Μετά την πιθανότητα να τεθούν εκτός υπηρεσίας από το Βρετανικό Ναυτικό τα πλοία αμφίβιων επιχειρήσεων «HMS Albion» και «HMS Bulwark», ώστε να βρεθούν χρήματα για την κάλυψη ζωτικότερων αναγκών, στην επικαιρότητα έρχεται σενάριο μείωσης του αριθμού των φρεγατών Type 23.
Σήμερα σε υπηρεσία είναι 13 Type 23 με το Βρετανικό Ναυτικό, ενώ τρεις φρεγάτες του τύπου έχει το πολεμικό ναυτικό της Χιλής. Για τα πλοία παρουσιάζονται να ενδιαφέρονται η Βραζιλία και η Χιλή.
Μια κολοσσιαίας ακτογραμμής νησιωτική χώρα, που υποτίθεται έχει αναλάβει σημαντική συμβολή στη διατήρηση του Ατλαντικού ανοικτού για συμμαχικές νηοπομπές και έχει λογής συμφέροντα σε όλες τις γωνιές της Γης (όπως και ανοικτά μέτωπα, Φώλκλαντς κλπ.) θα μείνει δηλαδή με 8-12 μείζονες μονάδες επιφανείας (4 τύπου 45 και 4-8 τύπου 23) … Όλα αυτά για να διατηρηθεί μια βιομηχανική υποδομή, η οποία έχει γίνει βρόγχος και οδηγεί τη χώρα σε πλήρη αφοπλισμό … Μετά από μερικά χρόνια, θα δούμε ότι θα αποσυρθούν και τα φαραωνικά αεροπλανοφόρα λόγω κόστους χρήσεως, για να πωληθούν σε κάποια ματαιόδοξη δύναμη (Ινδία κλπ.) … Θα σταθούν η ταφόπλακα του Βασιλικού Ναυτικού …
Όσο η κ. Μέι δεν ακολουθεί την γραμμή Τσίπρα (kolotoumba), θα δούμε και χειρότερα…
Περίμενα να διαβάσω “Για τα πλοία παρουσιάζονται να ενδιαφέρονται η Βραζιλία και η Χιλή και η Ελλάδα”…
Σωστα …ελποιζω να ξυπνησουν εκει στην κατεχακη …και για τα ελικοπτεροφορα επισηs …εδω η αιγυπτοs τα σκουπιζει ολα (βλεπε mistral) και δεν εχουν μια ….εμειs δεν πρεπει να χανουμε ευκαιριεs !!!
η Αιγυπτος οπως και το Ιρακ εξυπηρετουν μονο και μονο τα συμφεροντα ξενων δυναμεων και βιομηχανιων και σπαταλανε ασυστολα κεφαλαια αγοραζοντας πανακριβα το οτιδηποτε χωρις καμια συνοχη.Δηλαδη αληθεια πιστευει κανεις οτι τα Rafale ελειπαν απο την αεροπορια τους και τα Ελικοπτεροφορα απο το Ναυτικο τους ?
Πραγματι εχει ενδιαφερθει η Ελλαδα.
Nα προσθεσουμε δηλαδη αλλον εναν τυπο πυροβολου και πυραυλου στα ηδη υπαρχοντα, με οτι αυτο συνεπαγεται ,σε εκπαιδευση, συντηρηση. τηρηση ανταλλακτικων,ειδικα συνεργεια κλπ.
Άδικο δεν έχεις, αλλά από την άλλη, κάτι πρέπει να κάνουμε με το θέμα των μονάδων επιφανείας… Το ένα μας ξινίζει και το άλλο μας βρωμάει… Επιπροσθέτως, είμαστε και μπατίρηδες… Δηλαδή, αν το ’11, είχαμε πάρει τις 4 batch 3 Type-22 και τώρα αρχίζαμε να αντικαθιστούμε εκσυγχρονισμένες S με τις Type-23, θα μας χάλαγε(προφανώς και οι 2 κλάσεις με CAMM); Το πυροβόλο είναι το πρόβλημα? Βγάλε το και βάλε OTO 76mm από τις S(ή αν έχεις κανένα φράγκο, βάλε 127mm). Οι Tyne, δεν είναι πλεονέκτημα(όπως θα ήταν και οι olympus εκτός των tyne στα Type-22)? Οι harpoon παραμένουν. Τα βλήματα Ε-Α, πιθανόν δε θα τα γλίτωνες (πχ SM-2 σε Tico/AB), εκτός και αν είναι διαθέσιμα πλοία με ESSM(είναι; και σε τι τιμή;). Προφανώς, δεν προσπαθώ να σου τη ‘πω’, απλά εκφράζω και μια άλλη οπτική, η οποία λέει ότι, αν συνεχίσουμε το ‘τρομπάρισμα’, θα μείνουμε με πυραυλακάτους…
Δεν είναι μόνο η συντήρηση, είναι και το γεγονός ότι οι πύραυλοι Sea Wolf είναι τεχνολογίας του ’80 και δεν επιδέχονται αναβάθμισης. Οι εκτοξευτήρες τους είναι βρεττανική πατέντα και δεν δέχονται άλλους πυραύλους, οπότε αν θέλουμε να εξοπλίσουμε τα σκάφη με ESSM θα χρειαστεί να αγοράσουμε και να μοντάρουμε mk48. Υποθέτω ότι είναι εφικτό τεχνικά, αλλά οικονομικά; Εκτός κι αν αγοράσουμε CAMM και συντηρούμε (για πολλοστή φορά) δύο διαφορετικά συστήματα για τον ίδιο ρόλο. Mπα, δεν συμφέρει…
Σωστότατες παρατηρήσεις. Οι Αγγλικές Φ/Γ Τύπου 23 επίσης στερούνται συστήματα Phalanx εγγύς άμυνας. Μόνο δύο αυτόματα μονόκανα πυροβόλα των 30 χλστ. Επίσης, το εσωτερικό σύστημα επικοινωνιών κι ανταλλαγής δεδομένων είναι διαδικτυωμένο σε κορμό οπτικών ινών και όχι σε συμβατικό σύστημα καλωδίωσης. Ενώ αυτό το σύστημα οπτικών ινών θα έχει δυνατότητες αμφίρροπης εκτροπής σε περίπτωση ζημίας από εχθρικά πυρά, κ.λ.π., παρουσιάζει κάτι το καινούργιο από πλευράς γρήγορης επιδιόρθωσης (γνωστής σε τεχνικούς τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ). Πιθανώς, μόνο τα υπό απόσυρση ναρκαλιευτικά του ΒΠΝ ΗΒ αποτελούν χρήσιμες εκλογές απόκτησης από το Ελληνικό ΠΝ.
Σε μεγάλο βαθμό οι ενδεχόμενες περικοπές σκαφών επιφανείας του ΒΠΝ ΗΒ οφείλονται στην “στένωση” του Αγγλικού αμυντικού προϋπολογισμού καθώς και λόγω της αγοράς των Α/Φ F-35 ενώ η ισοτιμία δολαρίου – λίρας έχει επιβαρυνθεί κάπου στο 13% λόγω Brexit, και στην ανάγκη εξεύρεσης προσωπικού για την επάνδρωση των δύο καινούργιων αεροπλανοφόρων τύπου Queen Elizabeth (με τα Αγγλικά F-35). Και η περικοπή σκαφών επιφανείας του ΒΠΝ ΗΒ γίνεται όταν έχουν εμφανισθεί πιό αθόρυβα Υ/Β Ρωσικού τύπου όπως το Κρασνοντάρ με πρόσφατη πολεμική δράση στην Μεσόγειο (βολές Κ/Β Ε/Ε πλεύσης εναντίον στόχων στην Συρία).
Χρόνια Πολλά για την επέτειο απελευθέρωσης της Θεσ/νίκης και για την επερχόμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Ζήτω το Έθνος!!
Φίλε, δεν το συζητάμε για sea wolf. Μόνο για CAMM(-ER?). Ήδη έχουν δοκιμαστεί στο Argyll. Προφανώς και από λογιστικής πλευράς, δεν συμφέρει να έχει 2 διαφορετικούς πυραύλους για παρόμοιο ρόλο, αλλά από τη μία, ποιες οι εναλλακτικές μας και από την άλλη? Γιατί πχ δεν ενδιαφερθήκαμε για τις Adelaide(που έχουν ESSM εκτός των SM-1/2) ή για άλλες φρεγάτες που κατά καιρούς ήταν διαθέσιμες? Οι περισσότερες μτχ επιλογές, θα χρειαστούν κάποιον εκσυγχρονισμό, οπότε δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το συγκεκριμένο θέμα, αποτελεί τροχοπέδη στην απόκτηση Type-23. Όπως και να έχει, μια επιλογή των camm τώρα, θα πρέπει να έχει συνέχεια και σε μελλοντικές μονάδες(που δεν είναι απαγορευτικό, δεδομένης της συμβατότητας τους με mk-41sylver).
Τις εδιναν τοσο φτηνα που το σκεπτοταν οι δικοι μας για λιγο.
Ευκαρια ειναι τα 2 περιπολικα River τ οποια θ αποσυρθουν φετος
Τα River θα είναι επένδυση στην λάθος κατεύθυνση.
Γιατί;
Επειδή στην παρούσα περίσταση,το ΠΝ θα πρέπει να θέσει προτεραιότητες,οἱ περιπολίες θα πρέπει να ανατεθούν σε κάποιο ποσοστό στο ΛΣ/ΕΛΑΚΤ,το οποίο υπάρχει γι᾿αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Εξάλλου,τα River θα προκαλούσαν λιποθυμία στην Ἑλλάδα,αφού συναγωνίζονται σε εκτόπισμα τις ΜΕΚΟ,ενώ εδώ βαφτίζουμε Περιπολικά Ανοικτής Θαλάσσης σκαριά από πυραυλάκατο των 400 τόννων.
Τα σκάφη είναι αρκετά καλά για φρεγάτες γενικής χρήσης, με σχετικά μικρή κατανάλωση καυσίμου σε ταχύτητα πλεύσης (λόγω «υβριδικής» πρόωσης), ενώ στη σχεδίαση του είχαν ληφθεί σοβαρά υπόψη τα διδάγματα από τα Φώκλαντς. Όπως και οι ΜΕΚΟ της σειράς σαν αυτές του ΠΝ, έχουν σημαντικά διαμερισματοποίηση και εφεδρικά συστήματα με στόχο την επιβιωσιμότητα ύστερα από πλήγματα.
Το δίκτυο οπτικών ινών θα ήταν ευκαιρία για το ΠΝ για να αξιολογήσει τις δυνατότητες αυτής της κορυφαίας τεχνολογίας. Επιπλέον, και διορθώστε αν κάνω λάθος, οι τριβείς των αξόνων των ελίκων είναι από συνθετικό υλικό αντί χάλυβα (οι πρώτοι, ελαφρύτεροι και ανθεκτικότεροι).
Το θέμα όμως είναι ότι δεν είναι μόνο μερικά υποσυστήματα διαφορετικά, είναι σχεδόν τα πάντα Βρετανικά. Δεν είναι μόνο το κύριο πυροβόλο κι οι Seawolf. Είναι διαφορετικά (από αυτά του ΠΝ που είναι κυρίως Ολλανδικά) το σύνολο των ραντάρ/αισθητήρων, το CMS και υποθέτω σχεδόν όλες οι Η/Μ εγκαταστάσεις. Οπότε, αν μιλάμε για λίγα σκάφη, το αποτέλεσμα θα είναι ακριβό, ακόμα κι αν εκσυγχρονισθούν.
Αυτά που πραγματικά θα άξιζε να αγορασθούν είναι 2 LPD, τα οποία είναι πολύ υψηλών προδιαγραφών και δυνατοτήτων. Αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες και κυρίως λόγω ηγεσίας δεν πιστεύω ότι υπάρχει οποιοδήποτε ενδιαφέρον.
Να αντικαταστήσεις πλοία του 80 με πλοία του 87….και χωρίς αναβαθμίσεις των δυνατοτήτων τους είναι το λιγότερο έγκλημα…οι τύπου S είναι μεν παλιά πλοία αλλά το ΠΝ έχει πλέον τεράστια εμπειρία στη χρήση και συντήρησή τους και σε προσωπικό και σε υλικά!
Έγκλημα είναι να παραθέτουμε ανακρίβειες για να στηρίξουμε μια βαρύγδουπη έκφραση περί ενδεχόμενου ‘εγκλήματος ‘. Οι S σε ελληνική υπηρεσία, είναι πλοία του ’78-’83. Τα βρεττανικά είναι του ’91-’93(τα παλαιότερα, αν και έχουν πουλήσει πολύ νεότερο στη Χιλή). 13+ χρόνια διαφορά και μάλιστα για πλοία που έχουν εν μέρει εκσυγχρονιστεί(και πιθανότατα λιγότερο καταπονημένα για αντίστοιχα χρόνια υπηρεσίας) , εν αντιθέσει με τις 3 S που θα θέλαμε να αντικαταστήσουμε…