15.7 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΤο Stril Neptune η δωρεά Λασκαρίδη του στο ΠΝ

Το Stril Neptune η δωρεά Λασκαρίδη του στο ΠΝ

Σε συνέχεια της αναφοράς μας

Υπογραφή αποδοχής δωρεάς Πλοίου Γενικής Υποστήριξης από τον ΥΕΘΑ κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο και τον κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη

το πλοίο που δώρησε ο εφοπλιστής  Παναγιώτης Λασκαρίδης στο ΠΝ αφορά στο Stril Neptune, το οποίο θα ενταχθεί και θα χρησιμοποιηθεί ως ΠΓΥ (Πλοίο Γενικής Υποστήριξης) ανοικτής θαλάσσης από το  ΠΝ.

Το Stril Neptune  είναι μια ναυπήγηση του 1999 με εκτόπισμα 3.000 (πλήρες φορτίου), με μήκος 70,4 m, πλάτος 16 m και βύθισμα 8 m το οποίο σχεδιάστηκε ως PSV (Platform Support Vessel) για την υποστήριξη πλατφορμών άντλησης πετρελαίου/αερίου, διάσωση-πυρόσβεση αλλά και ρυμούλκηση ακόμη και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Διαθέτει δυο κύριους κινητήρες Caterpillar 3608 DITA των 2.710kw (3686 bhp) οι οποίοι «οδηγούν» δυο άξονες με προπέλες μεταβλητού βήματος και τρεις βοηθητικούς, δυο Caterpillar 3406 DIT των 277 kw και έναν ανάγκης Caterpillar 3304 T των 116 kw, οι οποίο «οδηγούν» τρεις προπέλες εκτέλεσης ελιγμών και εξυπηρετούν το σύστημα δυναμικής σταθεροποίησης που επιτρέπει στο πλοίο να παραμένει ακίνητο σε συγκεκριμένο  σημείο. Μπορεί να πλεύσει με ταχύτητα 14 κόμβων με μέγιστη τους 18 κόμβους.

Διαθέτει μεγάλο κατάστρωμα μεταφοράς γενικού φορτίου 580 m2 (44,3×13,1 m), έως και 650τόνων με γερανό διαχείρισής του HMC1301 LK35-15 ανυψωτικής ικανότητας 3,5 τόνων καθώς και δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 900 κυβικών μέτρων.

Το Stril Neptune, θα καλύψει εκπεφρασμένες ανάγκες του ΠΝ, σε γενική υποστήριξη, πετρεύλευση πλοίων, ανεφοδιασμό ορμητηρίων, ρυμούλκηση, διάσωση κ.ά. δεδομένου ότι παλαιότερες προσπάθειες απόκτησης τέτοιου πλοίου ή ναυπήγησής του  δεν τελεσφόρησαν λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Η Π&Δ είχε αναφερθεί πρόσφατα με άρθρο της στις πολλές δωρεές των αδελφών Λασκαρίδη τόσο στο ΠΝ όσο και στο ΛΣ-ΕΛΑΚ.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kimon
Kimon
5 years ago

Το ΠΝ είχε ενδιαφερθεί για ποια σαν αυτό αλλά λόγω έλλειψης κονδυλίων η προσπάθεια δεν τελεσφόρησε… Κι εμείς περιμένουμε μετά από αυτή την πρόταση τι; Νέες belhara; Πόσες; 4; Παραπάνω; Νέο στόλο και δίκτυοκεντρικά ρομποτικά συστήματα που θα εκτοξεύουν πυραύλους και μια belhara κρυμμένη κάπου στο Αιγαίο θα μπορεί να κατευθύνει τους πυραύλους στον στόχο;
Μάλιστα.. αξιέπαινη η χορηγία αλλά δείχνει τις δυνατότητες εξοπλισμών και όποιος αντιλαμβάνεται κάτι άλλο θα πέσει βαριά και από ψηλά..

Tango Alpha
Tango Alpha
5 years ago

Ενας λόγος που διαφωνώ με τις μεγάλες αγορές είναι ότι με μια μεσαιο-μεγάλη αγορά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε δεκάδες μικρές ανάγκες που θα έχουν σημαντικό επιχειρησιακό αποτέλεσμα.
Οπως είχε γράψει η “Π” στη δεκαετία του 1980 μια φορτηγίδα καυσίμων μπορεί να αξίζει όσο μια φρεγάτα δε θυμάμαι το τεύχος αλλά πρέπει να ήταν γύρω το 1986-1988.
Αρα μήπως λεφτά υπάρχουν απλά πρέπει να τα μεταφέρουμε;

Ranger
Ranger
5 years ago

Το δίδυμο πλοίο του Προμηθέας, θα ήταν μια καλή προσθήκη για το ΠΝ; Δεδομένου ότι αποσύρεται το 2020 νομίζω και είναι σχετικά νέας ηλικίας.

ETS
ETS
5 years ago
Reply to  Ranger

Το ETNA ?
Εξαιρετικη επιλογη απο καθε αποψη αλλα νομιζεις πως θα αγοραστει μαζι με τοσα αλλα αξιολογα πλοια που αποσυρουν οι Ιταλοι ενω εδω δεν αγοραζουν καν επαρκη αριθμο τορπιλων και περιμενουμε μηνες για προμηθειες που εχουν χρονισει επικινδυνα και ολο καποιοι μας καθησυχαζουν οτι ολα θα γινουν?

ShadowMan
ShadowMan
5 years ago
Reply to  ETS

Ο Προμηθέας δεν είναι διπατος όπως ορίζουν οι κανονισμοί για μεταφορά καυσίμων από όσο ξέρω.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago
Reply to  ETS

Ναι, δεν είναι δίπατο, αλλά αυτό δεν αναιρεί την αξία του πλοίου. Εννοείται πως με το ανάλογο κόστος και μείωση του ωφέλιμου όγκου να μετασκευαστεί σε double hull.

Λόγω χαρακτηριστικών, τα 2 ETNA θα μπορούσαν να ενισχυθούν σταδιακά με ραντάρ (πχ από τις MEKO), άλλα συστήματα και όπλα κι έτσι θα μπορούσαν να υποστηρίζουν εκ περιτροπής τα σκάφη μας στην ΝΑ Μεσόγειο (και με αγήματα ειδικών δυνάμεων). Βέβαια θα μου πεις, ποιά σκάφη μας και πού…

ShadowMan
ShadowMan
5 years ago

σε καιρό ειρήνης ειναι θεμα ο μονός πάτος γιατι τσινάνε οι αλλες χώρες που δεν θελουν τετοια πλοια στα νερά τους. μεγάλο το ρισκο μόλυνσης αμα σκιστεί λιγο σε κανα βραχο. Εχουμε ενα θεματακι με το ΝΑΤΟ σε αυτο τον τομέα (και γιαυτό εχουμε κρατήσει και τα αλλα δυο τα αρχαία).

Aris
Aris
5 years ago

Να είναι καλά ο άνθρωπος. Μια ερώτηση αυτός το ανταλλάγματα παίρνει από το κράτος για την δωρεά;

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  Aris

Εγώ πάντως θα του έδινα και φοροαπαλλαγή για τα επόμενα π.χ 10 χρόνια αν μπορούσε να συνεισφέρει για την αγορά φρεγατών και τορπιλών…..

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Τάσος

Άργησες φίλε μου. Επειδή η Ναυτιλία είναι στρατηγικής σημασίας για το Έθνος αλλά και γιατί οι Εφοπλιστές εισάγουν συνάλλαγμα παράγοντας θέσεις εργασίας, η φοροαπαλλαγή τους είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένη.
Πάντως, επί Κυβερνήσεως Σαμαρά ξεκίνησε μία συμφωνία κυρίων ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τους Έλληνες Εφοπλιστές, οι οποίοι ετησίως συνεισέφεραν εκατοντάδες εκατ. ευρώ (την πρώτη χρονιά νομίζω 350-400) καταλήγοντας στον Προϋπολογισμό του 2019 πέρισυ να καταχωρηθεί από την Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου ποσόν της τάξεως των 40 εκατ. αν δεν απατώμαι.

Τάσος
Τάσος
5 years ago
Reply to  Aris

Θα στο θέσω διαφορετικά το ερώτημά σου: οι πολιτικοί ταγοί που σε έφεραν σε αυτήν την οικονομική κατάσταση και που απαξίωσαν την έννοια της αποτροπής των ΕΔ οδηγώντας και το στόλο στην απαξία, ποιες παροχές και ωφελήματα απολαμβάνουν ακόμα από αυτό το κράτος δηλ. από εσένα τον φορολογούμενο πολίτη;

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Τάσος

Αυτές οι ψευδοδιαπιστώσεις απαντήθηκαν κατά την δραματική δεκαετία που πέρασε. Σε ενημερώνω δε, πως στις Δημοκρατίες δεν διαλέγουν οι Πολιτικοί τους Λαούς αλλά οι Λαοί τους Πολιτικούς τους.
Γι’αυτό και οι ευθυνόφοβοι πολίτες πάντα προτιμούν τις Δικτατορίες: Για να αποποιούνται πιο έυκολα τις ευθύνες τους όταν στριμώξουν τα πράγματα.
Η αποτροπή των Ε.Δ. εδράζεται στην Εθνική ομοψυχία, κάτι που για σένα είναι άγνωστο εάν κρίνω από τα γραφόμενά σου.
Επίσης τις παροχές και τα ωφελήματα των πολιτικών θα ήθελα να τα συγκρίνεις με τα επιδόματα και τις παροχές προς τον εαυτό σου, δηλαδή τον Σοφό Λαό. Πες μας λοιπόν τί παίρνεις. Βλέπεις, εσείς οι “φορολογούμενοι πολίτες” είστε εκατομμύρια περισσότεροι από τους “κακούς” πολιτικούς. Και δεν είστε λιγότερο ωφελήμένοι από αυτούς από την περικοπή των Αμυντικών Δαπανών ή της Στρατιωτικής Θητείας.
Άλλωστε “μαζί δεν τα φάγατε”; Ή όχι;

Thras
Thras
5 years ago
Reply to  Aris

Οι δωρεές προς κρατικούς φορείς αφαιρούνται από τον φόρο στον οποίο υποχρεούται κάθε φυσικό/νομικό πρόσωπο.

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Thras

Δεν είναι ανάγκη. Ο Ελληνικός Εφοπλισμός έχει Συνταγματικώς κατοχυρωμένη φοροαπαλλαγή.

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Aris

Τίποτε. Μόνον φθόνο, ζήλεια και κουτοπονηρία από τους συμπολίτες του.

Nick
Nick
5 years ago

Ωφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Κο Λασκαρίδη.

Ελπίζω να βρει μιμητές από τους μεγαλοκαραβοκύρηδες που έχει η Ελλάδα….

Ted
Ted
5 years ago

Σε τέτοιες περιπτώσεις η ονοματοδοσία του πλοίου θα έπρεπε να γίνει σύμφωνα με την επιθυμία του δωρητή. Εάν γινόταν κάτι τέτοιο, θα ξυπνούσαν και άλλοι εφοπλιστές λόγω ανταγωνισμού, και στο τέλος θα κέρδιζε το ΠΝ. Σκεφτείτε ενα πχ περιπολικο με το όνομα ΝΙΆΡΧΟΣ. Πόσο θα κινητοποιουσε και άλλους

manolis
manolis
5 years ago
Reply to  Ted

Τα πολεμικα πλοια, ακομη και τα βοηθητικα, δεν εχουν ονομα.

PH II
PH II
5 years ago
Reply to  manolis

Κι εγώ που νόμιζα ότι η Φρεγάτα “ΕΛΛΗ” έχει όνομα … “ΕΛΛΗ”. Άσε που τόσα χρόνια πίστευα ότι το καταδρομικό “ΑΒΕΡΩΦ” είχε ονομαστεί έτσι λόγω της συμβολής της κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ…

manolis
manolis
5 years ago
Reply to  PH II

Ειχα κατι αλλο στο μυαλο μου και πατησα ποστ , αλλα δεν σβηνοταν το σχολιο μετα.

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  manolis

Λάθη κάνουν όλοι,
ακόμα και συ Μανώλη. 🙂

Renagade
Renagade
5 years ago
Reply to  manolis

Τι εννοείς; Όλα τα πλοία του ΠΝ έχουν όνομα. Οι λέμβοι δεν έχουν όνομα όπως για παράδειγμα οι ναρκαλιευτικές άκατοι που είχαμε παλαιότερα ή τα πλωτά του ΛΣ εκτός από τα ΠΑΘ που έχουν (π.χ. Αρκοί, Γαύδος κ.τ.λ.).

Tango Alpha
Tango Alpha
5 years ago
Reply to  manolis

Τα φρεγάτα “Ελλη”, “Κανάρης” πλοίο αλιείας τορπιλών “Αραχθος”, το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης του λιμενικού “Γαύδος” σας λένε κάτι; Και κάπου έχω και την επιγραφή με το όνομα του πλοίου κοντά στην κλίμακα επιβίβασης.
Και πιο πρακτικά το Ρίτσος, Γρηγορόπουλος, Κρισταλλίδης;
http://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/taxea-peripolika-kv/taxea-peripolika/typou-roussen/pyravlakatoi-tpk-typou-roussen.html

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Ted

Δεν είθισται, αν και υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα. Το πιο γνωστό είναι το Θωρηκτό Αβέρωφ που φέρει το Οικογενειακό όνομα του Δωρητή του.
Πάντως στις πρωτότυπες κατασκευές υπάρχει ονοματοδοσία στην Κλάση όπως π.χ. τα 3 Παράκτια Περιπολικά Κλάσεως Παναγόπουλος (Παναγόπουλος Ρ61,Ρ70,Ρ96) που έφεραν το Οικογενειακό του δωρητή αλλά και σχεδιαστή(!) τους.

observer
observer
5 years ago

Μπράβο στο κύριο Λασκαρίδη!Όσο για το πλοίο, του φορτώνουμε το s-300 και το κάνουμε πλοίο αεράμυνας περιοχής!!!

alexmark
alexmark
5 years ago
Reply to  observer

Μόνο S-300; Mέχρι και ιπτάμενο δίσκο!

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  observer

Να βάλουμε και από έναν Ουλαμό LEO2HEL εκατέρωθεν της πάνω κουβέρτας, κι έτσι μπορούμε να κάνουμε τηλεμετρημένη, υπολογισμένη άμεση βολή με APDSFS στα 6 χιλιόμετρα, Άμα θέλουμε έμμεσες να δέσουμε κάνα Μ109 στην πρύμνη. Φτάνει.
😛

kafes_filtrou
kafes_filtrou
5 years ago

ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ στον κύριο Λασκαρίδη μπορεί σε μερικούς να φαίνεται μικρή δωρεά αλλά είναι από της καλύτερες που έχω δει να γίνονται τα τελευταία χρόνια

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago

Μπράβο στο Ίδρυμα Λασκαρίδη!!!

Το σκάφος μπορεί να αποδειχθεί κάτι παραπάνω από πολύτιμο. Θεωρώ όμως ότι εκτός από πλοίο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης που εν προκειμένω εννοούν να κάνει πάσης φύσεως χαμαλοδουλειές (γιατί δεν διαθέτει συστήματα RAS), το ΠΝ οφείλει να το αξιολογήσει με ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΥΑΛΟ και να πειραματιστεί και με τον ρόλο ως σκάφους μεταφοράς Ειδικών Δυνάμεων. Ιδίως με το σύστημα δυναμικής σταθεροποίησης θα μπορούσε να δράσει σε δύσκολες συνθήκες και να υποστηρίξει εξαιρετικά τους πεζοναύτες, ΟΥΚ, Ζ’ ΜΑΚ κλπ… Εύχομαι να υπάρξουν κι άλλες παρόμοιες δωρεές.

Παρεμπιπτόντως, η νέα ηγεσία των US Marines έχει ξεκινήσει να αξιολογεί τέτοιες λύσεις μικρότερων σκαφών και γενικά μιας προσέγγισης επιχειρήσεων την οποία θα έπρεπε να αξιολογήσουμε πάρα πολύ σοβαρά.

Renegade
Renegade
5 years ago

Συγχαρητήρια στον κ. Λασκαρίδη. Το πλοίο αυτό μπορεί να προσφέρει πολλά στο στόλο, σίγουρα όμως δεν μπορεί να επιτελέσει πετρέλευση πλοίων.
Μια ρεαλιστική προοπτική θα ήταν η μετατροπή του σε πλοίο διάσωσης υποβρύχιων ή καθώς το κόστος εξοπλισμού είναι τεράστιο η πιστοποίηση του να φέρει τον εξοπλισμό NATO Submarine Rescue System (NSRS), φυσικά χωρίς να χάσει τη δυνατότητα να επιτελεί τις υπόλοιπες αποστολές του. Έτσι θα καλυφθεί ένα τεράστιο επιχειρησιακό κενό του ΠΝ.

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  Renegade

Υπάρχει καποιος τεχνικος λογος που μου διαφευγει? Γιατι στα ματια μου… αν μπορει να μεταφέρει καυσιμα, μπορει και να τα δώσει.

Renegade
Renegade
5 years ago
Reply to  MisCo

Τα πλοία αυτού του τύπου (Offshore supply vessel) συνήθως δεν έχουν δεξαμενές πετρελαίου επιπλέον αυτών που προορίζονται για τις ανάγκες των δικών τους μηχανών, οποτε η ποσότητα καυσίμων που μεταφέρουν είναι περιορισμένη. Επιπλέον η αντλίες πετρελαίου έχουν χαμηλή παροχή καθώς η χρήση τους είναι για μεταφορά πετρελαίου μεταξύ των δεξαμενών του ίδιου του πλοίου.
Τα εξειδικευμένα πλοία έχουν ειδικές κατασκευές με μάνικες, αντλίες υψηλής παροχής, επιπλέον δεξαμενές για διαφόρους τύπους καυσίμου κ.τ.λ.
Αν κάνεις μια αναζήτηση στο google “πετρελευση εν πλω” θα βρεις φωτογραφίες και βίντεο από την διαδικασία και τα πλοία.

Stpoly
Stpoly
5 years ago
Reply to  Renegade

6000 κυβικά μέτρα λέει,είναι λίγο νομίζετε?

Renegade
Renegade
5 years ago
Reply to  Stpoly

Που έχετε δει τα τα 6000 κυβικά; Το specification του πλοίου αναφέρει 973 κυβικά καυσίμου. Από ότι βλέπω έχει αρκετές δεξαμενές για άλλα υγρά (λάσπη, μεθανόλη, slops) που με τροποποιήσεις στα δίκτυα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για καύσιμα. Σίγουρα πάντως δεν μπορεί να μεταφέρει πάνω από 3000 τόνους που είναι το deadweight του πλοίου.

Stpoly
Stpoly
5 years ago
Reply to  Renegade

Το 6000 κυβικα το γραφει στο αρχικο αρθρο της πτησης.
Ισχυει οτι εχει διαφορες δεξαμενες για διαφορετικα φορτια.Με μια μικρη μετασκευη μπορει να τις κανει δεξαμενες καυσιμων νομιζω.Ετσι και αλλιως για marine gas oil μιλαμε.Ακομη κ 3000 κυβικα να μπορει να μεταφερει,θα μπορουσε να βολεψει τα πλοια της διοικησης ταχεων σκαφων και της ΔΥΚ ευκολα.

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Renegade

Στο πηγαίο άρθρο αναφέρεται πως “διαθέτει γερανό και μεγάλο αριθμό δεξαμενών διαφόρων τύπων συνολικής χωρητικότητας 6000 κυβικών μέτρων. Διαθέτει σημαντικές δυνατότητες πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης και ρυμούλκησης…” άρα δεν μιλά μόνον για καύσιμο. Από την άλλη, δεν νομίζω να υπαινίσσεσαι πως τα 973 m³ είναι λίγα. Πάντως εάν είδες τα specs στην Simon Møkster Shipping είναι λίγο πιο λεπτρομερή. Τα παραθέτω σε άλλο σχόλιο.

Athan
Athan
5 years ago
Reply to  Renegade

Στις προδιαγραφές του τονίζονται οι “σημαντικές ικανότητες πετρέλευσης εν πλω”.

ikaros 07
ikaros 07
5 years ago

Για ΠΓΥ είναι μικρό. Μικρότερο νομίζω και από τα 2 πρώην Γερμανικά ΠΓΥ. Ιδανικός ρόλος είναι να μετατραπεί σε πλοίο διάσωσης ΥΒ. Η ανάγκη για το ΠΝ υπάρχει εδώ και χρόνια και υποστήριξης ειδικών δυνάμεων επίσης.

miscojones
miscojones
5 years ago

Ολοι εδώ μέσα είναι πολεμοχαρείς και σκέφτονται μόνον αποβάσεις Νορμανδίας και πάνω. Αλλά στις ΕΔ υπάρχει και η καθημερινότητα, η οποία είναι και η απόλυτη πραγματικότητα, μιας και δεν έχουμε ρίξει ντουφεκιά τα τελευταία 70 χρόνια. Γι αυτό πιστεύω οτι το ΠΝ το χρειάζεται για να αναλάβει τις μεταφορές υλικού-πυρομαχικών και οχημάτων από και προς τα νησιά. Το κατάστρωμα 44Χ13 είναι αρκετά μεγάλο. Και οι 650 τ φορτίου, αξιόλογοι. Ο γερανός του των 3,5 τ είναι μικρός, αλλά θα μπορούσε να προστεθεί ένας 15τ για να μπορεί να φορτώσει μέχρι και Μ113 αυτοδύναμα.

ETS
ETS
5 years ago
Reply to  miscojones

70 χρονια ακαπνοι …Με φωτεινες εξαιρεσεις βεβαιως μην αδικουμε και τον κυβερνητη του Λεσβος και ιπταμενους και διαφορους του ΕΣ.

AlxPorto
AlxPorto
5 years ago
Reply to  miscojones

Στην Κύπρο, άσχετα με το αποτέλεσμα και άλλα γεγονότα, τι έριχναν; Με στυλό – μετατροπή σε φυσοκάλαμο;

Thras
Thras
5 years ago
Reply to  AlxPorto

Αυτό επίσημα ήταν απλά “πολεμικό επεισόδιο”, η χώρα δεν ήταν σε πόλεμο… Όταν από το σύνολο των δυνάμεών μας πολέμησαν 2000 της ΕΛΔΥκ και 350 καταδρομείς δεν το λες και κύρηξη πολέμου, δυστυχώς ή ευτυχώς!

Spirit
Spirit
5 years ago

Μπράβο στο άνθρωπο, κανονικά θα έπρεπε να δώσουν το όνομα του στο πλοίο…

Yiorgos
Yiorgos
5 years ago

Congratulations to Mr. Laskaridis, he filled a much needed gap. I hope more will follow his example.

Dear Fight and space, please correct the title of the article, unless you let Mustafa write it.

Respectfully,
Yiorgos

G...
G...
5 years ago

Με τοσες δωρεες δικαιωματικα θα επρεπε να δωθει το ονομα του σε ενα πλοιο.

Γιώργος98765
Γιώργος98765
5 years ago

Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και πάντα καλά να είναι ο κύριος Λασκαρίδης! Και βέβαια να βάλουμε το όνομά του στο πλοίο, είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Παράδειγμα προς μίμηση και πραγματικός ΈΛΛΗΝΑΣ.
Όχι όπως κάποιοι άλλοι που ενώ θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να συνεισφέρουν στην άμυνα της χώρας, κοιτάνε μόνο το τομάρι τους και το παίζουν και Ελληνάρηδες.

Cobra Kai
Cobra Kai
5 years ago

Το κοιταζω και σκεφτομαι.
HIMARS…..
Κελια απο Μ270…..
Smerch…….
1RAM (2 ισως……)

stergios21
stergios21
5 years ago

ποσες …μπελαρες θα μπορουσαν να δωρισουν οι Ελληνες εφοπλιστες εντος και εκτος Ελλαδας;φιλολογικη ερωτηση βεβαια…

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -