Δυσκολίες, είτε τεχνικές είτε οικονομικές, έχει όπως φαίνεται η εξέλιξη διαφόρων συστημάτων για το Τουρκικό Ναυτικό που πλέον εμφανίζεται να ξεκινά το πρόγραμμα αναβάθμισης των 4 φρεγατών κλάσης Barbaros (οι τουρκικές ΜΕΚΟ). Το τελευταίο υποτίθεται ότι θα είχε ήδη αρχίσει, αλλά μετά από καθυστερήσεις λόγω «επιχειρησιακών αναγκών», πιέζεται να αρχίσει εντός του Δεκεμβρίου, με την φρεγάτα TCG Οrucereis πρώτη να μπαίνει στα ναυπηγεία Golcuk για τις μετασκευές.
Σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ αν και αρχικά φαινόταν ότι τα πλοία θα εξοπλιζόταν στην πλώρη με το αντιαεροπορικό δίδυμο πυροβόλο 35 χιλιοστών Gokdeniz της Aselsan (ναυτική εκδοχή του αντίστοιχου Korkut), αυτό πλέον δεν είναι σίγουρο και μπορεί να μπει στη θέση του Phalanx από τα διαθέσιμα του Τουρκικού Ναυτικού. Το τελευταίο έχει εκσυγχρονίσει 11 Phalanx σε επίπεδο Block 1B (Baseline 2) οπότε έχει αρκετά για την αναβάθμιση των Barbaros. Αν αυτό συμβεί, θα έχουμε ανατροπή στην ενσωμάτωση του τουρκικού πυροβόλου, κάτι που υποδηλώνει είτε μεγάλο κόστος προμήθειας (οπότε προτιμώνται τα «ετοιμα» Phalanx) είτε ζητημάτων στην εξέλιξη του. Σε κάθε περίπτωση ακόμη ένα Phalanx θα προστεθεί πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου, αντί των σημερινών Sea Zenith.
Αναβάθμιση των τουρκικών φρεγατών ΜΕΚΟ, σχεδόν ολικός «εκτουρκισμός» τους
Ένα ακόμη πισωγύρισμα -ή μάλλον συμβιβασμός- είναι πως οι Barbaros θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αντιαεροπορικούς πυραύλους ESSM Block 1 και όχι Block 2. Και εδώ το θέμα κόστους ίσως είναι κρίσιμο ενώ υπάρχει η πιθανότητα αυτοί να μην είναι διαθέσιμοι στην Τουρκία αυτή την εποχή.
Παραμένει πάντως η ενσωμάτωση αντιπλοικών πυραύλων ATMACA στο πλοίο, έως 16 (4 μπλοκ 4πλών εκτοξευτών), οι δύο τηλεχειριζόμενοι πυργίσκοι STOP με πυροβόλο 25 χιλιοστών, το σύστημα αντιμέτρων τορπιλών HIZIR, o νέος ιστός ραντάρ, νέα ραντάρ διεύθυνσης πυρών της Aselsan κ.λπ.
Αναβάθμιση τουρκικών φρεγατών με αδρανειακό σύστημα πλοήγησης της Aselsan