13.3 C
Athens
Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙNavantia: Σε 5 χρόνια έφτιαξε 5 κορβέτες Avante 2000 για τη Σαουδική...

Navantia: Σε 5 χρόνια έφτιαξε 5 κορβέτες Avante 2000 για τη Σαουδική Αραβία

Από τον Ιανουάριο του 2019 όπου ξεκίνησε το χτίσιμο της πρώτης από τις 5 κορβέτες κλάσης  Avante 2000 για το Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας, το ισπανικό ναυπηγείο της Navantia χρειάστηκε μόλις 5 χρόνια, για να παραδώσει όλα τα σκάφη! Με το τελευταίο, τη HMS Unayzah, να ολοκληρώνει την κατασκευή της πριν λίγες μέρες και να γίνεται η σχετική τελετή παράδοσης στη Σαουδική Αραβία.

Η επίδοση αυτή -για την εποχή βέβαια- είναι εντυπωσιακή και η Navantia την κατάφερε συγκεντρώνοντας τα υλικά και ξεκινώντας σχεδόν ταυτόχρονα την παραγωγή όλων των σκαφών, σε διάστημα λίγων μηνών το ένα από το άλλο, οπότε μετά τα απέδιδε με ταχύ ρυθμό. Ο χρόνος κατασκευής για κάθε σκάφος ήταν περίπου 3 έτη.

Η κλάση Al Jubail όπως ονομάζεται στην Σαουδική Αραβία, αφορά σκάφη 104 μέτρων, 2.500 τόνων έμφορτα, με πυροβόλο 76 χιλιοστών, 8 αντιπλοϊκούς Exocet MM40 Block 3, 16 βλήματα MICA για αντιαεροπορική άμυνα, σύστημα Millennium 35 χιλιοστών για εγγύς άμυνα, 2 τριπλούς τορπιλοσωλήνες, και οργανικό ελικόπτερο. Η κατασκευή των 2 τελευταίων μάλιστα ολοκληρώθηκε εν μέρει στην Σαουδική Αραβία σε συνεργασία με τον κρατικό αμυντικό όμιλο SAMI, καθώς υπήρχε απαίτηση για σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία και μεταφορά τεχνογνωσίας, ενώ έχει ιδρυθεί και σχετική κοινοπραξία Navantia-SAMI, η οποία πιθανόν να αναλάβει και άλλα συμβόλαια για το Ναυτικό της χώρας.

Η αρχική συμφωνία για 5 πλοία ήταν περίπου 2 δις ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται και 5ετη υποστήριξη.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -