14.8 C
Athens
Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΤο Αμερικανικό Ναυτικό μόλις παρόπλισε το αποβατικό USS Fort McHenry, έτσι απλά...

Το Αμερικανικό Ναυτικό μόλις παρόπλισε το αποβατικό USS Fort McHenry, έτσι απλά το λέμε…

Σε μια ειδική τελετή, το Ναυτικό των ΗΠΑ προχώρησε στον παροπλισμό του Αποβατικού Πλοίου Δεξαμενής (Landing Ship-Dock, LSD) USS Fort McHenry (LSD-43), κλάσης ‘Whidbey Island’. Η τελετή έγινε στη ναυτική βάση του Mayport, στην Φλόριντα, στις 27 Μαρτίου, ενώ η οριστική απόσυρση θα γίνει τον Απρίλιο.

Το USS Fort McHenry υπηρέτησε επί 33 χρόνια ως αποβατικό πλοίο και ως μητρικό σκάφος από την δεξαμενή του οποίου μεταφέρονταν και εξαπολύονταν αποβατικές άκατοι, σκάφη και αμφίβια οχήματα. Στην τελετή πρωτοστάτησε ο υποναύαρχος Robert Katz, διοικητής του Εκστρατευτικού Αποσπάσματος Κρούσης (ESG) 2 , στη δύναμη του οποίου ανήκε το πλοίο και το υπόλοιπο πλήρωμά του καθώς και αρκετοί από παλαιούς διοικητές, μεταξύ τους και ο πλοίαρχος George “Dusty” Rhodes, πρώτος του κυβερνήτης το 1987.

Το Fort McHenry υπηρέτησε στο Δυτικό Ειρηνικό με έδρα την Ιαπωνία. Μαζί με τα αποβατικά USS New Orleans (LPH 11), USS Mobile (LKA 115), USS Ogden (LPD 5) και USS Fresno (LST 1182) ήταν τα πλοία υποστήριξης επιχειρήσεων της 15ης Εκστρατευτικής Μονάδας Πεζοναυτών. Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις “Desert Shield” και “Desert Storm” στον πόλεμο του Ιράκ το 1990/91 και στις “Vigilant Warrior” και “Enduring Freedom”. Έχει δώσει το “παρών” σε ανθρωπιστικές αποστολές τόσο εντός ΗΠΑ όσο και σε διεθνή ανάπτυξη, όπως στο Ανατολικό Τιμόρ το 2001, στις Φιλιππίνες και στην Ινδονησία το 2004.

Ο πλωτάρχης Michael Fabrizio, στα αριστερά, τελευταίος κυβερνήτης του αποβατικού πλοίου δεξαμενής USS Fort McHenry (LSD 43), μαζί με τον απόστρατο κυβερνήτη του, George Rhodes, που υπήρξε ο πρώτος του κυβερνήτης (φωτογραφία: Αμερικανικό Ναυτικό)

Κατέχει τα πρωτεία του Ναυτικού των ΗΠΑ στην ένταξη γυναικών αξιωματικών στο πλήρωμά του, όταν τον Νοέμβριο του 1994 δέχτηκε τις δύο πρώτες ανθυποπλοιάρχους που υπηρέτησαν ως αξιωματικός προμηθειών και ηλεκτρολόγος αντίστοιχα. Το τελευταίο ταξίδι του έγινε το 2019 φέρνοντας την 22η Εκστρατευτική Μονάδα Πεζοναυτών στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική.

Η κλάση ‘Whidbey Island’ έχει εκτόπισμα 16.100 τόνους. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα εφοδίων και οχημάτων και μεγάλη πλημμυριζόμενη δεξαμενή που μπορεί να φιλοξενήσει 4 ελαφρά αερόστρωμνα LCAC (5 αν η οπίσθια ράμπα εισόδου/εξόδου παραμείνει ανοιχτή) καθώς και ευρύχωρο ελικοδρόμιο, όπου μπορούν να προσνηωθούν μεγάλα ελικόπτερα ακόμα και αεροσκάφη κλίνοντος στροφείου V-22 Osprey. Οι διαστάσεις του είναι: 185,9 μέτρα μήκος, 25,6 μέτρα πλάτος και 6,4 μέτρα βύθισμα. Το πλήρωμά του αποτελείται από 411 άτομα ενώ μπορεί να μεταφέρει δύναμη 402 πεζοναυτών. Προωθείται από 4 κινητήρες diesel που κινούν δύο προπέλες με μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων. Στον οπλισμό του περιλαμβάνονται δύο σταθμοί πυροβόλων Mk 38 των 25 mm, δύο αντιπυραυλικά συστήματα Phalanx CIWS των 20 mm, δύο εκτοξευτές πυραύλων RAM και έξι τουλάχιστον πολυβόλα M-2HB των 12,7 mm.

Το πλοίο θα παροπλιστεί επίσημα στις 16 Απριλίου του 2021 θα χαρακτηριστεί Εκτός Υπηρεσίας και σε κατάσταση Εφεδρείας (Out of Commission in Reserve – OCIR). Θα ρυμουλκηθεί στις εγκαταστάσεις Συντήρησης Απενεργοποιημένων Ναυτικών Μονάδων Εφεδρείας στο λιμάνι της Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια.

Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε "ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021"! 4 LCS, 3 περιπολικά Cyclone, 1 LSD Whidbey Island… Τα χρειαζόμαστε όλα

Δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε έστω και για ένα λεπτό πως το πλοίο αυτό θα έδειχνε πολύ όμορφο με ελληνικά χρώματα αναλαμβάνοντας ρόλο ναυαρχίδας της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων παίρνοντας (επιτέλους) τη θέση του “Νακρατούσα”. Δεν πρόκειται για απραγματοποίητο όνειρο, αφού κάποτε πλοία αυτού του ρόλου υπηρετούσαν με το ΠΝ και σε μεγαλύτερους αριθμούς από ότι σήμερα. Η στιγμή μοιάζει ιδανική, με τις σχέσεις με τις ΗΠΑ να διανύουν την καλύτερη φάση τους ενώ η κλάση “Whidbay Island” εξακολουθεί να υπηρετεί με το Ναυτικό των ΗΠΑ (7 ακόμα μονάδες).

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
VOLTRON
VOLTRON
3 years ago

Εχει πληρωμα 411 ατομα, οσο δυο φρεγατες. Και δυνατοτητα εξυπηρετησης ελικοπτερων, δηλαδη δεν υπαρχει υποστεγο φιλοξενιας τους. Σε περιπτωση αεραποβασης τα Ε/Π υποστηρηξης (apache-chinook-NH-90) θα πρεπει πρωτα να πεταξουν μεσοπελαγα ωστε να παραλαβουν τους πεζοναυτες. Λεπτομερειες , μικρες η’ μεγαλες που εχουν ομως τη σημασια τους. Ας ερθει η ωρα η καλη και ολα θα βρουν τη λυση τους. (Αααχ αυτη η Ναυκρατουσα…)

Θανασης
Θανασης
3 years ago

Εγω θα προτεινα να αγορασουν καινουρια πλοια της ιδιας κλασης υπο τον ορο να ειναι κανονικες οι τιμες τους.
Οι προδιαγραφες τους ειναι απλες ισως με το ιδιο κοστος αγορας και συντηρησης αλλα με μεγαλυτερη διαθεσημοτητα και με ορους να μπορουμε να φτιαχνουμε και ανταλακτικα στην χωρα γιατι αν περιμεναμε απο τα περισσοτερα εργοστασια να ειναι ενταξει στις προθεσμιες τους καλυτερα να ξεχασουμε την ιδεα οτι υπαρχει ανθρωπινος πολιτισμος παρα να πιεσεις τις βιομηχανιες για να αποδοσουν τα αυτονοητα που φυσικα δεν ειναι τα ιδια για ολους.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -