Ο κατάπλους του αμερικανικού αεροπλανοφόρου “USS George HW Bush” σε βρετανικά νερά, έδωσε αφορμή να ξαναρθεί στο προσκήνιο η κατάρριψη του συριακού Su-22 που έγινε στις 18 Ιουνίου 2017.
Σε δηλώσεις του ο χειριστής του αμερικανικού μαχητικού F/A-18E, Πλωτάρχης Michael Tremel της VFA-87 ‘Golden Warriors’, υποστήριξε ό, τι «όλο το περιστατικό διήρκεσε 8 λεπτά». Ο Αμερικανός πιλότος δεν συνομίλησε απ’ ευθείας με τον Σύρο χειριστή, αλλά υπήρξαν αρκετές προειδοποιήσεις από AWACS. Ο ίδιος, δε, δεν παρατήρησε τον Σύρο να εγκαταλείπει το Sukhoi, κάτι που ενημερώθηκε από συνάδελφό του.
Σε ό, τι αφορά τι πύραυλους χρησιμοποίησε, ο Michael Tremel είπε πως χρησιμοποίησε δύο, χωρίς να αναφέρει τους τύπους. Κατά τη γενική αντίληψη πρώτα πυροδοτήθηκε ένας AIM-9X, που απέτυχε να καταρρίψει το Su-22. Ύστερα χρησιμοποιήθηκε ο AIM-120…
…και σε 20 χρονια θα βγει αλλο ενα βιντεο του αμερικανικου ναυτικου που θα ακουγεται ο πιλοτος να λεει “I don’t have a tone, I don’t have a tone” 🙂 🙂 🙂
Το όνομα είναι “Mike Tremel”. Όχι “Tremmer”
Τι είναι τα σήματα που μοιαζουν με φοίνικες ;
Δεν είναι φοίνικες. Είναι bomb markings με τα διακριτικά της VFA-87. Τσεκούρια! Περισσότερα στο επόμενο τεύχος της Π&Δ με ένα εκτενές άρθρο για το CVN-77
Μεγάλος ήρωας!! Ιππότης!! Κατέρριψε 1 αεροσκάφος 40 χρόνια πίσω σε εξέλιξη από αυτό πού πέταγε..!! και μάλιστα σχεδιασμένο εξαρχής σαν βομβαρδιστικό και όχι σαν αναχαιτιστικό!!! Συγχαρητήρια και πάλι!! Προστάτεψε τους ισλαμιστές δημοκράτες κατά τον καλύτερο τρόπο…
Το ότι ο υπερσύχρονος AIM-9X αστόχησε!! (ακούστηκε ότι ο Σύριος χειριστή του SU-22 έκανε χρήση φωτοβολίδων..) και χρειάστηκε να κάνει δεύτερη βολή με AMRAAM!!….ειλικρινά τι να σχολιάσουμε???…… και μετά κάποιοι θεωρούν ότι οι τούρκοι θα πάρουν F-35(?) και θα καταρρίπτουν τα μαχητικά της Ελληνικής Αεροπορίας σαν τα κοτόπουλα από τα 100χλμ απόσταση!! προφανώς σε πραγματική μάχη τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα φαντάζεται ο καθένας.
Φυσικά και δεν εξελίσσονται τα πράγματα στην εναέρια μάχη όπως τα φαντάζεται ο καθένας! ¨Ενα παλιό αμερικάνικο ρητό λέει: “its a military operation, nothing ever goes according to plan!” Ο χειριστής πάντως δεν νομίζω πως ζητά τιμές ήρωα απλά έκανε την δουλειά του. Το Su-22 αποτελούσε απειλή για τις συμμαχικές δυνάμεις και ύστερα από προειδοποιήσεις έκανε αυτό που έπρεπε. Δεν θα πάρω θέση στο πολιτικό παρασκήνιο για το ποιος έχει δίκιο απλά σχολιάζω το περιστατικό. Να είσαι πάντως σίγουρος πως το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε η “εμπλοκή” αν απέναντι του είχε ένα υπερσύγχρονο Sukhoi.
Όσο για τον AIM-9X και οι δικές μου πληροφορίες λένε ότι αστόχησε λόγω φωτοβολίδων γεγονός που λέει πολλά για τους αντίστοιχους AIM-9X που διαθέτει η Τουρκία. Σχετικά με τα περιβόητα F-35 που θα καταρρίπτουν ελληνικά μαχητικά από τα 100χλκ έχω να πω τα εξής; Όταν και αν η Τουρκία πάρει F-35 θα κάνει αρκετά χρόνια να τα εντάξει πλήρως και να αποδώσουν όπως πρέπει. Εδω πήρε 20 χρόνια να μάθουν το F-16! Πέρα από αυτό δεν υπάρχει εμπλοκή BVR πέραν των 40 μιλίων. Ξεχάστε τα 100 χλμ. Ύστερα η Π.Α. έχει ήδη πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση της “απειλής”. Ακόμη σημειώστε πως το ηθικό των Τούρκων χειριστών είναι σε απίστευτο χάλι. Πρόσφατα Τούρκος χειριστής που αναχαιτίστικε και τον περιποιήθηκε κατάλληλα δικός μας “δεκαεξάρης” έκλεγε στον ασύρματο για βοήθεια. (υπάρχει η κασέτα).
Το ότι αστόχησε το AIM-9X δεν σημαίνει ότι είναι για πέταμα. Δεν είπε ποτέ κανείς ότι οι AIM-9X και το οποιοδήποτε βλήμα έχει 100% πιθανότητες επιτυχίας.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Κο. Λέκκα για το θέμα της αποστολής του πιλότου. Αναφέρει την κατάρριψη και η κατάρριψη είναι κατάρριψη και μάλιστα σε κανονικές πολεμικές συνθήκες, τέλος.
Τώρα για τα F-35 και για τα δικά μας, αφήστε το να το δούμε στην πράξη. Τα πράγματα πάντως είναι σκούρα, άσχετα με την κατάσταση της ΤΗΚ.
Οι ευστοχίες για τα βλήματα που δίνουν οι κατασκευαστές είναι πάντα “μονταρισμένες” εφόσον έχουν και συμφέρον να πουλήσουν. Ευστοχία 90% εναντίον στόχου χωρίς ενεργητικά και παθητικά αντίμετρα και σε μη κορεσμένο περιβάλλον είναι εύκολο να συμβεί.
Ωστόσο το γεγονός ότι ένα F-35 μπορεί να αστοχήσει δεν σημαίνει ότι τα δικά σου μαχητικά θα ευστοχούν ειδικά ενάντια σε αεροσκάφη ακόμα πιο προηγμένα συστήματα αυτοπροστασίας.
Εκτός από αυτό πάλι γίνεται το λάθος να λαμβάνεται υπ’ όψιν το 1 vs 1. Τα F-35 θα έχουν και F-16 μαζί τους στα οποία θα χαρίζουν πολύ καλύτερη άποψη της τακτικής κατάστασης (επειδή δεν μπορείς να καταρίψεις κάποιον στα 100km δεν σημαίνει ότι είναι άνευ αξίας να τον δεις).
Συμφωνώ ότι καμία μάχη δεν βαίνει εντός σχεδίου. Απλώς με ένα αεροσκάφος με τόσο καλά ηλεκτρονικά σου δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόσεις το σχέδιο στην πραγματικότητα πολύ πιο γρήγορα από τον αντίπαλο. Ας μην υποτιμούμαι το έργο που η ΠΑ προσπαθεί αν φέρει εις πέρας για την αντιμετόπιση
Δεν χρειάζεται να έχεις F-35 για να έχεις σαφή εικόνα της τακτικής κατάστασης. Τα F-16 blk52M έχουν αυτή την εικόνα από τα 200 Km με το σύστημα link16. Για τα βλήματα συμφωνώ πως οι κατασκευαστές δίνουν καλύτερα PK (probability of kill) από τα πραγματικά αλλά σημειώστε πως η USAF και το USN δεν αγοράζουν βλήματα που δεν έχουν δοκιμάσει. Υπάρχουν συγκεκριμένες μονάδες που αναλαμβάνουν τις επιχιερησιακές δοκιμές τους και φυσικά τα αποτελέσματα είναι άκρως απόρρητα!
Το πλεονέκτημα που δίνει στην Τουρκία το F 35 δεν έχει να κάνει τόσο με την εναέρια μάχη,αλλά με το γεγονός πως θα αποκτήσουν δυνατότητα καταστροφής των υποδομών μας χωρίς να γίνουν αντιληπτοί απο το σύστημα επίγειας επιτήρησης και αεράμυνας μας,χώρίς δηλαδή εμείς να έχουμε τη δυνατότητα να αντιδράσουμε εγκαίρως.
Και επειδή τεχνολογίες ραντάρ που να είναι ικανές να αποκαλύψουν και να ιχνηλατήσουν στόχους με RCS του επιπέδου του F 35 δεν πρόκειται να γίνουν διαθέσιμες προς πώληση(απο χώρες παραγωγούς συμβατές με το γεωπολιτικό προσανατολισμό μας)για 10 έτη ακόμα το λιγότερο,και επειδή η έρευνα που γίνεται στην Ελλάδα πάνω στη σχετική τεχνολογία είναι ανύπαρκτη,τόσο σε στρατιωτικό όσο και σε πανεπιστημιακό επίπεδο,καλό θα ήταν να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί.
Το F 35 δεν είναι το αεροπλάνο που θα στείλου οι Τούρκοι για παραβίαση στο Αιγαίο,αλλά το αεροπλάνο που θα μας κάνει “καλοκαιρινούς” μέσα σε 30 λεπτά της ώρας,χωρίς την παραμικρή προειδοποίηση.
Βαλτε την κασετα να παιξει , να παρουμε και’μεις τα πανω μας…
“Να είσαι πάντως σίγουρος πως το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε η «εμπλοκή» αν απέναντι του είχε ένα υπερσύγχρονο Sukhoi.” Χωρίς να θέλω να αμφισβητώ τις γνώσεις σας και τις δυνατότητες του AIM-120, από πού προκύπτει τόση σιγουριά;
Αυτά που λένε τελικά ότι αλήθεια είναι ό,τι θέλει ο καθένας κάθε μέρα επιβεβαιώνεται. Ο άνθρωπος συμμετείχε στην πρώτη κατάρριψη επανδρωμένου μαχητικού εδώ και πόσα χρόνια, δεν είναι αξιοσημείωτο γεγονός; Ανέβηκαν ΜΜΕ στο πλοίο, περίμενε κανείς να μην αναφερθεί το θέμα; Από κει και πέρα τα συμπεράσματα ότι το παρουσιάζουν σα φοβερό κατόρθωμα από που βγήκαν…άγνωστο. Εγώ διαδικαστικά τον βλέπω να μιλάει (έγινε αυτό, έγινε εκείνο, τέλος). Αλλά είπαμε, φονιάδες των λαών, άρα ό,τι κακό σκεφτούμε να τους προσάψουμε είναι αλήθεια…
Όσο για τον AIM-9X, η 1 αναφορά αγνώστου αξιοπιστίας πηγών δε σημαίνει πολλά. Πότε ήταν η τελευταία φορά δηλαδή που η Συριακή Αεροπορία προμηθέυτηκε νέες θερμοβολίδες; Αρκετά παλιά ώστε οι Αμερικάνοι να ξέρουν τα μοντέλα που χρησιμοποιούν πιο καλά κι απ’τους ίδιους. Είναι εξαιρετικά πιθανό ο πύραυλος να αστόχησε επειδή ήταν πολύ ευρεία η γωνία και δε μπόρεσε να βγάλει τη στροφή, και οι θερμοβολίδες στην πραγματικότητα να μην κατάφεραν τίποτα. Και άλλα 10 σενάρια που εμείς δε μπορούμε να τα γνωρίζουμε.
Και εννοείται ότι το κομμάτι με το F-35…ας πούμε ότι πέφτει έξω…μετά το Βιετνάμ όποιος γελούσε με τα “αμερικανάκια” και την τεχνολογία τους (διεφθαρμένη στρατιωτική διοίκηση που αγοράζει ό,τι είναι ακριβό και όχι χρήσιμο, κλπ κλπ σοφίες), δεν έχει πια αεροπορία (ούτε αεράμυνα). Αν δεν αναμένεις ότι στην τωρινή κατάσταση θα σφαχτείς σα κοτόπουλο, τότε ακριβώς είναι που θα σφαχτείς σαν κοτόπουλο. Επικαλούμενοι την αβεβαιότητα της μάχης (quiz, ποιο πρόβλημα λύνει το φορτηγό αισθητήρων που λέγεται F-35) και τις αισιόδοξες προβλέψεις κατασκευαστών δεν καταφέρνουμε τίποτε άλλο από το να καταπραΰνουμε τον πόνο μας με παραισθήσεις ότι τα πλέον παρωχημένα legacy 4th gen μαχητικά μας καταφέρνουν χάρη σε αυτούς τους παράγοντες να είναι ακόμα επίκαιρα (S-400, κανείς;). Ε…δεν είναι!
Ειλικρινά θα πρέπει να ντρέπεται κάποιος να παρουσιάζεται δημοσίως ως πιλότος F-18Ε (!!!!!!!!!!!!) για το κατόρθωμα του να καταρρίψει 1 παλαιό βομβαρδιστικό της Συριακή Αεροπορίας, τεχνολογίας 40 ετών – άγνωστης κατάστασης από πλευράς συντήρησης… με τα περισσότερα αρχαία ηλεκτρονικά βοηθήματα του εκτός!! (σύμφωνα με αναφορές τα στάνταρτ της Συριακή Αεροπορίας έχουν πέσει τόσο πολύ, ώστε να θεωρεί 1 μαχητικό της επιχειρησιακό ακόμη και με πολλά συστήματα εκτός).
Το ότι ο Σύριος Πιλότος αντέδρασε στην εμπλοκή με τους αμερικάνους, αντιλαμβανόμενος ότι δέχεται επίθεση και εξαπολύοντας φωτοβολίδες, πραγματικά τον τιμά!! έκανε ότι περνά από το χέρι του για να εκτελέσει την αποστολή του και να υπερασπίσει την πατρίδα του.
Από την εποχή του AIM-9L διαβάζουμε για βελτιώσεις στον ερευνητή του πυραύλου ώστε να μην ξεγελιέται από τα ηλεκτρονικά αντίμετρα- ψευδοστόχους (φωτοβολίδες..) ….φτάσαμε στον AIM-9X και ο πύραυλος ξεγελιέται από τις φωτοβολίδες των συριακών Su-22 (με πάρα πολλές αναφορές να μιλάνε για 1 εργοστάσιο που τις παράγει εγχώρια!!!)!!!!
Από εκεί και πέρα συμφωνώ με όσα αναφέρετε παραπάνω εκτός του ότι αν ήταν 1 υπερσύχρονο Su-27 (ή Su-35 !!!) στην θέση του Su-22, θα είχε την ίδια τύχη.
Αν ήταν μόνο του (το υπερσύχρονο Su), υποστηριζόμενο από τα ραντάρ εδάφους της Συριακή Αεράμυνας (τεχνολογίας 1970), και δεχόταν επίθεση από 2 F-18E υποστηριζόμενα από τελευταίας τεχνολογίας αεροσκάφη AWACS και αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου… έχετε απόλυτο δίκιο. Το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο..
Αν στην υποτιθέμενη αερομαχία το υπερσύχρονο Su είχε υποστήριξη και αυτό από φίλια αεροσκάφη AWACS και ηλεκτρονικού πολέμου, τότε τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο ρόδινα για τους αμερικάνους.
Δυστυχώς έχουμε πολλά χρόνια να δούμε εναέρια μάχη επί ίσοις όροις (πέρα από τις αερομαχίες στο Αιγαίο που όμως είναι εικονικές).
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση στην τουρκική αεροπορία. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πάρει τουλάχιστον 20 χρόνια απρόσκοπτης(??) λειτουργίας και ανάπτυξης της τουρκικής αεροπορίας για να φτάσει επιχειρησιακά στα επίπεδα που ήταν προ πραξικοπήματος.. δεν φτιάχνονται αρχηγοί σχηματισμών-μοίραρχοι και ανώτεροι επιτελικοί σε μία νύχτα για να μην μιλήσουμε για τις απομακρύνσεις έμπειρων τεχνικών..
Συμφωνώ στα περισσότερα ειδικά στην τελευταία παράγραφο!
Ετσι ελεγαν και οι Ιρακινοι οταν επιτεθηκαν στο -επαναστατημενο- Ιραν , που τοτε ειχε μεγαλυτερη πολωση απο τη σημερινη Τουρκια, λογω δεκαετιων καταπιεσης απο το Σαχη . Βγηκαν οι (πρωην πιστοι στο Σαχη) πιλοτοι και WSO των Τομκατ απο τα μπουντρουμια και εκαναν τους Ιρακινους να μετανοιωσουν την ωρα και τη στιγμη που εισβαλλανε.
Οι εξωτερικοι εχθροι συσπειρωνουν εναν λαο που δεχεται επιθεση, εστω και προσωρινα.
Δεν ειναι ακριβως ετσι,το ιδιο καλους πιλοτους ειχαν και οι ιρακινοι.Το οτι το Tomcat σαν ανωτερο αεροπλανο( μαζι με τους πυραυλους του) εδωσε αρκετες νικες δεν λεει τιποτα.Την ιδια ανωτεροτητα ειχαν και οι ιρακινοι σε αποστολες αερος-εδαφους, απο καποιο σημειο και μετα τα ιρακινα Mirage F-1, εξοπλισμενα με ΑRMAT ( και ατρακτιδια ηλεκτρονικου πολεμου ) εξολοθρευσαν κυριολεκτικα τις συστοιχιες των ιρανικων hawk (και οτι ρανταρ ειχαν στην διαθεση τους οι τελευταιοι).Στο τελος του πολεμου η ιρανικη αεροπορια ηταν ενα φαντασμα του εαυτου της, ενω η ιρακινη δεκαδες φορες ανωτερη απο αυτην της αρχης του πολεμου.
Ε όχι και κασέτα ρε παιδιά!!!
“Ύστερα η Π.Α. έχει ήδη πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση της «απειλής».” Μπορείτε να γίνετε πιο σαφείς;;; Τί μέτρα πήρε δηλαδή….
Kalispera
Sxetika me tous AIM9, ena endiaferon arthro pou dimosiefthike sto Aviation Week prin kamia 5etia kai perigrafei meta3y allon tis empeiries ton Amerikanon otan dokimasan ton ekto3efti thermovolidon tou Su-25 enantion tou AIM9-P.
http://m.aviationweek.com/blog/we-didn-t-know-what-90-percent-switches-did