Με νέες καθυστερήσεις βρίσκονται αντιμέτωπα τα πολεμικά ναυτικά της Ολλανδίας και του Βελγίου που αναπτύσσουν μαζί το σχέδιο Μελλοντικού Πολεμικού Πλοίου Επιφανείας. Το νέο σχέδιο που προορίζεται να αντικαταστήσει τις φρεγάτες κλάσης ‘M’ στα ναυτικά τους καθυστερεί, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, εξαιτίας διαφωνιών για το κόστος, τα χαρακτηριστικά των πλοίων και το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων.
Το πρόγραμμα αντικατάστασης εκκίνησε το 2013 και έχει ήδη καθυστερήσει καθώς σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό το πρώτο πλοίο θα έπρεπε να πέσει στο νερό το 2018, στόχος που μετατέθηκε για το 2024. Σήμερα, ακόμα και τα τέλη του 2025 θεωρούνται αισιόδοξη πρόβλεψη για κάτι τέτοιο.
Οι νέες φρεγάτες αναπτύσσονται με την συνεργασία των πολεμικών ναυτικών δύο χωρών που έχουν συνεργαστεί ιδιαίτερα τα προηγούμενα χρόνια. Στόχος είναι η αντικατάσταση των φρεγατών γενικής χρήσης κλάσης ‘Karel Doorman’ (Μ-class) δύο από τις οποίες υπηρετούν σε κάθε ναυτικό. Ωστόσο, διαφωνίες οδήγησαν σε καθυστερήσεις που μπορεί να σημαίνει πως οι φρεγάτες ‘Μ’ θα παραμείνουν σε υπηρεσία για άλλα 5 χρόνια.
Οι νέες φρεγάτες θα είναι ικανές σε κάθε είδους αγώνα με έμφαση στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Ωστόσο, οι μινιμαλιστικές ανάγκες των δύο ναυτικών οδήγησαν στην παραγγελία ενός πολύ μικρού αριθμού πλοίων (6 για το Ολλανδικό Koninklijke Marine και 2 για το Βελγικό Composante Μarine) οδηγώντας σε αναθεώρηση των προδιαγραφών ώστε να προβάλουν επαρκείς δυνατότητες σε κάθε τομέα (επιφανείας, αντιαεροπορικό κλπ).
Επικεφαλής του προγράματος φρεγατών είναι η Ολλανδία, όπως αντίστοιχα επικεφαλής του κοινού προγράμματος αντικατάστασης των πλοίων ναρκοπολέμου MCM είναι το Βέλγιο.
Οι νέες φρεγάτες θα φέρουν προηγμένο εξοπλισμό διαχείρισης μάχης τoυ Ομίλου Thales, αισθητήρες νέας γενιάς και “έξυπνο” λογισμικό που θα αξιολογεί διαρκώς την κατάσταση και θα προτείνει ανάλογη δράση και μέσο αντιμετώπισης για κάθε απειλή. Η συμμετοχή του πληρώματος στη λήψη αποφάσεων παραμένει σημαντική για τη διατήρηση του ελέγχου αλλά η δράση του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης θεωρείται πως θα συμβάλει στην αύξηση των πιθανοτήτων επιβιώσης του πλοίου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Μελλοντικού Πολεμικού Πλοίου Επιφανείας θα είναι:
Εκτόπισμα: 6.000 τόνοι περίπου
Μήκος: 146 μέτρα
Ταχύτητα: +30 κόμβοι
Πλήρωμα: 120
Το πολεμικό θα φέρει έναν συνδυασμό ραντάρ ενεργούς διάταξης φάσης (APAR) μαζί με το Sea Master 400 που συνδυάζουν κεραία πλήρους ψηφιακής διάταξης στη μπάντα X/S επιτρέποντάς τους να παρατηρούν όλες τις απειλές αέρος και επιφανείας.
Πηγή
πάντως στο τέλος θα μείνουμε με την προσμονή να πάρουμε από τις Μ των Ολλανδών
Σωστός. Προβλέπεις το μέλλον!
Εξακολουθεί να παραμένει περίεργο. Οι πρώτες αναφορές ακόμα και πριν από 3 χρόνια μιλούσαν για σκάφος στο εκτόπισμα των Μ πάνω κάτω. Κρίμα, από όλες τις σχεδιάσεις των δεκαετιών 80 και 90 των 3000-4000 τόνων ( ΜΕΚΟ-200/360, Μ, La Fayette, F-123 κλπ) ή έστω τις αγγλοσαξωνικές Halifax και Type-23 των 4500-5000 τόνων, φαίνεται πως ουσιαστικά έμεινε μόνο ως πρόταση μόνο η γερμανική ΜΕΚΟ-Α200 και κάποια μεμονωμένα γαλλικά εγχειρήματα (βλ Formidable της Σιγκαπούρης).
Να τους δώσουμε τις δικές μας S μέχρι να αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν; Έτσι και αλλιώς μινιμαλιστικές είναι και οι δικές μας
Δυο χωρες που εχουν αποδειξει οτι ξερουν να συνεργαζονται αρμονικα στο παρελθον και εντουτοις εχουν καθυστερησεις στο προγραμμα λογω λεπτομερειων της καθε χωρας. Φανταστητε τις καθυστερησεις της ευρω-κορβετας που Γαλλοι, Ισπανοι και Ιταλοι θα θελουν να ειναι τα αφεντικα και να αποφασιζουν για ολους! Ουτε σε εικοσι χρονια δεν θα υπαρχει ευρω-κορβετα.
Οι σοβαρες χωρες του πλανητη αναπτυσουν προιοντα εγχωρια και τα κατασκευαζουν και εγχωρια, δινοντας δουλειες και εξειδικευση στο επιστημονικο τους δυναμικο. Τα χρηματα μενουν στον τοπο τους, οπως μενουν και οι ανθρωποι.
Αντιθετως εμεις οι “εξυπνοι” Ελληνες αγοραζουμε τα παντα απο το εξω δινοντας χρηματα και δουλειες στο εξωτερικο, ενω οι δικοι μας επιστημονες και τεχνικοι αναγκαναζονται να φευγουν για το εξωτερικο προς αναζητηση εργασιας.
Προκειται για αυτοκτονικη πρακτικη που οδηγει με μαθηματικη ακριβεια σε οικονομικη και πληθυσμιακη συρρικνωση της Ελλαδας.
Οι Βέλγοι με το υπερδιπλάσιο GDP (>500 bILL$) της Ελλάδας θα παραγγείλουν 2 ολάκερες φρεγάτες
Το πλοίο έχει 2 RADAR σε αντίθεση με κάτι CELEBRITIES αλλα που έχουν ένα
Ρε τι κάνουν αυτοί οι Ολλανδό Βέλγοι λάθος??
Επίσης να ξαναγραπs” πως οι εναπομείναντες M έχουν ήδη καπαρωθεί από τους Χιλιανούς
Οι οποιοι κινούνται πολύ σοβαρά και μεθοδικά στους εξοπλισμούς σε αντίθεση με μας!
https://www.youtube.com/watch?v=KiRqNJCCBys
Ανακριβέστατο από την αρχή ως το τέλος!!
Ψέμα: Δεν άντεξα να το δω μέχρι το τέλος
Γίναν οι ντούγκου ντούγκου ντούγκου bEL@DES ηλεκτροκίνητες και δεν το πήραμε χαμπάρι??
Aσε που έχουν μπερδέψει εσκεμμένα το LCS με το MMSC!!!
Ακόμα δεν έμαθες ότι άλλο ειναι το προωστικό σκεύος και άλλο οι Μηχανές !!!
Η Belh@ritikh μπούρδα βλέπω δεν κόβετε με τίποτα
Τι ηλεκτρικό έχει η ντούγκου ντούγκου στο προωθητικό σκεύος
μας λες?
Ντουκου ντουκου κανουν οι μηχανές, είτε Gas είτε Diesel ειτε συνδυασμό έτσι και αλλιώς έχουν όλα τα πολεμικά .
Στα xv γράψει αναλυτικά και με αλλα δεν χαμπαριάζεις!!
Το ntougkou-ntougkou-ntougkou είναι χαρακτηριστικό των DIESEL
μηχανών!
https://en.wikipedia.org/wiki/Noise_and_vibration_on_maritime_vessels
Diesels
When looking at diesel driven vessels, the engines induce large accelerations that travel from the foundation of the engine throughout the ship. In most compartments, this type of vibration normally manifests itself as audible noise
Turbines[edit]
Steam turbines and gas turbines, on the other hand, when new and/or in good repair, do not, by themselves generate excessive vibration as long as the turbine blades are in a perfect condition and rotate in a smooth gas flow
Όσα πλοία είναι για ASW επιχειρήσεις έχουν και ηλεκτρικές μηχανές με τις οποιες επιχειρούν κατά τη διάρκεια αυτών με μικρή ταχύτητα
Δες τι έχουν οι FREMM για παράδειγμα!
Αλλα είπαμε οι Bel@des είναι μια φθηνή φρεγάτα για την αντικατάσταση των Lafapommes επίσης Diesel
Και τα Arleigh Burke έχουν 1 ραντάρ μόνο, νομίζω.
Υπάρχει λόγος που πλοία για αντικατάσταση φ/γ γενικών καθηκόντων θα φέρουν APAR; Έχουμε χάσει παγκοσμίως το μέτρο;
ειναι too much εννοείς? Δεν μπόρεσα να καταλάβω απο μια γρήγορη ματια στο ιντερνετ γιαυτό ρωτάω
Ακριβώς αυτό εννοώ. Το APAR είναι το πλησιέστερο ευρωπαϊκό αντίστοιχο του Aegis. Μιλάμε για ραντάρ που ιχνηλατεί κάτι εκατοντάδες στόχους κι εμπλέκει 32, με τους 16 εξ αυτών σε τελική καθοδήγηση. Δεν έχει απολύτως καμία δουλειά σε σκαρί γενικής χρήσης.
Υπάρχουν και οι χειρότεροι που πάνε να κάνουν φρεγάτα AAW ένα πλοίο που σχεδιάστηκε ως φθηνή φρεγάτα προς αντικατάσταση των oFFSHORE PATROL VEHICLES ονόματι LAFAPOMMES
Aσε που θέλουν να του δώσουν και ικανότητες στρατηγικής κρούσης με το ισοδύναμο 8 ολάκερων mk83 ανά πλοίο!!
:silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:
Ωραιοτατα πλοια οι karel doorman,στο παρελθον θα επρεπε να προχωρουσαμε στην προμηθεια τους-μεταχειρισμενα-και στη συνεχεια να προχωρουσαμε σε εναν σοβαρο εκσυγχρονισμο τους-ακομα και σαν πλοια AAW γιατι οχι-μαζι με τις ΜΕΚΟ..
έπρεπε, τώρα τί κάνουμε;;; Μεταχειρισμένο δεν φαίνεται στον ορίζοντα…..καινούριο πολλά τα λεφτά και θα καθυστερήσουμε…….θα μείνουμε με τις Σ για πάντα….
Συγνώμη για την Omega class μιλάμε; Γιατί το σχέδιο που παρατέθηκε παραπάνω δε μοιάζει με την Omega class.
Σχετικά με τις FDI ακόμα και Γάλλοι απορούν -και με το δίκιο τους- με τα κόστη που αναφέρονται σε ελληνικά μέσα. Θεωρούν πως το ποσό των περίπου 3 δις αφορά 4 πλοία (2+2).
“Rien ne paraît être en mesure d’expliquer ce coût pour les deux seules frégates, ni même son augmentation progressive depuis la fin d’année 2019. Faute d’éléments supplémentaires, cette enveloppe serait plus en phase avec les coûts de 4 FDI, conformément au plan « 2 + 2 » dont il n’a jamais été question de l’abandon.”
http://lefauteuildecolbert.blogspot.com/2020/05/accord-financier-pour-les-fdi.html
Κανε μεταφραση γιατι δεν καταλαβαινω τπτ
“Τίποτα δεν φαίνεται να μπορεί να εξηγήσει αυτό το κόστος για τις δύο μόνο φρεγάτες, ή ακόμη και τη σταδιακή του αύξηση από το τέλος του 2019. Ελλείψει πρόσθετων στοιχείων, αυτός ο φάκελος θα ήταν πιο σύμφωνος με το κόστος των 4 FDI, σύμφωνα με το σχέδιο “2 + 2″, η εγκατάλειψη του οποίου δεν έχει συζητηθεί ποτέ.”
Δηλαδή, πιστεύει ο αρθρογράφος πως το κόστος που ακούγεται αφορά 2+2 πλοία, διαφορετικά του φαίνεται παράλογο.
Για τις μηχανές των FTI
https://www.edrmagazine.eu/the-new-generation-digital-native-fdi-belhrra-frigate
Naval Group has however designed the FDI/Belh@rra platform to be modular and scalable with the possibility to introduce hull-middle sections up to 9 meters to satisfy potential export customers’ requirements for additional space, for example to accommodate a mission bay. Differently from the FREMM larger ASW-dedicated platform, equipped with a quite but, by design, complex CODLOG (Combined Diesel and electric Or Gas), the FDI will be powered by a simpler and more economical 32-MW CODAD (Combined Diesel And Diesel) propulsion package based on four MTU16V8000M91L diesel engines, each providing 8 MW, allowing to reach a maximum speed in excess of 27 knots, while the range stands at 5,000 nautical miles at cruise speed. The two engine rooms, accommodating two diesels each connected through gearbox to one of the two ship’s shafts with controllable pitch propeller (CPP), are separated by an armoured bulkhead to physically divide the two damage control zones of the ship and the propulsion package, to ensure survivability in case of damage or impact on one zone. Thanks to the same platform design flexibility, the ‘export’ design could accommodate a more powerful 10 MW diesels-based propulsion package capable to achieve 29 knots. The platform and combat systems electrical power requirements are satisfied by six Scania 500 kW gensets to which a seventh emergency unit is added on the upper deck.
In summary:
ntugkou-ntougkou-ntougku-ntougkou