Πληροφορίες που έχουμε από αμερικανικής πλευράς, αναφέρουν πως πράγματι Ελλάδα και ΗΠΑ εξετάζουν διάφορες λύσεις, που θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να δώσουν λύσεις στο χρονίζον πρόβλημα της παλαιότητας των πλοίων του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Μιλάμε για την περίφημη “ενδιάμεση” λύση, που θα επιτρέψει στο ΠΝ να αποσύρει τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S, και έτσι θα γεφυρώσει το “χάσμα” μεταξύ της έλευσης των Belh@rra (και των European Patrol Corvette πιθανότατα), όταν κι αν έρθουν στην Ελλάδα.
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που έχει πέσει στο τραπέζι, είναι και το ενδεχόμενο της παραχώρησης των 4 πλοίων LCS, των 2 κλάσης Freedom, και των 2 κλάσης Independence. Όπως έχουμε ξαναγράψει, τα πλοία αυτά, θα σταματήσουν πιθανότατα να χρηματοδοτούνται από το 2021, και το USN σκοπεύει να τις αποσύρει.
Θα μπορούσαν λοιπόν, με τις απαιτούμενες διαδικασίες, να αποτελέσουν μια προσωρινή λύση για το ΠΝ, με την προϋπόθεση να τοποθετήσουμε στη θέση ενός πυροβόλου Bushmaster, έναν 8πλό εκτοξευτή Mk41. Απλά όπως θα δούμε, η λύση αυτή δεν θα είναι και γρήγορη.
ThinkOfTheBox: Belh@rra ή FFG (X) για το ΠΝ; ποια είναι η καλύτερη λύση;
Τα πλοία αυτά είναι τα πρώτα των δυο κλάσεων, πάνω στα οποία έχει μάθει το USN και τα στελέχη του, πως να τα χρησιμοποιεί, πως να τα συντηρεί και να λύνει -πάμπολλα- προβλήματα. Συνεπώς, θα χρειαστούν αρκετά χρήματα για την αξιοποίησή τους, χωρίς να υπολογίσουμε τις ανάγκες για την τοποθέτηση των Mk41 και των ESSM.
Επίσης, δεν είναι σίγουρο πως το USN θα τα αποδεσμεύσει άμεσα, άρα δεν είναι σίγουρο πως μπορούν να παίξουν το ρόλο της ενδιάμεσης λύσης.
Το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει (και) επίσημα να αποσύρει τα πρώτα LCS
Άλλωστε, δεν είναι απολύτως σίγουρο πως το Κονγκρέσο θα εγκρίνει την απόσυρση πλοίων ελαχίστων ετών, επειδή απλά και μόνο το είπε το USN. Πολλές φορές στο παρελθόν, οι γερουσιαστές έχουν αρνηθεί προτάσεις του Ναυτικού. Βέβαια, αν η απόσυρση των πλοίων συνδυαζόταν με παραχώρηση στην Ελλάδα, τότε ίσως η κατάσταση άλλαζε.
Πάγια άποψη της αμερικανικής πλευράς είναι η εμπλοκή της Ελλάδος στο πρόγραμμα MMSC (LCS Freedom) που θα επέτρεπε την κατασκευή όλων των πλοίων στην Ελλάδα, με μεταφορά γραμμής παραγωγής από τις ΗΠΑ αν ήταν αναγκαίο. Ήδη η Lockheed Martin έχει προτείνει την κατασκευή τους στη Σύρο, και πιστεύεται πως το πλοίο είναι ήδη δοκιμασμένο, και ικανό να μπει πολύ γρήγορα σε υπηρεσία.
Νεότερα στοιχεία για την εγκατάσταση του πυραύλου NSM στις LCS
Άλλωστε, η σαουδαραβική έκδοση της LCS Freedom είναι ένα πλοίο πραγματικά κομμένο και ραμμένο στις ελληνικές ανάγκες (σύμφωνα με τις ΗΠΑ), και μπορεί να λάβει διάφορες αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό, που θα του επιτρέψουν να αντιμετωπίσει τις απειλές στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Οι ΗΠΑ θεωρούν πως το όποιο ναυπηγικό πρόγραμμα ξεκινήσει το ΠΝ μαζί τους, δεν θα έχει καμία επίπτωση στο πρόγραμμα των Belh@rra, που θεωρείται τελείως ανεξάρτητο.
Πάντως, η Ελλάδα, αν τελικά αποσύρει τις πρώτες LCS το USN, τότε θα πρέπει να δει αυτά τα πλοία, και ειδικά τις 2 LCS Independence, που είναι πλοία με μοναδικές δυνατότητες, αν όχι ικανότητες.
H Lockheed Martin προτείνει στο ΠΝ φρεγάτες LCS, με κατασκευή όλων των πλοίων στην Ελλάδα!
Από τα tico στις lcs στο τέλος δεν βλέπω να έρχεται τίποτα.
Από αυτές τις επιλογές σίγουρα δεν έρχεται τίποτα.. άλλα πλοία είναι αυτά που θα έρθουν 😉
Αεροπλανοφόρα….;;;; 😎 😛
@Gilan ας ξεκινήσουμε με ελικοπτεροφόρα, που μπορούν να φέρουν F-35B και βλέπουμε για αεροπλανοφόρα.
😉
Πολύ αναφέρεται η Σύρος… Όχι, να μην δεσμευθεί το ΠΝ απ’ τις ΗΠΑ εξαιτίας ενός (αξιόλογου και παράδειγμα προς μίμηση) επιχειρηματία ο οποίος ούτε για αστείο δεν έχει κάνει προσέγγιση/πρόταση για συμμετοχή του σε κάτι ευρωπαϊκό.
Ο καιρός γαρ εγγύς και θα αλλάξουν πολλά που θα μας κάνουν να μετανιώσουμε για το “δώστα όλα” στις ΗΠΑ. Εδώ η κατάσταση θυμίζει Όσιο Παϊσιο κι όλα δείχνουν πως αργά ή γρήγορα θα δώσουν απόλυτη στήριξη στην τουρκία με ότι κακό συνεπάγεται για εμάς.
Ας κρατήσουμε τις καλές σχέσεις που βασίζονται στο δόγμα αυτό κι ως εκεί.
Ας μείνουμε μόνο σ ότι μεταχειρισμένο μπορεί να ρθει χθες από us navy, το οποίο ως ενδεχόμενο προβάλλεται μόνο από το site σας τόσο πολύ και το βλέπω ως ευχολόγιο κι οχι ως είδηση.
με όλο το σεβασμό και πάντα υπενθυμίζοντας ότι δεν είμαι ειδικός στο θέμα, θα διαφωνήσω κΑΘΕΤΑ. Αν το λεν αυτό οι Αμερικανοί σημαίνει ότι ΔΕΝ θέλουν να βρεθούν στο Αιγαίο πλοία τύπου Independence class, που προσωπικά τα θεωρώ άτρωτα από υποβρύχια λόγω της καταμαράν σχεδίασης….Και αναρωτιέμαι, αφού οι φίλοι μας οι Αμερικανοί θέλουνε να πάρουμε MMSC και μάλιστα να τις ναυπηγήσουμε στην Ελλάδα, τι καλύτερο από τα να μας δώσουν ως ενδιάμεση λύση τα 4 αυτά σκάφη. Και προχωρώ τη σκέψη μου: Δεν το θέλουν διότι θα βρεθεί το ΠΝ με πλοία με διπλάσια ταχύτητα πλεύσης σε σχέση με τις τουρκικές φρεγάτες και με την ικανότητα να βρεθούν από το ένα άκρο του Αιγαίου στο άλλο στο μισό χρόνο από μια perry του TN, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα πλοία αυτά θα μας ήταν χρήσιμα όχι για την ανατολική Μεσόγειο (λόγω οπλικών συστημάτων & ραντάρ μικρότερων δυνατοτήτων σε σχέση πχ με μια Μπελ, όπως την ονειρεύονται στο ΠΝ), όμως θα μας έδιναν τη δυνατότητα πραγματικής ισχύος στο Ανατολικό Αιγαίο ως γνήσια littoral combat ships που είναι…ειδικά για πεζοναυτικές επιχειρήσεις.
Αυτές οι Πηγες στις ΗΠΑ προφανώς προωθούν συγκεκριμένα συμφέροντα!!!
Τα πλοία αυτά εάν έρχοντα τζάμπα και με ελαφρύ εκσυχρονισμό μια Χαρά θα μας κάλυπταν σε πολλούς ρόλους
Αλλα εδώ πολλοί κοιμούνται όρθιοι και ονειρεύονται νηοπομπές και αποβάσεις B παγκοσμιου πολεμου με τα JASON@12Knots!!
+1 από μένα!!!
Δεν ξέρω αν πράγματι το σκέφτονται έτσι, αλλά έχει βάση το σκεπτικό σου. Αυτό που σίγουρα δεν καταλαβαίνω είναι η ατάκα “δεν αξίζουν”
Ναι υπό την προϋπόθεση να φέρουν το κανόνι που πρέπει και 8-16 κύτταρα vls. Αλλιώς δεν. Και δεν ξέρω αν γίνεται και τεχνικά αυτό που λέω, πέραν του κόστους.
και έτσι όπως είναι να τα πάρουμε σε πολλά θέματα θα μας βοηθήσουν ουσιαστικά. Ας σκεφτούμε: πεζοναυτικές επιχειρήσεις στο Αν. Αιγαίο με τη συνδρομή αυτών των πλοίων έστω στη διαμόρφωση που βρίσκονται σήμερα.
Οι 2 independence είναι ευκαιρία με την ελπίδα απόκτησης και άλλων μελλοντικά αποσυρόμενων φρεγατών από το USN. Ωστόσο δε τις λες και φρεγάτες 1ης γραμμής αλλά συμπληρωματικές. Μακάρι να έρθουν.
Βασικά @Fingolfin κορβέτες τις λες και με δύο πλοία δεν πας πουθενά, θες τουλάχιστον τέσσερα με το καλημέρα, μην πω οκτώ. ❓
Δεν έχει νόημα και MMSC και LCS και TICO και FFG και De Zeven Provinciën(2027) και Bel και ευρωπαϊκή κορβέτα .Τις πολυτυπίας το Καγκλεο πάλι θα γίνει . Οι MMSC απορρίφθηκαν, τζαμπα το συζητάν ακόμα .Οι LCS ειναι αρχιστες σε ελληνικη υπηρεσια με την ίδια λογική που ειναι άχρηστες και οι Lafayete …
Belhara και ξέρo ψωμί,!! 👿
Δεν υπάρχει τίποτα άλλο!!! 👿
Οι LCS εκσυχρονίζονται πολύ πιο εύκολα και φθηνά από τις Lafa!!
Ένα 8plo MK41 και ένα OTO76 μια Χαρά θα γίνουν
Παίρνουν και συρόμενο Sonar
Έχουν ελικοδρόμιο για 2 sea hawk και μπορεί να βρεθούν από τη μια άκρη του Αιγαίου στη άλλη σε μισό περίπου χρόνο από μια Lafa!!
Από που απορρίφθηκαν οι MMSC? Από σένα 😈 και από εμενα 😡 ??
Έχουμε καμια επίσημη ανακοίνωση πως απορρίφθηκαν :envy: ?
Είναι πολιτική :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: απόφαση είπαμε !
ΟΙ Γάλλοι μπορεί να το χάσουν το παιχνίδι στη παράταση
Για τις LCS
1.
Το μόνο σκάφος φρεγάτα που φοράει TRS-3D και κατευθύνει αντιαεροπορικούς πυραύλους ειναι η F122 που αποσύρετε μαζί με του Sea Sparrow … Το ραντάρ αυτό δεν κάνει ούτε για ESSM ,έχει μικρή εμβελια και δεν καθοδηγεί πολλούς μαζί όπως πχ ένα SeaFire .Με λίγα λόγια ειναι για κορβέτες χαμηλής αντιαεροπορικής έντασης…Για εμάς παιζει το πολύ να μπαίνει σε πυραυλάκατους !!!!
2.
Αν βγουν τα Bushmaster II θα μείνουν οι 2 ακρες κενές στο υπόστεγο να βάλουν ΜΚ41. αλλά πίσω δεν θα έχει αντιβληματική άμυνα οπότε πρεπει να βαλει τουλαχιστον 1 ciws … Ας πουμε οτι βάζουμε και το Ciws και ενισχύουμε την δομη του υποστεγου να τα χωραει ολα αυτά .Ποιο ρανταρ θα τα καθοδηγήσει και πόσο θα κανει ολη αυτη η μετατροπή ? Μεχρι και νεες κονσολες θελει και μετατροπες στο CMS !!!! Σχεδον ολα απο την αρχη !!!!
3.
Οι κινητήρες και σύστημα πρόωσης ειναι σκέτος μπελάς λόγου κόστους συντήρησης και συχνών επισκευών …
4.
Τέλος, δεν θα βγάλει ξαφνικά διπλά σόναρ στους 40 κόμβους για να κανουμε εμεις την δουλεια μας … Το σκαφος φτειαχτηκε με αλλες προδιαγραφές με παντελή έλειψε σοναρ ,να παταει γκαζια και τα ειδοποιεί τα Burke τον πιστολέρο !!!!
Από όλα τα παραπάνω πιστεύω να κατάλαβες οτι το σκαφος δεν ειναι για εμάς …
Για το USN η LCS ειναι οτι ειναι για εμάς η Ρουσεν …. Επειδή ομως οι Αμερικανοι έχουν ωκεανούς και λεφτά φτιάχνουν ρουσεν σε μέγεθος φρεγάτα .
Από που απορρίφθηκαν οι MMSC?
Η προσφορα εγινε οι συνομιλιες δεν προχώρησαν !!!Αντα αυτου προχώρησαν οι συνομιλιες των Bel !!!
”Αύριο” μπαίνουν οι τζίφρες …μόνο που δεν θα ειναι για τις MMSC αλλά για τις bel . ΕΥΤΥΧΩΣ
Είναι όμως πιο γρήγορες και διατίθενται
Φτιάξε 2 ρουσεν αν θες γρήγορα σκαφοι …ποιο φθηνά θα σου έρθουν και θα μας πουν και ευχαριστώ οι εργάτες μας στα ναυπηγεία .
Απο τις 7 διαφορετικές κλάσεις που αναφέρετε στην πρώτη φράση μόνο η 6η έχει προοπτική . Τα υπόλοιπα……………
Τιμούλα για εμάς οι MMSC? Ισχύει ακόμη το 1δις ανά πλοίο?
Αυξήθηκε !!!!
Αφήστε τα basket cases και συγκεντρωθείτε σε μονάδες στόλου, νέες ή μεταχειρισμένες! Αρκετά με τα what if με αντικείμενο λογής παλτά …
Δε μας εκαναν οι Adelaide τωρα συζηταμε για μεταχειρισμενο που πρεπει να βαλουμε μεχρι και τους εκτοξευτες μονοι μας. Απιστευτο
@dimitrisxr στον εκτοξευτή κολλήσαμε;
Οι σαουδαραβικες κοστιζουν ενα δις εκαστη
57αρι κανονι , 8αρι ΜΚ41 για 32 ESSM , rotating radar , χωρις σοναρ γαστρας μονο συρομενο , 8 αντιπλοικους , Searam
Οχι ευχαριστουμε
Δεν θα παρουμε
Gowind2700 σαν των ΗΑΕ με 1.6δις η τετραδα
Πραγματικα απορω με μας
Δεν θελουμε γρηγορα , πολλα οικονομικα νεα σκαφη υψηλων δυνατοτητων ?
Ουτε μπελαρες , ουτε mmsc , ουτε ΑΒ ουτε tico
Και 6 EPC αμεσως μετα προς περιπου 2δις , για 10 νεες φρεγατες προς 3.5 δις συνολο
Ετσι ανανεωνεις τον στολο επιφανειας
Γιατι χρειαζεσαι και νεες τπκ/πκβ σιγουρα μια εφταδα προς 1 δις
Και εξι νεα υποβρυχια προς 3 δις
Συνολο 7.5 δις για τα επομενα 15 χρονια , 500 εκ τον χρονο για το ΠΝ μονο
Δεν ειμαι καθολου αισιοδοξος
Τα μόνα πλοία που βλέπω να έρχονται σύντομα είναι 2-3 του τύπου κρουαζιέρας, θα τα μισθώσουμε να πάρουν όλους αυτούς τους δύστυχους και όχι μόνο
Θα πρεπει να παρατηρηθει οτι οι δυο κλασεις των LCS εμφανιζουν σημαντικες διαφορες σε υποσυστηματα, πραγμα που κανει μη συμβατη την συνηπαρξη τους εαν προκειται για 2 «κομματια» απο την καθεμια. για αυτον τον λογο ειναι προτιμοτερο να επιλεγει μονο η μια απο τις δυο και εαν στο μελλον αποδεσμευτουν αλλα πλοια της ιδας και αυτης εκδοσης να γινει μια προσπαθεια να αποκτηθουν και εκεινα.
απο εκει και περα, η αποκτηση σχεδον «τσαμπα» 2 πλοιων στην κατηγορια των ελαφρων φρεγτων σε ανθυποβρυχιακη διαμορφωση με επιπλεον ενα 8-απλο Mk.41 VLS συν 32 ESSM Mk.2, συν τροποιησεις στο Συστημα Μαχης ειναι μια λογικη υποθεση που μπορει να αποδοσει 2 πολυ καλα εξοπλισμενα πλοια στην θεση των μη εκσυγχρονισμενων “S”. Βεβαια δεν μπορω να μην παρατηρησω οτι υπαρχει μια πιθανοτητα να δημιουργηθει θεμα πολυτυπιας, εν λαβουμε υποψη και τους αλλους «μνηστηρες», λογου χαρι Bell@hara “Tico” “A.B.” και δεν ξερω ακομη τι αλλο θα ακουσουμε στο προσεχες μελλον για το τι θα αποκτησει το ΠΝ, αλλα μαλλον ο «Αγιος Βασιλης» (ηδη) εχει περισσοτερους πονοκεφαλους απο οτι οι του ΥΠΕΘΑ.
Σε γενικες 2 πλοια με αυτα τα χαρακτηριστικα και 32 ESSM Mk.2 συν RAM, συν OM SR των 76χλς τα βλεπω να συνοδευουν ταχυπλοα πλοια RO-RO στην θεση των αργοκινητων «Ιασων» σε ανοιχτα πελαγη που μεταφερουν ενισχυσεις οπου χρειαστει!
😉
προφανώς αν μας δώσουν και τις 4 lcs, μάλλον δεν παίζει να πάρουμε από ΗΠΑ και Α/Β ή ΤΙΚΟ ως ενδιάμεση λύση.
Οταν λέμε ενδιάμεση λύση τι ακριβώς εννοούμε;;;;
Ναυπήγηση MMSC στην Σύρο……ποτε σε 3-4 χρονια;; Και ποσο για να γίνουν επιχειρησιακές;;; Κανα δυο ακόμα;;;
Lcs independence με αποστολή προσωπικού για εκπαίδευση στις ΗΠΑ……εχθές!
Σε πόσες ώρες μπορει να βρίσκεται στην Κύπρο απο την Κρήτη ενα τέτοιο πλοίο;;;
στο Καστελλόριζο;;;
Ενταξει δεν έχει essm, θα αρκεστούμε στο sea ram αρχικά και βλέπουμε…..
Πολυ σωστή η παρατήρηση του sotbak οτι ειναι άτρωτο στα υποβρύχια (σχεδόν) αλλα αυτά δεν θα ειναι άτρωτα απο το Romeo που θα κουβαλάει……
Άμα λαχει…….κουβαλάει και 300 πρόσφυγες στο κατάστρωμα 🙂
Με κλειστά τα μάτια και άσχετα απο μπελαρα, τικο κτλπ
Να μην ξεχνάμε και την πηγή ανταλλακτικών απο τις μελλοντικές αποσύρσεις του τύπου απο το USN…
έτσι…με καταλαβαίνεις !!!! +1 από μένα!!! όμως ΑΚΟΥΕΙ κανείς στο ΥΠΕΘΑ;;;;;;;
και στο τελος ερχονται οι γερμανοι με το λουμπεκ κ χτυπαμε κ μια 4αδα f125 και απο δω παν κι αλλοι.
όχι άλλα γερμανικά οπλικά συστήματα, τα ίδια δίνουν και στους απέναντι.
κι εμενα δεν μου αρεσουν κ οι αμερικανοι κ οι γερμανοι αλλα αυτοι εχουν τα οπλα, επισης ενδιαφερων ειναι η type 31e της αγγλιας.
ΥΓ. στο τελος θα κανουμε αναβαθμιση στης κορτεναερ που να τρεχουμε με καινουργια.
οι type 31 δεν είναι καθόλου άσχημη επιλογή και θα μας έβγαινε πιο φθηνά, αλλά σε σύγκριση με τις Μπελ υστερούν σε ραντάρ και οπλικά.
σιγουρα αλλα ειναι κ μερικα μυρια φθηνοτερη
οι Σ δεν ήταν καθόλου άσχημες στην εποχή τους και προσωπικά θεωρώ ήταν σκαριά πολύ πλόιμα, αλλά μετά από τόσα χρόνια στη Θάλασσα + την απαξίωση των συστημάτων τους λόγω παρόδου του χρόνου και των νέων τεχνολογιών, πόσο να τις κρατήσουμε;
Είναι πλοία προσιτά στην αγορά αλλά με τεράστια προβλήματα, υψηλό κόστος λειτουργίας και χαρακτηριστικά που δεν επαρκούν για το ρόλο που τα θέλει το ΠΝ ακόμα και εντός του Αιγαίου.
Αν επιθυμούμε ταχύτατες λύσεις, τότε η Gowind 2500 ή η Damen Sigma, που είναι δοκιμασμένα σχέδια και παραδίδονται σε χρόνο ρεκόρ, είναι η λύση για αντικατάσταση των γηρασμένων “S” με καινούρια πλοία.
Για μεταχειρισμένα πραγματικά δεν γνωρίζω πια. Αυτό που βλέπω είναι και μια δικαιολογία για κάθε πλοίο που αποσύρεται ή πωλείται για να ΜΗΝ ενσωματωθεί στο ΠΝ!
Οι Sigma ή οι Gowind έχουν το πρόβλημα ότι είναι πολύ λογικές προτάσεις στα μέτρα μας και με αυτές μπορούμε να αντικαταστήσουμε γρήγορα και μαζικά υπάρχοντα σκάφη που θα έπρεπε να είχαν γίνει κατσαρόλες προ πολλού ενώ θα μπορούσαν να είναι ο καταλύτης για την αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
Επομένως δεν είναι ρεαλιστικό σενάριο!
Το αναμενόμενο είναι 2 α/α φρεγάτες που δεν έχουν φτιαχτεί για α/α ρόλο συν 4 φρεσκοβαμμένες ΜΕΚΟ
Κάπου εκεί θα έχουμε πάρει και τα 4 P-3 που θα αλλάξουν άρδην το ισοζύγιο ισχύος
Εκεί που σταματάει η λογική ξεκινάνε οι ελληνικοί εξοπλισμοί~!
Τα χούμε πει !
Εάν γίνουν έτσι τα πράγματα τι στόλο θα έχουμε το 2030?
4 meko 2 bel ? ???
Οι 50χρόνesς είναι μονο για να δικαιολογούνται θέσεις και γαλόνια
Αλλα ευτυχώς έρχονται τα P-3 και θα αλλάξει άρδην η ισορροπία!!! 😆
😆 😆 😆 😆 😀 😀 😀 😀
Η ” Άποψη των Αμερικανών πάντως , περιγράφει μεγάλα κονδύλια που αντί να τα” ξοδέψει”
η Ελλάδα στα Μεταχειρισμένα LCS ( Freedom KAI Independence) θα έπρεπε κατα την αποψη αυτή
να διοχετευτούν σε νεες κατασκευές της MMSC (βελτιωμένης LCS) ….
Μα όσοι νομίζω θέλουμε τις Μεταχειρισμένες LCS ,( ειδικά τις 2 της κλάσης Independence ) για το Π.Ν. συζητάμε για μεταβιβάσεις με πολύ χαμηλό ή μηδενικό κόστος ,,….
Αν μιλάμε για μεγάλα κόστη (ανάλογα νέων ναυπηγήσεων ) τότε να μα λείπει το βύσσινο…
για να μην αναφέρουμε τούς χρόνους παράδοσης …
σιγουρα για φρεγατες δεν κανουν ομως θα ηθελα να μαθω αν οι independence μπορουν να παιξουν τον ρολο των Spearhead-class των αμερικανων κι αν ναι αν ειναι χρησιμο κατι τετοιο για το Π.Ν. Κ αν ειναι και μια καλυτερη επιλογη των jason.
εννοείται….jason με independence ;;; τί να συγκρίνουμε τώρα…
Τα lcs δεν μπορούν να υπολογιζονται ως κανονικές φρεγάτες ναυτικής σύγκρουσης νομίζω.
Τώρα θα κάνω το δικό μου think out of the box 🙂 😎
Όμως πχ ένας στολίσκος souper vita, zubr και Independence θα μπορούσαν να αποτελούν το πιο γρήγορο από πλευράς ταχυτητας και ‘ολοκληρωμένο” στολίσκο ανακατάληψης νήσου-βραχονησίδας.
Το Independence φερει την δυνατότητα του drone αναγνωριση με “ασφαλεια”, και hellfire χτυπήματα ακριβειας. Προσθέτει στην αεράμυνα σημείου με το sea ram και διάφορα σοφτ kill συστήματα που εχει. Ενω με τα 2 ελικόπτερα και την δυνατοτητας “ισως” σοναρ, προσφέρει στον ανθυποβρυχιακο αγώνα που κάποια άλλη γρήγορη μονάδα μπορεί να υστερεί.. κτλ.
Σε μια άλλη διαμόρφωση ή με ένα δεύτερο θα μπορούσε να εξεταστεί να φέρουν απατσι και kiowa πάνω για εκκαθάριση χέρσου νήσου απο αέρα… Επισης στα στοιχεια του αναφερεται οτι εχει μεγάλες και συγχρονες εγκαταστάσεις μεταφοράς υλικου-οχηματων.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει λογικη να μπλέξει κάποιος με δυο τύπους αλλά μόνο με ένα.
Επίσης αποτελεί μια έτοιμη λύση αλλα για ενα πλοίο που ΔΕΝ μπορεί να υπολογίζεται ως κανονική φρεγάτα.
Θα πρέπει να εξεταστούν κόστη και προβληματα πλοίου ή συντήρησης.. κτλ.