Το γαλλικό Ναυτικό χρειάζεται ένα νέο αεροπλανοφόρο το οποίο θα ενσωματώνει τις τεχνολογικές καινοτομίες που αναμένονται μετά το 2030 και θα επιχειρεί με το μελλοντικό γαλλο-γερμανικό μαχητικό. «Το Charles de Gaulle θα χρειασθεί διάδοχο» είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Άμυνας Φλοράνς Παρλύ από την έκθεση Euronaval στο Le Bourget. «Το πρώτο βήμα που ξεκινά σήμερα είναι το στάδιο της μελέτης προκειμένου να αποφασίσουμε πώς θέλουμε το μελλοντικό μας αεροπλανοφόρο» ανακοίνωσε στους εκπροσώπους του Τύπου.
Σύμφωνα με την Γαλλίδα υπουργό, η μελέτη, κόστους 40 εκατ. ευρώ, θα διαρκέσει 18 μήνες και η απόφαση για τον αντικαταστάτη του Charles de Gaulle θα ληφθεί στις αρχές του 2020. Το νέο αεροπλανοφόρο αναμένεται να υπηρετήσει μέχρι το 2080 έχοντας στην αεροπορική του πτέρυγα μαχητικά επόμενης γενεάς.
Το Charles de Gaulle (R91) βρίσκεται σε υπηρεσία από το 2001 και έχει συμμετάσχει ενεργά σε πολεμικές επιχειρήσεις από το Αφγανιστάν (Opération Heracles) και την Λιβύη (Opération Harmattan) μέχρι το Ιράκ και την Συρία (Opération Chammal) όπου αεροσκάφη του έπληξαν στόχους σε προπύργια του Ισλαμικού Κράτους εκεί. Εκτός από ναυαρχίδα του γαλλικού Ναυτικού, το 42.000 τόννων αεροπλανοφόρο θεωρείται βασικό asset της Γαλλίας για την στρατηγική της ανεξαρτησία στην θάλασσα ενώ η απόσυρσή του προβλέπεται για το 2040.
Από τις αρχές του 2017 έως και τον Σεπτέμβριο του 2018 βρισκόταν στον Ναύσταθμο της Τουλόν για εκτενείς εργασίες εκσυγχρονισμού, σήμερα εκτελεί δοκιμές και δεν αναμένεται να επιστρέψει σε υπηρεσία πριν το 2019 που θα πραγματοποιήσει αποστολή στον Ινδικό Ωκεανό. Ειδικοί εκτιμούν ότι το κόστος της αντικατάστασης του Charles de Gaulle θα κυμανθεί μεταξύ 5 και 7 δις. ευρώ.
Τα βασικά θέματα που θα εξετασθούν στην φάση της μελέτης είναι αν το μελλοντικό αεροπλανοφόρο θα είναι πυρηνοκίνητο όπως το Charles de Gaulle και πώς θα αξιοποιήσει το νέο μαχητικό που σχεδιάζουν να αναπτύξουν από κοινού Γαλλία και Γερμανία. Από τότε που το μοναδικό γαλλικό αεροπλανοφόρο εντάχθηκε σε υπηρεσία έχουν ναυπηγηθεί δύο αμερικανικά, τo USS Gerald R. Ford (CVN-78) και το USS America (LHA-6) της ομώνυμης κλάσης πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων, καθώς και το βρετανικό HMS Queen Elizabeth της κλάσης το οποίο κόστισε περίπου 4,03 δις. δολάρια.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Εκτιμώ δε χρειάζεται να είναι πυρηνοκίνητο αλλά πρέπει να έχει μαγνητικό καταπέλτη. Επίσης πρέπει να κατασκευαστούν δύο, ώστε όταν το ένα βρίσκεται για συντήρηση στο ναυπηγείο να δύναται να επιχειρεί το άλλο στη θέση του.
Τεράστιο το κόστος για δυο, αλλά φυσικά έχετε δίκαιο. Ένα ίσον κανένα…
Λογικά 2 θέλουν, απλά δεν το δηλώνουν ακόμα για πολιτικούς λόγους. Άλλωστε το 2ο θα ενταχθεί σημαντικά αργότερα από το πρώτο που χρονικά θα μπορεί να επιχειρεί μαζί με το CdG.
Πλάκα πλάκα, το LHA-6 και το 2ο της κλήσης που δεν διαθέτουν δεξαμενή αποβατικών είναι μια χαρά αεροπλανοφόρα είναι – ο μέγιστος δυνατός αριθμός των F-35 περιορίζεται στα 20 μόνο από τις εκτεταμένες ενδιαιτήσεις για 1500 περίπου πεζοναύτες!
Τα σοβαρά κράτη, σχεδιάζουν από το 2020 το αεροπλανοφόρο που θέλουν να εντάξουν σε υπηρεσία το 2040…