Η νέα γαλλική φρεγάτα Frégate de Taille Intermédiaire (FTI) που προορίζεται να αντικαταστήσει τις Lafayette από το 2023 παρουσιάστηκε στην έκθεση Euronavale που διεξάγεται αυτή την εβδομάδα στο Παρίσι.
Το πλοίο έχει εκτόπισμα 4.200 τόνους, μήκος 122,25 μέτρα, βύθισμα 17,7 μέτρα και πλήρωμα 125 ατόμων (με χώρο για επιπλέον 50) με πρωτοποριακά χαρακτηριστικά και θα διαμορφώσει τον οπλισμό του το επόμενο διάστημα, αλλά θα περιλαμβάνει MBDA Aster 30, Exocet, τορπίλες MU90 και πυροβόλο των 76 με προοπτική αγοράς πέντε πλοίων από το Marine Nationale. Αναφέρεται μάλιστα ότι το κόστος του θα είναι κατά 20-30% χαμηλότερο από αυτό των FREMM με την ίδια διαμόρφωση. Το προωστικό σύστημα θα είναι CODAD (Combined diesel and diesel) με δυνατότητα ανάπτυξης 27 κόμβων.
Η DCNS προσφέρει μια εξαγωγική έκδοση με το όνομα «Belharra» που αναφέρεται σε ένα μεγάλο, καταστρεπτικό κύμα που εμφανίζεται στην Βισκαϊκό κόλπο…
Φτηνότερες από τις FREMM.
Έτος 2023.
Πιο σύγχρονες.
Ίσως να δούμε κάποτε καμιά belharra στο ΠΝ.
Ίσως… αν βέβαια έχουμε επιστρέψει στις “αγορές”. Το 2023 αφορά τους Γάλλους. Η εξαγωγική έκδοση ίσως είναι διαθέσιμη νωρίτερα. Αν και χωρίς το γαλλικό δημόσιο να πληρώνει την εξέλιξη του πλοίου δύσκολο το βλέπουμε.
Κρατήστε πολύ καλά αυτή την Φ/Γ στην άκρη του μυαλού σας διότι θα μας απασχολήσει για τα καλά τα επόμενα χρόνια, ευελπιστώντας με ευτυχή κατάληξη για εμάς..
Συμφωνούμε
Τα “επόμενα χρόνια” βέβαια δεν μποορύμε να προσδιορίσουμε…
το πλοιο, σαν σχεδιαση ειναι ενδιαφερον. Η πλωρη σχεδιαστικα ειναι -ας πουμε- της «νεας μοδας» , τυπου “inverted bow” (https://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_bow) που αποτελει ομως και μια επιστροφη στο παρελθον!
ολα τα ηλεκτρονικα φαινονται να ειναι εσωτερικα. Εξαιρεση το FCS του πυροβολου. Αυτο που φαινεται σαν προπλασμα μαλλον αντιπροσωπευει την γαλλικη εκδοση η οποια διακρινεται απο την απουσια συστηματος πυροβολου τυπου CIWS. Αλλα ναυτικα, θα εκαναν διαφορετικες επιλογες, με πρωτη την ενσωματωση ενος CIWS τουλαχιστον πανω απο το ελικοδρομιο.
Για το ΕΠΝ, μαλλον, ειναι ηδη ακριβο και αργο. Ακομη και εαν ειναι φτηνοτερο απο τις FREMM. Για να ερθει στα ελληνικα «μετρα» πρεπει να αλλαξουν πολλα, με αρχη το συστημα προωσης. Και σε αυτην την περιπτωση θα επαναληφτει το ιδιο σκηνικο με τις FREMM/FREDA, που οδηγησε τελικα στην ακυρωση του τοτε προγραμματος, εαν αυτο στην πραγματικοτητα μπορουσε να θεωρηθει σαν τετοιο, εξαιτιας της εκτιναξης του κοστους απο την «ελληνοποιηση». Οπως σε ολα τα γαλλικα οπλικα συστηματα, υπαρχει το μειονεκτημα οτι, ή πληρωνεται τις μετρητοις, ή με την καθολου φτηνή τραπεζικη χρηματοδοτηση, εαν και οταν αυτη βρεθει και με ποιους (αποικιοκρατικους) ορους αυτης της αποδοχης.
Ισως ειναι καλυτερη λυση μια μεγαλυτερη -σχεδιαστικά- εξελιξη του λεγομενου «εθνικου πλοιου», που κυκλοφορει στο διαδυκτιο εδω και λιγα χρονια. Μια εκδοση κοντα στους 4.000 τονους και 120μ μηκος, σε σχεση με την υπαρχουσα των περιπου 2.900 τονων και 105μ μηκος, μαλλον αντιπροσωπευει μια πολυ καλη λυση για συμπληρωση των ΜΕΚΟ, στην θεση των «Ελλη». Το μικροτερο υπαρχον σχεδιο, σαν σχεδιαση, ειναι αρκετα καλο και φτηνο για να λυσει μεσοπροθεσμα καποια προβληματα. Λιγο μακρυτερο να γινει, και θα εχουμε ενα πλοιο με μηκος σαν τα διασημα FRAM & MEKO. Σαν σχεδιαση ειναι ηδη προσαρμοσμενο στις ελληνικες επιθυμιες, σε οτι αφορα το προωστικο και οπλικο συστημα. Μαλλον θα κοστισει και λιγοτερα, απο την παρουσια των αμερικανικων υποσυστηματων και θα ειναι πολυ πιο ευκολη και η χρηματοδοτηση του με την χρηση FMS. Θελοντας μπορει να γινει ακομη περισσοτερο φτηνοτερο και προσητωτερο στο ΕΠΝ.
Διάβασα σε μια αναφορά Γάλλων επισήμων ότι το κόστος της Fremm ανέρχεται στα 670m€ ενώ υπολογίζοντας το κόστος του R&D φτάνει τα 860 m €.Μια ενδεχόμενη αγορά FTI με κόστος 25-30% λιγότερο απο τις FREMM κατεβάζει το ποσό στα 500 ή 650 €;Εννοώ,αν o αγοραστής αναλαμβάνει και μέρος του κόστους R&D στην τελική τιμή; Αν ναι,αυτό δεν θα έπρεπε να σημαίνει και μεταφορά τεχνογνωσίας;Ευχαριστώ.
H μεταφορά του R&D είναι πάντα ενσωματωμένη στην τιμή του προϊόντος εκτός και εάν έχει συμφωνηθεί απαλλαγή. Όχι δεν σημαίνει και μεταφορά τεχνολογίας. Απλώς είναι ο τρόπος κοστολόγησης που έχει πολλούς συνθετικούς παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι το R&D που μοιράζεται με τον αριθμό των συστημάτων που παράγεται (με προβλέψεις για την συνολική παραγωγή). Αυτός για παράδειγμα είναι και ο λόγος ότι στα μαχητικά, τύπου που έχουν παραχθεί σε μεγάλους αριθμούς έχουν μικρή επιβάρυνση, διότι το κόστος R&D επαναπροσδιορίζεται με κάθε παραγγελία. Στο F-16 για παράδειγμα η αγορά PX1 συγκριτικά με τις επόμενες είχαν σημανιτκή διαφορά σε αυτή την χρέωση. Σε μια μάλιστα από τις αγορές η αμερικανική κυβέρνηση είχεμ αν θυμώμαστε καλά, χαρίσει την επιβάρυνση.
Καλορίζικη ἡ νέα στέγη!
Τώρα,δέν είμαι βέβαια και νηογνώμων,αλλά απ᾿ότι βλέπω στις απεικονίσεις,λιτός ὁ οπλισμός.
Απουσία CIWS,μόλις 16 κελλιά ASTER,και τίποτε το επιβλητικό από ραντάρ.
Κάτι σε FREMM light,τολμώ να πώ.
Λέτε να μας προκύψει ὡς νέο γραμμάτιο (έναντι ποιάς «οφειλής» άραγε…) ἡ νέα κλάσση;
FREMM light… σωστοοο