Κινείται και πάλι και μάλιστα χωρίς εμπόδια το πρόγραμμα απόκτησης των νέων πολεμικών πλοίων του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ναυτικού (Bundesmarine) γνωστό ως πρόγραμμα MKS 180. Το “Πολεμικού Πλοίο Πολλαπλών Αποστολών” (Mehrzveckkampschiff) 180 έλαβε την έγκριση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου και μέχρι το Καλοκαίρι αναμένεται να εγκριθεί και από το Ομοσποδιακό Κοινοβούλιο ξεκαθαρίζοντας το δρόμο για την επίσημη παραγγελία από την κυβέρνηση.
Στην ανακοίνωση προέβη η ίδια η υπουργός Αμύνης της Γερμανίας, κ. Annegret Kramp-Karrenbauer.
#MKS180 für die @deutschemarine nimmt weiter Fahrt auf – Die Vergabekammer hat das Nachprüfungsverfahren beendet. Damit ist der Weg frei für eine parlamentarische Billigung im Sommer und einem anschließenden Vertragsschluss noch in 2020. pic.twitter.com/LwOsUh4FA2
— Verteidigungsministerium (@BMVg_Bundeswehr) May 15, 2020
“Είμαι πολύ ευχαριστημένη που πρόγραμμα προμήθειας του MKS 180 μπορεί να προχωρήσει! Θα ζητήσω από το Κοινοβούλιο να εγκρίνει τον προϋπολογισμό για τη σύμβαση πριν την θερινή διακοπή των εργασιών και είμαι πολύ αισιόδοξη ότι θα μπορέσουμε να δώσουμε την παραγγελία πριν το τέλος του έτους”, δήλωσε η υπουργός.
Η Γερμανία παραγγέλνει τέσσερις νέες φρεγάτες με κόστος €5,27 δις!
Υπενθυμίζουμε ότι στις 14 Ιανουαρίου 2020, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικών Εξοπλισμών, Πληροφορικής και Τεχνικής Υποστήριξης (BAAINBw) είχε προκρίνει τη συνεργασία των ολλανδικών ναυπηγείων Damen Schelde Naval Shipbuilding B.V. με τα γερμανικά Blohm+Voss και τη Thales για τη ναυπήγηση των πολεμικών πλοίων MKS 180 προκαλώντας την αντίδραση των ανταγωνιστικών GERMAN NAVAL YARDS Kiel (GNYK) που κατέθεσαν έφεση στις 24 Ιανουαρίου. Η σημερινή απόφαση του δικαστηρίου επιλύει τη διαφορά και ανοίγει το δρόμο για τη ναυπήγηση τεσσάρων τουλάχιστον “φρεγατών” που όμως θα εκτοπίζουν περί τους 9,000 τόνους.
Την τελευταία εξέλιξη χαιρέτισε και η ηγεσία των ολλανδικών ναυπηγείων Damen που προέκρινε ότι η συνεργασία τους με τον γερμανικό Όμιλο Lürssen (στον οποίο ανήκουν τα Blohm+Voss) είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και σηματοδοτούν την απαρχή μιας νέας περιόδου για τη συνεργασία των ναυπηγικών βιομηχανιών και των προμηθευτών τους στη Βόρειο Ευρώπη.
Το σχέδιο του Πολεμικού Πλοίου Πολλαπλών Αποστολών θα είναι η ναυαρχίδα του μελλοντικού στόλου του Ομοσπονδιακού γερμανικού Ναυτικού. Όταν ολοκληρωθεί, θα είναι ένα σύγχρονο πολεμικό μήκους 155 μέτρων, που θα εκτοπίζει 9,000 τόνους νερού και θα διαχειρίζεται από πλήρωμα 110 ατόμων με ενδιαιτήσεις για μεταφορά άλλων 70. Το πλοίο θα κωδικοποιηθεί ως “φρεγάτα” για λόγους επιχειρησιακής δράσης του γερμανικού ναυτικού αλλά θα είναι ένα πλοίο ικανό για δράση για 24 συνεχόμενους μήνες ανάπτυξης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, ικανό για δράση σε παγωμένα ύδατα και τροπικές θάλασσες.
Γερμανία: Προς “Airbus των Ναυπηγείων” για να επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό
Σχεδιασμένο να αλλάζει και να ενισχύει τους τομείς ικανοτήτων του προσθέτοντας ή αφαιρώντας “τμήματα αποστολής”, το MKS 180 θα μπορεί γρήγορα και σχετικά εύκολα να προσαρμόζεται σε διαφορετικές αποστολές και περιβάλλον επιχειρήσεων ακόμα και εν πλω, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψει στη βάση του. Αυτή είναι η “καρδιά” της σύλληψης του “πλοίου πολλαπλών αποστολών” που θα υπερασπίσει τα γερμανικά και ευρωπαϊκά συμφέροντα σε παγκόσμιο επίπεδο στο άμεσο μέλλον.
ετοιμαζεται η ναυαρχιδα μας?
Χαχχχαχαχ σωστός.
Μόνο εμένα μου φαίνεται πονηρός ο υποεξοπλισμός αυτού του πλοίου; Σαν να θέλουν να χτίσουν ένα μεγάλο πλοίο για να αναπτύξουν τεχνογνωσία, αλλά χωρίς να προκαλέσουν.
Το να χτίσουν μεγάλο πλοίο πήγαν να το κάνουν με τις F-125 και απέτυχαν.
Από το 2011 που άρχισε η ναυπήγηση πήγαμε στο 2019 για την παράδοση
Οπότε τώρα αγοράζουν τεχνογνωσία από Ολλανδία ενώ την έπεσαν στις δικές τους εταιρείες απαιτώντας να σοβαρευτούν. Γι’ αυτό και αρχίσανε οι συγχωνεύσεις με το τυράκι να γίνουν subcontractor των Ολλανδών για να μην κλείσουν.
Κάτι σαν πορτοκαλί πριν το κόκκινο από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και μάλλον το μήνυμα ελήφθη
Με το καλό μπας και μπορέσουμε και εμείς να αντικαταστήσουμε σε καμία 10αρια χρόνια τις μη εκσυγχρονισμένες S με τις F123. 😀
2025 με 2030. Έχουν προγραμματισμό οι άνθρωποι, Γερμανοί είναι…..
Μάλλον οι Γερμανοί ψάχνουν να δουν πόσο μεγάλα μπορεί να κάνουν τα πλοία χωρίς να … γέρνουν. Έκαναν 2 χρόνια να ισιώσουν την προηγούμενη άοπλη υπερφρεγάτα των 7.500 τ, την Baden-Württemberg να δούμε πόσο θα πάρει ετούτη!
ωπα……θα μπουν πολλοί στη γειτονιά μας σε σκέψεις….
Γρηγορα να τρεξουμε να παρουμε το πρωτοτυπο……..(πολλα φιλακια απο το “Παπανικολης”….)
Ολλανδικό θα είναι το σχέδιο! Οι τύποι ξέρουν…..
Αγαπητέ κύριε Βασιλείου,
Παρακαλώ όπως να είσαστε λίγο πιο προσεκτικός όσον αφορά προτάσεις όπως “που θα υπερασπίσει τα γερμανικά και ευρωπαϊκά συμφέροντα σε παγκόσμιο επίπεδο στο άμεσο μέλλον.”
Ότι θα υπερασπιζεται τα Γερμανικά συμφέροντα σε ελλιμενισμο όταν το Π.Ν ΗΠΑ βγάζει τα κάστανα από την φωτιά αυτό είναι τουλάχιστον σωστό.
Αλλά για ποια υπεράσπιση Ευρωπαϊκών συμφερόντων αναφέρεστε? Τα Ευρωπαϊκά συμφέροντα στην ΑΟΖ της Κύπρου που η Τουρκία καταπατα και η Ε.Ε σφυρίζει αδιάφορα? Αα! Ξέχασα θα κάνει περιπολίες στο Αιγαίο για να δείχνει στην Τουρκική Ακτοφυλακή που να αποβίβαση τους λαθραιους μετανάστες στα ελληνικά νησιά.
Πάντως έχετε δίκιο θα υπερασπίσει τα Ευρωπαϊκά συμφέροντα όσο τα υπερασπίζει η ΕΕ.
Το καταλαβαίνω ότι κάνουμε μετάφραση από την πηγή αλλά και η δικιά σας ανάλυση θα έκανε το άρθρο καλύτερο.
Φιλικά πάντα,
Γιώργος
Υ. Γ. Ο σαρκασμός μου επί ουδενί λόγο δεν είναι προς εσάς. Είναι προς τους Γερμανούς γιατί πιστεύουν ότι τρώμε το σανο που σερβίρουν. Κοινός μια τέλεια ελληνική έκφραση “Ωχ το μάτι μου!”