17.4 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗ"Περιορισμένων δυνατοτήτων" η σχεδίαση της Gowind 3100, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό

“Περιορισμένων δυνατοτήτων” η σχεδίαση της Gowind 3100, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό

Επανερχόμαστε στο θέμα της προμήθειας έξι ελαφρών φρεγατών Gowind από το Μαλαισιανό Ναυτικό, που όπως γράψαμε πρόσφατα έχει καθυστερήσει σημαντικά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα και κυρίως έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση και κοινοβουλευτικές έρευνες στη χώρα, που εξετάζουν πως έχει λοξοδρομήσει τόσο και αν μπορεί τελικά να ολοκληρωθεί. Η σχετική κοινοβουλευτική έρευνα (μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ) έθιξε και το πως επελέγη τελικά το σχέδιο της Gowind.

Συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής Απολογισμών PAC, της Μαλαισιανής Βουλής, πηγή parlimen.gov.my

Παρωχημένο το SETIS, ανώτερο το TACTICOS, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό (που δεν έχει δει ακόμη τις Gowind 3100)

Να θυμίσουμε πως ενώ το Μάιο του 2011 είχε γίνει δεκτή η εισήγηση του Μαλαισιανού Ναυτικού για την αγορά έξι ελαφρών φρεγατών Sigma 10614 (μια πρόταση του ολλανδικού ναυπηγείου Damen), στα πλαίσια του προγράμματος LCS (δεν θα πρέπει να συγχέεται με το αμερικάνικο), τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς και με παρέμβαση από τον υπουργό Αμύνης και το Μαλαισιανό Ναυπηγείο BNS, η επιλογή άλλαξε σε Gowind 3100. Ποιος όμως ήταν ο κύριος λόγος που ώθησε το Μαλαισιανό Ναυτικό να επιλέξει αρχικά το ολλανδικό σκάφος;

SIGMA 10514HN. Μια ελαφρώς μεγαλύτερη έκδοσή της, η 10614, ήταν αυτή που επελέγη αρχικώς για το πρόγραμμα LCS του Μαλαισιανού Ναυτικού.

Έτσι λοιπόν, πάντα σύμφωνα με την έκθεση, η σχεδίαση της Sigma ήταν παγιωμένη και σε υπηρεσία την περίοδο της επιλογής, με το Ινδονησιακό και το Μαροκινό Ναυτικό. Αντιθέτως η Gowind προερχόταν από την επανασχεδίαση ενός περιπολικού σκάφους ανοιχτής θαλάσσης (OPV). Άλλωσετ το εγχώριο πρόγραμμα προέβλεπε την ένταξη φρεγατών με αυξημένες ικανότητες μάχης και όχι περιπολικών.

Συγκεκριμένα το Μαλαισιανό Ναυτικό αναφέρει σε επιστολή του προς το υπουργείο Αμύνας πως η Gowind είναι ένα σχέδιο που δεν έχει αποδείξει την αξία του και πως οι δυνατότητες και η χωρητικότητά του είναι περιορισμένες. Αξίζει δε να σημειωθεί εδώ πως η έκδοση που ναυπηγείται για το Μαλαισιανό Ναυτικό είναι η “μεγάλη” των 3.100 τόνων και 111 μέτρων μήκους. Χαρακτηριστικό είναι δε ότι η σχεδίαση μέχρι και τη στιγμή της σύνταξης της έκθεσης, τον Αύγουστο του 2022, δεν έχει παγιωθεί, λόγω διαφωνιών μεταξύ του υπουργείου και της κοινοπραξίας του Μαλαισιανού ναυπηγείου BNS με τη Naval Group.

Επιθεώρηση πλοίου του προγράμματος ναυπήγησης Gowind. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το 2025, εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχείς, πηγή parlimen.gov.my

Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί γύρω από το πρόγραμμα έχουν μεταβάλει σημαντικά τόσο το κόστος όσο και το χρονοδιάγραμμα, για τα οποία θα επανέλθουμε με νεότερες λεπτομέρειες.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -