Κυκλοφορεί Τρίτη 02 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020
και η ηλεκτρονική έκδοση ΕΔΩ
Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας στην «Πτήση»
Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή, ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας μίλησε στην «Πτήση» για την κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων και την ελληνική αποφασιστικότητα να τις αντιμετωπίσει, την προσπάθεια άσκησης επιρροής της Άγκυρας στα Βαλκάνια και την απάντηση της Ελλάδας με συνδρομή στις ευρωπαϊκές προοπτικές των χωρών της περιοχής, τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις υπό το πρίσμα της επικαιροποίησης της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας του 1990 και την περαιτέρω προσέγγιση με τη Γαλλία, περιλαμβανομένου του τομέα της αμυντικής συνεργασίας που προσφέρει ουσιαστική στήριξη στην Ελλάδα.
Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής στην «Πτήση»
O υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής σε μια αποκλειστική συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στην «Πτήση» μας ανέλυσε την επιτυχημένη απαγόρευση των τουρκικών σχεδιασμών στον Έβρο, την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 στους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων και μας αποκάλυψε τους σχεδιασμούς για δυο προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη, το «Εθνικό Όχημα» και το «Εθνικό Τυφέκιο» σε συνδυασμό με την εξάρτυση και τον ατομικό εξοπλισμό του μαχητή, τα οποία θα συμβάλουν αποφασιστικά στην αναβάθμιση του Ελληνικού Στρατού και κυρίως του Πεζικού όσο και την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας.
Luke Air Force Base, Εκπαίδευση σε Lightning II
H Αεροπορική Βάση Luke, που υποστήριξε για περισσότερο από 40 χρόνια την προετοιμασία χειριστών Viper, έχει γίνει πλέον το επίκεντρο της εκπαίδευσης των F-35A τόσο για την USAF όσο και τους περισσότερους διεθνείς πελάτες, για κάποιους στην αρχική φάση τής εισαγωγής τού τύπου σε υπηρεσία και για άλλους σε μόνιμη διαδικασία. Παρακολουθούμε βήμα-βήμα την προετοιμασία χειριστών της Ιταλική Αεροπορία, της πρώτης που κήρυξε αρχικά επιχειρησιακά τα JSF στην Ευρώπη και βρίσκεται στην Αριζόνα από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας για το ένα σκέλος της αξιοποίησης των δικών της F-35B και με το άλλο για τα F-35B να εξελίσσεται παράλληλα στη Νότια Καρολίνα.
Skyhawk Aggressors, Α-4 «Red Air»!
Ανταποκρινόμενη σε ανάγκες των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων, η SDTS (Secapem Defence Training Solutions) προσφέρει από το 2015 λύσεις ειδικής εκπαίδευσης, όπως slow movers για προσομοίωση απειλών σε αεροπορική αστυνόμευση, εχθρική απεικόνιση για τα πλοία επιφανείας του Γαλλικού Ναυτικού και «προκλήσεις» RED AIR για τα Rafale της Aeronautique Navale.
Armee de l’Air Rafale Solo Display, 10 χρόνια με τους Tator!
Πριν από έναν χρόνο «Πτήση» είχε παραβρεθεί στην «κλειστή» τελετή του εορτασμού των 10 χρόνων της ομάδας επιδείξεων μεμονωμένου αεροσκάφους Rafale, φιλοξενούμενη των Tator της Armee de l’Air. Πρόσφατα επιστρέψαμε στον κόσμο των Γάλλων πιλότων επιδείξεων για να μάθουμε περισσότερα για την «αλλαγή φρουράς», καθώς ο σμηναγός Sebastian «Babouc» Nativel έδωσε τη θέση του στον Jerome «Schuss» Thoule, που αναλαμβάνει το Rafale C «109»/4-IM με το εορταστικό livery σε μια δύσκολη όμως περίοδο, που η πανδημία COVID-19 έχει σαρώσει τις περισσότερες αεροπορικές εκδηλώσεις και airshow για φέτος.
Lockheed Martin U-2S, Strategic Digital Dragon Lady
Όταν στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας είχαμε επισκεφτεί την 9η Πτέρυγα Αναγνώρισης της USAF στην Beale AFB, για να μάθουμε τις εξελίξεις στους δυο διάσημους τύπους αεροσκαφών συλλογής πληροφοριών που φιλοξενούσε, τα U-2S και τα RQ-4B οι πληροφορίες έφεραν τα πρώτα να βρίσκονται σε τροχιά απόσυρσης, έστω και αν ο χρόνος αποχώρησης δεν ήταν καθορισμένος. Τα θρυλικά επανδρωμένα στρατηγικά αναγνωριστικά όμως όχι μόνο αποδείχθηκαν «σκληροτράχηλα» απέναντι στον τερματισμό της καριέρας τους, αλλά αναδεικνύονται και πρωταγωνιστές με νέες προοπτικές.
F-35 & F-111: Διακλαδικά μαχητικά. Η ιστορία επαναλαμβάνεται; Οι διαφορές
Τα προγράμματα μαχητικών F-111 και F-35 εξελίχθηκαν ως προσπάθεια συγκερασμού των απαιτήσεων και φιλοδοξιών περισσότερων του ενός κλάδου των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων και αναδείχθηκαν μέσα από διαδικασίες που αντανακλούν τις προκλήσεις τέτοιων εγχειρημάτων στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Αν και απέχουν μεταξύ τους σχεδόν τέσσερις δεκαετίες (το πρώτο είχε αποσυρθεί όταν το δεύτερο προετοιμαζόταν για να αναλάβει υπηρεσία), έχουν «βίους παράλληλους» με πολλές ομοιότητες και διαφορές. Μετά τις πρώτες, στο δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας εξετάζουμε μερικές από τις σημαντικότερες διαφοροποιήσεις που καθόρισαν τις τύχες τους.
FFG(X), θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον μια «αμερικανική» FREMM;
Στις 30 Απριλίου 2020 το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε την πρόταση που επικράτησε στο πρόγραμμα ανάπτυξης της νέας Φ/Γ FFG(X), αυτής των ιταλικών ναυπηγείων Fincantieri για μια έκδοση της γνωστής FREMM κλάσης Bergamini. Θα μπορούσε η παραπάνω επιλογή να παίξει κάποιο ρόλο στα ναυπηγικά σχέδια του Πολεμικού Ναυτικού για την απόκτηση σύγχρονων Φ/Γ με δυνατότητα Άμυνας Περιοχής, έναντι των FTI ή ακόμη και για μελλοντική «επόμενη ημέρα»; Οι απαντήσεις ίσως σας εκπλήξουν!
Το Βελιγράδι επιδεικνύει τα καινούργια «Pantsir», Ενίσχυση της σερβικής Αεράμυνας
Την πρώτη τους επίσημη εμφάνιση έκαναν τα νέα αντιαεροπορικά συστήματα «Pantsir-S» της σερβικής αεράμυνας, όταν ο πρόεδρος της Σερβικής Δημοκρατίας Αλεξάνταρ Βούσιτς επισκέφθηκε στις 2 Μαΐου –εν μέσω πανδημίας Covid-19– την έδρα της ιστορικής μονάδας που τα αξιοποιεί. Η επιλογή της ημερομηνίας είχε μεγάλο σημειολογικό ενδιαφέρον, που έγινε μεγαλύτερο με την ανακοίνωση της ιστορικής 3ης Μοίρας, η οποία πιστώνεται με τις καταρρίψεις το 1999, του F-117, που κλόνισε τον μύθο του «ακατάρριπτου» που περιέβαλε το Nighthawk και του F-16CJ «88-0550» της 555ης Μοίρας που πετούσε τότε ο σημερινός αρχηγός της USAF!
Συρία: Επιχειρήσεις τουρκικών αρμάτων στο μέτωπο του Ιντλίμπ
Μετά την κατάληψη της συριακής επαρχίας Ιντλίμπ το 2017, ο τουρκικός στρατός εγκατέστησε στην περίμετρό της αριθμό παρατηρητηρίων για να δηλώνουν την τουρκική παρουσία στην περιοχή. Η κλιμάκωση της κρίσης επέφερε την εμπλοκή μεγάλων μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων μονάδων. Επιχειρούμε μια αξιολόγηση των επιχειρήσεων τουρκικών αρμάτων στο Ιντλίμπ και επικεντρωνόμαστε στην επισήμανση των διαφόρων εκδόσεων του προγράμματος εκσυγχρονισμού M60T1 FIRAT.
Κύπρος, Ενίσχυση μέσων αεροπυρόσβεσης
Ο μικρός αεροπυροσβεστικός στόλος της Κυπριακής Δημοκρατίας ενισχύεται με νέα μέσα, μέσω ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης, καθώς η μεγαλόνησος προετοιμάζεται για τη μάστιγα των δασικών πυρκαγιών, που αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο όλες οι χώρες στον ευρωπαϊκό Νότο και τη Μεσόγειο.
Coulson Aviation- Unical, Helitanker, Air Tanker και Fireliner
Οι καταστροφικές δασικές πυρκαγιές στον πλανήτη, που, όπως φαίνεται, γίνονται συχνότερες, μεγαλύτερες και πολύ πιο δύσκολο έως και αδύνατο να αντιμετωπιστούν, επαναφέρουν κάθε φορά στο προσκήνιο καινούριες προσπάθειες και μέσα αεροπυρόσβεσης. H καναδική Coulson Aviation, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς φορείς στον χώρο αυτών των ειδικών εφαρμογών, προσφέρει σχετικές υπηρεσίες τόσο με αεροπλάνα όσο και βαρέα ελικόπτερα. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται τα Helitanker, μια έκδοση του στρατιωτικού Chinook, και τα Fireliner, τροποποιημένα Boeing 737, τα οποία προστέθηκαν τελευταία στον στόλο της μαζί με ειδικά διασκευασμένα Hercules, που χρησιμοποιεί από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.
Stratolaunch Systems, Hypersonics: Talon και Black Ice
Πριν από έναν χρόνο, τον Απρίλιο του 2019, η πρώτη πτήση του Stratolaunch «Roc» έγραψε ιστορία, όταν το γιγάντιο εξακινητήριο έγινε το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, εκθρονίζοντας το οκτακινητήριο Hughes H-4 Hercules. Δεν ξεκαθάρισε όμως το μέλλον του αναφορικά με το όραμα του δημιουργού του Πολ Άλεν (του πολυδισεκατομμυριούχου συνιδρυτή τής Microsoft), το οποίο τέθηκε υπό αμφισβήτηση μετά τον θάνατό του τον Οκτώβριο του 2018. Πρόσφατα, μια στροφή της Stratolaunch προς τον χώρο των πολυηχητικών πτήσεων επιχειρεί νέο ξεκίνημα για μια προσπάθεια που πολλοί θεωρούσαν καταδικασμένη, όταν ξεπεράστηκε στην αγορά των διαστημικών εκτοξεύσεων.
H προεκλογική εκστρατεία μετά τον κορονοϊό… Ο αυταρχικός Ντόναλντ Τραμπ και ο κοινωνικός Τζο Μπάιντεν
Με την αμερικανική οικονομία να είναι βαθιά τραυματισμένη από τη σοβαρή υγειονομική κρίση του κορονοϊού οι Δημοκρατικοί προσπαθούν να προσεγγίσουν κοινωνικά την προεκλογική εκστρατεία, ενώ η απαλλαγή του Μάικλ Φλιν από τις κατηγορίες που τον βάραιναν προδιαγράφει το αυταρχικό προφίλ ηγεσίας του Τραμπ, σε μία δεύτερη προεδρική θητεία του. Παράλληλα, θεωρείται δεδομένη η επιδείνωση των διμερών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων ΗΠΑ και Κίνας.
Pilot Center, στο «πιλοτήριο» Viper και A320 στην Αθήνα!
Η δυνατότητα του ιδιώτη να κάνει χρήση ενός -επαγγελματικών προδιαγραφών- εξομοιωτή πτήσης υπήρχε εδώ και χρόνια σε χώρες του εξωτερικού. Πρόσφατα, η δυνατότητα αυτή ήλθε και στην Ελλάδα, με τη λειτουργία του πρώτου ψυχαγωγικού κέντρου εξομοιωτών πτήσης που προσφέρει τη δυνατότητα να βρεθεί κάποιος στο «πιλοτήριο» F-16 και A320.
Μπορείτε να επαναφέρετε το logo που είχατε, ευχαριστώ. 🙂
Το νέο logo παραπέμπει σε περιοδικό του στυλ “βελονάκι και κέντημα”. Ιφ ιτς νοτ μπρόουκεν, ντοντ Φιξ ιτ!
Καλό μεσημέρι
Όχι. we fixed what was broken for about 10 years now…
Αυτό είναι το περιοδικό που προσφέρουν οι άνθρωποι που (υποτίθετε) ότι εμπιστεύεστε 35 χρόνια.
Τα υπόλοιπα τα προσπερνάμε…
Χμμμμ, βλέποντας πλέον ότι το νέο logo συνοδεύεται και από αλλαγή ονόματος, αλλά και αρίθμησης, γίνεται εμφανές ότι υπήρχε κάτι βαθύτερο που προξένησε αυτές τις αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση, εύχομαι ειλικρινά ό,τι καλύτερο στη συντακτική ομάδα του περιοδικού και μια καλή – νέα – αρχή, ασχέτως αν το logo είναι άσχημο. 😛
Ελπίζω όμως να μην εγκαταλείψετε την αρθρογραφία για το διάστημα που ήταν πάντα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Επίσης, δεν υπάρχει θέμα εμπιστοσύνης προς το περιοδικό λόγω της όποιας αλλαγής που δεν έχει να κάνει με το ανθρώπινο δυναμικό του.
Φιλικά
Κώστας
Καλημέρα Κύριε .Φ.Κ.
Πρώτα από όλα να ευχηθώ καλή επιτυχία για την καινούρια σας προσπάθεια.
Ρετρό εξώφυλλο με καινούργιο λογότυπο χωρίς το διάστημα να συνοδεύει, και με αριθμό τεύχους 01. Θέλετε να μας πείτε δύο λόγια γι αυτήν την αλλαγή;
Με συνεντεύξεις πολιτικών, κάτι πρωτοφανές για το περιοδικό, εγώ θα πω ευχάριστη αλλαγή αρκεί στις συνεντεύξεις να υποβάλλοντε πιεστικές ερωτήσεις γιατί η κατάσταση το επιβάλει και διότι δεν υπάρχει χρόνος για σοφτ προσέγγιση.
Θα ευχηθώ και πάλι καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις
ΥΓ1 Περιμένω με αγωνία το τεύχος νούμερο 1 ( συλλεκτικό) για να το ξεφυλλίσω να δω και τις λεπτομέρειες στις αλλαγές.
ΥΓ2. Καλό θα ήταν να επαναφέρετε στον ιστότοπο τις επικεφαλίδες των άρθρων που περιέχονται στο περιοδικό ώστε να γίνονται συζητήσεις επί των άρθρων.
Ευχαριστώ.
Δημήτρη θα τα διαβάσεις στο τεύχος της “Πτήσης” μας.
Σούπερ. Ανυπομονώ.
Δημήτρη, όπως έχουμε συζητήσει πολλές φορές προσπαθούμε πάντα για το καλύτερη και η δύναμη και το κουράγιο μας είναι η υποστήριξη όλων εκείνων που μας εμπιστεύονται αυτά τα πολλά χρόνια. Και φυσικά τους ευχαριστούμε όλους.
Ε καλά τώρα Τα αυτονόητα παραλείπονται.
θα αγοράζουμε πτήση μέχρι τα αεροπλάνα να γίνουνε τρένα, ούτως ή άλλως τα άρθρα στο περιοδικό είναι πάντα καθηλωτικά με μοναδικές φωτογραφίες και όλο αυτό μας κάνει την Πτησάρα.
Ωχ.
Κάτι που έπρεπε να είναι γίνει πριν από επτά χρόνια Μανώλη. Κατά τα άλλα εμείς είμαστε ΠΑΝΤΑ εδώ.
Μάλλον ….πέταξε η ΠΤΗΣΗ που ξέραμε!
Τεύχος 01 σε μια άλλη Πτήση…..?
Εάν, όπως εμείς, πιστεύετε ότι είναι οι άνθρωποι που φτιάχνουν ένα έντυπο, τότε όλοι εμείς στην ομάδα της “Πτήσης” που σας υπηρετούμε τόσες δεκαετίες είμαστε ΠΑΝΤΑ εδώ. Αυτή είναι η “Πτήση” μας.
Από τη στιγμή που εξακολουθεί να βρίσκεται ο κ. Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης εντός της νέας Πτήσης, δεν έχω λόγους να αμφιβάλλω για τα λεγόμενά σας. Τουλάχιστον θα θέλατε να μας δώσετε κάποιες δημοσιεύσιμες λεπτομέρειες για το νέο εγχείρημά σας ή θα βρούμε πληροφορίες στο νέο τεύχος;
Η Ομάδας της “Πτήσης” που δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο είναι η εγγύηση.
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
Ηθελα και το διάστημα, ελπιζω να μην φύγουν τελείως αυτης της θεματολογίας άρθρα, ηταν βασικα σε οτι εχει να κανει με το περιοδικο αυτο που αγαπήσαμε τοσα χρονιά.
Συμφωνώ απόλυτα γιατί το διάστημα ποια έχει τέτοια δυναμική που δε σηκώνει να το ξεχάσεις
@f.karaiosifidis
Η ύλη εξαιρετική, η γραμματοσειρά της θεματολογίας στο εξώφυλλο επίσης. Δεν έχει αλλάξει τίποτε για μας, στο μέτρο που έχουμε τους ανθρώπους τη δουλειά των οποίων περιβάλλουμε με εκτίμηση και αγάπη. Δεν θα επανέλθω στο θέμα του λογοτύπου, σχηματίζω μια εικόνα σιγά σιγά, σε συνδυασμό και με την αρίθμηση, και πάντοτε είχα τη γραμμή να είμαι διακριτικός με τους φίλους και νη μη ρωτώ περισσότερα από τα αναγκαία, πολύ περισσότερο όταν η επικοινωνία είναι από τη φύση της δημόσια. Και η διακριτικότητα είναι μια μορφή αγάπης, όχι αποστασιοποίησης … Με χαρά επιδοκιμάζω κάθε τι που κάνει την εκδοτική σας προσπάθεια πιο βιώσιμη οικονομικά, σε καιρούς δύσκολους μάλιστα, χωρίς να ρίχνει τα υψηλά στάνταρντς που έχετε θέσει. Η στήριξη και η αγάπη μας είναι ολόψυχη, και θα εκδηλωθεί και πιο έμπρακτα μόλις ανασάνω λίγο από υποχρεώσεις … μάλλον προς το φθινόπωρο …
Δεν είχα καταλάβει ότι έγινε επανέναρξη της αρίθμησης! Διαβάζοντας τα σχόλια το έπιασα ότι “κάτι τρέχει”! Θα το πάρω το συλλεκτικό! Καλή αρχή να πω? Μάλλον όχι αρχή, θα το πω soft reset, χρειάζεται που και που ακόμα και στους καλύτερους! Εμείς εδώ είμαστε, μόνο μια παράκληση να μην μπει εντελώς στο περιθώριο το διάστημα! Πιστεύω στα αμέσως επόμενα χρόνια θα υπάρξει αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για αυτό!
Καλά το έγραψα:
ΠΤΉΣΗ & ΔΈΝΔΙΑΣ το έχετε κάνει
Με ολίγον εθνικό καρυοφύλλι από τον άλλον
δεν θα το πάρω…
😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥
Αν το αγοράσετε, θα ζητήσουμε αυτόγραφο για εσάς…
Και μια μακέτα της Μπελαρά σε 1:350
Τότε αλλάζει το πράγμα!!!
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Το μοντέλο θα το χαρίσω στον Διγενή!!!
😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎
Νομίζω θα είναι η μονη Belh@rra που θα δούμε από κοντά!
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Εγώ θα κρατήσω το μοντέλο του AB!!!
😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥
OYAOOO, πάω περίπτερο μόλις σταματήσει η βροχή.
Στον εξομοιωτή του Α320 έχω πάει. Στου F-16 δυστυχώς ήταν κλεισμένο όλη την ημέρα που είχα πάει και την εβδομάδα που ακολούθαγε…! Θα προσπαθήσω να πάω σύντομα.
Για το εξομοιωτή του Α320, καθώς δουλεύω στον αεροπορικό χώρο και μιλάω με κόσμο.
Κυβερνήτες Α320 μου έχουν πει ότι δεν υπάρχει καλύτερος εξομοιωτής Α320 στα Βαλκάνια και στην μέση Ανατολή. Οι ιδιόκτητοι εξομοιωτές που έχουν κάποιες αεροπορικές εταιρίες στην περιοχή είναι της πλάκας μπροστά σε αυτόν της Λεωφ.Βουλιαγμένης!!!
Ήδη πολλές αεροπορικές εταιρίες στέλνουν πιλότους εκεί για εκπαίδευση και αξιολόγηση!!
Το προσγείωσα από την πρώτη φορά!! Αχαχα μόλις ευθυγραμμίσει το localizer στα 3χλμ από τον διάδρομο και πας για προσγείωση αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να μην πειράζεις καθόλου το stick!! χαχαχα και το Α320 πάει και προσγειώνεται μόνο του (εκτός αν του έχεις βάλει 40 μίλια πλάγιο άνεμο)…ένα μικρό flare (τραβάς το stick ελαφρά προς τα πίσω στα 30-50ft) και τίποτε άλλο ….μου το είχαν πει πιλότοι Α320 και το εφάρμοσα….
φίλος μου με τεράστια εμπειρία σε αεροσκάφη γενικής αεροπορίας και ανεμοπλάνα που είχε τρυπώσει σε πιλοτήριο Α320 ( real life κατά την διάρκεια ferry flight) μέσω γνωστού καπετάνιου, μου είπε δεν μπόρεσα να το προσγειώσω την πρώτη φορά!!…έκανα ανακύκλωση..αχαχα μιλάμε ηλεκτρικό τζέτ, δεν πρέπει να πειράζεις καθόλου το stick λόγω fly by wire και προσπερνάμε ότι έχει τόσα protection δεν σε αφήνει να το στολάρεις..
Το θέμα είναι για εμάς που παίρνουμε από το 1979 την πτήση που λεγόταν πτήση και διάστημα κάτι που έχει χαθεί εδώ και πολύ καιρό….βάζοντας Σελίδες με ατυχήματα 6 με 7 σελίδες σε βάρος της ύλης Για το διάστημα. έβλεπα αυτό το λογότυπο πτήση και το διάστημα να συρρικνώνεται με τα χρόνια είμαστε λίγο συναισθηματικοι γιατί τα πεζά γράμματα και χωρις το διάστημα δεν μας κάθεται καλά στο μάτι…Εκτός και αν είναι νομικό το θέμα…Και αλλάζει το logo και η ύλη και γίνεται άλλο περιοδικό….με την ίδια ομάδα…
Και απ’ ό,τι θυμάμαι αν ψάξω βιβλιογραφία μου πρέπει να υπήρχανε ένα ή δύο τεύχη με αυτό το λογότυπο πτήση που είχανε βγει πριν κάποια χρόνια
Σας εύχομαι, καλή “αρχή”.
Οκ δεν μου αρέσει η νέα εμφάνιση αλλά αν παραμείνει στο ίδιο ύφος και ποιότητα η ύλη του περιοδικού κανένα θέμα δεν υπάρχει
Ελπίζω να μην πολιτικοποιηθει το περιοδικό γιατί βλέπω συνέντευξη πολιτικού σε αυτό κάτι που μέχρι τώρα δεν είχαμε ξαναδεί
Εύχομαι Καλή αρχή στην νέα πτήση λοιπόν
Στους “παλιούς” πιστεύω ότι η αλλαγή δεν περνάει απαρατήρητη. Όμως τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Σημασία έχει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο είναι οι άνθρωποι. Καλή νέα αρχή !
Κατ αρχήν θα πούμε καλή αρχή αλλά …
Νομίζω ότι υπάρχουν νομικά ζητήματα που σας έκαναν να αλλάξετε τελείως λογότυπο .Στην ιστοσελίδα όμως το παλιό λογότυπο παραμένει …
Ναι ,εμείς οι πιο παλιοί που παίρνουμε τα τεύχη ανελλιπώς από το 1982 πχ αισθανόμαστε κάπως …
Προσπαθώ να βρω μια δικαιολογία αλλά δεν μπορώ …
Νομίζω ότι δρασατε λίγο απότομα .Αν θυμάστε κ.Καραιωσηφιδη όταν η ΠΤΗΣΗ κάπου εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 80 ζήτησε από τους αναγνώστες προτάσεις και ιδέες για τη βελτίωση της ύλης ,της εμφάνισης κτλ υπό μορφής ερωτηματολογίου με στοχευμένες ερωτήσεις ξεκινώντας από το πιο απλό ,το περιοδικό από διμηνιαίο που ήταν να γίνει μηνιαίο …γιατί δεν κάνατε ένα αντίστοιχο ερωτηματολόγιο τώρα ;!;!
Το οτι το περιοδικό τελευταία ασχολείται τόσο πολύ με το Ναυτικό δεν είναι κακό ,αλλά λίγο νομίζω ότι έχει ξεφύγει ,όπως και οι πολιτικές τοποθετήσεις υπουργών που τόσα χρόνια θυμάμαι μόνο του ΥΕΘΑ Σπηλιωτοπούλου και Τσοχατζόπουλου ,που είχαν βέβαια προκύψει από τις τεράστιες ενδιαφέρουσες παραλαβές υλικού στη θητεία του πρώτου και αντίστοιχα τεράστιες παραγγελίες από τον δεύτερο …
Τέλος ελπίζω να μην εξοστρακίσετε το διάστημα από το περιοδικό ….
Δε σας διαβάζουν μόνο αυτοί που μπαίνουν στην ιστοσελίδα αλλά πολλοί περισσότεροι …
Θα αναμένουμε απαντήσεις …
Για το λογότυπο δεν ξαναγράφω, από τα σχόλια αντιλαμβάνομαι πως υπάρχουν δεδομένα που δεν ξέρουμε.
Κατά τ’ άλλα, κάθε αρχή (τυπική ή μη) και δύσκολη, σε κάθε περίπτωση ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, και φυσικά θα το πάρω σε έντυπη μορφή, αντί των ψηφιακών που είχα καθιερώσει τελευταία!
(Edit:)
Αλλά βρε παιδιά για συλλεκτικό τεύχος έπρεπε να βρείτε μια αφορμή να βάλετε στο εξώφυλλο ένα Φάντομ, ή έναν Κουρσάρο, ένα F-1CG, τέλος πάντων κάτι… Αιγαιοπελαγίτικο!
Μπορεί να αποδειχτεί σημαδιακό το εξώφυλλο, ποτέ δεν ξέρεις πως τα φέρνει η ζωή……..
Δυστυχώς μου διαγράψατε το σχόλιο και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ….
Έλεγα ότι σε εμάς που ακολουθούμε την ΠΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ από το 1982 δεν πολύ άρεσε η αλλαγή αυτή….
Έλεγα λοιπόν ότι κάποτε η συντακτική ομάδα της παλιάς πλέον Πτήσης έκανε ένα ερωτηματολόγιο προς τους αναγνώστες για το πώς θα ήθελαν την ΠΤΗΣΗ ξεκινώντας από το πολύ απλό να γίνει μηνιαίο από διμηνιαιο που ήταν .Εσεις αν μου επιτρέπετε γιατί δεν το κάνατε ;!
Επίσης έλεγα ότι απ όσο θυμάμαι συνέντευξη από υπουργό άμυνας είχε δοθεί από τον Σπηλιωτοπουλο επι Μητσοτάκη λόγω του τεράστιου υλικού που παραλάμβαναν και άλλη μια επι Τσοχατζόπουλου λόγω των τεράστιων παραγγελιών …αν κρίνετε ότι συμβαίνουν κοσμογονικές αλλαγές στις ΕΔ ή παραλαβές ή παραγγελίες τεράστιες να το σεβαστούμε …αλλιώς αρχίζουν και λίγο μπλέκουν τα πράγματα …
Επιπλέον η αφαίρεση από τον τίτλο της λέξης διάστημα ελπίζω να μη σημαίνει τον εξοστρακισμό των άρθρων …
Το ότι έχουν γράφει άρθρα επι άρθρων για το Ναυτικό σαφώς είναι καλοδεχούμενα αλλά ίσως λίγο ξεπέρασαν κάποιο όριο …
Η παλιά ΠΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ πέρα από άρθρα τα οποια απλά δεν ξαναγράφονται -βλέπε Κωστας Καβαθας -είτε στα ΑΕΡΟΝΕΑ είτε στο FORUM είτε σε επιστολές αναγνωστών σαφώς και ανήκει σε άλλη εποχή .Δε σημαίνει όμως ότι θα πρέπει στο όνομα της εξέλιξης να την ξεγράψουμε …
Και να θυμάστε …οι αναγνώστες σας δεν είναι μόνο αυτοί που γράφουν στο blog ούτε αυτοί που κάνουν κλικ στην ιστοσελίδα .Ειναι πρώτα αυτοί που πιάνουν στα χέρια τους και ξεφυλλίζουν το περιοδικό
Ένας αναγνώστης από το 1982….
λίγο χώρο για το “ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ”. Είναι δυνατόν να λείπει τώρα που ξαναπέταξε το Gemini;
Μπορείτε να ρωτήσετε τον κ. Σιταρά αν έχει σκοπό να βγάλει το νέο του βιβλίο και στα Ελληνικά;
Πάντως τα άρθρα του πάντα ξεχωρίζουν.
Επίσης μια ερώτηση προς το περιοδικό: Σε παλαιότερα τεύχη γράφατε πχ, το άρθρο θα συνεχιστεί στην σελίδα 85.
Γιατί κόβατε το άρθρο; Ήταν τάση εποχής ή καλλιτεχνική ανησυχία του συγγραφέα;
Σε πολύ παλιά τεύχη!
Σε πολύ παλιά τεύχη όντως, είχε καλλιτεχνικές ανησυχίες ο αρθρογράφος…;;;
Εντάξει…!!!! Το έχω απορία πολλά χρόνια, θα μου δώσεις μια απάντηση….!!!! :envy:
Ποιος από όλους τους αρθρογράφους;
Απ’ ότι θυμάμαι όλα τα άρθρα ήταν έτσι, άρα όλοι οι αρθρογράφοι…!!!
Τελικά γιατί κόβατε έτσι τα άρθρα; 😀 😀 😀 :beg:
Δεν είχαμε τότε τα προγράμματα σελιδοποίησης που έχουμε σήμερα…