21.9 C
Athens
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΜε διπλό (!) κατάστρωμα πτήσης τα νέα κινεζικά LHD;

Με διπλό (!) κατάστρωμα πτήσης τα νέα κινεζικά LHD;

Ένα πλήθος εγγράφων του διαγωνισμού από το Ινστιτούτο Ερευνών της Κίνας και των ναυπηγείων CSSC που διέρευσαν στη δημοσιότητα, αποκάλυψαν σχέδια για ένα νέο αμφίβιο επιθετικό πλοίο της λεγόμενης κλάσης Type 076.

Δημοσιεύθηκαν συνολικά επτά έγγραφα, το πρώτο στις 19 Μαΐου και το τελευταίο στις 20 Ιουλίου. Αυτά τα έγγραφα αποκάλυψαν μερικές ενδιαφέρουσες προδιαγραφές για το εν λόγω πολεμικό πλοίο παρά κάποιες προσπάθειες απόκρυψης συγκεκριμένων λεπτομερειών.

Μεταξύ άλλων, το πλοίο θα έχει ως αποστολή την διεξαγωγή αμφίβιων αποβατικών επιχειρήσεων. Θα διαθέτει Ηλεκτρομαγνητικό Σύστημα Καταπέλτη (EMALS). Για την παραγωγή της απαραίτητης ηλεκτρικής ενέργειας για το EMALS, το πλοίο θα διαθέτει κινητήρες στροβίλου 21 MW και κινητήρες ντίζελ 6 MW. Θα διαθέτει και σύστημα ανάσχεσης με συρματόσχοινα, ενώ από το πλοίο θα επιχειρούν κατά κύριο λόγο, εκτός από ελικόπτερα, μη επανδρωμένα αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας.

Το πιο ενδιαφέρον ωστόσο είναι ότι το πλοίο φέρεται πως θα διαθέτει δυο καταστρώματα πτήσης, αν η συγκεκριμένη αναφορά δεν είναι ξεκάθαρη και θα μπορούσε να είχε να κάνει με κατάστρωμα για οχήματα.

Καθώς το πλοίο θεωρείται βέβαιο ότι δεν θα έχει κεκλιμένο κατάστρωμα, που θα είχε νόημα για ταυτόχρονη απονήωση και προσνήωση αεροσκαφών, η ύπαρξη διπλού καταστρώματος πτήσης θα μπορούσε να λύσει αυτό το πρόβλημα, με προφανές αντάλλαγμα σημαντικά μειωμένες απαραίτητες διαστάσεις για το κατάστρωμα και κατ’ επέκταση και για το ίδιο το πλοίο, που έτσι θα μπορούσε να συντηρήσει έναν απροσδόκητα υψηλό ρυθμό εξόδων των οργανικών του αερομέσων, που κανονικά θα χρειαζόταν πλοίο πολύ μεγαλύτερου εκτοπίσματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση δυο καταστρωμάτων πτήσης δεν είναι πρωτοφανής. Είχε δοκιμαστεί στην πράξη στα βρετανικά αεροπλανοφόρα της κλάσης Courageous ενώ τα ιαπωνικά αεροπλανοφόρα Akagi και Kaga είχαν τρία (!) καταστρώματα πτήσης.

Αλλά και οι Αμερικανοί είχαν κάνει δοκιμές με έναν καταπέλτη εγκατεστημένο στο υπόστεγο των αεροπλανοφόρων κλάσης Yorktown προκειμένου να αυξήσουν τον ρυθμό εξόδων των οργανικών τους αερομέσων.

Θα έχει βέβαια μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε πώς ακριβώς θα υλοποιήσουν την δικιά τους εκδοχή διπλού καταστρώματος οι Κινέζοι.

(εικόνα εξωφύλλου: Ενδεικτική)

 

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Με διπλό (!) κατάστρωμα πτήσης τα νέα κινεζικά LHD; […]

MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
3 years ago

Μάλιστα αγαπητέ αρθρογράφε έτσι είναι όπως μας τα λέτε!

Πρώτον έχει εμπρός την δεξαμενή αποβατικών αν και δεν είναι ακριβώς δεξαμενή.
Χρησιμοποιεί σχεδίαση καταμαράν με γρήγορη αποβίβαση αμφίβιων θωρακισμένων οχημάτων εμπρός, όπως λέω εγώ για δεκαετίες!
Το δεύτερο κατάστρωμα είναι για την ταχεία απογείωση ελικοπτέρων.
Ο ηλεκτρομαγνητικός καταπέλτης είναι γιατί θα χρησιμοποιηθεί σαν μικρό αεροπλανοφόρο σε περίπτωση πολέμου.
Το δικό μου μικρό LHDPD των 12,500 τόνων είχε διπλό κατάστρωμα.
Γενικά μπορείς να φτιάξεις ότι θέλεις αρκεί να ξεκολλήσεις από της
αντιγραφές Αμερικάνικων αποβατικών πλοίων.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες MEKO200HN

Όλα δείχνουν πως ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού θα προχωρήσει κανονικά. Παρά τα όποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και την καθυστέρηση, είναι...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -