30.1 C
Athens
Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
Αρχική Uncategorized P-3B: «Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00...

P-3B: «Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων»

Στο θέμα της αναβάθμισης των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης. Όπως γνωστοποίησε ο κ. Παναγιωτόπουλος, “σύμφωνα με το πρόσφατα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β εντός του 2024.

Ο ουσιαστικός λόγος των χρονικών διολισθήσεων που έχουν προκύψει επικεντρώνεται, αφενός σε ευρήματα, τα οποία έπρεπε να τύχουν περαιτέρω επισκευών, και αφετέρου, σε ζητήματα λειτουργίας της ΕΑΒ ΑΕ”. Όσον αφορά στην περίπτωση της εκμίσθωσης τουλάχιστον δύο παρόμοιων αεροσκαφών εκτιμάται, ως δαπανηρή και ιδιαιτέρως χρονοβόρα διαδικασία, η οποία,δεν θα αποδώσει επιχειρησιακά πριν την, ούτως ή άλλως, έλευση των αεροσκαφών σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, πρόσθεσε.

“Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων, το οποίο αναμένεται να αναπροσαρμοσθεί με το πέρας της σύμβασης και τον απολογισμό που θα λάβει χώρα. Η απορρόφηση του ποσού της σύμβασης των επιπρόσθετων εργασιών, προϋποθέτει έγκριση των εργασιών αυτών από τον πελάτη (Lockheed Martin), και κατ’ επέκταση, το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (US Navy).

Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η ΕΑΒ στην παρούσα χρονική συγκυρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Lockheed Martin, για την αναγνώριση εργασιών επισκευής κινητήρων και συγκροτημάτων αεροσκαφών (propellers, landing-2-Gears, κλπ), πέραν των standard overhaul ως Over & Above, άρα κάλυψη του κόστους αυτών μέσω της σύμβασης επιπρόσθετων εργασιών.

Αναφορικά με τον φόρτο ανταλλακτικών, υφίσταται σημαντικός φόρτος για τα εν λόγω αεροσκάφη από την περίοδο χρήσης τους, πριν από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ο οποίος, έχει προσαυξηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Η αξία του εν λόγω φόρτου είναι της τάξεως μεγέθους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Όσον αφορά στο εκτιμώμενο κόστος εκπαίδευσης των ιπτάμενων πληρωμάτων είναι εντός του προϋπολογισμού του προγράμματος της διακρατικής συμφωνίας, για τα βασικά αρχικά ιπτάμενα πληρώματα που θα εκπαιδεύσουν, εν συνεχεία, και τα υπόλοιπα, ενώ μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού, κάθε αεροσκάφος θα διαθέτει «ωφέλιμη ζωή» 15.000 ωρών πτήσης.

Σε κάθε περίπτωση, για το Π.Ν. εξακολουθούν να ισχύουν οι παράγοντες που οδήγησαν στην υλοποίηση του προγράμματος, ενώ προφανώς, υφίστανται και έτερες λύσεις, αλλά για το ίδιο επιχειρησιακό αποτέλεσμα, ήταν και είναι δαπανηρότερες, όπως προαναφέρθηκε. Σε σχέση με την εγκατάσταση του νέου συστήματος ΜΙΜS, το σύστημα είναι σε προχωρημένη φάση ανάπτυξης λογισμικού και επίκεινται δοκιμές εντός του τρέχοντος έτους, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.

Η διαδικασία εξελίσσεται κανονικά και σε πλήρη συνάρτηση με τα αεροσκάφη στα οποία θα εγκατασταθεί. Το κόστος του υποπρογράμματος περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του προγράμματος, κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Stefanos.K
Stefanos.K
1 year ago

Συγνώμη αν κατάλαβα σωστά για κάθε ώρα πτήσης το κόστος στων έλληνα φορολογούμενο στοιχίζει 7000$ Μόνο η συντήρηση και αναβάθμιση που έγινε??

Δηλαδή με επάνδρωση , καύσιμα , και τρέχων συντήρηση ποσό βγαίνει η ώρα.
Πρέπει η ΠΤΗΣΗ να μας ενημέρωση είμαι άσχετος με τεχνικά θέματα σε αεροσκάφη αλλά εσείς έχετε της γνώσης. Ευχαριστώ.

MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
1 year ago

Δεν μας δίνανε άλλα αεροσκάφη του ναυτικού ανθυποβρυχιακά οι Αμερικάνοι τζετ και όχι ελικοφόρα;
Τα πήραμε όχι!

Δεν μας δίνανε και μεταφορικά καυσίμων από τα αεροπλανοφόρα; Τα πήραμε; Όχι!

Να μην συνεχίσω να λέω τι μας δίνανε και εμείς δεν τα πήραμε!

Με 500 εκατομμύρια ευρώ κύριε έξυπνε ξέρεις τι φτιάχνω στην Ελλάδα;
Επειδή το έχω ψάξει το πράγμα κατά καιρούς για να μάθετε και εσείς;

Το ίδιο σύστημα με κάμερα-κάμερα νυκτός με εμβέλεια 7,5 χιλιομέτρων για εμπορικά σκάφη-ταχύπλοα, έκανε 5 φορές περισσότερο για στρατιωτική χρήση!

Το ίδιο ραντάρ ναυτιλίας που έμπαινε σε κρουαζερόπλοια και μεγάλα πλοία έκανε 3 φορές περισσότερο για στρατιωτική χρήση.

Το ίδιο σύστημα δορηφορική εποικινωνίας και VHF UHF για πλοία έκανε 4 φορές περισσότερο για στρατιωτική χρήση.

Σε όλες της περιπτώσεις τους άλλαζαν τα ονόματα άλλα όλα ήταν ίδια.
Τελικά πόσο νομίζετε πως θα στοίχιζε ένα ΑΑ σύστημα με ένα πυροβόλο 6Χ20
από τα F-4 και από άλλα αεροσκάφη και δύο εκτοξευτές για ΑΙΜ9L που τους αποσύρουν οι Αμερικάνοι, με ένα σύστημα με κάμερα ημέρας νυκτός με εμβέλεια 7,5 χιλιόμετρα και με ένα ραντάρ ελέγχου πυρός μικρής εμβέλειας των 25+6 KW;

Η εμπορική κάμερα με όλα για ταχέα σκάφη έκανε 15,000 ευρώ μόνο πριν από 5 χρόνια!

Ξέρεις πόσο κοστίζει ένα ραντάρ ναυτιλίας των 25 KW; Τι μονάδες περιέχει και πόσο αναλογικά θα κοστίσει ένα ραντάρ αέρα; Δεν βρισκόμαστε στο 70 ούτε στο 80 ούτε στο 90 ας σταματήση η κοροιδία πια Ηλεκτρονικός είμαι και ξέρω.

Τώρα τα βρίσκω όλα από την Κίνα σε τιμές 1/10 από την Ευρώπη Αμερική.
Για να μην το συνεχίσω ξέρετε πόσο κάνει ένα κινητό τηλέφωνο κόστος και πόσο πουλιέται στην λιανική; Το ίδιο θα γράψω για μια τηλεόραση. Δεν στοιχίζει ένα και φτάνη στον πελάτη δυο αλλά του το πουλάνε τέσερα και πέντε!

SAAB
SAAB
1 year ago

Όταν τελειώσουν οι αναβαθμίσεις θα μπορούν να ρίχνουν πυραύλους κρουζ;

- Advertisment -

Most Popular