Η αδιαμφισβήτητη κυριαρχία του F-35 τα επόμενα χρόνια στους αιθέρες είναι το θέμα συζήτησης σχεδόν σε κάθε δυτικό (και μη) επιτελείο. Ένα μαχητικό με τις δυνατότητες ελιγμών του F-16 αλλά με σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ είναι αυτό που ονομάζουμε game changer.
Ακόμη και το Αμερικανικό Ναυτικό, που σημειωτέον δεν έχει βάλει ακόμη σε υπηρεσία το πρώτο -μετά από πολλά χρόνια- μονοκινητήριο αεροσκάφος του, το F-35C, έχει αναγνωρίσει πολλαπλά την χρησιμότητα του μαχητικού 5ης γενιάς σαν ένας πολλαπλασιαστής ισχύος.
Αυτό σημαίνει πως όλα τα άλλα μαχητικά, που τυγχάνουν να μην είναι F-35, έχουν τελειώσει; κατά το Αμερικανικό Ναυτικό και την Boeing σίγουρα όχι. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζεται και θα υλοποιηθεί για το F/A-18E/F ένα πρόγραμμα Service Life Modification (SLM), που αν όλα πάνε καλά θα ξεκινήσει μέσα στο 2018.
Σύμφωνα με ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα του Aviation Week, η Boeing έχει προτείνει αρκετές ενδιαφέρουσες αλλαγές στο πρόγραμμα SLM των F/A-18E/F του USN. Σημειώνουμε πως με το πρόγραμμα SLM τα αεροσκάφη θα προσθέσουν άλλες 3.000 ώρες πτήσης στο όριο ζωής των 6.000 ωρών που διαθέτουν (που σημαίνει ότι τα αεροσκάφη θα υποστούν και δομικές αλλαγές), ενώ θα φέρει όλα τα αεροσκάφη στο επίπεδο Block III.
Η Boeing όμως δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί. Σύμφωνα με το AW και τον Mark Sears, διεθυντή της εταιρείας με ευθύνη το πρόγραμμα SLM, μια επιλογή που έχει προτείνει η Boeing στο USN είναι η μείωση της ηλεκτρονικής υπογραφής του F/A-18E/F με νέα υλικά RAM και άλλα υλικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (Low Observability). Φυσικά συμπληρώνει πως το αεροσκάφος δεν μπορεί να γίνει F-35 στο θέμα της ηλεκτρονικής υπογραφής. Ο Dan Gillian, αντιπρόεδρος της Boeing με χαρτοφυλάκιο το F/A-18, συμπληρώνει πως η επιβιωσιμότητά του F/A-18 Block III μπορεί να βελτιωθεί με ένα νεώτερο και ισχυρότερο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, για να καταφέρει έτσι να συγκριθεί με το F-35 (σημειώνουμε και πάλι, μόνο στην επιβιωσιμότητα).
Σημειώνουμε πως η διαθεσιμότητα των Super Hornet είναι εξαιρετικά χαμηλή. Μόνο το 52% των F/A-18 του Ναυτικού μπορούν να πετάξουν. Από τα παλαιότερα Hornet (Legacy) μόλις το 44% είναι επιχειρησιακό, ενώ από τα E/F μόλις το 54%. Αυτό βέβαια οφείλεται και στην σκληρή χρήση που είχαν τα αεροσκάφη τα τελευταία 15 χρόνια. Το USN θεωρεί πως μέσω του SLM θα βελτιώσει σημαντικά τις διαθεσιμότητες των Hornets, αλλιώς τα αεροσκάφη θα πρέπει να αποσυρθούν.
Μέσω SLM τα αεροσκάφη θα λάβουν νέες μεγάλων διαστάσεων οθόνες, έναν πανίσχυρο υπολογιστή που λέγεται the Distributed Targeting Processor Network (DTPN), καθώς και βελτιωμένη διασυννδεσιμότητα μέσω του Tactical Targeting Network Technology (TTNT). Το τελευταίο θα επιτρέπει την χωρίς προβλήματα διασύνδεση των Super Hornet, με τα E/A-18G Growler και τα E-2D Hawkeye .
Η Boeing έχει προτείνει για τα Super Hornet Block III ένα νέο αισθητήρα IRST μεγάλης ακτίνας αποκάλυψης, καθώς και σύμμορφες δεξαμενές κασίμου (CFT) που θα αυξάνουν την εμβέλεια κατά 100 ως 120 μίλια και θα αντικαθιστούν τις απορριπτόμενες ή μη, εξωτερικές δεξαμενές. Ο εκσυγχρονισμός που θα διαρκέσει μέχρι το 2028 θα συμπεριλάβει 400 Super Hornets.
Το πρώτο αεροσκάφος θα χρειαστεί 18 μήνες για να ολοκληρωθεί, ενώ ελπίζεται πως ο χρόνος αυτός θα πέσει σταδιακά στους 12 μήνες. Τονίζουν όμως πως καθώς θα γίνει δομικός εκσυγχρονισμός, το τι ακριβώς θα έχει σαν ανάγκη το κάθε αεροσκάφος είναι άγνωστο.
Καθώς τα αεροσκάφη 4,5+ γενιάς θα συνεχίσουν να παίζουν ένα προωθημένο ρόλο στην άμυνα και τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα, το USN αποφάσισε να εκσυγχρονίσει τα αεροσκάφη του κι όχι να τα αφήσει να απαξιωθούν. Το ίδιο επέλεξε η USAF, και πολλές άλλες αεροπορίες στον πλανήτη, παρά το γεγονός ότι εισάγουν σε υπηρεσία μαχητικά σαν το F-35. Ο εκσυγχρονισμός μαχητικών 3ης και 4ης γενιάς σε 4,5+ είναι μια από τις καλύτερες και cost effective λύσεις για το σύνολο των αεροποριών σήμερα.
Προφανώς και το USN θα έχει να αντιμετωπίσει προηγμένα αντιαεροπορικά όπλα όπως το S-400 ή μαχητικά 5ης γενιάς (J-20, Su-57). Αλλά τι να ξέρουν αυτοί, εμείς στην Ελλάδα τα ξέρουμε όλα και συμφέρουμε! Μόνο στην Ελλάδα, διάφοροι large “αναλυτές” προτείνουν να εγκαταλείψουμε τον εκσυγχρονισμό των F-16, να απαξιώσουμε τον κορμό των μαχητικών της ΠΑ, και να πάρουμε μια χούφτα μαχητικά F-35 “που θα κάνουν τα πάντα”. Λεφτά άλλωστε υπάρχουν…
Ένα μαχητικό με τις δυνατότητες ελιγμών του F-16 αλλά με σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ; θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω και στα δύο. Δυνατότητες περίπλοκων ελιγμών δεν έχει. Αυτό τουλάχιστον δηλώνουν οι Αμερικανοί ιθύνοντες και το θέτουν σαν σοβαρότατο πρόβλημα, αφού θα μπορούσε να πέσει θύμα οποιουδήποτε ΜIG21 βρισκόταν στο δρόμο του. Οι καλοθελητές ανταποδίδουν ότι δεν χρειάζεται δυνατότητες ελιγμών, γιατί θα μπορεί να εξαπολύει τους πυραύλους του από απόσταση!!! Οσο για το σχεδόν μηδενική υπογραφή, θα το άλλαζα στο μειωμένη υπογραφή. Αλλο μειωμένη και άλλο σχεδόν μηδενική. Και θέτω παράδειγμα. Οταν πρωτοκυκλοφόρησαν πριν χρόνια τα Arleigh Burke, τα διαφήμιζαν ως αόρατα. Εκείνη την εποχή με ραντάρ από το ψαράδικο φίλου μου, πιάσαμε ένα τεραστίων διαστάσεων στόχο, δίπλα σε Ferry γραμμής του Αιγαίου. Το Ferry έδινε πολύ μικρότερο στόχο. Οταν πλησιάσαμε είδαμε ότι επρόκειτο για ένα ολοκαίνουργιο Arleigh Burke του 6ου στόλου.
Αυτά που γράφετε είναι αρκετά παλιά. Το F-35 δεν έχει σχέση με αυτό που περιγράφετε, ίσχυει πριν αρκετά χρόνια και χωρίς το τελευταίο λογισμικό. Τα ΑΒ δεν διαφημίστηκαν ποτέ ως αόρατα, αλλά ώς μειωμένης ανακλαστικότητας. Μειωμένης, όχι μηδενικής. Το F-35 έχει επιφάνεια μερικών τ.εκ. στα ραντάρ (άγνωστο πόσο ακριβώς)
Να έχεις απο τη μια τους “τι να τα εκσυγχρονίσουμε μωρέ τα σαπάκια τα F-16, να πάρουμε F-35” και απο την άλλη τους “ααα, εκσυγχρονίζουν τα F/A-18 άρα είναι άχρηστο το F-35! Nα πάρουμε 7-8 μοίρες Su-35, που τα δίνουν τσάμπα οι Ρώσοι, με ένα μπουκάλι βότκα δώρο ένα Sukhoi!” και να μη ξέρεις που να κρυφτείς…
“Ένα μαχητικό με τις δυνατότητες ελιγμών του F-16 αλλά με σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ”
Ο συντάκτης πρέπει να προσέξει πολύ περισσότερο τι γράφει, γιατί κινδυνεύει να θεωρηθεί ότι κάνει διαφήμιση στη Lockheed – και είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Το ιπτάμενο τούβλο με την τεράστια -για μαχητικό – αναλογία βάρους προς επιφάνεια πτέρυγας ελίσσεται σαν το F-16! Παναγία μου! Και η σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμη. Μόνο σε έναν κώνο 26 μοιρών μπροστά, αλλά ας πάει το παλιάμπελο για το στέλθ. Τους ελιγμούς που θα τους βρει αυτό το αεροπλάνο; 745 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο πτέρυγας πλήρως έμφορτο, 525 σε τυπική διαμόρφωση. Και περιμένετε να στρίβει σαν F-16; Ή η Lockheed πλέον μπορεί να καταργήσει και τη φυσική;
Σας προτείνουμε να διαβάσετε ότι γράψαμε για την παρουσία του F-35 στο Παρίσι
Εκτιμώ ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα. Σίγουρα απέχει έτη φωτός από το να χαρακτηριστεί “ιπτάμενο τούβλο” αλλά δεν νομίζω πως έγινε ή θα γίνει ποτέ F-16. Σίγουρα μπορεί να πετύχει καλύτερες ΑοΑ αλλά στο ρυθμό στροφής (στιγμιαίο και παρατεταμένο) το F-16 υπερέχει και τούτο είναι πιο σημαντικό στην κλειστή αερομαχία. Το άλλο θέμα με την σχεδίαση του F-35 είναι ότι στα μοντέλα A/C στην θέση του lift fan του Β, υπάρχει μια τεράστια δεξαμενή καυσίμου. Όλο αυτό το βάρος (δεξαμενή ή lift fan) τόσο μπροστά σίγουρα δυσκολεύει τους ελιγμούς σε σχέση με κλασσικές σχεδιάσεις των προηγούμενων ετών που πετύχαιναν αεροδυναμική αστάθεια με μετατόπιση του βάρους πίσω ώστε να γίνεται πιο εύκολη η στροφή του ρύγχους (οπότε και όλου του αεροσκάφους) προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Σίγουρα (και για πολλούς λόγους) το F-35 δεν θα είναι ένας εύκολος αντίπαλος ούτε στην κλειστή αερομαχία, αλλά όχι και F-16…..
Σε καθαρή διαμόρφωση ίσως δεν είναι το ιδανικό αεροσκάφος αερομαχιών. Αλλά σε πραγματικές συνθήκες, όταν τα άλλα αεροσκάφη θα φέρουν οπλισμό, δεξαμενές, ατρακτίδια κλπ, όλα εξωτερικά, ενώ το F-35 θα είναι αεροδυναμικά “καθαρό” το σκεφτήκατε;
Και γιατί να τα αποσύρουν. Με την αναβάθμιση τους θα είναι πολύ καλητερα από κινεζικά και ρωσικά μαχητικά.
Κακομοίρη Κινέζοι και Ρώσοι ούτε αυτό δεν μπορούν να ξεπεράσουν. Βέβαια ας πούμε ότι είναι ίσης αξίας με τα καλητερα τους. Για να μην ξυπνάνε απότομα η θαυμαστές του ξανθού γένους.
Να τα ακουνε μερικοι,μερικοι εντος Ελλαδος αυτα που σε μια νυχτα εγιναν αμυντικοι αναλυτες και αποφανθηκαν πως ο εκσυγχρονισμος των F16 ειναι πεταμενα λεφτα…βρε ουστ!!! (μικρη λεξη, μεγαλο νοημα)
“Ένα μαχητικό με τις δυνατότητες ελιγμών του F-16 αλλά με σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ είναι αυτό που ονομάζουμε game changer”
Eννοειτε μηπως οτι αυτο ειναι το F-35?
Προφανώς!
Απόλυτα σύμφωνοι, αλλά τι αναβάθμιση…
1. δομικές ενισχύσεις
2. RAM επικάλυψη
3. IRST προφανώς στη κεντρική εξωτερική δεξαμενή
4. CFT
5. Tactical Targeting Network Technology (TTNT)
6. μεγάλες MFDs
αυτό το θέμα με την παράλειψη του IR Tracker ή του αντίστοιχου Legion Pod είναι λιγάκι δυσκολοχώνευτο…
Τουλάχιστον τα 52Μ τα οποία, πιθανώς, δεν θα φορέσουν το APG-83 θα έπρεπε να φέρουν το Legion Pod, οπότε σε συνδυασμό με Link 16, IRIS-T & passive mode θα μπορούσαν & να λάβουν τακτική εικόνα από τα AESA των Viper (μέσω Link-16) αλλά και να εμπλέξουν στόχους όντας αόρατα, χωρίς οι στόχοι να έχουν ειδοποιηθεί.
Btw, γράφεται ότι το Legion Pod πιθανώς έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από τον αντίστοιχο IR tracker του F-35.
Αν αληθεύει, τότε θα πρόκειται περί αμέλειας, επιεικώς τουλάχιστον.
Κάντε κάτι και πιέσετε γι αυτή τη σοβαρή παράλειψη, έχετε την αξιοπιστία
Το Legion Pod μόλις πέταξε, δεν θεωρείται ώριμο ή βρίσκεται σε μαζική παραγωγή. Θα μπει όμως, και σε λίγο καιρό θα έχει τιμή μαζικής παραγωγής κι όχι περιορισμένης. Τότε θα έχει ενδιαφέρον και για εμάς. Σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε πληροφορίες για το Legion περισσότερες από αυτές που έχουμε δημοσιεύσει, και γιαυτό τον λόγο είμαστε προσεκτικοί.
Προφανώς, “…σε λίγο καιρό θα έχει τιμή μαζικής παραγωγής κι όχι περιορισμένης”, αλλά
“…Lockheed Martin will deliver its first Legion Pod for the program in 2018, with additional deliveries planned for 2019. Lockheed Martin previously completed more than 25 flight tests with Legion Pod on the F-15C and F-16, successfully demonstrating its integration, detection and tracking capabilities.”
Επομένως, αφού η αναβάθμιση σε Vipers δρομολογείται για το 2018-2019 & η αντίστοιχη παραγγελία της Boeing -> LM συμπίπτει, πιθανολογώ ότι το πρόγραμμα θα έχει ωριμάσει σε 2 χρόνια.
Αυτό που δεν βλέπω είναι τη πρόβλεψη μελλοντικής προμήθειας εκτός αν πρόκειται για πλήρες plug & play
Όπως και όλα τα ατρακτίδια… ειδικά αυτό που είναι της ίδιας της LM. Τώρα αν θέλει και κάποιες γραμμές κώδικα στον υπολογιστή βολής των F-16V, λεπτομέρειες που δεν τις γνωρίζουμε.
H USAF εκσυγχρονίζει τα F-15 και τώρα τα F-16 σε V, αλλά επιλέγει μαζί με τους πεζοναύτες να μην εκσυγχρονίσουν 200 F-35 στο πλέον καινούριο πρότυπο, το USN εκσυγχρονίζει τα είδη σύγχρονα F/A-18E/F που υποτείθεται είχαν το ρόλο της ενδιάμεσης λύσης μέχρι την έλευση του F-35…
Όλα αυτά την στιγμή που υπάρχει το F-35, το οποίου <> είναι <>, έχει <> αλλά και <> και το <> για να παραθέσω εκφράσεις από το άρθρο… ενώ επίσης πετυχαίνει κάτι 20-0 στις redflag απέναντι σε ότι πιο σύγχρονο έχει να προτάξει το δυτικό οπλοστάσιο…
Ταυτόρχρονα οι Αμερικανοί φαίνεται ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εξάγουν αυτό το ανίκητο υπερόπλο σχεδόν σε οποιονδήποτε (Τουρκία, Σινγαπούρη)…
Προς το παρόν το μόνο Game που έχει αλλάξει είναι το χρονοδιάγραμα αντικατάστασης των παλαιοτέρων τύπων που επρόκειτο να αντικαταστίσει…
H USAF εκσυγχρονίζει τα F-15 και τώρα τα F-16 σε V, αλλά επιλέγει μαζί με τους πεζοναύτες να μην εκσυγχρονίσουν 200 F-35 στο πλέον καινούριο πρότυπο, το USN εκσυγχρονίζει τα είδη σύγχρονα F/A-18E/F που υποτείθεται είχαν το ρόλο της ενδιάμεσης λύσης μέχρι την έλευση του F-35…
Όλα αυτά την στιγμή που υπάρχει το F-35, το οποίου “η κυριαρχία στους αιθέρες” είναι “αδιαμφισβήτητη”, έχει “τις δυνατότητες ελιγμών του F-16” αλλά και “σχεδόν μηδενική υπογραφή στα ραντάρ” και το “ονομάζουμε game changer” για να παραθέσω εκφράσεις από το άρθρο…
ενώ επίσης πετυχαίνει κάτι 20-0 στις redflag απέναντι σε ότι πιο σύγχρονο έχει να προτάξει το δυτικό οπλοστάσιο…
Ταυτόρχρονα οι Αμερικανοί φαίνεται ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εξάγουν αυτό το ανίκητο υπερόπλο σχεδόν σε οποιονδήποτε (Τουρκία, Σινγαπούρη)…
Προς το παρόν το μόνο Game που έχει αλλάξει είναι το χρονοδιάγραμα αντικατάστασης των παλαιοτέρων τύπων που επρόκειτο να αντικαταστίσει…
Για να πω την αλήθεια δε καταλαβαίνω γιατί το κάνουν αυτό. Ίσως θέλουν κάτι ελαφρώς φθηνότερο για τις πιο “light” επιχειρήσεις; Μήπως κάτι φθηνότερο για να μη σηκώνουν F-35 συνέχεια ακόμα και μετά το SEAD/την καταστροφή των πιο σημαντικών στόχων; Ένα συμπλήρωμα για να διατηρείται ο ρυθμός επιχειρήσεων; Ίσως απομένει πολύς χρόνος για να μπει το F-35C σε υπηρεσία και θέλουν να καλύψουν το κενό;
Επιπλέον τώρα το Super Hornet γίνεται και τυπικά αεροσκάφος κρούσης, αφού με τόσα μπιχλιμπίδια που θα του βάλουν η ήδη μειωμένη ευελιξία του πάει περίπατο. Να’ναι καλά οι σύγχρονοι πύραυλοι Α-Α…
εγώ λέω να τα πετάξουν τα ρημάδια ,αλλά να μας πουν που θα τα πετάξουν να τρέξουμε να πάρουμε
πλάκα κάνω φυσικά ,και μην παίρνετε στα σοβαρά όσα λένε αυτοί που τα λένε άσχετοι ειναι άπλα γράφουν για να γράφουν και λένε για να λένε ,το τελευταίο πάει και σε άλλους
Οι περισσότερες αεροπορίες θα έχουν μίγμα αεροπλάνων 5ης και 4ης γενεάς.
1ον εμείς 5ης γενεάς δεν έχουμε.
2ον ο δυνητικός αντίπαλος μας έχει 5ης γενεάς αεροπλάνα (λίαν συντόμως) και το κυριότερο θέλει να μας επιτεθεί πρώτος.
3ον το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης δεν θα αναβαθμιστεί στο άμεσο μέλλων για να αντιμετωπίσει την απειλή.
Το προβλήματά μας δεν είναι όμοια με τον υπολοίπων για να έχουμε όμοιες λύσεις.
ΥΓ: Δεν αναφέρομαι στο εκσυγχρονισμό των F-16 που θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένος να γίνει σε όλο τον στόλο!
-πες τα ρε φιλε ετσι ακριβως ειναι
Ποιές ακριβώς χώρες θα έχουν μείγμα α/φ 5ης και 4.5 γενιάς; Μήπως οι πολύ αναπτυγμένες; Γιατί εμείς ας πούμε δεν είμαστε τέτοια.
Περιεκτικοτατος και λιτος, συμφωνω.
———————————
Μια σκεψη>
Iσως μονο στελθ ucav ειτε και μιας επανδρωμενης μορφης τους (εξελιξη nEuron ? συναρμολογουμενα ειτε κατασκευαζομενα κατα το μετρο του εφικτου στην ΕΑΒ) , θα μπορουσε κατα τη γνωμη μου, να δωσει λυση, και οχι το μοιρασμα εσοδων σε ψηφοθηρικους λογους.
Επειδή έχω μπερδευτεί λίγο,
“Η Boeing έχει προτείνει για τα Super Hornet Block III ένα νέο αισθητήρα IRST μεγάλης ακτίνας αποκάλυψης…”
Στο ακόλουθο Link της LM: http://news.lockheedmartin.com/2017-10-19-Lockheed-Martin-to-Upgrade-IRST21-Sensor-System-for-U-S-Navy-Fighter-Aircraft αναφέρεται ότι η Boeing έδωσε στην LM ως υποκατασκευαστή, την παραγγελία εξέλιξης του IRST21 που φέρουν τα F/A-18.
Άρα η Boeing δεν θα προσφέρει στην αναβάθμιση κάποιον δικό της ή άλλου πλην LM, αισθητήρα IRST, αλλά έναν εξελιγμένο της LM. Σωστά;
Οπότε πάλι κάτι κερδίζει και η LM.
Άκυρο, τώρα είδα το ακόλουθο Link που το ξεκαθαρίζετε: https://www.ptisidiastima.com/irst21-upgrade/
Σύστημα της LM επέλεξε η Boeing και για την αναβάθμιση των F-15
Το σουπερ χορνετ ειναι “σκυλι”, για του λογου το αληθες δειτε το drop test απο υψος 6!!! μετρων
https://www.youtube.com/watch?v=pfzCwTwGTks
Καλησπέρα και από μένα.το γεγονός ότι οι Αμερικανοί εκσυγχρονίζουν τα πάντα(f-15,f-16,f-18) παρατείνουν τη ζωή στα α-10 έχει αρκετές διαστάσεις.μια είναι ότι το μίγμα που θέλουν να ακολουθήσουν είναι τα f-35 και f-22 να μη βγάινουν για ψύλλου πήδημα αλλά για τους λόγους που κατασκευάστηκαν ,οπότε όλη τη χαμαλοδουλειά θα την τραβήξουν τα 4.5+γενιάς μαχητικά.μια άλλη διάσταση είναι ότι η καθαρά οικονομική,από τη στιγμή που η διαφορά των 4,5+ με τη 5η γενιά δεν είναι τόσο χαώδης όσο ήταν τα 2ης με 3ης ή 4ης γενιάς και αφού έχουν δαπανηθεί και ένα σωρό χρήματα για τα f-15,f-16,f-18,επενδύουν ένα ποσό υποδεέστερο από το να πάρουν ένα f-35 για να εκσυγχρονίσουν τα ήδη υπάρχοντα(αν δεν κάνω λάθος είναι 7 εκσυγχρονισμοί έναντι 1 καινούριου).
Μια άλλη εξήγηση είναι πως τώρα που έχουν δοκιμάσει στη πράξη το τι μπορεί να κάνει το F-35 σε συνεργασία με άλλα μαχητικά (4,5 γενιάς), βλέπουν πως μεγάλο μέρος του έργου μπορεί να γίνει απο τα τελευταία αν αυτά επιχειρούν μαζί με F-35, με ανταλλαγή δεδομένων με αυτά. Γι’αυτό η USAF αναβαθμίζει πάλι τα Αμερικανικά F-16, αυτή τη φορά σε επίπεδο V, αν και πολύ πρόσφατα είχαν αναβαθμιστεί, σε επίπεδο αντίστοιχο των δικών μας 52Μ, ομογενοποιώντας έναν τεράστιο στόλο Block 30/32, 40/42, 50/52. Όλοι εστιάζουν στο ραντάρ AESA του V, εγώ επιμένω στο Link16 (που υποθέτω πως ήδη έχουν τα Αμερικανικά) σε συνδυασμό με την pedestal display που δίνει στον χειριστή του V σφαιρική εικόνα της τακτικής κατάστασης, και ίσως, εξοπλισμό και λογισμικό που του δίνει τη δυνατότητα χρήσης των όπλων του με δεδομένα απο αισθητήρες άλλων αεροσκαφών (και όχι μόνο, ήδη βλέπουμε προτάσεις για… ασυρμάτους πεζικού με Link16!).
Με πιο απλά λόγια: βλέπαμε το F-35 να δοκιμάζεται με εξωτερικά φορτία, και λέγαμε πως αυτή προφανώς είναι διαμόρφωση “δευτερης μέρας” ή “δεύτερου κύματος”. Ίσως λοιπόν η USAF το US NAVY και λοιποί διαπίστωσαν πως το επίπεδο συνεργασίας που μπορεί να έχει το F-35 με άλλα μαχητικά, που φέρουν μεγαλύτερο φορτίο και είναι φθηνότερα ανα ώρα πτήσης, επιτρέπει την μεταφορά μεγάλου έργου σε αυτά, οπότε μια γενναία αναβάθμιση των τελευταίων τελικά βγαίνει φθηνότερη απο την συνεχή χρήση (και καταπόνηση) των F-35.
Έχετε πολύ δίκιο που εστιάζετε στο Link16.
Σωστή οπτική.
Oταν ο τυπος της εποχης το ’88 προτεινε Harier και f-18 μαζι με καποιους αναλυτες στρατιωτικών θεματων η κυβερνηση την ειχε απορυψει την προταση.
Το πρωτο αποδειχθηκε περισσοτερο στατικο μοντελο παρα αεροσκάφος σε υπηρεσια κυριως λογω των προβλημάτων και του κοστους του.
Το δευτερο ισως επρεπε να το ψαξουμε περισσοτρο και να αποριψουμε τα Mirge και αυτά λογο κοστους.
Ετεχρονισμενα φυσικα βρισκωνται πολλα λαθη αλλα ο χρονος δεν γυριζει πισω.
Μπορούμε να μαθουμε από τα λαθη και να τα περιορίσουμε στο μελον κατι που κανενας δεν ενδιαφέρεται να ακουσει όχι να ασχοληθεί με αυτά.