Στο ενεργητικό του Τουρκικού Ναυτικού πέρασε σήμερα το TCG Pirireis, το πρώτο από τα 6 υποβρύχια Type 214TN που κατασκευάζονται τοπικά, έχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών του.
Η τελετή έγινε στον Ναύσταθμο του Ακσάζ, απέναντι από τη Ρόδο, παρουσία του Ρ.Τ. Ερντογάν ο οποίος δήλωσε πως η χώρα του “περιβρέχεται από θάλασσα από 3 πλευρές, είμαστε στο κέντρο μιας γεωγραφικής περιοχής που έχει γνωρίσει αιώνες διαπάλης διεθνούς ισχύος…γνωρίζουμε πως για ζήσουμε ειρηνικά πρέπιε να έχουμε ένα ισχυρό και αποτελεσματικό Ναυτικό τόσο στην “Γαλάζια Πατρίδα” μας όσο και μακριά. Με αυτό το σκεπτικό εργαζόμαστε να ενισχύσουμε τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε κάθε πεδίο από το 2002″.
Πόσο κοστίζει ένα νέο υποβρύχιο – η κρίσιμη ελληνική αγορά που καθυστερεί
Τα υπόλοιπα 5 υποβρύχια της κλάσης, αναμένεται να ενταχθούν στο Τουρκικό Ναυτικό έως το 2029. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ερντογάν, αυτά θα αποτελούν “τα καλύτερα του τύπου τους διεθνώς”, ενώ το 2ο της κλάσης, το Hizirreis θα είναι έτοιμο το 2025 (ήδη είναι σε δοκιμές), και το 2026 θα παραδοθεί το 3ο, το Muratreis. Στην τελετή τονίστηκε πως τα υποβρύχια θα φέρουν τις επίσης τουρκικές τορπίλες AKYA όπως και τους αντιπλοϊκούς πυραύλους ATMACA σε εκδοχή υποθαλάσσιας εκτόξευσης (υπό εξέλιξη).
Παράλληλα ο Πρόεδρος της Τουρκίας επιβεβαίωσε την εξέλιξη του προγράμματος MILDEN για κατασκευή “εθνικού υποβρυχίου”, δηλαδή αποκλειστικά τουρκικής σχεδίασης το οποίο είναι σε εξέλιξη, όπως και για τη συνέχιση της μελέτης και παραγωγής του αντιτορπιλικού κλάσης TF-2000, αλλά και του δεύτερου ελικοπτεροφόρου/αεροπλανοφόρου, μετά τo TCG Anadolu, το οποίο όμως θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο.
Πέρα από τα παραπάνω, ανακοινώθηκε και η επίσημη λειτουργία της νέας πλωτής δεξαμενής εξυπηρέτησης υποβρυχίων, με ικανότητα υποδοχής σκαφών έως 3.000 τόνους…
…όπως και η παραλαβή 3 μικρών πετρελαιοφόρων κλάσης Yakit, των Y-161, Y-162, Y-163, που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Desan, μήκους 49 μέτρων, με ικανότητα μεταφοράς 200 τόνων καυσίμων και 39 τόνων νερού. Αυτά προορίζονται για να εξυπηρετούν τα μικρά σκάφη του Τουρκικού Ναυτικού.
Με όλα τα παραπάνω, είναι φανερό πως ο εξοπλιστικός καταιγισμός του Τουρκικού Ναυτικού συνεχίζεται. Όπως έχουμε γράψει, ήδη είναι σε διάφορα στάδια κατασκευής 5 φρεγάτες κλάσης Istanbul, αναμένονται ακόμη 2 να ξεκινήσει η κατασκευή τους, έχει ανακοινωθεί κατασκευή άλλων 8 κορβετών κλάσης Hisar. Οπότε μαζί με τα προγράμματα αντιτορπιλικού, αεροπλανοφόρου, εθνικού υποβρυχίου, βοηθητικών σκαφών και ότι άλλο εμφανιστεί, σε περίπου μια δεκαετία το Τουρκικό Ναυτικό θα έχει σχεδόν ολοκληρωτικά ανανεωθεί σε σκάφη, τα περισσότερα εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής και με πληθώρα τουρκικών συστημάτων και όπλων. Η ελληνική απάντηση σε αυτά είναι…
Τουρκία: Ξεκίνησε η ναυπήγηση της 6ης φρεγάτας Istanbul! Εμείς ακόμη ψάχνουμε
Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!