31.9 C
Athens
Παρασκευή, 5 Αυγούστου, 2022
Αρχική ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ Τουρκία: Ξεκίνησε το πρόγραμμα για 10 περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, ουσιαστικά κορβέτες!

Τουρκία: Ξεκίνησε το πρόγραμμα για 10 περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, ουσιαστικά κορβέτες!

Ένα ακόμη τουρκικό εξοπλιστικό πρόγραμμα μπήκε σε φάση παραγωγής. Αυτή τη φορά είναι για την κατασκευή περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης, συνολικά 10 στον αριθμό (εφόσον ολοκληρωθεί η σχετική πρόθεση αγοράς). H αρχική παραγγελία πάντως είναι για 2 σκάφη.

Το περιπολικό όμως, που πριν λίγες μέρες έγινε η κοπή πρώτου μετάλλου του αρχικού σκάφους, είναι στην ουσία μια κορβέτα, με βάση κιόλας εκείνη της κλάσης Ada. Όπως λένε οι τουρκικές πηγές, το κύτος της Ada επανασχεδιάστηκε, με σημαντικές όμως αλλαγές, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα κλάση, η οποία φαίνεται πιο “ισορροπημένη” ως σχεδίαση και δηλώνεται και πιο οικονομική και απλούστερη στην κατασκευή.

Το πρόγραμμα ADGK όπως λέγεται των νέων περιπολικών, το εκτελεί ο όμιλος διαχείρισης αμυντικών προγραμμάτων ASFAT. To σκάφος θα διαθέτει -όπως αναμενόταν- σχεδόν αποκλειστικά τουρκικά συστήματα. Έτσι θα εξοπλιστεί με 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους (μάλλον ATMACA), θα έχει 8 αντιαεροπορικούς μέσου βεληνεκούς Hisar, ένα πυροβόλο Gokdeniz 35 χιλιοστών, διπλής κάννης για άμυνα σημείου ((αντί για RAM που έχει η ADA), ένα πυροβόλο 76 χιλιοστών (πιθανότητα το τουρκικό αντίγραφο του ιταλικού Leonardo Super Rapid). Ακόμη ένα πυργίσκο με πυραύλους επιφανείας-επιφανείας μικρού βεληνεκούς UMTAS στο πρόστεγο, και δύο πυργίσκους STAMP με βαρύ πολυβόλο. Στο πίσω μέρος υπάρχει ελικοδρόμιο για φιλοξενία ελικοπτέρου 10 τόνων.

Στα ηλεκτρονικά θα διαθέτει το MAR-D ραντάρ έρευνας της Aselsan, ένα σόναρ τρόπιδος της Yakamos, όπως και ηλεκτροοπτικά, παρεμβολείς, τηλεπικοινωνίες, ραντάρ ελέγχου πυρός, όλα της Aselsan.

Tο εκτόπισμα θα είναι στους 2.300 τόνους, το μήκος 99,56 μέτρα, το πλάτος 14,42 και το βύθισμα 3,77. Οι διαστάσεις και τα βάρη αυτά είναι σχεδόν πανομοιότυπα με την Ada. Aλλαγή έχουμε στο σύστημα πρόωσης που θα είναι CODLOD (COmbined Diesel-eLectric Or Diesel) από συνδυασμό αεριοστροβίλου-ντίζελ της Ada. Έτσι το σκάφος έχει μεν μειωμένη ταχύτητα, στους 24 κόμβους, αλλά πιο οικονομική λειτουργία που αποδίδει σε 4.500 ναυτικά μίλια εμβέλεια. H ενδιαίτηση είναι για 103 άτομα.

Το πρώτο πλοίο της κλάσης, το TCG Akhisar, αναμένεται να είναι έτοιμο το 2023.

 

- Advertisment -

Most Popular