Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, πρόκειται να γίνει προμήθεια ηλεκτρο-Οπτικών συστημάτων (FLIR) για τα ελικόπτερα S-70B-6 του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «στο πλαίσιο της Πρόσκλησης 6.8.1 της ΕΥΔ/ΕΠ «ΥΜΕΠΕΡΑΑ» (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη) με Τίτλο «Εγκατάσταση / Βελτίωση Συστημάτων Διαχείρισης της Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και Έρευνας και Διάσωσης στη Θάλασσα», στην οποία το ΥΠΕΘΑ είναι δικαιούχος, επιδιώκεται η βελτίωση του επιπέδου της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, η αποτελεσματικότερη έρευνα και διάσωση στη θάλασσα και η ασφάλεια λιμενικών εγκαταστάσεων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).»
Τα συστήματα θα προμηθευθούν στα πλαίσια έργου συγχρηματοδοτούμενου από κεφάλαια της Ε.Ε. Το αντικείμενο του εν λόγω έργου, αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης της θαλάσσιας κυκλοφορίας, ασφάλειας ναυσιπλοΐας και έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα και περιλαμβάνει:
Την προμήθεια έως έξι (6) Ηλεκτρο/Οπτικών (Η/Ο) συστημάτων για Ε/Π του ΠΝ, τα οποία θα εκτελούν έρευνα και διάσωση, καθώς και προμήθεια συμπληρωματικού εξοπλισμού Έρευνας – Διάσωσης (SAR). Τα Η/Ο συστήματα θα πρέπει να είναι πιστοποιημένα για τοποθέτηση και χρήση σε ελικόπτερα S-70B-6 με δυνατότητα πτήσεως με ταχύτητα μεγαλύτερη ή ίση των 180 KIAS.
Τα ελικόπτερα S-70B-6 του ΠΝ αναλαμβάνουν πλέον των αποστολών στρατιωτικής φύσεως και αποστολές κοινωνικής προσφοράς (Έρευνα και Διάσωση, αεροδιακομιδές ασθενών, έλεγχος μεταναστευτικών ροών).
Ο αισθητήρας Η/Ο που φέρει το εν λόγω Ε/Π, αποτελεί σύστημα παρακολούθησης και υπόδειξης, προσδίδοντας στο ιπτάμενο μέσο δυνατότητες επιτήρησης, αναγνώρισης, παρακολούθησης, έγκαιρης προειδοποίησης και ναυτιλίας, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες στο σύνολο των αποστολών κοινωνικής προσφοράς και ασφάλειας ναυσιπλοϊας, που αναλαμβάνουν τα Ε/Π του ΠΝ.
Με την προμήθεια των Ηλεκτρο-Οπτικών συστημάτων (FLIR), τα οποία θα τοποθετηθούν σε Ε/Π του ΠΝ τύπου S-70B-6, θα δοθεί η δυνατότητα στο ΠΝ να ολοκληρώνει επιτυχώς τις ανατιθέμενες αποστολές υπό συνθήκες μέρας, χαμηλού φωτισμού, σκότους, χαμηλής νέφωσης, περιορισμένης ορατότητας, θαλασσοταραχής, από οποιοδήποτε υψόμετρο.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «Τα συγκεκριμένα συστήματα θα βελτιώσουν τη δυνατότητα επιτήρησης θαλάσσιων περιοχών και εντοπισμού ανθρώπων που κινδυνεύουν ή χρειάζονται βοήθεια. Ο στόχος του έργου είναι η βελτίωση του επιπέδου της ασφάλειας ναυσιπλοΐας και η αύξηση της αποτελεσματικότητας έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα.»
Ό συνολικός προϋπολογισμός (Με ΦΠΑ 24%) για το εν λόγω έργο θα φτάσει τα 28.932.637,90 €, από το οποίο ποσό 4.200.000,00 € θα διατεθεί από το ΥΠΕΘΑ, ενώ τα υπόλοιπα από την Ε.Ε.
Η διαβούλευση ξεκινάει σήμερα 26/06/2018 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ένα μήνα, στις 27/07/2018. Το δε διάστημα μέχρι την παράδοση των συστημάτων (Διάρκεια Έργου) αναμένεται να φτάσει τους 36 μήνες.
Υποθέτω πως τα υφιστάμενα FLIR θα τοποθετηθούν στα ΑΒ-212;
Δηλαδή θα αντικατασταθούν τα υφιστάμενα συστήματα στα S-70B6 ή τα νέα θα τοποθετηθούν συμπληρωματικά σε αυτά;
Αν ισχύει το πρώτο, γιατί 6 και όχι 8;
Αν ισχύει το δεύτερο, που θα τοποθετηθούν τα συστήματα;
Υ.Γ.: Αυτό το είδατε;
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=995651
Γιατι 2 ΑB-212 εχουν (ή θα εχουν συντομα) ηδη FLIR.
Υποτίθεται ότι το Π.Ν. θέλει να τα “στείλει” αυτά και όχι πια να τα εκσυγχρονίσει…. Άλλαξε κάτι;
Δεν βλεπω να βρισκουν (ή να μπορουν να πληρωσουν) μτχ Seahawk, οποτε παραμενουν μεχρι νεωτερας. Φαινεται πως το ΤΣΥΑΥ, κατα τη διαρκεια των εργασιών επιθεώρησης Major Reinforced Inspection κανει και εργασιες για την εγκατασταση FLIR. Παντως, εαν ειναι αυτη η εξηγηση, ακομα και αν το ΠΝ τα αποσυρει στο ορατο μελλον, θα ηταν χρησιμα σε αλλο κλαδο των ΕΔ με την προσθηκη αυτη:
https://www.defence-point.gr/news/systima-flir-sto-ypo-syntirisi-elikoptero-pn29-tou-polemikou-naftikou
Πρόσφατα η χήρα του Αναστάσιου Τουλίτση (ατύχημα στήν Κίναρο) δώρισε έναν εξομειωτή ναυτιλίας για τον συγκεκριμένο τύπο. Δεν νομίζω να την αφήνανε να μπεί σε τέτοια έξοδα αν σκοπέυανε να τον αποσύρουνε σύντομα.
Ενδιαφέρον βίντεο απο τον εκσυγχρονισμό των ισπανικών ΑΒ-212
https://www.youtube.com/watch?v=itqmDNxf4vg&t=36s
Ο προσωμοιωτής ναυτιλίας (και μονο) του ΠΝ, ειναι ιδιοκατασκευη παρομοια με αυτη που εφτιαξαν πρωτοι στελεχη της Αεροποριας Στρατου, και συνεπως (ασχετως εαν χρησιμοποιηθηκε μια παλαιη ατρακτος απο ΑΒ-212EW), ειναι καταλληλος και για αλλους τυπους ελικοπτερων.
Δεν μας έχουν πείσει οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας ότι λειτουργούν βάσει σχεδίου. Κρίνω με βάση τις όποιες επιλογές πχ τρομακτική καθυστέρηση μιας δεκαετίας και βάλε για τα P3, F16 vs αποδιοργανωμένη ΕΑΒ, τορπίλες υποβρυχίων κλπ.
Καλοδεχούμενη κάθε ενίσχυση αλλά αν δεν εμπλακούν υγιείς εγχώριες βιομηχανικές δυνάμεις στο παιχνίδι των εξοπλισμών θα είναι πάντα too little too late.
Και ο κόσμος μονίμως αποστασιοποιημένος από το σώμα των ενόπλων δυνάμεων (όχι όμως και από την ψυχή…)
Θα ηταν ευχής έργον να εμπλεκόταν η εγχώρια βιομηχανία. Απλά αυτο σημαίνει φωτογραφικό διαγωνισμό για να εξασφαλισεις υψηλές πιθανότητες επιλογής τους.
Οταν ομως η εκαστοτε αντιπολιτευση θα καταγγέλει συμφέροντα, ασχετα αν ο σκοπος ειναι άγιος, δύσκολα μπορεί να γίνει κάτι τετοιο.
Εδώ βομβες ληγμένες πήγαμε να ξεφορτωθούμε και καρφωθηκαμε μονοι μας… απλά για να καταγγείλει ο ενας τον αλλον.
Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 10 μέρες κοσκινίζει
“Ό συνολικός προϋπολογισμός (Με ΦΠΑ 24%) για το εν λόγω έργο θα φτάσει τα 28.932.637,90 €, από το οποίο ποσό 4.200.000,00 € θα διατεθεί από το ΥΠΕΘΑ, ενώ τα υπόλοιπα από την Ε.Ε.”
Μάλιστα, πάνω από 80% της δαπάνης θα πληρωθεί απόν την “κακή” Ε.Ε. αυτή που διάφοροι (εθνικιστές δεξιοί, σταλινικοί αριστεροί) θέλουν να αποχωρήσουμε.
Ξεχνάς απλά να αναφέρεις οτι τα έργα αυτά αφορουν την ασφάλεια των δικών τους συνόρων και οχι των δικών μας. Ναι η ΕΕ ειναι κακη (δεν εχει καμια σχέση με τις ιδρυτικές της αρχες) και παρτάκιδες ολκής. Δεν εχουμε καμια ψευδαίσθηση σχετικά με την λυκοφιλια που έχουμε πλην ελαχιστών εξαιρεσεων.
Γιατί τον δικό τους και όχι και των δικών μας. Και από που κι ως που προκύπτει ότι είναι κακή και παρτάκηδες ; Για τεκμηριώσετο αυτό;
Τόσα χρόνια καιμε εκατομυρια εκατομυριων αντιμετωπιζοντας τους μογγόλους στα ανατολικα μας. Δεν υπηρξε ποτε των ποτων ποτε καμια ουσιαστικη παρέμβαση απο τους “συμμαχους” μας. Ουτε καν δήλωση. Οταν ομως αρχισαν να περνανε κατα χιλιάδες οι πρόσφυγες… νοιάστηκαν… οχι για την δικη μας ακεραιοτητα. Για την δικη τους. Οι προσφυγες δε θελουν να ερθουν στην Ελλαδα, στην Β. Ευρώπη θελουν να πανε και αυτο προσπαθουν να εμποδίσουν οσο ποιο μακρια απο τον κωλο τους γίνεται.
Εξου και η Frontex και λοιπές ψιλο-επιδοτησουλες. Η Frontex ομως, δεν επιβάλλει την ελληνικη συνοριογραμμη-χωρικά ύδατα. Ειναι εκει αποκλειστικά με σκοπο την αντιμετωπιση των προσφυγικων ροων. Να τους σταματησουν και καταγραψουν στην χώρα μας.
Αν οι σύμμαχοι μας ήταν πραγματικοί, θα μεταστάθμευαν και καμια μοίρα μαχητικών τους προς τα δω να αναλάβουν έργο αναχαίτισης. Θα ασκούσαν και καμια σοβαρότερη πιεση για τους στρατιωτικούς μας, και θα σταματούσαν να εξοπλίζουν σαν τρελοι μια χώρα που απειλει μέλος κράτος της ΕΕ και έχει υπο κατοχη ενα αλλο μέλος της ΕΕ.
Αν ηταν σύμμαχοι, δεν θα δρούσαν εναντιων μας. Επι εποχές αλλων ηγετών οι Τούρκοι θα χανε φάει μπότα στον κώλο. Σήμερα το χρήμα καθοδηγει τα παντα… χωρις κανεναν ενδοιασμό.
Ακομα και αν αφήναμε τους Τουρκους εξω απο την εξίσωση… είδαμε την αλληλεγγυη των Γερμανων που λύσσαξαν μην χάσουν κάνα Ευρώ με τυχον διαγραφή μερους του χρέους (οταν η Ελλαδα τους τα χάρισε κάποτε, δεν ειχε καμια σημασια) και θα μας κρατάνε υποδουλους για 60 χρονια ακομα.
Δεν θα πω πως ολες οι χώρες ειναι μου@οπ@ν@, αλλα πολλές εχουν αποκλειστικο γνωμονα τα φράγκα και καμια αλλη αρχη. Ελάχιστες ειναι αυτές που εχουν και καναν ηθικο φραγμο.
Λυκοφιλιες λοιπον αγαπητε μου. Ναι, πορευομαστε μαζι τους, αλλα παντα στο πισω μερος του μυαλου μας θα πρεπει να ξέρουμε πως στην πραγματικοτητα ειμαστε μονοι και θα πρεπει να σχεδιαζουμε αναλογως.
Τα είπες όλα.
Δηλαδή οι Ευρωπαίοι είναι κακοί γιατί δε σε βοηθάνε με τους Τούρκους και επειδή δε σου χαρίζουν χρήματα που σου δάνεισαν (με ελάχιστο επιτόκιο); Άρα δέχεσαι πως είμαστε ένα ανίσχυρο κράτος (άρα χρειάζεσαι προστάτη) και φυσικά ένα κράτος μπαταχτσής που ζητά δανεικά και αγύριστα.
δυστυχώς θα συμφωνήσω…
Η βασική ιδρυτική αρχή της Ε.Ε. είναι “ειρήνη και ευημερία για όλους”. Τα συμπεράσματα δικά σας…
Δηλαδη το ΝΑΤΟ τοσα χρονια ειναι φιλος μας; και διασφακιζει τα τα δικαια μας ….μαλιστα η καλη ΕΕ και το καλο ΝΑΤΟ ..
Παλιά θα εκσυγχρονίζαμε το ελικοπτερο, τώρα μονο τα ηλεκτροοπτικά του.
Δεν αντιλέγω στην βελτίωση αυτή… απλά αυτη θα επρεπε να ειναι μέρος ενος γενικοτερου εκσυγχρονισμού.
Έχουν περάσει 38 χρόνια από την ημέρα που παραλάβαμε τα πρώτα AB-212ASW.
Στα περίπου μισά χρόνια ζωής ενός ιπτάμενου μέσου (και όχι μόνο) πρέπει να του κάνεις ένα εκσυγχρονισμό για να σταθεί αξιοπρεπώς στα επόμενα μισά του.
Τις παλαιές καλές εποχές πότε εκσυγχρονίσαμε τα AB-212 ASW ??
Ευρωπαϊκά κονδύλια να πάνε για εκσυχρονισμό στρατιωτικού υλικού δύσκολο να γίνει.
Eκτος εάν φύγουν τα ελικόπτερα από το ΠN και πάνε σε άλλο οργανισμό
Και γιατί 6 μονο συστήματα
Στα αρχικά 8 S-70B το FLIR μπορεί να έχει εκσυχρονιστεί στο επίπεδο των τελευταίων 3 S70B6 (AAS-44) με laser targeting capability
Για άλλη μια φορα φαίνεται η κατάντια μας:
Πολύτιμα πανάκριβα ελικόπτερα φορτωμένα με εξοπλισμό A/S/Su χρησιμοποιούνται για αερομεταφορές κοινωνικού περιοεχομένου & SAR
Τα Super Puma υποφέρουν από χαμηλότατες διαθεσιμότητες
Τα 5 Dolphin του λιμενικού τι στο ***xxx*** κάνουν τόσα χρονια σε υπηρεσία?
Προσπαθώ να είμαι πολύ ευγενικός και διακριτικός για τα παραπάνω θέματα
Αλλα η κατάσταση είναι ΤΡΑΓΙΚΉ
Κατά τα αλλα τα Kiowa μας μάραναν
Και άλλη επιβάρυνση των στρατιωτικών μέσων. Γενικά έχουν φορτώσει στις ένοπλες δυνάμεις τι δουλειά που θα έπρεπε να κάνουν Λιμενικό,Πυροσβεστική,ΕΚΑΒ,Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας κλπ. Ιπτάμενα ασθενοφόρα και ταξί, θα κάνουν πολύτιμο, πανάκριβο και δύσκολα να αντικατασταθεί τι τρέχουσα χρονική περίοδο, ιπτάμενο μέσο. Κρύβουν την ανεπάρκειά τους , στο σύνθημα κοινωνική προσφορά των ενόπλων δυνάμεων. Τα κονδύλια που δαπανά ο στρατός στις δομές φιλοξενίας αναπληρώνονται; Γιατί η ΕΕ είχε ανακοινώσει λόγο του ότι δεν εμπιστεύεται την Ελληνική κυβέρνηση, για την χρηστή διαχείριση των κονδυλίων για τις δομές φιλοξενίας, θα τα απέδιδε η ίδια σε ΜΚΟ.
Κανεις λάθος αγαπητε.Ο Στρατός προμηθευεται υλικό,κατσιμα,κλπ και τα πληρώνω εσύ και εγώ απο τους φόρους μας.Αν λοιπόν εσύ είσαι σε πλοίο και βουλιάζεις ή εγώ αρρωστήσω σε κάποιο νησί, κινδυνευουν οι ζωες μας ΑΠΑΙΤΩ να σηκωθεί S-70, C-27,C-130 ή οποιοδήποτε άλλο μέσο υπάρχει. Δεν είναι τα μέσα του ΕΣ, είναι του ελληνικού λαού. Το ίδιο ισχυει για τους πρόσφυγες, υπάρχουν διεθνές συνθήκες και είμαστε υποχρεωμένοι να σώσουμε τις ζωές τους.
Ειμαστε πολύ μικρή χώρα για να έχουμε μέσα που θα λιάζονται στον ήλιο.
Λάθος αντίληψη
Οι Ένοπλες δυνάμεις προμηθεύονται μέσα με προδιαγραφές για άλλες απôστολές.
Δεν είναι καθόλου efficient να χρησιμοποιείς ένα C130 για αεροδιακομιδή ασθενούς που μπορεί να γίνει με ένα πολύ μικρότερο αεροσκάφος
Τα ίδια και χειρότερα με τα NH90 , S70
Ελικόπτερα φορτωμένα με πανάκριβο εξοπλισμό ναυτικής συνεργασίας να κάνουν SAR πάνω από τον Όλυμπο.
Αναλώνοντας τις ώρες τους σε τέτοιες αποστολές καταντήσαμε να μην τα έχουμε διαθέσιμα για τις αποστολές που πργματικά αγοράστηκαν.
Αεροδιακομιδές , SAR klpa κοινωνικής φύσης αποστολές έπρεπε να είχαν δοθεί σε ιδιωτικές εταιρίες και να πληρώναμε μονο τις ώρες χρήσης
Δείτε τι κάνουν Ιρλανδία και UK για παράδειγμα
Κάνεις λάθος η δουλειά του στρατού είναι η προστασία της χώρας από ξένη απειλή, και πρέπει να εκπαιδεύετε γι’αυτό το σκοπό. Δεν θα αφιερώνει ο στρατός το 70%-80% της ενέργειας του για να βγάλει έργο άλλων υπηρεσιών. Εδώ δεν μπορεί να βγάλει διαθεσιμότητες μέσων για αποκλειστικά δικές του ανάγκες. Οι προσλήψεις σ’ αυτές τις υπηρεσίες γιατί γίνονται, για να ταΐζουμε ένα στρατό κρατικοδίαιτους. Ο στρατός συνεπικουρεί, δεν θα πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο. Τώρα όσον αφορά τους “πρόσφυγες”, οι οποίοι το 70% είναι μαντραχαλάδες από μη εμπόλεμες περιοχές, αν θέλουν να προλαμβάνουν τους πνιγμούς να πιέσουν την Τουρκία να τους σταματά στα παράλια της, και όχι να την χαϊδεύουν για πουλάνε τα οπλικά τους συστήματα. Και στην τελική την ευθύνη για τις αυξημένες προσφυγικές ροές την έχει σε μεγάλο βαθμό ο Συριζα που άνοιξε τα σύνορα. Να στείλει τα κομματόσκυλα του να τους υπηρετήσουν. Στις δομές φιλοξενίας απαιτούν οι “πρόσφυγες” να τους παρέχετε μενού από την χώρα τους και πετούν τις μερίδες του στρατού. Για τόσο ταλαιπωρημένους μιλάμε, με smart phons. Τώρα αν λιάζονται τα μέσα, είναι στο ίδιο μήκος κύματος με το λιάζονται της Τασίας.
@Γιάννης Παυλίδης
Και καπως ετσι (επειδη ΠΡΟ.ΠΟ και ΕΚΑΒ ειναι ανικανα να αξιοποιησουν δικα τους μεσα και βολευονται ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΣ τον προυπολογισμο του ΥΠΕΘΑ σφυριζοντας αδιαφορα οταν ερχεται ο λογαριασμος)
οταν θα χρειαστεις Σινουκ ή ΝΗ-90 στα επομενα Ιμια,αυτα θα ειναι αποντα…
Και ακομη χειροτερα θα παει το πλεον ακαταλληλο πρωτο διαθεσιμο μεσο με τα γνωστα αποτελεσματα..
Δεν μαθαινουμε ΟΥΤΕ απο τις Εθνικες μας τραγωδιες….
Kαλά τις είδαμε τις ιδιωτικές εταιρίες που πετούσανε τα με ελικόπτερα του ΕΚΑΒ και φουντάρανε τα 3 απ τα 5 ελικόπτερα με αποτέλεσμα γιατροί και νοσοκόμοι να αρνούνται να πετάξουνε γιατι φοβότανε για την ζωη τους.
Το ΕΚΑΒ δεν έχει δικά του λεφτά.Τι να κάνουμε,τα συστή,ατα υγείας δεν είναι κερδοφόρα. Αντι να χρυσοπληρώνουμε ιδιωτικές εταιρίες με ακατάλληλο προσωπικο και μέσα, προτιμώ να πετάνε και να σώζουνε ζωές οι Ενοπλες Δυνάμεις. Καποιος έγραωε για αργόσχολους ΔΥ. Στις ΕΔ να δείτε πόσοι ειναι αργόσχολοι! Πολυ καλα είναι λοιπον να παιρνουνε μέρος σε τετοιεw επιχειρήσεις και να σωζουν τις ζωές αυτονών που τους πληρώνουν για να βγουνε στην συνταξη στα 45-50.
Οχι Γιαννη, εαν κινδυνευει οι ζωη μου ή καποιου συμπολιτη μου και επειγει αεροδιακομιδη, επειδη πληρωνω αδρα φορους ΑΠΑΙΤΩ να σηκωθεί ενα ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ ελικοπτερο , απο αυτα που εχουμε παρατημενα στα υποστεγα , ή εστω ενα στρατιωτικο ελικοπτερο με τον καταλληλο ιατρικο εξοπλισμο για αεροδιακομιδες (Super Puma, ή τα ελικοπτερα του ΠΣ) και οχι γυμνα S-70, C-27,C-130, Embraer) πλην εξαιρεσεων. Αλλα εδω εχουμε κανει την εξαιρεση κανονα…
Θα εχουν κανει λαθος και αφορα τα ΑΒ-212.
Για μεταχοιρισμενα SH-60 απο ΗΠΑ τιποτε μαλλον.
Γιατί ρε παληκάρια δεν βλέπετε την είδηση από την ανάποδη;
Αφού ο προυπολογισμός των ΕΔ είναι… ανύπαρτος, οι του “επιτελείου” (γιατι αν περιμέναμε τους πολιτικούς) βρήκαν τρόπο, μέσα από το κονδύλι για το μεταναστευτικό, να περάσουν στρατιωτικές προμήθειες. Το ότι επιλέχτηκαν τα S-70 αντι για τα ΑΒ-212, λέει πολλά… Εκτός αν νομίζουμε οτι τα συγκεκριμένα ΕΠ περνούν τον χρόνο τους κινηγώντας μετανάστες.
Ναί, δεν μπορούν να αγοράσουν “Hellfire”, αλλά συστήματα με διτή χρήση (UAV, FLIR κλπ) μπορούν εύκολα να συγχρηματοδοτηθούν κατα 90%+ από την Ε.Ε. (λεφτα υπάρχουν και κάθονται). Εικοσι εκατομύρια από εδώ, δέκα από κει… φασουλι φασουλι… Άντε, να δώ και το FOS των NH90 να περνά ως μέσο συντήρησης ΕΠ “διάσωσης” μεταναστών & “επιτήρησης” συνόρων. Θέλουμε τζιπάκια για να αντικαταστήσουμε τις “ντοιτσ” σε Έβρο και νησιά; “Επιτήρηση” συνόρων… καινούργια ΕΟ για τις κανονιοφόρους; Συντήρηση των canadair; “Ταμείο Φυσικων πόρων”… η πενία τέχνες κατεργάζεται…
Το “κακό” με αυτά τα κονδύλια είναι οτι απαιτείται να γίνει διαγωνισμός με εγγυητικές κλπ. οπότε κολπάκια τύπου “αναθέσεις” σε ΕΑΣ, ΕΛΒΟ κλπ (δηλ. βόλεμα ημετέρων από την πίσω πόρτα) δεν παίζουν. Από την άλλη κανένας δεν εμποδίζει την IDE, Miltech, ISI, Θέων κλπ να κατέβουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς (είναι ψωμοτύρι γιαυτούς). Εκτός και αν νομίζει κανένας οτι η ONEX αγόρασε τα ναυπηγεία της Σύρου για να κάνει … επισκευές γιώτ. Αλλού είναι τα λεφτά…
Καλημέρα. Μάλλον τα πράγματα έχουν όπως τα λες. Βρήκε ευκαιρία το ΠΝ και την άρπαξα και πολύ σωστά έπραξε. Αν τα AAQ-22 αφαιρεθούν και μπουν στα ΑΒ-212 ακόμη καλύτερα γιατί είναι ακόμη σύγχρονα συστήματα. Το αν τα ΑΒ-212 καταλήξουν στον ΕΣ (όπως πολλοί από εμάς συζητάμε) θα το δουν ο ΕΣ και ΠΝ.
Ως προς το θέμα των Helfire αυτοί δεν είχαν ολοκληρωθεί στην αρχική παρτίδα των Ε/Π ούτε τις καλές εποχές, λόγω μάλλον των απαιτήσεων ευρύτερης αναβάθμισης των συστημάτων τους, Μην ξεχνιόμαστε όμως παιδιά, έτσι κι αλλιώς, οι βασικοί στόχοι μας είναι οι Τουρκικές φρεγάτες, αρματαγωγά και υποβρύχια και γι’ αυτά υπάρχουν οι Penguin κι οι τορπίλες…
Η είδηση όμως που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει εξίσου πολύ, κατά την γνώμη μου, είναι η επικείμενη ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ 2 ΦΡΕΓΑΤΩΝ “L” από την Χιλή (παραθέτω τον σύνδεσμο):
https://www.defence-point.gr/news/tin-aposyrsi-ton-dyo-fregaton-l-class-apofasise-to-naftiko-tis-chilis
Ναι, αλλά το 2023 και για πλοια που θα μετρούν ήδη 37+ χρονάκια. Εγώ βλέπω πιο πιθανό να προμηθευτούμε τα Cassard από την Γαλλία παρά τα L από την Χιλή. Εξ’ άλλου, απ’ όσο ξέρω, η Χιλή δεν έχει… κέρδη από ελληνικά ομόλογα προς αξιοποίηση.
Γίνεται λόγος μέχρι το 2023. Προφανώς το συζητούν να τις αποσύρουν νωρίτερα λόγω των προβλημάτων τους. Αν υπήρχε μια ηγεσία που να ψάχνει ενεργά για μτχ πλοία θα έπρπεπ να τους κάναμε μια κρούση/προσφορά. Ίσως και να το σκέφτονταν να τις πουλήσουν τώρα, δεν θα χάναμε και τίποτα. Αν μάλιστα τους δίναμε ως δέλεαρ κάποιες μικρές εργασίες συντήρησης ή και τοποθέτησης ενός OtoMelara, στα ναυπηγεία τους. Γνωρίζω ότι δεν δίνουμε δεκάρα αλλά αντικειμενικά, δεν μιλάμε για πολλά εκατ… Αν σκεφτείς πόσο αγοράσαμε τις δικές μας μτχ στην δεκαετία του 90 σίγουρα δεν μιλάμε για πολλά το 2018…
Πάντα μιλάμε υπό τις σημερινές συνθήκες, οπότε το ότι είναι παλιά δεν σημαίνει κάτι από μόνο του, όταν μάλιστα έχουμε σκάφη που είναι ακόμη παλιότερα και υποδεέστερα. Αν μέσω κανιβαλισμού ή του αποθέματος ανταλλακτικών μας μπορούμε να διορθώσουμε τα προβλήματα τους, θα είμαστε μια χαρά.
Αλλά ακόμα και σαν ανταλλακτικά θα έπρεπε να τα πάρουμε αφού θέλουμε δεν θέλουμε τις (παλιότερες) θα τις χρησιμοποιήσουμε για πολλά χρόνια ακόμη.
Ή (πιο «ακριβή» λύση) ξηλώνεις τον πρόσθιο ιστό με SMART-S, STIR 1.8HP, και STIR 2.4, CMS κι ό,τι καλωδιώσεις κλπ και τα τοποθετείς σε 2 «S» στις επόμενες τους ΠΕΑΚ.
Τις Cassard που αναφέρεις ή τις 2 Lafayette που δεν θα εκσυγχρονισθούν, δεν λέω, και πάλι στη κατάσταση που βρισκόμαστε, θα έπρεπε να τις αξιολογήσουμε, όμως αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάτι «στο τραπέζι».
Καλά και Άγια τα FLIR λοιπόν, αλλά η ηγεσία θα πρέπει να βρει λύσεις για τις μονάδες επιφανείας τώρα κι όχι το 2025… Εγώ λέω κρούση τώρα σε Χιλή κι Αυστραλία για “L” & Adelaide (OH Perry) τώρα!
Η πληροφορία περί απόσυρσης προέρχεται από το
http://www.janes.com/article/78480/chilean-navy-seeks-to-replace-air-defence-frigates
Έχουν προβλήματα υποστήριξης με τους αεριοστροβίλους TYNE/OLYMPUS λόγω παλαιότητας
Τα ίδια ισχύουν προφανώς και για τα ελληνικά πλοία
Διαθέσιμα αξιόλογα μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν
λεφτά για καινούργια δεν υπάρχουν οποτε αναγκαστικά θα κινηθούμε προς συρρίκνωση του στόλου τα επόμενα χρονια
Τα Cassard τα ανάφερα επειδή είναι γαλλικά και πιο εύκολο να δοθούν/μισθωθούν σε μια συνολική συμφωνία για τις Belh@rra (μιας και εκεί πάει το πράγμα). Αφου FREMM γιοκ γιατί όχι Cassard. Είναι μεν παλιά σκαριά και θα αποσυρθούν σχετικά γρήγορα (αφού θα αντικατασταθούν από τις καινουργιες FREMM), αλλά για τις δικές μας AAW ανάγκες, και αφου δεν παίζει στον ορίζοντα τίποτα καλύτερο (ΑΒ), είναι μια χαρά για να μπαλώσουμε τρύπες τώρα, όχι το 2023. Και δεν νομίζω οτι σύντομα η Γαλλία θα εμπλακεί κάπου που θα χρειάζεται κάτι παραπάνω από FREMM (και το Ντε Γκωλ θα είναι σε συντήρηση για κανένα χρόνο ακόμα).
Και μιας και ανοίξαμε το θέμα, υπάρχουν δυνατότητες, τουλάχιστον στα μικρά σκάφη, για αξιολογότατες αναβαθμίσεις με μικρο ή και μηδαμινό κόστος. Πχ:
α) Υπάρχουν κάποια πρόσφατα παροπλισμένα γαλλικά Ρ400 – που έχουν φάει όμως και μια ΕΜΘ το 2011- (https://en.wikipedia.org/wiki/P400-class_patrol_vessel) που θα μπορούσαν να αποκτηθούν για το ΛΣ στην θέση των Sa’ar. Στέλνεις τα Sa’ar στο ΠΝ, βγάζεις τον εξοπλισμό από τις Βότσης και voila έχεις 3 νεώτατες (σε συγκριση με τις Βοτσης) ΤΠΚ να αρμενίζουν στο Αιγαίο.
Σημ.: και τις cassard και τα p400 μπορείς να τα πάρεις σαν αντισταθμιστικά για τις belh@rra, που σημαίνει -υπο προυποθέσεις- με μηδαμινό κόστος.
β) Υπάρχουν, ελπίζω ακόμα, παροπλισμένα καμιά 10 gepard (https://en.wikipedia.org/wiki/Gepard-class_fast_attack_craft), που ακόμα και χωρίς τον εξοπλισμό τους θα μπορούσαν κάλλιστα να αποκτηθούν για να αντικαταστήσουν τα Αντωνιου και τα Νάστυ σαν παρακτια περιπολικά με πολλαπλάσιες επιχειρησιακές δυνατότητες (ακόμα και ναρκοπολέμου).
Τα δύο ανωτέρω και είναι και μέσα στις τεχνικές δυνατότητες του ΠΝ καί σαν συνολικό κόστος δεν νομίζω να υπερβαίνουν τα 40+ εκ. που έχουμε πληρώσει για τις 2 Roussen που ακόμα δεν τις έχουμε δεί.
Δεν θέλει κόπο (χρήμα), θέλει τρόπο και να σκέφτεσαι outside the box.
Να πάρουμε παροπλισμένα γαλλικά περιπολικά Ρ-400 του 1986 για να αντικαταστήσουν τα σύγχρονα Saar 4 του 2004 ?
Και άντε και έγινε και το Π.Ν πήρε τα Saar 4. Μπορεί μεν τα σκάφη να είναι νέα αλλά ο εξοπλισμός των Βότσης που γράφεις είναι 40+ χρονών.
Το ίδιο 40 χρονών είναι τα Gepard που γράφεις να αντικαταστήσουν τα περιπολικά Νάστυ και Εστερέλ 32. (Αντωνίου)
Δεν υπάρχουν λεφτά για αυστραλιανές Πέρρυ και Χιλιανές Λ.
Ναι τα Ρ-400 μπορεί να είναι κατασκευασμένα το 1986 (και μην νομίζεις οτι ο μ.ο ηλικιας των πλωτών του ΛΣ είναι καλύτερος) αλλά έχουν φάει μια γερή αναβάθμιση το 2011. Επίσης αντικαθίστανται στην γαλλική υπηρεσία από τις κορβέτες Α69, που είναι ακόμα παλιότερες (του 1976) αλλά μεγαλύτερες και βαρύτερες.
Τα Ρ-400 είναι πλοία φτιαγμένα για “υπηρεσίες” ΛΣ ενώ τα Saar 4 μπορούν σχετικά εύκολα να μετατραπούν σε ΤΠΚ, γιατί έχουν κατασκευαστεί με τέτοια δυνατότητα. Και ο εξοπλισμός των Βότσης δεν είναι 40+ χρόνων (το σκαρί είναι παλιό) είναι ισοδύναμος με αυτές των άλλων ΤΠΚ (δες http://amina-politiki.blogspot.com/2014/05/combattante-doganruzgaryildiz.html) , οπότε είναι σχετικά εύκολη υπόθεση η μεταφορά τους στις Saar. Με μια κίνηση μάτ, αποκτας 3 ΤΠΚ σχεδόν 10+ χρόνων.
Οσο για τα Gepard, μπορεί να είναι 40+ χρόνων σκαριά, αλλά οι Ashville, Νάστυ και Εστερέλ 32. (Αντωνίου) είναι 60+ ( περιόδος 1967-1970). Και μόνο η απόκτηση τους σαν παράκτια περιπολικά θα είναι κάθετη αναβάθμιση της ήδη υπάρχουσας κατάστασης μιας και είναι μεγαλύτερα, βαρύτερα και ομοιότυπα (1 τύπος αντί 3). Οι δυνατότητες επιτήρησης του ΠΝ στο Αν. Αιγαίο θα επαυξηθούν αρκετά, και θα βοηθήσουν και στο καταμερισμό του βάρους στα ήδη υπάρχοντα πλοία.
CK, δεν ισχύει απαραίτητα το ίδιο για εμάς. Είναι λογικό κι αυτοι,όπως όλα τα Ναυτικά με κινητήρες Olympus & Tyne, να σκέφτονται πάντα τα κόστη των κινητήρων αυτών σε σχέση με την μαχητική αξία των σκαφών.
Πρώτον όμως για εμάς, υπάρχει το απόθεμα των ανταλλακτικών των ΗΑΕ το οποίο αν θυμάμαι καλά έχει τουλάχιστον έναν Tyne. Δεύτερον, εμείς θε μπορούσαμε να παροπλίσουμε 1 από τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S και να πάρουμε από εκεί κινητήρες ή, (αν δεν έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί) κι από την παροπλισμένη Μπουμπουλίνα.
Αλλά όπως είπα ας τα αγοράσουν έστω και ανταλλακτικά. Τουλάχιστον έτσι θα εξασφάλιζαν και 2 ραντάρ 3D για τις ΜΕΚΟ (με δεδομένα τα αστεία ποσά του “εκσυγχρονισμού”)!
Oπως τα λες Νικολακη ειναι…
Τους κανεις προταση και τα παιρνεις ΣΗΜΕΡΑ.
Ετσι και αλλιως αυτοι θα τα αποσυρουν με μηδενικο οφελος…γιατι να τα κρατησουν 2-3 χρονια κομη και μετα να τα κανουν σκραπ…
Το Π.Ν. τις κανει βιδες καθε μερα εδω και 35 χρονια…..Τις ξερει με κλειστα ματια..
Θα τα εχει στο νερο (με Σμαρτ ,4 στιρ, 40 SM-1 και 24 RIM-7 ανα σκαφος,,,ευχης εργο…
μονο το Goalkeeper μας ειναι αγνωστο…αλλαζεις και τα 2πλα των 20 με τα διπλα εμερλεκ των 35 που εχουν βγει απο τις Κομπαταντ αν δεν κανω λαθος…Ελυσες το θεμα μεχρι το 25-28 που θα ερθουν οι Belhara…
Tι θα πει ειναι παλια….εχουν ”S” που ειναι παλαιοτερες……
Aπλά δεν θα τις πάρουμε με τα Γκολκήπερ όπως δεν πήραμε με αυτά τις 8 μεταχειρισμένες S των ολλανδών, που είχαν από ένα σύστημα επάνω από το υπόστεγο των ελικοπτέρων.
Α και μην ξεχάσω… Οι Χιλιανοί δεν είπαν ότι θα αποσύρουν σήμερα ή αύριο τις L, τις οποίες εννοείται ότι δεν στέκει να τις πάρουμε. Το Π.Ν δεν ψαχνει για μεταχειρισμένα πλοία 40 χρονών.
Mαλλον δε διαβασες (προσεκτικα) τι γραψαμε ο Νικολακης και εγω…
Επαναλαμβανομαστε ασκοπα….το ΠΝ εχει (σχεδον) ομοιτυπες,παλαιοτερες.
Πιο ομαλη μεταβαση..πεθαινεις…. ή τις πουλαει τωρα η Χιλη, ή τις κανει σκραπ σε μια τετραετια (με προβληματα χρησης εντωμεταξυ) win-win deal.
Θα ερθουν 2 L και θα φυγουν 2 S.Oριστε και τα Φαλανξ κτλ …
Aν τις πουλήσει τώρα η Χιλή θα μείνει χωρίς πλοία αεράμυνας.
Οπότε δεν θα τα πουλήσει μέχρι να παραλάβει τα πλοία που θα αντικαταστήσουν τις L της.
Ποιος σου είπε ότι υπάρχουν λεφτά για αγορά πλοίων ?? Δεν υπάρχουν….
Tο απόθεμα των ανταλλακτικών των ΗΑΕ δεν ειχε τιποτε απο κινητηρες/μηχανοστασιο, μια και τα κρατησαν οπως ηταν
για τα Mega Yaughts που εχτισαν στα σκαρια των δυο S.
Λογικά αυτά που γραφεις
Μείωση στόλου και κανιβαλισμός το μέλλον
Εδώ δεν μπορούν να πληρώσουν τα μεταφορικά για υλικά από USA
ποσο μάλλον για φρεγάτες από Xιλή
ΚΑΤAΝΤΙΑ
Προς : icogeo
Τα CASSARD έχουν σοβαρότατα δομικά προβλήματα με εκτεταμένες επισκευές/ αντικαταστάσεις/ ενισχύσεις
Δεν έχουν να προσφέρουν και πολλά αφού είναι στα SM1
Πίσω στα ADAMS δηλαδή
Αντίθετα τα 2 εναπομείναντα ADELAIDE μπορούν να προσφέρουν πολλά λόγω προσφατου εκτεταμένου εκσυχρονισμού και SM2/VLS ESSM
Οπλικά/ηλεκτρονικά/μηχανές είναι γνωστά στο PN
Προς ck
Δεν διαφωνώ ότι τα ADELAIDE είναι καλύτερα από τα CASSARD για το ρόλο που τα θέλουμε, και είναι πλοία που το ΠΝ τα ξέρει. Το θέμα είναι ότι λεφτά δεν υπάρχουν ( το ταμείο είναι 0 για να μην πούμε μείον) και δυστυχώς η Χιλή, σε αντίθεση με την Γαλλία, δεν μας “χρωστά” χρήματα για να κάνουμε “συμψηφισμούς”. Ουσιαστικά ποιείς την ανάγκη φιλοτιμία και προσπαθείς να πετύχεις να βουλώσεις τρύπες με το όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος (από να σου φορτώσουν καμία La Fayette καλύτερα να τους ζητήσεις τα Cassard).