Μερικές ακόμη φωτογραφίες (από άλλη οπτική γωνία) από τη διέλευση του ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ από τα Δαρδανέλια που προκάλεσε έντονη κινητοποίηση στους παρατηρητές του Βοσπόρου.
(πηγή @YorukIsik)
Μερικές ακόμη φωτογραφίες (από άλλη οπτική γωνία) από τη διέλευση του ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ από τα Δαρδανέλια που προκάλεσε έντονη κινητοποίηση στους παρατηρητές του Βοσπόρου.
(πηγή @YorukIsik)
Οι πρωινές φωτογραφίες είναι από τα στενά στα Δαρδανέλια και αφού διέσχισε τη θάλασσα του Μαρμαρά πολύ γρήγορα έφτασε να περνάει τα Στενά του Βοσπόρου γύρω στις 5 το απόγευμα από όπου και οι φωτογραφίες οι οποίες και ανέβηκαν σχεδόν σε πραγματικό χρόνο με την διέλευση του ΤΠΚ.
Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε … οι βόσπερ μας είναι οι καλύτερες τπκ/β εκατέρωθεν του Αιγαίου. Και οι ωραιότερες θα έλεγα.
Πάντα αναρωτιόμουν (αφελώς 😉 για την δυνατότητα δημιουργίας μιας παραλλαγής του τύπου σε ρόλο ΠΑΘ. Τα Saar του Λιμενικού, εξάλλου, βασίζονται στο σκαρί των Combattante, με διαφορετική υπερκατασκευή και συστήματα.
Θα μου πείτε, αφού πλερώνει η Ε.Ε. , παίρνουμε και (ένα !) Damen και κροάτικα πτωχευμένα και είναι όλοι ευχαριστημένοι…
Για να ναυπηγηθούν Σούπερ Βίτα ως Π.Α.Θ θα πρέπει να έχει μεγαλύτερο βύθισμα το σκαρί τους.
Πάντως αν θέλουμε Π.Α.Θ υπάρχει το σχέδιο των Μαχητής που το Π.Ν ήθελε 2 ακόμη για να αντικαταστήσει τις 2 παλαιότερες αμερικανικές κανονιοφόρους.
« ως Π.Α.Θ θα πρέπει να έχει μεγαλύτερο βύθισμα το σκαρί τους»;
Μάλλον μικρώτερο.
Τα ΠΑΘ χρειάζονται μικρώτερο βύθισμα,για να έχουν υψηλώτερα έξαλα,που δίνουν αξιοπλοΐα,επειδή περιορίζουν τον διατοιχισμό,δηλαδή την λήψη πλευρικής κλίσεως λογω κυματισμού,και μεγαλύτερο πλάτος,για την ακρίβεια μικρώτερο λόγο μήκους προς πλάτος από τις ΤΠΚ,ώστε να καβαλάνε πιό γλυκά το κύμα.
Οἱ κανονιοφόροι όσπρεϋ 55 και HSY-56,ανταποκρίνονται σε αυτά τα χαρακτηριστικά καλύτερα από τις ΤΠΚ,όπως και τα κλάσεως Ντοστάν της τουρκικής ακτοφυλακής,τα οποία είναι και αρκετά μεγαλύτερα.
Η κυριως διαφορα των Ρουσσεν εινα οτι ειναι φτιαγμενες για την υψηλοτερη δυνατη ταχυτητα, χαρακτηριστικο αδιαφορο για ΠΑΘ. Ελπιζω τα ΠΑΘ του ΛΣ που βασιζονται σε ταχυπλοες Combattate να εχουν δεχθει αναλογη διασκευη του κυτους, αν και το Λιμενικο επιθυμει και ταχυτητα. Δεν εχω αποψη για την αποδοση τους στη θαλασσα.
Ἡ σχηματομετρία των Sa´ar είναι αυτή μίας πυραυλακάτου,και αυτό είναι εμφανές από το μήκος,και τα χαμηλά έξαλα.
Για το ίδιο μήκος 62 μέτρων,οἱ Sa´ar 4,5 έχουν σχεδόν 2 μέτρα μικρώτερο πλάτος,και 13% μεγαλύτερο βύθισμα από τις SV,οπότε ἡ πλωϊμότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Γνωρίζει κάποιος γιατί φέρει 6 exocet και οχι 8 ??
Για πολλους και διαφορους λογους οπως συντηρηση-ελεγχος βληματων ( την κανεις πχ ανα δυο βληματα – δεν αφαιρεις ολα τα βληματα μια και εξω), αναδιαταξη αποθεματος κλπ.Ειναι κατι συνηθισμενο σε ολα τα ναυτικα.
Αυτό είναι η “καλή” ερμηνεία. Η “κακή” είναι ότι η δεδομένη “πίτα” (MM40) μοιράζεται σε περισσότερα πλοία…
Επισης , δεδομενου του διαπλου του Βοσπορου, ε, καλο θα ηταν να βαλουν και κανα δυο αδεια κανιστρα εξοσετ. Να μη μεινουν παραπονεμενοι οι τουρκοι θαυμαστες του ΠΝ…
Περνώντας τον Βόσπορο δεν θα έπρεπε να έχει υψωμένη και την τουρκική σημαία ;
Μάλλον επιστρέφει δικές τους φιλοφρονήσεις. Όπως και το RIM 116…
Αυτό φαντάστηκα…η ερώτηση ήταν ρητορικής φύσεως 😉
Ἡ ύψηση της σημαίας ξένου κράτους είναι θέμα ερμηνείας πρωτοκόλλου απ᾿ότι έχω καταλάβει,πάντως γίνεται όταν το πλοίο δέσει,ἤ εισέρχεται σε λιμένα,και όχι όταν πλέει.
Επίσης,τα Στενά είναι διεθνοποιημένος δίαυλος βάσει της συνθήκης του Μοντραί του 1936,δέν γνωρίζω τί προβλέπουν τα πρωτόκολλα για τέτοια ύδατα,αλλά ἄν θέλεις να κάνεις μία χειρονομία αβρότητος,όλο και κάτι θα βρείς.
Με αυτό το σκεπτικό,κάποιος Τίμ Σέβεριν,Ιρλανδός νομίζω,σήκωσε την τουρκική σημαία στην ρέπλικα «Αργώ» πρίν 30 χρόνια,κατά την διέλευση του Βοσπόρου.
Κατόπιν ακούστηκαν και τα συνήθη περί τυχοδιώκτη,ύποπτου ρόλου,κ.λ.π,κ.λ.π,αλλά ἡ ζημιά είχε ἥδη γίνει,στον τομέα της ήπιας ισχύος.(φαντάσου τώρα,να μπαίνεις στην Στουττγάρδη από την βόρεια είσοδο,το 1993 που είχε τότε αρκετή θέα στα αριστερα,και να βλέπεις έναν τεράστιο Δούρειο Ίππο σε ανοιχτό χώρο,με μία τούρκικη σημαία κάπου ψηλά…)
Πρίν 6-7 χρόνια,ἡ δικιά μας ΤΠΚ «Κρυσταλίδης»,σε κροατικό λιμένα είχε υψωμένη την κροατική σημαία,ενώ στην Πάτρα,τουρκικό και γερμανικό σκάφος παραβεβλημένα,δέν είχαν υψωμένη την ἑλληνική.
Μεταξυ Νατοικων ναυτικων δεν τιθεται τετοια υποχρεωση…..το κανουν και αυτοι σε μονιμη βαση αλλωστε…