Ο ναυπηγικός Οργανισμός CSBC της Ταϊβαν ανακοίνωσε πως πραγματοποίησε την έναρξη των εργασιών τοποθέτησης τρόπιδας για το νέο Αποβατικό Πλοίο Δεξαμενής (LAnding Ship Dock – LPD) για το ναυτικό της χώρας στις 9 Ιουνίου.
Η Ταϊβάν έχει παραγγείλει εγχώριο πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων
Στην τελετή ανακοινώθηκε πως το συμβόλαιο ύψους 155 εκατομμυρίων δολαρίων για το πλοίο των 153 μέτρων ανατέθηκε στον CSBC το 2018 και οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2019. Το πλοίο αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2022.
Το νέο “περιπολικό” των 4,000 τόνων της Ακτοφυλακής της Ταΐβάν
Το πλοίο, το όνομα του οποίου δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, θα έχει εκτόπισμα 10,000 τόνους και θα έχει ακτίνα δράσης 7,000 ναυτικών μιλίων. Το πλοίο θα υποστηρίξει αμφίβιες επιχειρήσεις, στρατηγικές μεταφορές και άλλα καθήκοντα, περιλαμβανομένων αποστολών ναρκοθέτησης και υποστήριξης ειδικών επιχειρήσεων. Θα είναι επίσης χρήσιμο σε επιχειρήσεις ανακούφισης από φυσικές καταστροφές και ανθρωπιστικές αποστολές.
Ο οργανισμός CSBC ανακοίνωσε ακόμα πως έχει υπογράψει συμβόλαια για την ναυπήγηση πλοίων για την ακτοφυλακή της χώρας, τέσσερα περιπολικά των 1,000 τόνων και δεκαπέντε των 100 τόνων. Τα πλοία θα αρχίσουν να παραδίδονται στα επόμενα χρόνια.
(Αποβατικό Πλοίο Δεξαμενής) αρματαγωγό δηλαδή, άτιμο πράγμα το auto translate
Και εμενα μου φανηκε περιεργη αυτη η μεταφραση, ιδιαιτερα η χρηση της λεξης “Δεξαμενη”, δεδομενου οτι δεν υπαρχει δεξαμενη στο πλοιο. Αλλωστε , οπως αναφερατε, υπαρχει Ελληνικη ορολογια για αυτο: Αποβατικο/Αρματαγωγο.
Συνήθως, στην Ελληνική ορολογία του ΠΝ, αυτά λέγονται δεξαμενόπλοια (Δ/Π).
Όπως το παλαιό Δ/Π Ναυκρατουσα, που είχαμε.
Άτιμο όντως κι ακόμα πιο άτιμες οι ξένες γλώσσες και η ναυτική ορολογία.
Landing Platform Dock (LPD), περιγράφει το US Navy πλοίο προορισμένο για αποβάσεις, με εσωτερικό χώρο που πλημμυρίζει ελεγχόμενα δίνοντας την ευκαιρία σε μικρά σκάφη (LCVP, LCU, LCAC) να πλεύσουν ελεύθερα εξερχόμενα από το εσωτερικό και να παραδώσουν στρατεύματα και υλικό στις ακτές. To πλοίο το Πολεμικό Ναυτικό το αποκαλούσε “Αποβατικό Δεξαμενόπλοιο” και μέχρι το 2000 που υπηρετούσε ένα πλοίο με το όνομα “Ναυκρατούσα” χρησιμοποιούσε αυτόν τον όρο. Δεν τον χρησιμοποιήσαμε γιατί τον θεωρούμε λανθασμένο. Το LPD είναι ένα πολυχρηστικό πλοίο που μπορεί να εκτελέσει μεταφορές, αποβάσεις ως μητρικό πλοίο αποβατικών σκαφών στην πλημμυριζόμενη δεξαμενή του και επιχειρήσεις με ελικόπτερα σε ένα ευρύχωρο ελικοδρόμιο που κατά κανόνα έχει.
Δεν μπορεί να μεταφραστεί “αρματαγωγό” γιατί η μεταφορά και παράδοση αρμάτων μάχης επί της ακτής περιγράφει άλλο πλοίο, το LST- Landing Ship Tank που είναι στην κατηγορία των ελληνικών κλάσης “Σάμος”. Καλό είναι να μην τα μπερδεύουμε.
Ο ερματισμός/αφερματισμός πλοίων είναι γνωστή δυνατότητα, ούτε η λέξη δεξαμενόπλοιο περιγράφει τις δυνατότητες του πλοίου μιας και δεξαμενόπλοια είναι τα Tanker γνωστά στην ελληνική ναυτική ορολογία ως γκαζάδικα.
Και που θα κάνει αποβατική ενέργεια αν χρειαστεί??? Σανγκάι ή Χονγκ Κονγκ???
Εμείς δεν χρειαζόμαστε τέτοια πλοία;
Εμείς δεν έχουμε χιλιάδες νησιά;
Πόσο κοστίζουν; Κάτω από 100 εκατομμύρια ευρώ.
Μόνο 60 εκατομμύρια στοίχισαν στο Περού με εμπορικές προδιαγραφές.
Δεν θα μπορούσαμε να τα φτιάξουμε στην Ελλάδα;
Δεν θα μπορούσαμε να φτιάξουμε βάση αυτών με ισχυρότερες μηχανές
και οπλισμό χωρίς δεξαμενή αποβατικών, περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης αλλά με δυνατότητα μεταφοράς φουσκωτών και αμφίβιων θωρακισμένων οχημάτων.
Προσωπικά δεν μου αρέσουν οι χαμηλές τους ταχύτητες με δυο μηχανές ντίζελ
μεγάλης ισχύος μπορούν άνετα να ξεπεράσουν τους 30 κόμβους.
Εδώ υπάρχουν φορτηγά οχηματαγωγά που πάνε με 30,5 κόμβους
και επιβατικά οχηματαγωγά που πάνε με 31,5 κόμβους συνεχόμενη ταχύτητα.