Όπως λέει κι ένα παλιό γνωμικό, «συμβαίνουν και εις Παρισίους», το οποίο ειπώθηκε επί Όθωνα, από τον τότε πρωθυπουργό Ιωάννη Κωλέττη, ο οποίος είχε διατελέσει πρέσβης της Ελλάδα στο Παρίσι.
Προφανώς έχει σαρκαστική χροιά, αναφερόμενο σε καταστάσεις τόσο ακραίες ή εξωφρενικές που συμβαίνουν και στις κορυφαίες ή πλέον πολιτισμένες χώρες του κόσμου.
Κάπως έτσι και με ένα πρόσφατο περιστατικό που συνέβη με υποβρύχιο του Γερμανικού Ναυτικού. Το οποίο Ναυτικό έχει μία μακρά ιστορία και παράδοση στον πόλεμο κάτω από την επιφάνεια του νερού ενώ τα γερμανικά ναυπηγεία έχουν σχεδιάσει και ναυπηγήσει ορισμένα από τα κορυφαία μη-πυρηνοκίνητα υποβρύχια στον κόσμο.
Η Γερμανία συμμετείχε πρόσφατα με διάθεση ενός υποβρυχίου κλάσης Type 212A στη μόνιμη ναυτική παρουσία του ΝΑΤΟ στην Βαλτική Θάλασσα. Ωστόσο, λόγω ενός «τεχνικού προβλήματος», το υποβρύχιο του γερμανικού Ναυτικού έπρεπε να ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής πρόωρα αφενός, και με συνδρομή ρυμουλκού αφετέρου, γεγονός που υποδηλώνει βλάβη στο προωστήριο σκεύος.
Το βοηθητικό πλοίο “Main” ρυμούλκησε το υποβρύχιο πίσω στο νάσταθμό του στο Κίελο πριν λίγες μέρες όπου ομολογουμένως ήταν ένα σπάνιο θέαμα για τους επιβάτες των οχηματαγωγών πλοίων της γραμμής στην περιοχή.
Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Γερμανία αποχωρεί άρον-άρον από την Βαλτική. Πριν δυο χρόνια, η κορβέτα FGS Erfurt (F262) κλάσης K130 αποχώρησε από την άσκηση BALTOPS 2018 όταν υπέστη ζημιές στις προπέλες της.
Ζημιές στις προπέλες αποτρέπουν γερμανική κορβέτα από συμμετοχή στην άσκηση BALTOPS
Τα περιστατικά αυτά δεν πρέπει να προξενούν εντύπωση ούτε όμως και να εξετάζονται ως απομονωμένα συμβάντα. Εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο απαξίωσης των γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων που χαρακτηρίζονται πια σε όλους τους κλάδους τους με μεγάλες πτώσεις οροφών και ακόμα μεγαλύτερες πτώσεις διαθεσιμοτήτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν λίγο καιρό, όλα τα υποβρύχια του γερμανικού Ναυτικού είχαν καθηλωθεί λόγω ανοιχτών ζητημάτων με την συντήρησή τους κι ενός ατυχήματος.