22.3 C
Athens
Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤι είναι αυτό στην προπέλα των νέων τουρκικών υποβρυχίων Type 214;

Τι είναι αυτό στην προπέλα των νέων τουρκικών υποβρυχίων Type 214;

Μια φωτογραφία -όχι πολύ πρόσφατη- που κυκλοφόρησε στο ελληνικό διαδίκτυο δημιούργησε μια συζήτηση αυτές τις μέρες σχετικά με τα νέα τουρκικά υποβρύχια Type 214, όπου το πρώτο της κλάσης, το Piri Reis, ξεκίνησε πρόσφατα τις εν πλω δοκιμές.  Η φωτογραφία (επάνω) δείχνει την επτά πτερυγίων προπέλα του υποβρυχίου, με μια κυλινδρική προέκταση στο πίσω μέρος της, με οκτώ μικρότερα πτερύγια.

Πρώτες δοκιμές εν πλω για το τουρκικό υποβρύχιο Type 214TN “Piri Reis”

Η προέκταση αυτή όμως δεν είναι κάτι νέο, ονομάζεται Propeller Boss Vortex Diffuser. Ρόλος της είναι να μειώνει τη δίνη που παράγεται από την προπέλα κατά μήκος της πλήμνης της (του αφαλού) κάτι που βελτιώνει κατά περίπου 5% την απόδοση της, με ανάλογη οικονομία καυσίμων/ενέργειας. Ως δευτερεύον αποτέλεσμα είναι πως η μείωση της δίνης μειώνει και την σπηλαίωση, δηλαδή την παραγωγή φυσαλίδων που όμως δημιουργούν ακουστό θόρυβο. Έτσι η προσθήκη αυτή των δευτερευόντων πτερυγίων μειώνει συνολικά το θόρυβο που παράγει το υποβρύχιο κατά την κίνηση του, κάνοντας το πιο δύσκολα ανιχνεύσιμο.

Η προπέλα του γερμανικού Type 212, U36

Η προέκταση μπορεί να προστεθεί και σε υπάρχουσες προπέλες κάτι που ήδη συμβαίνει στο χώρο των εμπορικών σκαφών. H τουρκική -εξελιγμένη- εκδοχή μοιάζει πολύ με εκείνη του τελευταίου Type 212 με κωδικό U36, του Γερμανικού Ναυτικού το οποίο καθελκύσθηκε το 2013, κάτι που είχαμε αναφέρει και εμείς.

Η αιχμή της τεχνολογίας στην προπέλα ενός υποβρυχίου ΑΙΡ Type 212…

Γενικότερα μιλώντας τα τουρκικά Type 214 αν και ανήκουν στην ίδια σχεδιαστικά «οικογένεια» υποβρυχίων με τα δικά μας κλάσης «Παπανικολής» (με μικρότερο diffuser) δεν μπορεί να θεωρηθούν «όμοια». Η κατασκευή τους ξεκίνησε κοντά μια δεκαπενταετία μετά από εκείνη των δικών μας, τα οποία ως αρχικά της όλης κλάσης και «έλυσαν» όταν τα προβλήματα του σχεδίου, αλλά και είχαν την γνωστή περιπέτεια, 3 από αυτά να παραμείνουν για χρόνια ανολοκλήρωτα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ακόμη τα τουρκικά σκάφη έχουν πολλά υποσυστήματα τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής, τόσο μηχανολογικά όσο και σε λογισμικό/ηλεκτρονικά, ένω όπως φαίνεται από το εξελιγμένο diffuser του Piri Reis, έχουν ενσωματώσει και τις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις των επόμενων ετών. 

Έτσι είναι σαφές πως μιλάμε για μια βελτιωμένη-εξελιγμένη κατασκευή στη βάση του αρχικού σχεδίου, χωρίς όμως να μπορεί να εκτιμηθεί η απόδοση της. Αυτή θα φανεί όταν καταστούν επιχειρησιακά, οπότε θα κριθούν πρακτικά στο πεδίο του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -