Το νέο έτος προβλέπεται να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των 10 μαχητικών Rafale F1.
Πρόκειται για ένα «ξεχασμένο» πρόγραμμα που θα ενισχύσει τον αριθμό των Rafale M της Aeronavale, σε μία περίοδο που προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των απαιτήσεων της Αιγύπτου, της Ινδίας και του Κατάρ. Με βάση την αναβάθμιση, τα μαχητικά αποκτούν τις ικανότητες της έκδοσης Rafale F3. Σήμερα σε υπηρεσία είναι 42 Rafale M.
Πάντως μια από τις πιο καταπληκτικές πτυχές του Rafale είναι η ομοιομορφία που πέτυχαν. Ίδιο (έστω, σχεδόν ίδιο) αεροπλάνο για το Ναυτικό και για την Αεροπορία. Στο US of A, αυτή η σκέψη και μόνο περνούσε κόσμο από ανεπίσημο “στρατοδικείο” για ένα διάστημα…
F-4?
A-7 (έστω και σε περιορισμένους αριθμούς για την αεροπορία)?
F-35?
Μόνο το Α-7 ήταν σχεδόν ίδιο.
Και τα F-4 είχαν αρκετές διαφορές μεταξύ της USN και USAF έκδοσης, όπως και τα F-35B με τα F-35A.
To αρχικό F-4C (USAF) ελάχιστες διαφορές είχε (αν είχε) από το προϋπάρχον F-4B (NAVY). Το τι έγινε στη συνέχεια… άλλη υπόθεση.
Το F-35 όντως έχει πολύ περισσότερες διαφορές απο έκδοση σε έκδοση, όντας πιο περίπλοκο ως πρόγραμμα, αλλά στους αισθητήρες (που είναι το ζουμί, όσον αφορά τις δυνατότητες) παραμένουν πολύ κοντά μεταξύ τους.
Επίσης, ξέχασα πως το Ναυτικό είχε και μια δική του έκδοση του πανέμορφου F-86 Sabre, πρακτικά το ίδιο αλλά με αναδιπλούμενες πτέρυγες και ενισχυμένα σκέλη προσγείωσης… δε θυμάμαι το όνομά του. Ίσως αυτή ήταν και η μόνο περίπτωση που ένα σχέδιο ξεκίνησε απο την αεροπορία και πήγε και στο ναυτικό (και όχι το αντίστροφο).
Σωστός, το FJ-2 και FJ-3 Fury ήταν. Είχε κάποιες διαφορές βέβαια (άλλη πτέρυγα και άλλο σύστημα προσγείωσης, ενώ το FJ-3 είχε και άλλο κινητήρα).
F-18?
F-16?
F-15?
F-14?
F-111?
F-8?
USN/USMC
USAF/USN AGRESSORS
USAF
USN
Αποτυχημενο του κερατα USN/USAF
USN/USMC
ΚANENA κοινο σε αεροπορια ΚΑΙ ναυτικο/πεζοναυτες, εκτος αν θεωρεις το σμηνος agressors F-16 πολεμικη μοιρα. Το F111 υπηρετησε μονο στην αεροπορια ως FΒ111. Eιναι πολυ ευστοχη η παρατηρηση του chikichiki, κατι που καταφερε η Γαλλια να μην το καταφερνουν αι ΗΠΑ.
Γι’αυτό είπα “για ένα διάστημα”, δεν είπα ότι δεν έγινε ποτέ. Το A-7 και το F-4 ήταν με τις πιέσεις του McNamara, και αν και δεν είπα κάτι τέτοιο στο αρχικό σχόλιο (το λέω τώρα δε πειράζει) το A-7 συγκεκριμένα ήταν αεροσκάφος single-role, το F-4 ήταν το μοναδικό α/φος πολλαπλού ρόλου (της εποχής των Mach 2) που υιοθετήθηκε ως το κύριο μαχητικό και από τους 3 κλάδους, κάτι τέτοιο έστω για 2 από τους 3 δεν ξαναέγινε. Σήμερα το Rafale κάνει ακριβώς αυτό (λίγο-πολύ ένα αεροπλάνο για όλους τους ρόλους όλων των κλάδων), ενώ το F-35, παρά το ότι όντως έχει μια αντιστοιχία, χρειάστηκε αρκετές αλλαγές από έκδοση σε έκδοση, αισθητά περισσότερες απ’ότι τα Rafale το ένα απ’το άλλο.
Καλή η διευκρίνιση.
Και σκέφτηκα και ένα άλλο (που δείχνει πόσο χρήσιμη ήταν η διευκρίνηση): και η USAF και το US NAVY χρησιμοποιούν σε στρατιωτικούς ρόλους χρόνια τώρα εκδόσεις του Boeing 737…