
Από χτες η δέσμευση του Αμερικανού Προέδρου για ένα ναυτικό 355 πλοίων είναι επίσημη πολιτική των ΗΠΑ.
Αυτό έγινε με την υπογραφή του “2018 National Defense Authorization Act, στην οποία είχε προστεθεί μια τροποποίηση από τον επικεφαλή της Υποεπιτροπής της Γερουσίας, Senate Seapower Subcommittee, γερουσιαστή Roger Wicker και τον ομόλογό του στην Βουλή των Αντιπροσώπων, βουλευτής Rob Wittman, οι οποίοι προσέθεσαν την “δέσμευση” οι ΗΠΑ να αποκτήσουν ένα Ναυτικό 355 πλοίων “το συντομότερο εφικτό” (“as soon as practicable”).
Η πράξη αυτή, που ονομάστηκε άτυπα SHIPS Act, δεν προβλέπει την δέσμευση χρημάτων, ούτε θέτει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά ουσιαστικά προτρέπει το Κογκρέσσο να εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η κίνηση θεωρείται περισσότερο συμβολική, καθώς χωρίς έναν πακτωλό χρημάτων, δεν μπορούν να μπουν σε υπηρεσία νέα πλοία.

Το USS Nimitz (CVN 68) ενώ επιστρέφει στον Ναύσταθμο Bremerton στις 10 Δεκεμβρίου 2017 (U.S. Navy photo Mass Communication Specialist 3rd Class Dakota Rayburn)
H ενδυνάμωση του στόλου θεωρείται από πολλούς αναγκαία προκειμένου να αντιμετωπιστεί η άνευ προηγουμένου ενίσχυση του κινεζικού ναυτικού και οι εντάσεις στην Κορεατική Χερσόνησο και την Νότια Σινική Θάλασσα. Το θέμα όμως είναι πως “λεφτά δεν υπάρχουν” και η υπογραφή του Τραμπ προφανώς είναι μια κενή υπόσχεση.
Καθώς η ναυπήγηση νέων πλοίων, πλέον αυτών που ήδη έχουν προβλεφτεί, κολλά στο θέμα της χρηματοδότησης, θεωρείται πλέον απίθανο να βγουν από υπηρεσία παλαιότερα πλοία όπως τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga ή τα πρώιμα πλοία της κλάσης Arleigh Burke. Αυτό σημαίνει πως οι ΗΠΑ θα αρχίσουν να δαπανούν πολύ περισσότερα για την διατήρηση παλαιότερων πλοίων σε υπηρεσία, με ότι σημαίνει αυτό για τις διαθεσιμότητες και την επάνδρωση των παλαιών μονάδων.
Ναι καλά… και το τείχος στα σύνορα με το Μεξικό θα το έφτιαχνε χωρίς λεφτά (ή μάλλον με τα λεφτά άλλων)…
Τα Iowa class ακόμα υπάρχουν, αν και ως μουσεία σημερα, αλλα με ενα βαψιματακι και ενα φτιαξιματακι στις μηχανές τα βλέπω σιγά σιγά να επιστρέφουν στην ενεργό δράση…
Το Enterprise, που το έβγαλαν απο υπηρεσία πριν λίγους μήνες, έχει προχωρήσει πολύ η μετατροπή του σε κουτάκια αναψυκτικών ή όχι..;
Μαλλον προσμετράει και τις σωστικες σχεδιες στο λογαριασμο.
Να δείτε που οι φρεγάτες τύπου S θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία το Α/Τ Τομπάζης τύπου FRAM Ι που έπιασε τα 52 χρόνια (1945-1997) σε αμερικάνικη και Ελληνική συνολικά !
Κωστή …. στα στοιχηματζίδικα, αυτό που λες το δίνουν απόδοση 1,05. Φτάνει που σκούζανε κάποιοι για τον εκσυγχρονισμό τους.
Έχουμε 4 “S” άμα ψήνεται, όχι εκσυγχρονισμένες … να του τις δώσουμε δωρεάν. Με ψιλοαβαρίες αλλά νταξ … ένα ρεκτιφιέ θένε.
“επιμηκυνση κυκλου ζωης”.
Συνηθως στα πλοια κατηγοριας Αντιτορπιλικου και φρεγατας οι αμερικανοι τα εκμεταλευονται μεχρι τα 24 περιπου χρονια, απο εκει και περα τα αποσυρουν. η πιθανοτερη επιλογη τους ειναι η διατηρηση σε υπηρεσια πλοιων που εφτασαν σε αυτο το οριο και αρα θα πρεπει να εκσυγχρονιστουν για να φτασουν ή να ξεπερασουν τα 30 χρονια σε υπηρεσια.