11.9 C
Athens
Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΗ Lockheed Martin μελετά προτάσεις για εκσυγχρονισμό των ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ -...

Η Lockheed Martin μελετά προτάσεις για εκσυγχρονισμό των ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ – επίσκεψη στα πλοία

Η Lockheed Martin γνωστοποίησε στο ΠΝ ότι ενδιαφέρεται να υποβάλει πρόταση εκσυγχρονισμού για τις φρεγάτες κλάσης ΜΕΚΟ, που θα είναι βασισμένο σε αυτό που δρομολογεί η εταιρεία για τις ίδιας κλάσης φρεγάτες της Νέας Ζηλανδίας, αν και στην εκεί περίπτωση ο εκσυγχρονισμός είναι εκτενής. Το κόστος του προγράμματος FSU (Frigate Systems Upgrade) για τα δυο νεοζηλανδικά πλοία προσεγγίζει περίπου τα 220 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα και περιλαμβάνει «ολοκληρωμένη λύση επιτήρησης/αποκάλυψης στόχων και αεράμυνας (Integrated Surveillance and Air Defence solution) με νέο σύστημα διαχείρισης μάχης, καινούριο κύριο ραντάρ και ανανέωση της αντιαεροπορικής άμυνας σημείου βασισμένη σε βλήματα ενεργού ραντάρ.

Η οικονομική κατάσταση του ΠΝ είναι βέβαια γνωστή στην εταιρεία, που φαίνεται να «κατεβαίνει» με προτάσεις, απόλυτα προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Π&Δ, στελέχη της εταιρείας, εμπιστεύθηκαν ήδη πλοίο της κλάσης ΥΔΡΑ στον Ναύσταθμο προκειμένου να σχηματίσουν εικόνα για την κατάστασή του και να μπορέσουν να κάνουν πιο συγκεκριμένες τις προτάσεις της.

Η σύγκριση βέβαια με το νεοζηλανδικό πρόγραμμα (που μάλιστα έχει κλιμακώσει το κόστος του κατά 30% από το 2014 όταν υπογράφηκε) κάνει προφανές το γεγονός ότι τα 100 εκατομμύρια που προϋπολογίζει το ΠΝ για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τεσσάρων πλοίων δεν μπορούν να αποδώσουν αξιόλογη αναβάθμιση. Έτσι ίσως χρειαστούν «δημιουργικές» προσπάθειες (ακόμη και σε βάθος χρόνου) για να εξασφαλιστούν επιπλέον κονδύλια. Μια ιδέα θα ήταν η χρηματοδότηση από το περίσσευμα των κονδυλίων που δεσμεύθηκαν για τον εκσυγχρονισμών των Ρ-3ΗΝ του ΠΝ. Βέβαια πληροφορίες, που έχουμε αναφέρει, λένε ότι μέρος των χρημάτων αυτών είχε υπολογιστεί να πάνε για τον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων S-70 Aegeanhawk, υπογραφή FOS για την υποστήριξή τους, ενώ υπάρχει και η πρόθεση απόκτησης δυο νέων ΜΗ-60R.

Πιο συγκεκριμένες πληροφορίες θα έχουμε στην διάθεσή μας όταν ολοκληρωθούν οι επισκέψεις της εταιρείας, οπότε και θα επανέλθουμε με εκτενές αφιέρωμα σχετικά με τις νέες δυνατότητες που θα μπορούσαν να αποκτήσουν οι εν λόγω φρεγάτες.

Αν και το ΠΝ, ανεπισήμως δεν έχει κρύψει το γεγονός ότι προσανατολίζεται σε λύση «συμβατή» με συστήματα που υπάρχουν ήδη σε χρήση σε πλοία του στόλου (TACTICOS) η Lockheed Martin είναι ίσως μοναδική περίπτωση εναλλακτικής λύσης λόγω της εμπλοκής της στο νεοζηλανδικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αφού γνωρίζει τα πλοία και μπορεί να έχει ολοκληρωμένες προτάσεις για κάθε υποσύστημα που χρειάζεται αναβάθμιση με βάση δοκιμασμένη λύση που εφαρμόζεται ήδη σε πλοία ίδιας κλάσης.

Το πρόβλημα βέβαια είναι η έλλειψη κονδυλίων και οι τεράστιες ανάγκες εξοπλιστικών προγραμμάτων που έχουν συσσωρευτεί, όχι μόνο στα χρόνια της κρίσης αλλά –εγκληματικά- και από τις κυβερνήσεις της δεκαετίας του 2000.

Είναι βέβαιο ότι πρόκειται για ένα θέμα που «καίει» το ΠΝ και θα έπρεπε να είχε δρομολογηθεί… χθες κι είναι εξίσου βέβαιο πως θα μας απασχολήσει και στο μέλλον.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
CK
CK
6 years ago

Εδώ το πρόγραμμα συντήρησης των ντιζελομηχανών τους ύψους 13m ακυρώθηκε.
Με αυτά τα διαθέσιμα κεφαλαια ποσα μιλάμε για συντήρηση όχι για εκσυχρονισμό.
Με το 1 πλοίο να είναι ήδη 26 χρονων ίσως είναι αργά πλέον να συζητάμε για εκτεταμένο εκσυχρονισμό
Πλοία δεν θα έχουμε αλλα θα έχουμε (μάλλον) Ρ3 να κόβουν βόλτες
Aλλωστε αυτά δεν θελε πάνω από όλα η ηγεσία του PN??

Stmts
Stmts
6 years ago

Καποια βοηθεια αποκρουσης της ”ρωσικης” απειλης δεν μπορει να τρεξει και εδω?

tallyhogr
tallyhogr
6 years ago
Reply to  Stmts

Λιγο υπομονη κάνε, να δέσει ο Ερντογαν με τον Πουτιν… και μετα θα τρέξουν πολλα 😀

sotbak
sotbak
6 years ago
Reply to  tallyhogr

σωστά….

Spirit
Spirit
6 years ago

Προϋπολογίζουν +100εκ. για δύο ΜΗ-60R και 100 για τον εκσυγχρονισμό των MEKO-200HN, τι πίνουν ορισμένοι;

ivychris
ivychris
6 years ago
Reply to  Spirit

πιθανολογώ ότι θα επίκειται η απαλλοτρίωση του Εθνικού κήπου, ή καλύτερα η μετατροπή του σε εθελοντικό χώρο καλλιέργειας φαρμακευτικής κάνναβης για να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες του υπογείου…

dimitrisx
dimitrisx
6 years ago
Reply to  Spirit

Αυτά που προορίζονται για φαρμακευτική και μόνο χρήση και όχι για ψυχαγωγικό σκοπό.

ivychris
ivychris
6 years ago
Reply to  dimitrisx

Τα €25Εκ ανά πλοίο κάνουν για ένα decent dry docking, με βάψιμο, μηχανουργικές, ελασματικές & ηλεκτρολογικές εργασίες & τροποποιήσεις αναβάθμισης & αποκατάστασης φθαρμένων & πεπαλαιωμένων καλωδιώσεων, συστημάτων εξαερισμού & βοηθητικών συστημάτων, χωρίς καν να ακουμπήσουμε μηχανές νέας τεχνολογίας eco-friendly χαμηλής κατανάλωσης που απαιτούν μεγάλες επεμβάσεις κοπής στο σκελετό του πλοίου, προπέλες, αναβάθμιση υπολογιστών και αλλαγή των όλων των καλωδιώσεων, τη διαδικασία δλδ to 1o αναγκαίο στάδιο ΕΜΖ, που θα ακολουθούσε ένας σοβαρός στρατιωτικός οργανισμός.

Τώρα πως ορισμένοι φαντάζονται με αυτά τα χρήματα αλλαγή του Radar, πρόσθετα κελιά VLS, νέα συστήματα διοίκησης & διαχείρησης, RAM, αναβαθμίσεις CIWS & Harpoon που θα απαιτούνταν σε 2ο στάδιο, είναι ένα ερώτημα.
Γι αυτό το λόγο αιτιολογείται λογικά, η παρατεταμένη χρήση κάποιων ουσιών, ακόμη και για θεραπευτικούς λόγους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επιπτώσεις στη ψυχωσική κατάσταση του χρήστη…

dimitrov
dimitrov
6 years ago
Reply to  ivychris

Αυτό που περιγράφετε γίνεται με 25μύρια/τμχ στα ναυπηγεία ή με ίδιες δυνάμεις? Διότι θυμάμαι πως το ΠΝ είχε από καιρού αποφασίσει τον όποιο εκσυγχρονισμό να τον κάνει το ίδιο.

CK
CK
6 years ago
Reply to  ivychris

Πολύ καλο σχόλιο
Νομίζω όμως πως εκτος από όσα γραφεις είναι αρκετό το ποσο ώστε να εγκατασταθεί και το σύστημα “ΕΑΒ” του φίλου τσιμούχα
εάν και το “ΕAΝ”
(Εικονίτσα Αγίου Νικολάου)είναι πιο κατάλληλο για ναυτικά συστήματα

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  ivychris

To ραντάρ έχει αποφασιστεί να αλλαχτεί. Το νέο που έχει επιλεγεί είναι το SMART.
Δεν θα υπάρξουν αλλαγές στον οπλισμό.
Μόνο σε κάποια ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου…

ivychris
ivychris
6 years ago

αντιλαμβάνομαι πλήρως αγαπητέ το σκεπτικό.
Μου θυμίζει κάποιον που έχει μια 190/2.3-16V Mercedes του ’80 και θέλει με τα λίγα χρήματα που διαθέτει να τοποθετήσει το ταμπλό με τα όργανα της SLC 600 AMG63…& να αλλάξει το δυναμό.
Δεν σώνεται

ivychris
ivychris
6 years ago

αυτά περιέχει εν ολίγοις το 2ο μέρος… του προγράμματος ΕΜΖ αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των RNZN MEKO, γιατί το 1ο μέρος του Platform Systems Upgrade PSU (μηχανές, προπέλες, γεννήτριες, air-condition, θέρμανση & εξαερισμός, IPMS (Intergated Platform Management System), BDCS (Battle Damage Control System) έγινε το 2010, με σκοπό όπως λένε οι Νεοζηλανδοί “…The frigate systems upgrade project was identified in the 2010 Defence White Paper as necessary to maintain the frigates’ combat capability <>.”
γιατί εκεί δεν υπάρχει λεφτόδεντρο και το σανό κατευθύνεται στα μερινός…

Radar suite including Identification, Friend or Foe (IFF) system
Infra-Red Search and Track / Optronics (IRST/O) system
Electronic Support Measures (ESM) suite
Communications Electronic Support Measures (CESM) system
Underwater Systems (UWS)
Combat Management System (CMS)
Tactical Data Link (TDL) system
Local Area Air Defence (LAAD) missile system
ASMD Soft Kill (ASK) suite
Torpedo Self Defence (TSD) system

G-164g ag-cat
G-164g ag-cat
6 years ago

Δεν ήταν ικανοί να εκσυγχρονίσουν τις ΜΕΚΟ 200 όταν έπρεπε. Δεν έχουν κάτι άλλο πιο χρήσιμο να κάνουν από το να στήνουν επιτροπές και να συζητάνε;

babis
babis
6 years ago
Reply to  G-164g ag-cat

επ αμοιβή συζητάνε…

tallyhogr
tallyhogr
6 years ago

Για να ανακατέβετε στην υποθεση η Loψkheed Martin, μάλλον δεν μιλάμε για 100μύρια ολες μαζί. Προφανώς μιλάμε για κάποια ποιο ολοκληρωμένη προσέγγιση με κάποιο μεγαλύτερο κόστος. 100 μύρια μπορεί να ειπώθηκαν, αλλα αυτά ειναι μόνο στα λόγια… ο λογαριασμός θα είναι διαφορετικός (προς τα πάνω) με τον ένα τροπο η τον αλλο.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
6 years ago
Reply to  tallyhogr

Eτσι…
Ασε που για να ανακατευεται κιολας ΚΑΙ ΘΑ γινει το προγραμμα ΚΑΙ ΘΑ το παρει η Λοκχηντ.

Γ.Μ.
Γ.Μ.
6 years ago

“Η σύγκριση βέβαια με το νεοζηλανδικό πρόγραμμα (που μάλιστα έχει κλιμακώσει το κόστος του κατά 30% από το 2014 όταν υπογράφηκε) κάνει προφανές το γεγονός ότι τα 100 εκατομμύρια που προϋπολογίζει το ΠΝ για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τεσσάρων πλοίων δεν μπορούν να αποδώσουν αξιόλογη αναβάθμιση.”
Τι σχέση έχει το δυνητικό ελληνικό πρόγραμμα με το υψηλού κόστους νεοζηλανδικό, που μεταξύ -πολλών- άλλων θα περιλαμβάνει εκτεταμένες τροποποιήσεις στο προωστήριο σκεύος με αναβάθμιση των ντηζελοκινητήρων και τοποθέτηση/ολοκλήρωση νέου VLS με εντελώς νέα βλήματα;;;

“Μια ιδέα θα ήταν η χρηματοδότηση από το περίσσευμα των κονδυλίων που δεσμεύθηκαν για τον εκσυγχρονισμών των Ρ-3ΗΝ του ΠΝ.”
Τόσα πολλά θα περισσέψουν πια;;; Να δω που θα πρωτοχρησιμοποιηθούν….

ivychris
ivychris
6 years ago
Reply to  Γ.Μ.

η μόνη ομοιότητα σε σχέση με το θέμα αναβάθμισης των φρεγατών του RNZN, περιορίζεται μόνο στο ότι έχουν ΜΕΚΟ και τίποτε άλλο.
Γιατί πέραν του ύψους του προϋπολογισμού αυτό που είναι εντελώς διαφορετικό είναι ο βαθμός διαφάνειας, ενημέρωσης και διαχειριστικής επάρκειας της πολιτικής εξουσίας της Νέας Ζηλανδίας.
Μη ξεχνάμε ότι η LM Canada προέκυψε μετά από διεθνή διαγωνισμό.
Μη ξεχνάμε ότι ο αρμόδιος Υπουργός Αμύνης ενημέρωσε με γραπτή δημόσια δήλωση τους Νεοζηλανδούς και αξήγησε αναλυτικά το λόγο και τους σκοπούς της επένδυσης.
Και τέλος, μη ξεχνάμε ότι ακολούθησε και εφάρμοσε ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ την απόφαση της Λευκής βίβλου του αντίστοιχου ΓΕΕΘΑ για απαίτηση συγκεκριμένων δυνατοτήτων των πλοίων.
Εδω στο Ελλαδισταν οι πονηρόβλαχοι πολιτικοί έχουν γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις απαιτήσεις του Π.Ν. & τις εισηγήσεις του ΣΑΓΕ για πλοία αεράμυνας περιοχής και διαπραγματεύονται φρεγάτες πολλαπλών ρόλων για να εξυπηρετήσουν πολιτικά γραμμάτια χωρίς να έχουν το παραμικρό φόβο να λογοδοτήσουν γι αυτές τις άθλιες αποφάσεις τους.
Υπάρχει και πιο κάτω, μέχρι να παγώσει η κόλαση…

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  ivychris

Aκόμη και τις καλές εποχές θα ήταν πολύ δύσκολο να αγοράσουμε 4 καινούργια πλοία αεράμυνας. Η 1η επιλογή του Π.Ν ήταν η LCF και η 2η η F-124. Εγώ δεν ξέρω καμμία χώρα στο κόσμο που να αγόρασε τέτοια πλοία. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν να βολευόμασταν με 4 μεταχειρισμένα πλοία σαν τα KIDD. (ή αλλιώς 4 L αν υπήρχαν τόσες)
Γνώμη μου ότι κακώς αποδεχτήκαμε τα Adams (και Knox) και θα έπρεπε να είχαμε πάρει Perry που θα τις είχαμε μέχρι σήμερα με μια 40αριά SM-1 την κάθε μία.

Manolis
Manolis
6 years ago

Δινανε Perry oταν πηραμε Adams – Knox? Δε νομιζω. Τις δινανε αργοτερα, οταν ειχαμε παρει τις πρωτες 4 μτχ S και πλεον το ΠΝ με 6 μοναδες, ειχε ταχθει σε αυτες, ενω θα εβγαζαν και αλλες για πωληση οι Ολλανδοι. Το λαθος ηταν που δεν πηραμε τις 2 L . Τωρα θα τις ειχαμε με SΜ-2 και γιατι οχι 8 ESSM στον οκταπλο και εως 16 αναχορηγια! Τουμπανο! Επισης ηταν λαθος που δεν πηραμε 2 Μ.
Αυτα τα 4 πλοια (2L+2M, αναβαθμισμενα με τα χρηματα του εκσυγχρονισμου των S), oι 4 ΜΕΚΟ με ESSM, πλαισιωμενα απο Ελλη – Λημνο, θα ηταν ακομη και σημερα ενας μικρος αλλα πολυ ισχυρος στολος και δε νομιζω οτι θα μιλαγαμε για προβληματικη Α/Α προστασια…

Shadowfax
Shadowfax
6 years ago
Reply to  Manolis

Για να πας σε SΜ-2 θελεις πολυ σοβαρη αναβαθμηση (πολυδαπανη κυριως)…
Και η Ελλαδα δεν φημιζετε γι’αυτο το αθλημα…
H Τουρκια τα παρελαβε 8 απο το 1995-2003, και τις αναβαθμησε πληρως και ονομαζεται ως G-class frigates… Η προσθηκη Mk-41 ηταν μερος αυτης σε συνδιασμο με τους SM-1…
Στις TF-2000 θελουν να βαλουν SM-3 με homemade συστηματα αντι για Aegis…

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago
Reply to  Manolis

Δεν δίνανε Perry. Θα τις πέρναμε μετά.
Δύσκολο να δούμε πλοία με SM-2.

Manolis
Manolis
6 years ago
Reply to  Manolis

Οι Αυστραλοι το κανανε και οπως ειπα θα γινοταν με τα κονδυλια με τα χρηματα του εκσυγχρονισμου των 6 S.
https://en.wikipedia.org/wiki/Adelaide-class_frigate

Shadowfax
Shadowfax
6 years ago
Reply to  Manolis

Μαλλον μιλας για την αναβαθμηση των 4 Adelaide-class που στοιχισε στην Αυστραλια πανω απο 1δις $ (1,46 A$)…
Καπου μισο δις στοιχισε η αναβαθμηση των 6 S…

Manolis
Manolis
6 years ago
Reply to  Manolis

Ναι, μιλαω για την αναβαθμηση των 4 Adelaide-class που στοιχισε στην Αυστραλια πανω απο 1,46 δις A$, δηλαδη με σημερινες τιμες περι τα 600 εκατ. ευρω και βεβαια ηταν πολυ πιο εκτεταμενη . Καπου 400 εκατ. Ευρω στοιχισε η αναβαθμηση των 6 S οποτε θεωρω οτι τα νουμερα δεν ειναι πολυ μακρυα. BTW, oι Χιλιανοι πουλανε οσονουπω τις 2 L, που ομως δεν εχουν παρει SM-2:
http://www.janes.com/article/78480/chilean-navy-seeks-to-replace-air-defence-frigates

Shadowfax
Shadowfax
6 years ago
Reply to  Manolis

Προσεχε τις ισοτιμες αγαπητε…
Στοιχισε το 2005 1,46δις A$ —>1δις$ —>800εκ ευρω (ισοτιμια 2004-5)
Η σχετική Σύμβαση (για την αναβαθμηση των S) 010B/03 μεταξύ της τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των ENAE υπεγράφη στις 12 Φεβρουαρίου 2003 και ήταν ύψους 381.575.580 Eυρώ…

Kαταλαβαινεις οτι δεν ειναι και τοσο κοντα…
Τωρα αν υπονοεις την αγορα των L, αυτες θα αποσυρθουν το 2023 με σοβαρα προβληματα στον κινητηρα, εχοντας συμπληρωσει 37 και 38 χρονια υπηρεσιας…

ck
ck
6 years ago

Τα ADAMS και οι KNOX ήρθαν αρχές δεκαετίας 90 για να αντικαταστήσουν πλοία 2o παγκοσμιου πολεμου
δεν υπήρχαν διαθέσιμες PERRY τότε
επιπλέον οι εκτοξευτές MK13 και τα αντίστοιχα SM1 των PERRY δεν υποστηρίζονται εδώ και πολλά χρονια
Οι γείτονες έχουν βάλει VLS mk41

Manolis
Manolis
6 years ago
Reply to  ck

Οι γείτονες έχουν βάλει 8πλο VLS mk41, αλλα διατηρουν κανονικα και τους εκτοξευτές MK13 , ο οποιος μπορει να τροποποιηθει ωστε να δεχθει και SM-2.

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
6 years ago

Καλημέρα.

Για το παρελθόν, θα συμφωνήσω με τον Μανώλη ότι θα έπρεπε να είχαμε αγοράσει τις 2 L αλλά και τις 2 S που κατέληξαν στα ΗΑΕ θα έλεγα εγώ. Οι 2 L μα έναν εκσυγχρονισμό μαζί με τις 6 S που θα περιλάμβανε αντικατάσταση των SM-1 με SM-2 (όπως έχουν πράξει πολλά Ναυτικά) και ESSM (στις L η επαναγέμιση του ΜΚ29 είναι αυτόματη) θα ήταν πολύ χρήσιμες. Όμως τότε το ΠΝ ήλπιζε σε KIDD κι έπειτα «κορβετοφρεγάτες» κλπ. Τέλος πάντων, αυτά είναι παρελθόν, τα έχουμε πει πάρα πολλές φορές.

CK, νομίζω πως οι ΜΚ-13 εκτοξευτές υποστηρίζονται ακόμη για εξαγωγικούς πελάτες όπως κι οι SM-2 συμβατικής εκτόξευσης. Παρεμπιπτόντως, στην κατάσταση που βρισκόμαστε, ίσως να ενδιέφερε το ΠΝ η πιθανότητα απόκτησης των 2 τελευταίων ενεργών Perry του Αυστραλιανού ΠΝ που θα αντικατασταθούν από τις Hobart, – ίσως να «έπαιζε» κι η τελευταία που παροπλίστηκε τον Δεκέμβριο του 2017. Οι συγκεκριμένες φρεγάτες είναι αναβαθμισμένες σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, με σύγχρονο CMS και σονάρ, LINK-16, SM-2, ESSM, Phalanx Block-1B, νέα Η/Ζ και πολλά άλλα, ενώ είναι πάνω-κάτω συνομήλικες με την ΥΔΡΑ.

Ως προς τις ΜΕΚΟ, το σονάρ τους είναι ΟΚ, δουλεύει;

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
6 years ago

Για τις 2 τελευταίες αυστραλιανές Perry σε μία συζήτηση ειπώθηκε από κάποιον από την ηγεσία του Π.Ν ότι οι SM-1 είναι πλέον ξεπερασμένοι…

Shadowfax
Shadowfax
6 years ago

Oi 2 Adelaide-class φερουν SM-2MR επι ΜΚ-13…

ivychris
ivychris
6 years ago

μα ειδικά “τις καλές εποχες” θυμόμαστε ότι η Ελλάδα αγόραζε μτχ ή του κουτιού και μάλιστα σε παγκόσμια 1η προβολή?
Τι ήταν οι 4 LCF για Τσοχατζο & Παπαντω…?
Η Ελλάδα επί μια 10ετία σύμφωνα και με τα στοιχεία του SIPRI ήταν συνεχώς μέσα στη 1η δεκάδα στις προμήθειες αμυντικών συστημάτων & όπλων.
Ο καλύτερος πελάτης.
Θυμάται κανείς τι καρναβάλι γινόταν στις Defendory?
Ήταν κάτι ανάλογο με τα Ποσειδώνεια…
Υπήρχαν επί μονίμου βάσεως, επί συμβάσει, private bankers Ελληνικής καταγωγής αποσπασμένοι από μεγάλους τραπεζικούς οίκους του εξωτερικού, εντός του Πενταγώνου.
Όποιος πρόσφερε το καλύτερο χρηματοδοτικό set-up έπαιρνε και τη δουλειά.
Ποιες L & M, αυτές δεν καταδέχονταν καν να τις κοιτάξουν.
Ασε το τι έγινε μετά.
Τότε χάθηκε η ευκαιρία

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
6 years ago
Reply to  Γ.Μ.

ΓΙΑΝΝΗ 1, όλες οι αναφορές/πληροφορίες για τις Αυστραλιανές Perry κάνουν λόγο για SM-2 ως σημαντικό στοιχείο στο πλαίσιο της αναβάθμισης τους, πράγμα λογικό άλλωστε αφού η Raytheon δεν υποστηρίζει πλέον τον SM-2 κι όχι τον SM-1.

Όχι ότι μπορεί να συγκριθούν οι μη εκσυγχρονισμένες S με τις Αυστραλιανές Perry έστω κι αν είχαν ESSM & SM-1…

dimitrov
dimitrov
6 years ago

Η κατασταρου είναι τπτ. Το εξοπλιστικό πολιτικό μου αισθητήριο λέει πως είτε θα ανέβει το ποσό είτε δεν θα γίνει εκσυγχρονισμός. Πάντως για να μπλέκει η λοκχηντ δε μπορεί. Όλο και κανένα θαύμα θα δούμε.

GK
GK
6 years ago

Η παρουσια εναλλακτικης και συναμα ανταγωνιστικης προτασης ευνοει το ΠΝ.

Γιάννης Παυλίδης
Γιάννης Παυλίδης
6 years ago

Ας δούμε πρώτα τι μπορεί να γίνει με 25 εκατ άνα πλοίο και μετα κρίνουμε.

Μερικοί κάνετε λες και θα τις αλλάξουμε μόνο λάδια και θα της βάψουμε….

ink
ink
6 years ago

tora meta ti simfonia me ta skopia afou eimaste toso kala paidia tha mas dosoun danio stil eksigxronismos f-16

sotbak
sotbak
6 years ago

ΆΚΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
6 years ago

Καλημέρα.

Καλό είναι να υπάρχει και 2η πρόταση πέρα από την αναμενόμενη από την Thales, μόνο και μόνο από την οικονομική πλευρά και να έβλεπε κανείς.

Είναι λογικό από επιχειρησιακή άποψη το ΠΝ να προτιμάει το CMS Tacticos και να μην πάει σε κάποιο άλλο, ιδίως όταν μιλάμε για υφιστάμενα σκάφη και χωρίς να προβλέπεται αύξηση της ισχύος πυρός τους.

Μήπως όμως η εμπλοκή της Lockheed «λύσει» το οικονομικό θέμα μέσω FMS; Δεν πρέπει να ξεχνάμε και την δουλοπρεπή στάση προς τον Θείο Σαμ…

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ κοντά στην απόκτηση ναρκοθηρευτικών Hunt από τη Βρετανία

Τα ναρκοθηρευτικά κλάσης Hunt (κατασκευάστηκαν συνολικά 13), υπηρετούν στο Βρετανικό Ναυτικό αλλά και ως μεταχειρισμένα έχουν πωληθεί στο Ελληνικό Ναυτικό, όπως και σε εκείνο...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

EKTAKTO: Παραδόθηκαν τα 4 περιπολικά κλάσης Island στο Πολεμικό Ναυτικό – φωτογραφίες

Η σελίδα μας, και ο ειδικός μας συντάκτης Γιάννης Ρέκκας, μετά από πρόσκληση του Πολεμικού μας Ναυτικού, βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, στην τελετή παράδοσης...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -