12.1 C
Athens
Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου, 2020
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα!

 

HMS SUTHERLAND
Today, 22nd April 2017, HMS Sutherland’s Merlin Mk2 conducted an aerial Photographic Exercise (PHOTEX).
HMS Sutherland, a Devonport based Type 23 frigate is currently on national tasking around the UK coastline.

H πρόταση για μεταχειρισμένες φρεγάτες κλάσης Type 23 για το ΠΝ, μάλλον δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Το ΠΝ χρειάζεται κατεπειγόντως αξιόμαχα πολεμικά πλοία μεγέθους φρεγάτας, και το Royal Navy σκοπεύει να αρχίσει να αποδεσμεύει φρεγάτες τύπου Type 23. Η ΠΤΗΣΗ έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν με το ενδεχόμενο των φρεγατών αυτών, αλλά είναι η πρώτη φορά, που μαθαίνουμε πως τα πλοία έχουν προταθεί στο ΠΝ, από το ρεπορτάζ της Καθημερινής. Ας δούμε όμως λίγο προσεκτικότερα τα πλοία…

Δύο φρεγάτες Type 23 θέτουν ρόλο “πρωταγωνιστή” στις νέες βρετανικές περικοπές

Η φρεγάτα Type 23 ή Duke Class είχε αρχικά σχεδιαστεί για ανθυποβρυχιακό πόλεμο (ASW) από το RN, αλλά με την προσθήκη του κατακόρυφα εκτοξευμένου πυραυλικού συστήματος Seawolf και των πυραύλων Harpoon (ASuW), η φρεγάτα μπορεί να θεωρηθεί πολλαπλών ρόλων.

RUSSIAN TASKGROUP SAILS THROUGH UK WATERS
Today a Russian Navy Taskgroup comprising of two Steregushchiy Class frigates made their way through UK territorial waters. HMS Sutherland, a Devonport based Type 23 frigate was tasked to provide them with an escort.

Οι φρεγάτες Type 23 που κατασκευάστηκαν είναι οι εξής:

  • HMS Norfolk (F230), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1990
  • HMS Argyle (F231), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1991
  • HMS Lancaster (F229), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1992
  • HMS Marlborough (F233), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1991
  • HMS Iron Duke (F234), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1993
  • HMS Monmouth (F235), σε υπηρεσία τον Σεπτέμβριο του 1993
  • HMS Montrose (F236), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1994
  • HMS Westminister (F237), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1994
  • HMS Northumberland (F238), σε υπηρεσία το Νοέμβριο του 1994
  • HMS Richmond (F239), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 1995
  • HMS Somerset (F82), σε υπηρεσία τον Σεπτέμβριο του 1996
  • HMS Grafton (F80), σε υπηρεσία τον Μάιο του 1997
  • HMS Sutherland (F81), σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 1997
  • HMS Kent (F78), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2000
  • HMS Portland (F79), σε υπηρεσία τον Μάιο του 2001
  • HMS St Albans (F83), σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2002

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, πως τον Ιούλιο του 2004, το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των Type 23 θα μειωθεί σε 13 πλοία. Τα πλοία του Batch 1, τα HMS Norfolk και Marlborough παροπλίστηκαν το 2005 και το HMS Grafton τον Μάρτιο του 2006. Και οι τρεις πωλήθηκαν στο Ναυτικό της Χιλής και παραδόθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008. Η Grafton μετονομάστηκε σε Almirante Lynch (FF-07), η Marlborough σε Almirante Condell (FF-06) και η Norfolk σε Almirante Cochrane (FF-05).

Πότε γίνονται διαθέσιμες οι πρώτες φρεγάτες Halifax και Type 23;

Το ΚΠΜ των πλοίων, ή Surface Ship Command System (SSCS) όπως το ονομάζουν οι Βρετανοί, έχει αναπτυχθεί από την BAE Systems. Είναι ένα πλήρως κατανεμημένο σύστημα Ada που χρησιμοποιεί επεξεργαστές Intel 80486, μετατροπείς INMOS T800 και ένα δίκτυο διπλών οπτικών ινών. Φυσικά στην εποχή του ήταν κορυφαίο, σήμερα όμως θεωρείται ξεπερασμένο. Το SSCS έχει αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να ενσωματώνει το νέο Sonar 2087. Το σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών είναι το Astrium (πρώην Matra Marconi) SCOT 1D.

Τα πλοία είναι οπλισμένα με οκτώ πυραύλους Harpoon σε εκτοξευτές 2X4 και Α/Α πυραύλους Seawolf κάθετης εκτόξευσης (GWS 26 Mod 1 VLS). Το VLS Seawolf χρησιμοποιεί πύραυλο με καθοδήγηση οπτικής επαφής (CLOS) με χρήση ραντάρ και ηλεκτρο-οπτική παρακολούθηση, ενώ έχει εμβέλεια 6 χιλιομέτρων. Οι ανεπαρκείς Sea Wolf αντικαθίστανται από τους νεότερους και πολύ ικανότερους CAMM (όχι τους CAMM-ER, μην γίνει κάποιο λάθος), οι οποίοι δεν απαιτούν και τερματική καθοδήγηση, ενώ μπορούν να αντιμετωπίσουν και επιθέσεις κορεσμού.

Το BREXIT μειώνει κι άλλο τον Βρετανικό στόλο;

Οι φρεγάτες ήταν αρχικά εξοπλισμένες με ένα πυροβόλο BAE Systems RO Defense 114mm (4,5 in) Μk8 mod 0 με εμβέλεια 22 χιλιομέτρων έναντι στόχων επιφάνειας και 6 χιλιόμετρα έναντι εναερίων στόχων. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο Μk8 mod 1. Το 2001, το HMS Norfolk ήταν το πρώτο πλοίο που εφοδιάστηκε με το νέο πυροβόλο.

Και τα δύο πυροβόλο, και το Μod 0 και το Μod 1 έχουν τη δυνατότητα να βάλλουν τα νέα πυρομαχικά μεγάλης ακτίνας δράσης που αναπτύχθηκαν από την RO Defense, η οποία αυξάει την ακτίνα δράσης σε 27km. Το HMS Richmond ήταν το πρώτο πλοίο RN που έλαβε τα πυρομαχικά HE ER (High Explosive Extended Range) τον Απρίλιο του 2004. Το σύστημα ελέγχου πυρός για το πυροβόλο των 114 mm είναι το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ελέγχου πυρός BAE Systems Sea Archer 30 (GSA 8).

Σε υπηρεσία το αντιαεροπορικό σύστημα Sea Ceptor

Τα πλοία είχαν εξαρχής τοποθετημένα δύο πυροβόλα BAE Systems / Oerlikon 30mm με ακτίνα δράσης 10 χιλιομέτρων ενάντια στόχων επιφανείας και 3,5 χιλιόμετρα ενάντια εναέριων στόχων. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με 2 MS30 Defense Systems DS30 Μk2 30mm, βάσει συμβολαίου που συνήφθη τον Σεπτέμβριο του 2005. Το DS30 mk2 περιλαμβάνει αναβαθμισμένη βάση έδρασης, πυροβόλο ATK Bushmaster II και ένα ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ελέγχου πυρός. Το HMS Somerset ήταν το πρώτο πλοίο που έλαβε το νέο πυροβόλο το 2007 και οι παραδόσεις ολοκληρώθηκαν το 2014. Τα πλοία διαθέτουν τέσσερις σωλήνες 324 mm που βάλλουν ελαφριές τορπίλες BAE Systems Stingray.

Τα συστήματα αντιμέτρων περιλαμβάνουν τέσσερα δολώματα Sea Gnat (Outfit DLB) και ένα ρυμουλκούμενο σύστημα παραπλάνησης τορπιλών Type 182. Το ESM της Thales Defense, UAF-1, είναι τοποθετημένο στα πρώτα επτά πλοία και το UAT επίσης της Thales Defence στα υπόλοιπα. Τα πλοία είναι επίσης εξοπλισμένα με τον παρεμβολέα ECM Scorpion του Thales Defence . Επιπλέον του Type 182, οι φρεγάτες είναι εξοδιασμένες με ρυμουλκούμενο σύστημα παραπλάνησης τορπιλών, Type 2070. Το τελευταίο αντικαθίσταται από το σύστημα της Ultra Electronics, Surface Ship Torpedo Defence (SSTD). H HMS Westminster ήταν το πρώτο πλοίο της κλάσης που έλαβε το SSTD.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες οι επιλογές για άμεση ενίσχυση του ΠΝ αν δεν αγοραστούν οι Adelaide;

Στις φρεγάτες αρχικά τοποθετήθηκε ραντάρ 3D E/F band της BAE Systems Type 996 (AWS-9), ραντάρ πλοήγησης Kelvin Hughes Type 1007 I-band και δύο ραντάρ ελέγχου πυρός BAE Systems Type 911 που παρέχουν στοιχεία βολής στο σύστημα Seawolf.

Το ραντάρ Type 996 έπρεπε να αντικατασταθεί από ένα νέο ραντάρ μεσαίας εμβέλειας. Τον Μάρτιο του 2007, το Ministry of Defence εξέδωσε προσκλήσεις υποβολής προσφορών για νέο ραντάρ. Οι προσφορές κατατέθηκαν από την BAE Systems (Artisan 3D E/F-band radar), την Elta Systems (EL/M-2238 STAR E/F-band) και την Thales Naval UK (SMART-S Μk2 E/F-band). Τον Αύγουστο του 2008, το ραντάρ BAE Systems ARTISAN 997 3D E / F-band νίκησε στο διαγωνισμό, και το ARTISAN τοποθετήθηκε σε όλα τα πλοία της κλάσης σε υπηρεσία με το RN.

Νέας γενιάς sonar για τις βρετανικές φρεγάτες Type 23

Οι αρχικές Type 23 έχουν σόναρ της Thales Underwater Systems (πρώην Thomson Marconi Sonar) Type 2050 μεσαίας εμβέλειας με ενεργή/παθητική αναζήτηση και συρόμενο σόναρ της Ultra Electronics (πρώην Dowty) Type 2031Z παθητικής αναζήτησης . Το τελευταίο αντικαθίσταται από το ενεργό σόναρ χαμηλής συχνότητας (LFAS) Thales Underwater Systems Type 2087. Πρόκειται για σόναρ χαμηλής συχνότητας μεταβλητού βάθους και παθητική συρόμενη συστοιχία λήψης. Πρέπει όμως να πούμε πως τα 5 παλαιότερα πλοία, Argyll F231, Lancaster F229, Iron Duke F234, Monmouth F235 και Montrose F236 δεν θα λάβουν το Type 2087, αλλά θα διατηρήσουν το παλαιό τους σόναρ.

Οι φρεγάτες κινούνται από ένα σύστημα που συνδυάζει ντίζελ-ηλεκτροκινητήρες και αεριοστροβίλων (CODLAG), το οποίο αποτελείται από δύο αεριοστρόβιλους Rolls Royce Spey SM1A ισχύος 34.000 ίππων και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες Alstom 1.5MW 4.400 ίππων. Υπάρχουν επίσης τέσσερις βοηθητικοί πετρελαιοκινητήρες Alstom 12 RP2000CZ 1.3MW ή 7.000 ίππων. Χρησιμοποιώντας τους πετρελαιοκινητήρες, η οικονομική ταχύτητα είναι 15 κόμβοι και η εμβέλεια είναι 7.800 μίλια ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 28 κόμβοι. Πλοία της κλάσης όμως έχουν επιτύχει πολύ υψηλότερες ταχύτητες σε δοκιμές. Έτσι, έχουν αναφερθεί και ταχύτητες 34,4 κόμβων!

Το Royal Navy πρέπει να περιμένει «μόλις» επτά χρόνια για να λάβει μια καινούρια φρεγάτα

Type 23 και Ελλάδα

Το Royal Navy θα αντικαταστήσει τις φρεγάτες Type 23 με ένα συνδυασμό φρεγατών Type 26 αλλά και φθηνότερων Type 31e. Έτσι οι Type 23 γίνονται σταδιακά διαθέσιμες από το 2021, ενώ είμαστε σίγουροι πως οι Βρετανοί θα μπορούσαν να τις διαθέσουν πολύ νωρίτερα αν υπήρχε λόγος και … πελάτης. Πρέπει να πούμε πως τα πλοία είναι πολύ μακρυά από οτιδήποτε έχει συνηθίσει το Πολεμικό μας Ναυτικό, καθώς η πρόωση GODLAG είναι αρκετά διαφορετική από αυτή των πλοίων του ΠΝ. Εδώ όμως πρέπει να πούμε πως αντίστοιχη πρόωση έχουν και οι φρεγάτες FREMM που το ΠΝ επιθυμεί να αγοράσει εδώ και πάνω από 10 έτη. Και αν μας επιτραπεί να πούμε πως οι Βρετανοί μάλλον τα έχουν καταφέρει καλύτερα από τους Γάλλους (μάλλον από τους Ιταλούς) καθώς οι Type 23 δείχνουν να επιτυγχάνουν υπερυψηλές ταχύτητες.

Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως ο βασικός κινητήρας (αεριοστρόβιλος) των Type 23 είναι ο Rolls-Royce Marine Spey SM1C, που, στην αεροπορική του έκδοση, πωλήθηκε στις ΗΠΑ σαν TF-41. Για όσους δεν το κατάλαβαν ήδη, μιλάμε για τον κινητήρα των A-7E/H Corsair II. Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει δυνατότητα χρήσης ανταλλακτικών, αλλά σίγουρα υπάρχει γνώση στην Ελλάδα για τον συγκεκριμένο κινητήρα.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Royal Navy θα αποκτήσει 5 φρεγάτες κλάσης Type 31e από την Babcock με κόστος 1,4 δις ευρώ με σχέδιο που βασίζεται στην Iver Huitfeld

Ένα θέμα που χρήζει αξιολόγησης, είναι τα όπλα των πλοίων. Το Mk8 είναι ένα εξαιρετικό όπλο, αλλά τελείως “ξένο” με το ΠΝ. Οι CAMM, είναι ένα επίσης κορυφαίο όπλο, αλλά θα ήταν υπερβολή για ένα ΠΝ που έχει σε υπηρεσία εδώ και δυο δεκαετίες τον ESSM και προφανώς θα προχωρήσει και στους ESSM Block II. Τέλος, το ελικοδρόμιο των πλοίων μπορεί να δεχτεί ελικόπτερο 10 τόνων, όπως το MH-60R.

Το ARTISAN 997 θεωρείται κορυφαίο ραντάρ για την κατηγορία του, και σίγουρα θα ήταν καλοδεχούμενο στο ΠΝ. Το πιθανότερο είναι τα προς διάθεση πλοία να μην διαθέτουν το προηγμένο sonar 2087, καθώς το RN θα τα θέλει για να αντιμετωπίσει την αυξημένη παρουσία ρωσικών υποβρυχίων στον Ατλαντικό. Τα πλοία που δεν φέρουν το 2087 θεωρούνται GP (General Purpose, γενικής χρήσης), ενώ τα πλοία που το φέρουν έχουν ανθυποβρυχιακή αποστολή.

CAMM-ER, ποιος είναι ο πύραυλος που εξετάζει το ΠΝ για τις [email protected] Helleniques;

Όποια έκδοση κι αν προσφερθεί στην Ελλάδα, είτε η GP είτε η ASw, θεωρούμε πως είναι ένα εξαιρετικό “σκαρί” που έχει να προσφέρει πολλά, ενώ η υπηρεσία με το RN είναι εγγύηση για πλοία σε καλή κατάσταση. Βέβαια η Ελλάδα έχει να αγοράσει αγγλικά πλοία επιπέδου κορβέτας/φρεγάτας από τα αντιτορπιλλικά κλάσης Hunt. Όμως το ΠΝ, πέρα από τις κατασκευαστικές παληνωδίες είναι πολύ ευχαριστημένο από τις ΤΠΚ Super Vita, βρετανικής σχεδίασης.

Η Βρετανία ανακοίνωσε την πώληση του “HMS Ocean” στη Βραζιλία

Τώρα, το κόστος των πλοίων αναμένουμε να είναι εξαιρετικά χαμηλό, αν κρίνουμε από το κόστος πώλησης ενός ελικοπτεροφόρου στην Βραζιλία πριν λίγο καιρό. Εκεί, το RN αξίωσε μόλις 84 εκ. λίρες, για ένα ελικοπτεροφόρο εκσυγχρονισμένο με ραντάρ ARTISAN 997. Παλαιότερη πώληση τριών φρεγατών  Type 23 στη Χιλή το 2005, κόστισε “μόλις” 250 εκ λίρες. Τότε βέβαια πρέπει να πούμε πως τα πλοία ήταν περίπου 10 ετών παλιά. Από τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε πως το ΠΝ θα καταφέρει να αγοράσει πλοία σε εξαιρετικές τιμές, σαφώς χαμηλότερες από αυτές που πωλήθηκαν οι 2 Adelaide στη Χιλή προσφάτως.

Το θέμα του οπλισμού πρέπει να εξεταστεί με προσοχή. Το Mk8 και οι CAMM αν και εξαιρετικές λύσεις, εντούτοις είναι συστήματα “ξένα” για το ΠΝ. Αν βέβαια πωληθούν οι φρεγάτες As is, και σε συμφέρουσα τιμή, τότε εμείς θα χαιρόμασταν για ένα όπλο σαν τους CAMM. Αν όμως οι Βρετανοί επιλέξουν να αφαιρέσουν τα όπλα, για να τα τοποθετήσουν στις Type 31e (πολύ πιθανό σενάριο), τότε το ΠΝ θα μπορούσε να τοποθετήσει άμεσα ένα πυροβόλο Oto Melara στη θέση του Mk8, ενώ στη θέση των CAMM μπορεί άνετα να μπει ένα ή δυο εκτοξευτές 8cell Mk41, που θα μπορούν να λάβουν είτε ESSM είτε κάποιο άλλο όπλο. Και τέλος, πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάποιο CIWS Phalanx από τις Kortenaer. Το πιθανό κόστος θα είναι πολύ μικρό, καθώς και τα πλοία θα μας παραχωρηθούν με μικρό κόστος αφού οι Βρετανοί θα τα έχουν αποψιλώσει από τα όπλα τους (Harpoon, CAMM, Mk8, Stingray).

Αν θα προχωρήσει μια τέτοια αγορά, θα ήταν, κατά την ταπεινή μας άποψη πάντα, ευχής έργον. Τα πλοία είναι εξαιρετικά, και σίγουρα έχουν να προσφέρουν πολλά, ειδικά σε επίπεδο ανθυποβρυχιακού πολέμου. Η Βρετανία θα χαιρόταν ιδιαιτέρως να αποκτήσει εκ νέου αμυντικές σχέσεις με την Ελλάδα, ενώ σίγουρα θα ήταν ένα καλός τρόπος να αποκτήσουν μια καλή σχέση με μια ακόμη σχέση της ΕΕ (που μόλις εγκατέλειψαν), ειδικά ενόψει της διαπραγμάτευσης για την τελωνειακή και οικονομική σχέση ΗΒ και ΕΕ. Αντιλαμβανόμαστε την ειδική σχέση ΗΒ και Τουρκίας, αλλά είδαμε τις σχέσεις και με άλλες χώρες που δεν το περιμέναμε (Ισπανία, Γερμανία, Μάλτα κοκ). Και από κάπου πρέπει να γίνει μια αρχή. Δηλαδή, η αγορά 4 ετοιμοπόλεμων φρεγατών 20 ετίας με κόστος 100 εκ ευρώ με όπλα, ή λιγότερα χωρίς, θα ήταν άσχημη;

9 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
3 months ago

Πλοία ακατάλληλα για την Ελλάδα 100%.
Για της F-122-123 ναι!

Λαρισαίος
Λαρισαίος
3 months ago

Τι σχέσεις και κουραφέξαλα; Business is business. Αυτοί θέλουν να πουλήσουν φρεγάτες φτηνά, εμείς χρειαζόμαστε φρεγάτες και δεν έχουμε πολλά λεφτά, τελεία και παύλα!

Χρηστος
Χρηστος
3 months ago

Πραγματι εξαιρετικη περιπτωση αν και το κοστος αποκτησης ειναι στα επιπεδα που υπολογιζεται στο αρθρο η κινηση μας πρεπει να ειναι αμεση οσο για τον οπλισμο εχω εμπιστοσυνη στο ναυτικο μας για τις καλυτερες επιλογες, η μονη αμφιβολια μου για πετυχημενη διαπραγματευση ειναι ο τωρινος υπουργος (προσωπικη αποψη βεβαια).

nigozs
nigozs
3 months ago

Θα προτιμούσα 5 Ivert H. με 1,5 δις.
Μία χαρά θα μας ήταν……

Mpampis
Mpampis
3 months ago

-Πλήρωμα όσο κλάση S
-ο camm ειναι ο φτηνότερος σύγχρονος πύραυλος (32 κελιά)
-μεγάλο εκτόπισμα (4900tn)
-ραντάρ καλύτερο απο το smart mk2 των Τούρκων
-δυνατότητα Υποδοχής S70
-δεν χρειάζεται αντιπυραυλικό ο camm αρκεί
-πυροβόλο με μεγαλύτερη εμβέλεια απο τα τουρκικά
-ικανοποιητική ανθυποβρυχιακή σουίτα

photographix
photographix
3 months ago
Reply to  Mpampis

και 1-2 ciws δεν πανε χαμενα, αν αρχισουν τα οργανα θα γινει του κορεσμου το καγκελο 😛 Τι ψυχη εχουν 1-2 phalanx ή ram. Να αφησουν τα CAMM την ιδια ωρα να κυνηγανε μεγαλυτερες απειλες 😛

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
3 months ago

Καλή λύση και σίγουρα με ESSM BLOCK II πολύ καλή επιλογή τώρα για κάποιους που λένε και ξαναλέμε ότι δεν είναι πολύ καλύτερες από ότι έχουν οι απέναντι θα τους θυμίσω για κάτι τέτοιο θα πρέπει να βάλουμε πολύ βαθιά το χέρι στη τσέπη και δε το βλέπω μα γίνετε αυτό!

ΚΝ
ΚΝ
3 months ago

Μια χαρά φαίνεται σαν επιλογή δεδομένων των συνθηκών! Εννοείται πάντα με τις τιμές που μιλάμε!
Άμεση λύση, πολύ καλός οπλισμός και καλή κατάσταση! Ειδικά κάποιες είναι 20 ετών μόνο! Όλες πρόσφατα εκσυγχρονισμένες (2017-2019)!
Δε χρειάζεται πολύ να το ψάχνουμε …… Είναι καιρός των αποφάσεων πλέον…. ο χρονος πιέζει!
Φυσικά, μπορούμε να πάρουμε οτι άλλο θέλουμε καινουργιο!

- Advertisment -

Most Popular

Η πρώτη υπερσύγχρονη κορβέτα Sa’ar 6 έφτασε στο Ισραήλ (Βίντεο)

Στο λιμάνι της Χάιφας βρίσκεται από χθες η πρώτη από τις τέσσερις καινούργιες κορβέτες Sa’ar 6, INS Magev. H άφιξη του πλοίου συνοδεύτηκε από εκδήλωση...

ΑΠΟΨΗ: “Κι από που να αγοράσουμε τελικά φρεγάτες;”

  Είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα των ημερών. Από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός είπε τον περασμένο Σεπτέμβρη πως πρόκειται να αγοράσουμε 4 φρεγάτες...

Το Αμερικανικό Ναυτικό παροπλίζει το «λαβωμένο» USS Bonhomme Richard

Το Αμερικανικό Ναυτικό δεν θα επισκευάσει το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων USS Bonhomme Richard, το οποίο καιγόταν για περισσότερες από τέσσερις μέρες τον Ιούλιο στο...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το ΠΝ απέστειλε αίτημα ενεργοποίησης της προαίρεσης για 3 επιπλέον ελικόπτερα MH-60R, συνολικά 7!

  Μετά την υπογραφή το περασμένο Ιούλιο της LoA για 4 ελικόπτερα MH-60R, σε μια εξαιρετικά προνομιακή τιμή όπως είχαμε γράψει, το ΠΝ έστειλε αίτημα...