Ουλαμό LEO2HEL εκατέρωθεν της πάνω κουβέρτας, κι έτσι μπορούμε να κάνουμε τηλεμετρημένη, υπολογισμένη άμεση βολή με APDSFS στα 6 χιλιόμετρα, Άμα θέλουμε έμμεσες να δέσουμε κάνα Μ109 στην πρύμνη. Φτάνει.
😛
ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ στον κύριο Λασκαρίδη μπορεί σε μερικούς να φαίνεται μικρή δωρεά αλλά είναι από της καλύτερες που έχω δει να γίνονται τα τελευταία χρόνια
Μπράβο στο Ίδρυμα Λασκαρίδη!!!
Το σκάφος μπορεί να αποδειχθεί κάτι παραπάνω από πολύτιμο. Θεωρώ όμως ότι εκτός από πλοίο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης που εν προκειμένω εννοούν να κάνει πάσης φύσεως χαμαλοδουλειές (γιατί δεν διαθέτει συστήματα RAS), το ΠΝ οφείλει να το αξιολογήσει με ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΥΑΛΟ και να πειραματιστεί και με τον ρόλο ως σκάφους μεταφοράς Ειδικών Δυνάμεων. Ιδίως με το σύστημα δυναμικής σταθεροποίησης θα μπορούσε να δράσει σε δύσκολες συνθήκες και να υποστηρίξει εξαιρετικά τους πεζοναύτες, ΟΥΚ, Ζ’ ΜΑΚ κλπ… Εύχομαι να υπάρξουν κι άλλες παρόμοιες δωρεές.
Παρεμπιπτόντως, η νέα ηγεσία των US Marines έχει ξεκινήσει να αξιολογεί τέτοιες λύσεις μικρότερων σκαφών και γενικά μιας προσέγγισης επιχειρήσεων την οποία θα έπρεπε να αξιολογήσουμε πάρα πολύ σοβαρά.
Συγχαρητήρια στον κ. Λασκαρίδη. Το πλοίο αυτό μπορεί να προσφέρει πολλά στο στόλο, σίγουρα όμως δεν μπορεί να επιτελέσει πετρέλευση πλοίων.
Μια ρεαλιστική προοπτική θα ήταν η μετατροπή του σε πλοίο διάσωσης υποβρύχιων ή καθώς το κόστος εξοπλισμού είναι τεράστιο η πιστοποίηση του να φέρει τον εξοπλισμό NATO Submarine Rescue System (NSRS), φυσικά χωρίς να χάσει τη δυνατότητα να επιτελεί τις υπόλοιπες αποστολές του. Έτσι θα καλυφθεί ένα τεράστιο επιχειρησιακό κενό του ΠΝ.
Υπάρχει καποιος τεχνικος λογος που μου διαφευγει? Γιατι στα ματια μου… αν μπορει να μεταφέρει καυσιμα, μπορει και να τα δώσει.
Τα πλοία αυτού του τύπου (Offshore supply vessel) συνήθως δεν έχουν δεξαμενές πετρελαίου επιπλέον αυτών που προορίζονται για τις ανάγκες των δικών τους μηχανών, οποτε η ποσότητα καυσίμων που μεταφέρουν είναι περιορισμένη. Επιπλέον η αντλίες πετρελαίου έχουν χαμηλή παροχή καθώς η χρήση τους είναι για μεταφορά πετρελαίου μεταξύ των δεξαμενών του ίδιου του πλοίου.
Τα εξειδικευμένα πλοία έχουν ειδικές κατασκευές με μάνικες, αντλίες υψηλής παροχής, επιπλέον δεξαμενές για διαφόρους τύπους καυσίμου κ.τ.λ.
Αν κάνεις μια αναζήτηση στο google “πετρελευση εν πλω” θα βρεις φωτογραφίες και βίντεο από την διαδικασία και τα πλοία.
6000 κυβικά μέτρα λέει,είναι λίγο νομίζετε?
Που έχετε δει τα τα 6000 κυβικά; Το specification του πλοίου αναφέρει 973 κυβικά καυσίμου. Από ότι βλέπω έχει αρκετές δεξαμενές για άλλα υγρά (λάσπη, μεθανόλη, slops) που με τροποποιήσεις στα δίκτυα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για καύσιμα. Σίγουρα πάντως δεν μπορεί να μεταφέρει πάνω από 3000 τόνους που είναι το deadweight του πλοίου.
Το 6000 κυβικα το γραφει στο αρχικο αρθρο της πτησης.
Ισχυει οτι εχει διαφορες δεξαμενες για διαφορετικα φορτια.Με μια μικρη μετασκευη μπορει να τις κανει δεξαμενες καυσιμων νομιζω.Ετσι και αλλιως για marine gas oil μιλαμε.Ακομη κ 3000 κυβικα να μπορει να μεταφερει,θα μπορουσε να βολεψει τα πλοια της διοικησης ταχεων σκαφων και της ΔΥΚ ευκολα.
Στο πηγαίο άρθρο αναφέρεται πως “διαθέτει γερανό και μεγάλο αριθμό δεξαμενών διαφόρων τύπων συνολικής χωρητικότητας 6000 κυβικών μέτρων. Διαθέτει σημαντικές δυνατότητες πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης και ρυμούλκησης…” άρα δεν μιλά μόνον για καύσιμο. Από την άλλη, δεν νομίζω να υπαινίσσεσαι πως τα 973 m³ είναι λίγα. Πάντως εάν είδες τα specs στην Simon Møkster Shipping είναι λίγο πιο λεπτρομερή. Τα παραθέτω σε άλλο σχόλιο.
Στις προδιαγραφές του τονίζονται οι “σημαντικές ικανότητες πετρέλευσης εν πλω”.
Για ΠΓΥ είναι μικρό. Μικρότερο νομίζω και από τα 2 πρώην Γερμανικά ΠΓΥ. Ιδανικός ρόλος είναι να μετατραπεί σε πλοίο διάσωσης ΥΒ. Η ανάγκη για το ΠΝ υπάρχει εδώ και χρόνια και υποστήριξης ειδικών δυνάμεων επίσης.
Ολοι εδώ μέσα είναι πολεμοχαρείς και σκέφτονται μόνον αποβάσεις Νορμανδίας και πάνω. Αλλά στις ΕΔ υπάρχει και η καθημερινότητα, η οποία είναι και η απόλυτη πραγματικότητα, μιας και δεν έχουμε ρίξει ντουφεκιά τα τελευταία 70 χρόνια. Γι αυτό πιστεύω οτι το ΠΝ το χρειάζεται για να αναλάβει τις μεταφορές υλικού-πυρομαχικών και οχημάτων από και προς τα νησιά. Το κατάστρωμα 44Χ13 είναι αρκετά μεγάλο. Και οι 650 τ φορτίου, αξιόλογοι. Ο γερανός του των 3,5 τ είναι μικρός, αλλά θα μπορούσε να προστεθεί ένας 15τ για να μπορεί να φορτώσει μέχρι και Μ113 αυτοδύναμα.
70 χρονια ακαπνοι …Με φωτεινες εξαιρεσεις βεβαιως μην αδικουμε και τον κυβερνητη του Λεσβος και ιπταμενους και διαφορους του ΕΣ.
Στην Κύπρο, άσχετα με το αποτέλεσμα και άλλα γεγονότα, τι έριχναν; Με στυλό – μετατροπή σε φυσοκάλαμο;
Αυτό επίσημα ήταν απλά “πολεμικό επεισόδιο”, η χώρα δεν ήταν σε πόλεμο… Όταν από το σύνολο των δυνάμεών μας πολέμησαν 2000 της ΕΛΔΥκ και 350 καταδρομείς δεν το λες και κύρηξη πολέμου, δυστυχώς ή ευτυχώς!
Μπράβο στο άνθρωπο, κανονικά θα έπρεπε να δώσουν το όνομα του στο πλοίο…
Congratulations to Mr. Laskaridis, he filled a much needed gap. I hope more will follow his example.
Dear Fight and space, please correct the title of the article, unless you let Mustafa write it.
Respectfully,
Yiorgos
Με τοσες δωρεες δικαιωματικα θα επρεπε να δωθει το ονομα του σε ενα πλοιο.
http://www.mokster.no/our-fleet/supply/stril-neptun/F7CC5CF7-D557-4DA8-8680-27EFF3BE36A2/1
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και πάντα καλά να είναι ο κύριος Λασκαρίδης! Και βέβαια να βάλουμε το όνομά του στο πλοίο, είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Παράδειγμα προς μίμηση και πραγματικός ΈΛΛΗΝΑΣ.
Όχι όπως κάποιοι άλλοι που ενώ θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να συνεισφέρουν στην άμυνα της χώρας, κοιτάνε μόνο το τομάρι τους και το παίζουν και Ελληνάρηδες.
Το κοιταζω και σκεφτομαι.
HIMARS…..
Κελια απο Μ270…..
Smerch…….
1RAM (2 ισως……)
ποσες …μπελαρες θα μπορουσαν να δωρισουν οι Ελληνες εφοπλιστες εντος και εκτος Ελλαδας;φιλολογικη ερωτηση βεβαια…