Κυκλοφορεί
και ΕΔΩ
————————————————————————————————
F-16V GR, Mirage 2000, OH-58D Kiowa Warrior, P-3Upg: Όλες οι εξελίξεις στα εξοπλιστικά
Στις εβδομάδες που μεσολάβησαν από το προηγούμενο τεύχος μας υπήρξαν αρκετές εξελίξεις στα εξοπλιστικά προγράμματα που επιδιώκονται τους τελευταίους μήνες, οι περισσότερες από τις οποίες βέβαια επιβεβαίωσαν πλήρως τις πληροφορίες που έχουμε αναφέρει από τις σελίδες μας. Αναλύουμε και συμπληρώνουμε τα τεκταινόμενα.
«ΝΗΡΗΙΣ 2017», Ναυτικές ασκήσεις προστιθέμενης αξίας
Υπό την αιγίδα του Αρχηγείου Στόλου αποτέλεσε μια εξαιρετικά σημαντική διεθνής διακλαδική άσκηση τύπου INVITEX (Invitation Exercise) στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, με το ΠΝ σε ρόλο οικοδεσπότη και συντονιστή ναυτικών δυνάμεων από το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και δύο ναυτικών Μοιρών του ΝΑΤΟ. Βρεθήκαμε στον τόπο διεξαγωγής και σας μεταφέρουμε την δραστηριότητα σε επεισόδια θαλάσσιας ασφάλειας και σε επιχειρήσεις εκκένωσης περιοχής από άμαχο πληθυσμό, προσομοιάζοντας ένα ρεαλιστικό πλαίσιο εκπαίδευσης.
Blue Flag 2017, η 335 στο Ισραήλ
Η συνάντηση των επτά αεροποριών, ανάμεσά τους η 335Μ της ΠΑ και -για πρώτη φορά, σπάζοντας τα ταμπού- η γερμανική Luftwaffe, που βρέθηκαν στη βάση Ovda φιλοξενούμενες της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη άσκηση του θεσμού.
ΜΕΑΕ 114ΠΜ-ΣΜΕΤ 331Μ
Mirage 2000 και 114ΠΜ. Ένα αχώριστο δίδυμο τα τελευταία 30 χρόνια στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, ασπίδα αεροπορικής αποτροπής απέναντι σε έναν αντίπαλο που αμφισβητεί καθημερινά τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Για να φέρει σε πέρας τα βαριά καθήκοντα που έχει η πολεμική μηχανή, απαιτεί άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Το έργο αυτό του Σμήνους Μετεκπαίδευσης της 114ΠΜ και την υλοποίηση του αξιώματος «Αν θέλεις ειρήνη, προετοιμάσου για πόλεμο» αναλύουμε στο άρθρο μας.
Ελαφρές φρεγάτες για το ΠΝ
Το επιχειρησιακό περιβάλλον όπου αναμένεται να επιχειρεί το Πολεμικό Ναυτικό τις επόμενες δεκαετίες θα έχει μεταβληθεί άρδην σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση. Οι μαζικές παραγγελίες κύριων μονάδων επιφανείας και υποβρυχίων του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της απειλής που αυτό αντιπροσωπεύει για το ΠΝ, τόσο στο Αιγαίο όσο και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Μια από τις εναλλακτικές λύσεις χαμηλού κόστους, για να αντιμετωπιστεί αυτή η προοπτική, μπορεί να είναι και η σταδιακή προμήθεια πλοίων της κατηγορίας ελαφρών φρεγατών.
ΑΒ Τανάγρας, 70 χρόνια Αιχμή του Δόρατος της ΠΑ
Στο δεύτερο άρθρο της σειράς ιστορικών αναδρομών στις Πτέρυγες της Πολεμικής Αεροπορίας (μετά την 110ΠΜ, Π&Δ τ.354) εστιάζουμε στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας και την ιστορική 114ΠΜ με μια πολυσέλιδη αναδρομή 70 χρόνων στα γεγονότα που σημάδεψαν τη διαδρομή της μέχρι και σήμερα με όλες τις Μοίρες που έδρευαν εκεί, τα αεροπλάνα που αξιοποίησαν και τους ανθρώπους που την στελέχωσαν.
Aeronautique Navale, Ταχεία ανανέωση και εκσυγχρονισμός
Η Γαλλική Αεροπορία Ναυτικού βρίσκεται σε μια περίοδο ταχείας ανανέωσης και εκσυγχρονισμού τόσο των αεροπλάνων όσο και των ελικοπτέρων της, παρά τα προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι γαλλικές ένοπλες δυνάμεις. Παρουσιάζουμε το παρόν και το μέλλον της Aeronavale μέσα από προγράμματα και τις πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις στα Rafale M, τα NH90 Caiman και τα νέα Atlantique Upg.
Marina Militare MH90 MITT, γέφυρα σε δύο κόσμους
Μέσα στο 2017 το Ιταλικό Ναυτικό παρέλαβε το πρώτο από τα δέκα ειδικής χρήσης NH Industries NH90 MITT (Maritime-Italian navy Tactical Transport). Γνωστά σε υπηρεσία ως MH90, εντάχθηκαν στην 5η Μοίρα στον Αεροναύσταθμο Luni-Sarzana δίπλα στα NH90 HITN (Helicopter ITalian Navy, SH90) αλλά και τα EH101 Merlin της 1ης Μοίρας Ελικοπτέρων που εδρεύει στην ίδια βάση. Η Π&Δ απέκτησε πρόσφατα αποκλειστική πρόσβαση στα νέα τακτικά μεταγωγικά, ειδικά τροποποιημένα για ναυτικό περιβάλλον επιχειρήσεων.
Textron AirLand Scorpion, Μέλλον στη Μέση Ανατολή;
Αμέσως μετά την αξιολόγησή του από τη Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας, το τρίτο πρωτότυπο του Scorpion (N532TX) βρέθηκε στο Dubai Air Show, όπου και το συναντήσαμε. Στη διάρκεια της μεγάλης αεροπορικής έκθεσης οι άνθρωποι της Textron AirLand υποστήριζαν ότι το καινοτόμο αεροπλάνο όχι μόνο έχει μεγάλες πιθανότητες να επικρατήσει στον «διαγωνισμό» ΟΑ-X της USAF, αλλά έχει προσελκύσει και το ενδιαφέρον αρκετών χωρών, ανάμεσά τους και της Σαουδικής Αραβίας που ενδιαφέρεται για τη σύσταση τοπικής γραμμής παραγωγής με εξαγωγικές δυνατότητες.
Archangel «Block 3+», αποκάλυψη στο Ντουμπάι
Κρατώντας την υπόσχεση που είχαμε δώσει στο προηγούμενο τεύχος, συνεχίζουμε την αναφορά μας στο Dubai Air Show (DAS) όπου μια από τις πιο σημαντικές παρουσίες στη μεγάλη έκθεση στον Κόλπο ήταν το Archangel «τρίτης γενιάς plus» στο οποίο είχαμε την ευκαιρία μιας ενδελεχούς παρουσίασης.
LASA T–Bird, Οπλισμένος «φίλος» από τη Βουλγαρία
Στον χώρο των αεροσκαφών ISR/COIN/Ελαφρών επιθετικών που προέρχονται από μετασκευές μοντέλων αγροψεκαστικών το τροποποιημένο Thrush 510G σε T-Bird της Βουλγαρικής LASA Engineering έχει ένα διαφορετικό προσκήνιο κι ένα άκρως ενδιαφέρον παρασκήνιο.
Α380, Αρχή του τέλους ή «νέα αρχή»;
Μια παραγγελία που δεν έγινε στη διάρκεια του Dubai Air Show 2017 αποκαλύπτει το παρασκήνιο που υπάρχει στο μέλλον του μεγάλου ευρωπαϊκού επιβατικού και τον ρόλο της Emirates, για άλλους με το τέλος ενόψει και για κάποιους μια δυνητική «νέα αρχή».
Soyuz/Meteor–M2.1, Οι «δέκα μοίρες» μιας αποτυχίας
Η εκτόξευση από το νέο ρωσικό Κοσμοδρόμιο Vostochny ενός φορέα Soyuz-2.1b/Fregat και φορτίο τον μεγάλο μετεωρολογικό δορυφόρο Meteor-M2-1 μαζί με «αστερισμό» 18 άλλων μικρότερων δορυφορικών συστημάτων ξεκίνησε άψογα στις 28 Νοεμβρίου. Σύντομα όμως εξελίχθηκε σε ένα ακόμη δράμα για το πολύπαθο ρωσικό διαστημικό πρόγραμμα τα τελευταία χρόνια, όταν οι δορυφόροι που μετέφερε απέτυχαν να μπουν σε τροχιά λόγω ενός ανθρώπινου λάθους που παρέμεινε κρυμμένο για δεκαετίες.
Διπλωματία, Ο απόηχος της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα
Αν και την ελληνική επικαιρότητα απασχόλησε, όπως ήταν αναμενόμενο, η επίσκεψη του Τούρκου προέδρου στην Ελλάδα, το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και οι παράτυπες χρηματοδοτήσεις για την εξυπηρέτηση του τουρκικού λόμπι στην αμερικανική πρωτεύουσα, στις ΗΠΑ αποδομούν το ηγετικό προφίλ του Ερντογάν.
Mια αναλυση για την αποτυχια του Meteor
http://www.russianspaceweb.com
Την έχουμε δει
Ευχαριστούμε
Πόσο διαφορετικό νόημα και τι κύρος αποκτά το περιοδικό όταν μπαίνουν σοβαρά μαχητικά αεροσκάφη στο εξώφυλλο..
Μόνο… σοβαρά αεροπλάνα βάζουμε. Τα “ασόβαρα” μένουν απέξω!
Σας διαψεύδουν τα πειστήρια τόσο σε hard όσο και σε e-copy.
Με τα δικά μας σταθμά… μας επιβεβαιώνουν… διαχρονικά!!!
Ήμουν βέβαιος.Όπως τα φύλλα που πωλούσε η Pravda ένα πράμα..
Καλοτάξιδο!!!
Καλημέρα. Ευχαριστούμε
Προσπάθεια, συνεχώς εστιασμένη στους αναγνώστες που μας εμπιστεύονται και μας υποστηρίζουν!
Επιτέλους!!!!!!!!!!!!!! Όλο F-16 βλέπαμε….
Επειδή απέναντί μας στον τοίχο του γραφείου έχουμε όλα τα τεύχη των τελευταίων πέντε χρόνων… δεν το βλέπουμε. Βέβαια σε μια ΠΑ που κυριαρχείται από F-16 δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Σύντομα θα βαρεθούμε να βλέπουμε F-35…
Για το εξωφυλλο αποφασιζει ενας η επιτροπη;
Η πολιτική επιτροπή υιοθετεί την εισήγηση του πολιτικού επιτρόπου΄… 🙂
Καταλαβα, αλλος ενας Κιμ Γιονγκ Ουν κανει κουμαντο στα Γλυκα Νερα.
Αποφασίζεται δημοκρατικά όποιος διαφωνεί να εκτελείται
Να βάζουμε εξώφυλλο και κανέναν χβατσουτσόνγκντονγκπονγκ – 15 να χαρεί κι ο υπέρτατος ηγέτης …..
H λατρεία μας προς τον Υπέρτατο Ηγέτη είναι αρκετή!!!
Χορταστικο το τευχος αλλη μια φορα
μια ενσταση μονο–μιας και γραψατε αρθρο για νεα-ελαφρα-σκαφη στο Πολεμικο Ναυτικο ώστε να ειναι χρηματικα δυνατον να αποκτηθουν:
Οι Ivar Huitfeldt (ναι διαφορετικης φυλοσοφιας), αλλα με πυραυλους Α/Α μεγαλης εμβελειας και σιγουρα αξιοπλοα σε καθε καιρο
Αν προσέξτε την ανάλυση στην αρχή του άρθρου θα διαπιστώστε ότι οι δανέζικες φρεγάτες δεν βρίσκονται μέσα στο αντικείμενό του (λόγο μεγέθους αλλά και άλλων παραγόντων). Επιπλέον επισημαίνουμε ότι η παράθεση τύπων είναι εντελώς ενδεικτική και φυσικά θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλες λύσεις.
https://breakingdefense.com/2017/07/danes-tout-340m-stanflex-frigate-for-us-navy-but-whats-real-cost/
Καλησπέρα,,,αυτό το τεύχος δεν μπορώ να το βρω πουθενά.
Καλημέρα
Που το ψάχνετε για να σας καθοδηγήσουμε;
http://www.kathimerini.gr/942942/article/epikairothta/politikh/sta-skaria-h-apokthsh-dyo-fregatwn-apo-th-gallia
Δεν λέγατε καλύτερα τους αριθμούς στο τζόκερ? Business as usual να υποθέσω? Δλδ φρεμ κλασσικές σε τιμή αεροπλανοφόρου? Γκόγουιντ με ότι θένε οι Γάλλοι απάνω ή φρεμ με το νέο ραντάρ με τις 4 φασικές διατάξεις και αστέρ 30? Ή μήπως καραμανλίδικο δούλεμα και στον Μακρόν?
Κατά τα άλλα να στείλετε χαιρετισμούς παρακαλώ στον επενακάμψαντα Υπτγο(εα) κκ Φράγκο. Αγαπημένος πάντα καθότι θίγει την θεματολογία που με συγκινεί περισσότερο. Πείτε του πως τον χαιρετά εκείνος που του είχε στείλει επιστολή προ 10ετίας περίπου.Κι εκείνος του είχε κάνει την τιμή να απαντήσει, δημοσιεύοντας μαζί με την απάντηση του την επιστολή μου.
Α και μια προσθεσούλα στην σσΠ&Δ όσον αφορά το άρθρο. Νομίζω πως στην επιλογή είχε παίξει ρόλο και το α/φος. Καθότι αεριωθούμενο. Και δη εμπορικής προέλευσης.
Κατά τα άλλα …. “εμπρός δια της λόγχης” καθότι τελικά μόνο αυτή θα δουλεύει …. άλλωστε δεν χρειάζεται FOS.
υπάρχει για να αγορασω ψηφιακή έκδοση του περιοδικού?