17.1 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΑπόφαση σταθμός ελληνικού δικαστηρίου υπέρ εργαζομένων σε υλικά αμιάντου στο Πολεμικό Ναυτικό

Απόφαση σταθμός ελληνικού δικαστηρίου υπέρ εργαζομένων σε υλικά αμιάντου στο Πολεμικό Ναυτικό

Τα πρώτα συμπτώματα εμφανίστηκαν το 2008. Υπέφερε από έντονη δύσπνοια, βάρος στο στήθος και αδικαιολόγητο αίσθημα κόπωσης. Παρά την εγχείρηση στον πνεύμονα και τη χημειοθεραπεία η επιδείνωση της υγείας του ήταν ραγδαία. Μέσα σε ένα χρόνο ο απόστρατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού πέθανε. Κατά τους θεράποντες γιατρούς η αιτία της νόσου εντοπίζεται δεκαετίες πίσω, στα χρόνια της θητείας του, όταν ως μηχανικός σε παλιά αντιτορπιλικά αμερικανικής κατασκευής έκοβε, έτριβε και αφαιρούσε αμιαντούχα υλικά με τα γυμνά του χέρια.

Η οικογένειά του άσκησε αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου υποστηρίζοντας ότι το Πολεμικό Ναυτικό όφειλε να είχε ενημερώσει τα πληρώματα για τους κινδύνους της εργασίας τους και να παρείχε απαραίτητα μέσα προστασίας.

Τον Οκτώβριο του 2019 το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών τους δικαίωσε και επιδίκασε αποζημίωση δεκάδων χιλιάδων ευρώ στη σύζυγο και στα παιδιά του θανόντος. Το Δημόσιο άσκησε έφεση και η αγωγή θα κριθεί ξανά σε δεύτερο βαθμό. Η «Κ» παρουσιάζει για πρώτη φορά αναλυτικά αυτή τη σημαντική υπόθεση.

«Όπως και σε προηγούμενες αποφάσεις, το δικαστήριο επέδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, εφαρμόζοντας απευθείας τις υπερισχύουσες προστατευτικές διατάξεις του Συντάγματος και αναγνωρίζοντας την υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου για παροχή ισότιμης προστασίας υπέρ της υγείας και της ζωής όλων των πολιτών», λέει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας, Γιώργος Μόσχος.

«Πρόκειται για απόφαση “σταθμό”», λέει ο δικηγόρος της οικογένειας Γιώργος Μόσχος.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ελληνικό δικαστήριο ασχολείται με τις βλαβερές συνέπειες του αμιάντου στο Πολεμικό Ναυτικό. Στα τέλη του 2015 δικαιώθηκε για πρώτη φορά απόστρατος αξιωματικός που νόσησε με μεσοθηλίωμα (βαριά μορφή μη ιάσιμου καρκίνου). Εις βάρος του Δημοσίου επιδικάστηκε αποζημίωση 250.000 ευρώ και η απόφαση έχει καταστεί αμετάκλητη. Την εκπροσώπηση του απόστρατου είχε αναλάβει και τότε το δικηγορικό γραφείο «Παυλάκης- Μόσχος και Συνεργάτες».

Διαβάστε την συνέχεια στο εκτενές ρεπορτάζ του ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ στην Καθημερινή.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Chris
Chris
4 years ago

Έφεση άσκησε το Δημόσιο …
Θράσος, τυπικό του ελληνικού λησταρχείου – συγγνώμη, Δημοσίου ήθελα να πω.
Και εάν σκεφθεί κανείς ότι η ελληνική (μη) Δικαιοσύνη παρουσιάζει εδώ και μήνες σειρά αποφάσεων με κύριο σκεπτικό ότι το Δημόσιο δεν έχει χρήματα – η αποζημίωση καθίστατι αμφίβολη.
Ίσως τους λυπηθούν επειδή υπήρξε θάνατος, ειδάλλως…

famas
famas
4 years ago
Reply to  Chris

Είναι υποχρεωμένο το Δημόσιο να ασκεί έφεση σε αποφάσεις εναντίον του, μέχρις ότου κριθεί σε ανώτατο βαθμό. Άλλωστε δεν επιβαρύνεται με κόστος παραβόλου για παράδειγμα.

MisCo
MisCo
4 years ago
Reply to  famas

Ναι, αλλα κάποτε πρεπει να καταργηθει αυτη η “υποχρεωση” του δημοσίου. Βασικα σε τετοιες περιπτώσεις δεν θα επρεπε να φτάνει ποτε στα δικαστηρια. Μονο για τον καθορισμο του υψους αποζημιωσης.

Και επίσης οι αποζημιωσεις που επιδικάζουν τα ελληνικα δικαστηρια ειναι απο γελοιες εως αστειες.

SAAB
SAAB
4 years ago

Γενικά, ότι έχει σχέση με στολή στερείται διοικητικής μέριμνας και συνταγματικότητας. Έχουν νοοτροπία ισλαμικής και καθεστωτικής πολιτείας χρησιμοποιώντας αντίστροφα την ιεραρχία των νομικών κειμένων. Δηλαδή, πρώτα η εντολή προϊσταμένου και στο τέλος νόμοι και σύνταγμα. Γι’ αυτό και τα δικαστήρια τους βάζουν στην θέση τους. Χρειάζεται να αλλάξουν πολλά και σε νομικό επίπεδο προκειμένου να ανέβουμε σκαλοπάτια.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -