Μια “αντίστροφη μέτρηση” ανήγγειλε η τουρκική ASFAT, δηλαδή ο κρατικός όμιλος που έχει αναλάβει την διαχείριση των κρατικών αμυντικών εργοστασίων και ναυπηγείων της Τουρκίας, σχετικά με το αντιτορπιλλικό TF-2000.
Η αναγγελία αυτή δείχνει πως επίκειται η σχετική τελετή έναρξης παραγωγής, η οποία θα γίνει στα ναυπηγεία Istanbul. Το TF-2000 είναι το τρίτο βήμα στο γενικό πλάνο περί “εθνικού πλοίου” (MILGEM) που υλοποιεί η Τουρκία εδώ και χρόνια. Πλάνο που έδωσε στην 1η φάση του τις 4 κορβέτες κλάσης Ada, στη δεύτερη έχει δημιουργήσει την κλάση φρεγατών Istanbul, με το πρώτο σκάφος ήδη έτοιμο, 5 σε παραγωγή και άλλα 2 σε παραγγελία, και πλέον καταλήγει στο TF-2000, όπου προβλέπεται κατασκευή 4 σκαφών.
Για το TF-2000 έχουμε γράψει πολλά, τα κύρια σημεία είναι πως στην σταδιακή του εξέλιξη (με πολλές φάσεις αλλαγών) το σκάφος είναι ιδιαίτερα “βαρύ” σε μέγεθος και εξοπλισμό. Με 8.300 τόνους εκτόπισμα, 149 μέτρα μήκος, 96 κελιά κάθετης εκτόξευσης πυραύλων όλων των τύπων, αντιαεροπορικών Siper και Hisar, αντιπλοικών Atmaca, κρούσης μεγάλης εμβελείας Gezkin, με τορπίλες, δύο ελικόπτερα των 10 τόνων, βοηθητικά πυροβόλα, σύστημα αυτοπροστασίας Gokdeniz κ.α.
Τουρκικό αντιτορπιλικό TF-2000, η νέα διαμόρφωση του με μεγάλο φορτίο όπλων
Ακόμη, το δεύτερο σημείο εστίασης είναι πως το σκάφος θα είναι σε πολύ μεγάλο μέρος “τουρκικό”, δηλαδή εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής και τεχνογνωσίας. Με έμφαση στα οπλικά συστήματα και στα ηλεκτρονικά, όπου ξεχωρίζει το ραντάρ AESA CAFRAD, το σύστημα διαχείρισης μάχης Advent, οι σουίτες ηλεκτρονικού πολέμου, τα ραντάρ κατεύθυνσης πυραύλων και ναυτιλίας, οι τηλεπικοινωνίες και ούτω καθεξής.
Έτσι η Τουρκία κάνει ένα σοβαρό άλμα σε ναυτική ισχύ, το οποίο όμως δεν είναι απότομο ή ξαφνικό, αλλά δομημένο (με πολλές καθυστερήσεις, αναβολές και υπερβάσεις προυπολογισμού βέβαια). Στον αντίποδα η Ελλάδα συζητά το δικό της πλάνο, το οποίο όμως από τη μια έχει θετικά νέα, όπως την παραγγελία μιας ακόμη φρεγάτας FDI (αλλά ως ξέχωρη παραγγελία από τις πρώτες 3, δηλαδή το γνωστό λάθος της… σαλαμοποίησης που κάνουμε), από την άλλη την υποβάθμιση της αναβάθμισης (!) των φρεγατών ΜΕΚΟ και την μετάθεση στο μέλλον της προμήθειας νέων σκαφών.