Το Πολεμικό Ναυτικό εφόσον απαιτηθεί θα εισηγηθεί τυχόν διαχωρισμό της «Ενδιάμεσης Λύσης» από το πρόγραμμα νέων φρεγατών, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφέρει στη Βουλή.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιώργος Φραγγίδης, Αχμέτ Ιλχάν, Κώστας Σκανδαλίδης, Μιχάλης Κατρίνης, Γιώργος Μουλκιώτης και Δημήτρης Μπιάγκης με θέμα «Πρόγραμμα πρόσκτησης νέων Φρεγατών (Φ/Γ) για το Πολεμικό Ναυτικό», ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επισημαίνει:
«Κατ’ αρχάς, η διαδικασία πρόσκτησης των νέων Φ/Γ ακολουθεί την κείμενη νομοθεσία περί εξοπλισμών, ήτοι ν.3433/2006, ν.3883/2010, ν.3978/2011, ν.4782/2021.
Στο πλαίσιο εναρμόνισης με την Εθνική Αμυντική και Βιομηχανική Στρατηγική, έχει ζητηθεί από τους ενδιαφερομένους η μέγιστη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας στην κατασκευή των νέων πλοίων. Σε κάθε περίπτωση, οι υποβληθείσες προτάσεις αξιολογούνται ως προς την πληρότητα, την επιτευξιμότητα και τον συνολικό απαιτούμενο χρόνο για την αποπεράτωση του έργου.
Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού αξιολογεί επιχειρησιακά τις αντίστοιχες προτάσεις σε συνδυασμό με τον τρόπο και χρόνο υλοποίησης και αναλόγως αποτελεσμάτων και εφόσον απαιτηθεί, θα εισηγηθεί τυχόν διαχωρισμό απόκτησης μεταχειρισμένων πλοίων από το πρόγραμμα των νέων Φ/Γ.
Επιπροσθέτως, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υλοποίησης μεγάλου αριθμού προγραμμάτων για την κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού, το σύνολο των οποίων αναμένεται να ενταχθεί στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών σύμφωνα με το ν.4782/2021 (Α΄36).
Τέλος, στόχος της ένταξης του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των Φ/Γ τύπου ΜΕΚΟ στο συνολικό σχεδιασμό προμήθειας νέων Φ/Γ είναι η επίτευξη ομοιοτυπίας συστημάτων και οικονομίας κλίμακος, τόσο ως προς την επιχειρησιακή αξιοποίηση, όσο και προς την υποστήριξη αυτών.
Κατά τα λοιπά αρμόδια να σας απαντήσουν είναι τα συνερωτώμενα Υπουργεία».
Ωραία! Τόσο καιρό αυτό ήθελα να ακούσω. Ελπίζω να πάρουμε ότι καλύτερο και να εκσυγχρονιστουν οι ΜΕΚΟ με όμοια όπλα και ηλεκτρονικά με τις καινούργιες και οι ενδιάμεσης λύσης να είναι οι Μ που θα έχουν παρόμοια ηλεκτρονικα κλπ κλπ με τις S.
ειναι βοβερο να ζηταει κανεις πακετο που δε βγαινει για να θολωσει τα νερα με το τι θα πληρωθει στη σουμα για να παρει τη μιζα και αντι να τα εχουμε παρει ολα αφτα χτες να λεμε τωρα δε μας κανει καμια προταση
αλα. ωρα το σκεφτηκανε; α ντε παλι καθυστερησεις. Αθανατη ελληνουρααααα!
Μήπως η διαφοροποίηση της ενδιάμεσης λύσης δεν είναι και τόσο αθώα? Γιατί τόσο καιρό ήταν ένα από τα βασικά βαρόμετρα επιλογής. Μήπως επειδή Γάλλοι και Αμερικάνοι δεν έχουν αξιόλογες λύσεις? Βέβαια τώρα θα μπορούσαμε να αγοράσουμε ανεξάρτητα τις 2+2 karel Doorman και τις 4 Type 23. Έτσι θα είχαμε 6-8 φρεγάτες για αντικατάσταση 1 προς 1 τις S και έτσι θα μπορούσαμε να διαλέξουμε 4 AAW ( τη βαριά έκδοση της Sigma11515 ή την F110 ή την Arrowhead 140) συν τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ. Βέβαια δεν συζητάω για την τρομερή ευκαιρία του LPD Rotterdam.
Με αυτά που ξέρουμε πάντως πιό πολύ ταιριάζει το σενάριο 4 AH140 + 4 Type23 με τις 2 Μ. Με προβληματίζει το ότι οι Γερμανοί δεν ακούγονται καθόλου….
Οι Αμερικανοί επίσης τι ακριβώς προσφέρουν για ενδιάμεση λύση? Μήπως τελικά πάμε σε 8(!!!) MMSC + 2 M ?