22.9 C
Athens
Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου, 2021
Αρχική ΑΜΥΝΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group δεν έχει πει την τελευταία της λέξη για...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group δεν έχει πει την τελευταία της λέξη για τις ελληνικές [email protected]!

Η τελική προσφορά της Naval Group για το πρόγραμμα νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού θα υποβληθεί τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Pierre Éric Pommellet.

Ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας έδωσε χθες μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην εφημερίδα «La Tribune», με αφορμή την ανάληψη των ηνίων της Naval Group πριν από ένα ακριβώς έτος.

La Tribune: Δύο Cassard ως ενδιάμεση λύση, 4 Βelharra με τιμή «15-20%» φθηνότερη από τον Ιούλιο πέρυσι

Στη συνέντευξη ο Pommellet αναφέρεται στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας το 2020, τις συνεργασίες με άλλους ομίλους, αλλά και σε προγράμματα/διαγωνισμούς όπου αυτή συμμετέχει. Φυσικά, ο ίδιος μιλά και για την Ελλάδα. Κάτι που από μόνο του αποτελεί είδηση, αφού επί έναν χρόνο έχει σπάνια κάνει ονομαστικές αναφορές στην Ελλάδα, ακόμα και όταν βρίσκονταν υπό εξέλιξη οι αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για τη ναυπήγηση δύο φρεγατών FDI/[email protected], μέχρι τον περασμένο Ιούλιο.

Σύμφωνα με τον Pommellet υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές στην Ελλάδα και το πρόγραμμα θα κριθεί στην τιμή, τις συνεργασίες και τις ικανότητες. Ο ίδιος πιστεύει πολύ στη γαλλική υποψηφιότητα, ενώ σε παρατήρηση πως οι φρεγάτες FDI/[email protected] είναι ακριβές, απαντά ότι το κόστος παίζει ρόλο, γι’ αυτό και η Naval Group είναι υποχρεωμένη να έχει την καλύτερη τιμή και την καλύτερη βιομηχανική συνεργασία, ώστε να έχει την καλύτερη προσφορά. Επιπλέον, ο Pommellet τονίζει τις καινοτομίες και τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη FDI/[email protected], το ραντάρ και το «ισχυρό» ανθυποβρυχιακό πακέτο (σ.σ.: το ραντάρ νέας γενιάς Sea Fire, το σόναρ κύτους Kingklip Mk2 και το σόναρ συρόμενης διάταξης μεταβλητού βάθους CAPTAS-4 Compact). Κατά τον Pommellet η FDI/[email protected] είναι μοναδική στην κατηγορία της και θα κάνει τη διαφορά όταν εισέλθει σε υπηρεσία.

Οι Γάλλοι είναι ακόμη εδώ, οι [email protected] συνεχίζουν σαν short listed για το Πολεμικό Ναυτικό! Κι όμως, έχουν πλεονέκτημα!

Η Naval Group αναμένει πως η Ελλάδα θα αποφασίσει για τη νέα της φρεγάτα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 και επικαιροποιεί συνέχεια την πρότασή της λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά τα σενάρια, τη βιομηχανική πραγματικότητα και τους εταιρικούς σκοπούς. Σε περίπτωση επιτυχίας, τέλος, θεωρεί ότι τουλάχιστον ένα από τα τέσσερα πλοία θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία.

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
nnnn
nnnn
6 months ago

Αντε να δουμε μακαρι να ειναι η γαλλοι με μια βρλτιωμενη προταση αυτη που θα κερδισουν το διαγωνησμο και να 2χουν πυραυλουςmDcn

MIKROS_ HROAS
MIKROS_ HROAS
6 months ago

Λοιπόν ας σταματήσει η κοροιδία και να σοβαρευτούμε.
Βαρέθηκα τα δεν γίνετε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.
Δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, άμα θέλαμε πολλά θα είχαν γίνει.
Για να σας δώσω ένα παράδειγμα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε:
Να βάλουμε καινούργιο ραντάρ στης φρεγάτες, με δυο καινούργια STIR
και να μετατρέψουμε τους εκτοξευτές να μπορούν να ρίξουν τους
πυραύλους ESSM II.

Στην Πτήση δημοσιεύτηκε η είδηση πως: Υπογράφηκε χθες η σύμβαση προμήθειας 17 ραντάρ τύπου ELM-2084 MMR (Multi-Mission Radar) μεταξύ της Σλοβακίας και της ισραηλινής IAI (Israel Aerospace Industries). Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της επιλογής των ισραηλινών ραντάρ τον περασμένο Ιανουάριο. Το κόστος της προμήθειας είναι 148,2 εκατομμύρια, δηλαδή 8,7 εκατομμύρια για κάθε ραντάρ!
Όταν κάνεις μια μελέτη ξέρεις πόσο κοστίζει το κάθε ένα
αναλυτικά σύστημα.

Όταν γράφω ότι με ελάχιστα χρήματα μπορώ να κάνω της δυο φρεγάτες L
να ρίχνουν ESMM II και SM-2 ξέρω τι γράφω.
Ξέρω πόσο κοστίζουν οι μετατροπές των εκτοξευτών, τα ραντάρ, τα STIR
.
Οι πύραυλοι στοιχίζουν που θα τους αγοράσεις γιατί δεν μπορώ να βρω φτηνούς
εκτός και τους φτιάξω μόνος μου.
Αν επιτέλους στο Ναυτικό δεν ξέρουν τι τους γίνετε εδώ είμαι εγώ να τους βοηθήσω.

Να τους πω τι μπορούν να κάνουν στις S, να τους πω πως μπορούν να μετατρέψουν ένα εμπορικής σχεδίασης πλοίο σε πολεμικό κλπ.
Σιγά πιά πόσα θα μου δώσουν ούτε ένα μεροκάματο δεν αξίζω;
Εγώ τα ξέρω αυτά επειδή κάνω μελέτες έγραψα για το ραντάρ, με ένα διηλεκτρικό κάλυμμα και με το σύστημα σταθεροποίησης για να μένει ακίνητο στο πλοίο δεν στοιχίζει πάνω από 9 εκατομμύρια ευρώ.
Να βάλω 1 εκατομμύριο ακόμα για την εγκατάσταση στο πλοίο.
Με 10 εκατομμύρια ευρώ το βάλαμε επάνω στο πλοίο.

Πόσο κάνουν επιτέλους τα STIR για μπορούν να ρίξουν τους ESSM II;
Εδώ δεν ξέρουμε από τι αποτελείται το κάθε ένα STIR όχι αυτά που έχουν οι παλιές φρεγάτες και από τι μονάδες αποτελούνται.
Και τα δυο μαζί δεν κοστίζουν όσο το ραντάρ μεγάλης εμβέλειας.
Με 20 εκατομμύρια ευρώ μπορείς να ρίξεις ESSM II από της S και της ΜΕΚΟ.
Ναι αυτά τα βάζουμε και μόνοι μας επάνω στο πλοίο και μην μου πεις όχι,
ξέρω από αυτά.
Με τούς τεχνικούς του Ναυτικού το κάνω.
Όχι δεν ξέρω να βάζω AESA panel και δεν μπορώ να τα βάλω, χρειάζεται
ειδική σχεδίαση για να γίνει αυτό και μηχανολογικές μετατροπές.
Όπως πρέπει να βάλουμε ειδικό ραντάρ επιφανείας για να εντοπίζει χαμηλά ιπτάμενα αεροσκάφη και πυραύλους τουλάχιστον στης ΜΕΚΟ.
Το έχουμε μελετήσει αυτό; Το έχουμε σκεφτεί;

160 εκατομμύρια μας ζητούσαν οι Σουηδοί για τον εξυγχρονισμό των ΜΕΚΟ από
40 εκατομμύρια κάθε ένα πλοίο για να ξέρουμε τι πληρώνουμε.
Το SONAR για να το αλλάξεις θέλει ειδική διαδικασία, τι μπορεί να μπει και αυτό μπορούμε να το ψάξουμε αν υπάρχει ενδιαφέρων.

Τώρα άμα λέμε πως δεν μπορούμε να τα κάνουμε αυτά και πρέπει να περάσουν
από ελεγκτικά συνέδρια οι δαπάνες καλά κρασιά.
Τι έκαναν στην Δανία; Πως έφτιαξαν της φρεγάτες;
Γιατί της αντέγραψαν οι Βρετανοί;

Θα μάθουμε επιτέλους να σχεδιάσουμε ένα πολεμικό πλοίο για την Ελλάδα;
Όχι της ALS πλοίου ειδικά σχεδιασμένου για της ανάγκες μας.
Τώρα αν θα περιμένεις να εντοπίσεις υποβρύχιο 214 στο Αιγαίο θα δυσκολευτής να το κάνεις. Πρέπει να έχεις ένα ταχύ και γρήγορο πλοίο για να γλυτώσει άμα του ρίξει τορπίλη το υποβρύχιο.

Το να ρίξει τορπίλη το υποβρύχιο την σημερινή εποχή δεν την ρίχνει σε κοντινές αποστάσεις, δεν βρισκόμαστε στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Για αυτά θα αναφερθώ μια άλλη φορά.

https://www.ssmart.gr/el/ssmart-signaal-hellas/
Με αυτήν την εταιρία μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα
για αναβάθμιση πλοίων στην Ελλάδα.

Όταν γράφω πως δεν ξέρω από τα AESA ραντάρ με τα πάνελ εννοώ πως δεν ξέρω από την μηχανολογική τοποθέτηση στον ιστό του πλοίου.
Πρέπει να κάτσω να διαβάσω και να ασχοληθώ.
Όλα τα υπόλοιπα από ηλεκτρονική και ηλεκτρολογική τοποθέτηση λειτουργία και
δυνατότητες της ξέρω.

Το κόστος ενός AESA ραντάρ με πάνελ είναι ακριβό λόγο επιπλέον μονάδων
μέσα στο πλοίο. Χρειάζεσαι χοντρικά 3 επιπλέον μονάδες και 4 κεραίες.
Η τοποθέτηση είναι ακριβή γιατί απαιτεί πολύπλοκη κατασκευή από μηχανολογική άποψη.

Το δυσκολότερο κομμάτι είναι η σταθεροποίηση των πάνελ στους 4 άξονες.
Χοντρικά η αγορά και η τοποθέτηση ενός ραντάρ AESA με πάνελ στοιχίζει το υπέρ διπλάσιο, από ένα ραντάρ AESA με περιστρεφόμενη κεραία.
Μπορείς όμως με άνεση να βάλεις ένα μικρότερο AESA ραντάρ ή ένα με πάνελ.
Οι ισραηλινοί έχουν ένα ραντάρ EL/M-2258 ALPHA που το είδαμε στης κορβέτες Θεμιστοκλής.

Μια χαρά ραντάρ είναι για την δουλειά που τα θέλουμε μπορούν να κατευθύνουν πυραύλους ESSM II με κόστος μικρό μικρότερο από τα ραντάρ ELM-2084 MMR.
Με τα δυο αυτά ραντάρ μια φρεγάτα S ή L μπορεί να κάνει μια χαρά την δουλειά της.

Για τους πυραύλους SM-2 αρκούν τα STIR 2,4 αλλά η εμβέλεια περιορίζετε στα 120 χιλιόμετρα.
Πρακτικά στα 100 χιλιόμετρα γιατί τα 120 χιλιόμετρα είναι η μέγιστη εμβέλεια.

Τι καταλάβαμε; Πως με 20 εκατομμύρια σε κάθε ένα πλοίο μπορούμε να αλλάξουμε τα ραντάρ στις φρεγάτες μας και να τροποποιήσουμε τους εκτοξευτές MK-29 να μπορούν να ρίξουν ESSM II.
Εμείς ασχολούμαστε συνεχώς με της ενδιάμεσες λύσεις και κουραφέξαλα.

Η εμβέλεια του ραντάρ ELM-2084 MMR είναι μεγάλη και αναλογικά ίση και καλύτερη από αυτό που έχουν οι Γαλλικές φρεγάτες. Είναι το ραντάρ που θα μας δώσει πολλά στο αιγαίο.
Για της φρεγάτες L το κόστος εδώ ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ανά πλοίο.

Χοντρικά δηλαδή στην σημερινή εποχή μπορείς άνετα να βάλεις ένα φτηνό ραντάρ και πυραύλους σε μικρού μεγέθους πλοία ακόμα και σε εμπορικά.
Για το SONAR θα τα πούμε είναι δύσκολη η επιλογή του.

Γιατί να βάλουμε ραντάρ από το Ισραήλ και γιατί να συνεργαστούμε μαζί του;
Γιατί παλεύει να κερδίσει μια θέση στην αγορά και θα τα πάρεις στο 1/3 και στο 1/4 από το κόστος που σου δίνει η THALES.

- Advertisment -

Most Popular