Σε συνέχεια της ανάρτησής μας στις 13 Απριλίου το Πολωνικό Ναυτικό υπέγραψε τελικά τη συμφωνία με την Leonardo για την αγορά τεσσάρων ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου/CSAR ύψους. Το «πακέτο» ύψους €380 εκατομμυρίων περιλαμβάνει εκπαίδευση, αρχικά ανταλλακτικά αλλά και υποστήριξη (FOS) για απροσδιόριστο χρόνο.
Τοπικά πολωνικά ΜΜΕ επικρίνουν έντονα την προμήθεια, η οποία εμφανίζεται (σύμφωνα με την ανακοίνωση) να έχει κόστος περίπου 65% υψηλότερο από την προμήθεια των H225M που είχαν συμφωνηθεί το 2015 αλλά στη συνέχεια η αγορά εκείνη ακυρώθηκε
Να υπενθυμίσουμε ότι η προηγούμενη πολωνική κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε συμφωνία με την Airbus Helicopters για 50 H225M προκειμένου να καλυφθούν συνολικές διακλαδικές ανάγκες. Στη συνέχεια όμως και μετά από κυβερνητική αλλαγή η συμφωνία ακυρώθηκε.
Οι παραδόσεις των AW101 προγραμματίζονται για το 2022 και η προμήθεια περιλαμβάνει άμεσα ΑΩ 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο τεύχος μας ΜΑΪΟΥ, που θα είναι κοντά σας στις 02-05 περιλαμβάνεται το δεύτερο μέρος του άρθρου μας για την Πολωνική Αεροπορία, το πρώτο μέρος του οποίου υπάρχει στο τρέχον τεύχος.
Δεν είμαστε μόνο εμείς λαμόγια όπως διατείνονται διάφοροι έγκυροι και διαμορφωτές άποψης.
Σχεδον 100 εκτ το ελικόπτερο
Η μιζα παει συννεφο
Μόνο εάν προβλέπεται η υποστήριξή τους εφ’ όρου ζωής τους είναι νοητό αυτό το κόστος.
Χωρίς να γνωρίζουμε τι περιλαμβάνει η σύμβαση δεν μπορούμε να βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα για μίζες κτλ. Το δεδομένο είναι πως το Merlin είναι ελικόπτερο άλλης κατηγορίας που μπροστά του το Seahawk μοιάζει παιχνίδι.
Από το άρθρο αυτό προκύπτει.
Το κόστος για τα 4 ελικόπτερα δεν είναι 380 εκ αλλά περιλαμβάνει 90 εκ για εγκαταστάσεις και άλλα χρηματικά ποσα για ανταλλακτικά και εξοπλισμό . Χοντρικά το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 250-290 εκ για τα 4 αυτά ελικόπτερα, την ίδια ώρα που 4 MH-60R κοστίζουν 250 εκ
https://www.youtube.com/watch?v=znmmWL8A3_k
Ακριβώς έτσι έχουν τα πράγματα, επίσης κάθε εισαγωγή νέου τύπου έχει επιπρόσθετα κόστη δημιουργίας υποδομής, εκπαίδευσης, υποστήριξης… πόσο μάλλον αν περιλαμβάνει και FOS.
Το θέμα είναι βέβαια γιατί οι Πολωνοί επέλεξαν ένα διαφορικό τύπου ελικοπτέρου… δεν είναι νομίζω ότι ανάγκες στην βαλτική να είναι τέτοιες που έκαναν επιτακτική την ανάγκη για την επιλογή AW101!
Από την άλλοι λαγωνικά που κατακεραυνώνουν, ξέχασαν ότι 4 ROMEO κοστίζουν 250εκ. και χωρίς FOS
Ε και;
Τι ε και, παραπάνω μίλησε για λαμόγια…
Αυτοί καλα καλα πλοία δεν έχουν και περνούν ελικόπτερα; Μηπως τελικα έχουν δίκιο αυτοί που λένε οτι το καλύτερο ανθυποβρυχιακο μέσο ειναι το ελικόπτερο;