Βολή Naval Strike Missile (NSM) πραγματοποίησε το USS Gabrielle Giffords (LCS 10) κατά τη διάρκεια της διμερούς άσκησης «Pacific Griffin» με το Ναυτικό της Σιγκαπούρης επιδεικνύοντας στην πράξη την δυνατότητα προσβολής στόχων από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα σε αποστάσεις άνω των 200 km.
Ο NSM, τον οποίο θα πρέπει να έχουμε πάντοτε στο στόχαστρό μας για το μέλλον, τόσο σε εφαρμογή επάκτιων συστοιχιών όσο και επί πλοίων (μια δυνητική επιλογή σε «ελληνοποίηση» των… μελλοντικών Belh@rra και όχι σε αναζήτηση… ταχυτήτων 32 κόμβων…)
(Φωτογραφίες U.S. Navy, Mass Communication Specialist 3rd Class Josiah J. Kunkle)
Ο NSM είναι στο στόχαστρο τόσο του Π.Ν. όσο και της Π.Α.
(μια δυνητική επιλογή σε «ελληνοποίηση» των… μελλοντικών Belh@rra και όχι σε αναζήτηση… ταχυτήτων 32 κόμβων…)
+1
Βέβαια μετα το 2030 θα υπαρχει και ο FCASW που δεν θα χρειάζεται πιστοποίηση αρα ισως ειναι καλυτερα να ξεχασουμε τους nsm σε περιπτωση αγορας belharra
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Perseus_(missile)
Ο πύραυλος που πρεπει να εχουμε στο μυαλό μας για ελληνοποιημένες μπελαρα πρεπει να ειναι ο essm και οχι ο nsm…….
Λαθος
Ο πύραυλος ειναι εξαίρετος για εμενα ιδανικός για αντικαταστάτη του penguin τοςο σε μια νέα ενδεχομενος γενιά πυραυλακάτων όσο και στα Romeo οταν και αν τα αποκτήσουμε, φυσικα και για επακτια χρήση,για φρεγάτες θα ηθελα κατι πιο βαρύ με δυνατότητα προσβολής και χερσαίων στόχων… (προσωπικά rbs 15 mk4).
Σχετικά με την ελληνοποιημένη μπελαρα θεωρώ οτι ο πύραυλος που θα κανει την διαφορά ειναι ο essm και η πιστοποίηση του στο setis…..
ESSM θα έχουν οι GOWIND των ΗΑΕ με SETIS…
Άλλα είναι τα προβλήματα πιστοποίησης με τις μπελαρες που ομοίως έχουν το SETIS…
Αυτο παρουσιάζει βέβαια μεγάλο ενδιαφέρον….
Τι καλύτερο απο 24 essm bl ii και 8 aster 30?
Σωστή η παρατήρηση για τους NSM.
Μάλλον εννοείται, “δυνητική επιλογή” των Ελληνοποιημένων LCS- Freedom, γιατί για τις Belh@rra, μελλοντικά υπάρχουν κάτι άλλα αντίστοιχα μπιχλιμπίδια που εξελίσσονται.
Λέτε να δούμε και Belharra και Independence class στο ΠΝ; Δε θα έχουμε ναυτικό, αστροστόλο θα έχουμε. (Αναφέρομαι στις σχεδιάσεις τους) 🙂
Ο SOM C1 θα είναι ο τουρκικός NSM.
Φυσικά αναπτύσσονται και για AShM τύπου NSM προηγμένα soft kills.
https://www.lacroix-defense.com/produit.php?pole=naval&code=seaclad
SEALIR : IR morphologic spectral infrared decoy
Υπό προϋποθέσεις η επίθεση κορεσμού με NSM θα είναι μη αντιμετωπίσιμη απειλή για το TDK για πολλά χρόνια .Με τα σημερινά δεδομένα για την εξουδετέρωση μιας φρεγάτας αρκούν 3-4 NSM. Στο μέλλον στην Ανατολική Μεσόγειο η εξουδετέρωση των ΤF-2000 θα απαιτούν πολλαπλάσια των 3-4 βλημάτων ανά μονάδα επιφανείας , link-16 ζεύξη με F-35 , jamming με Growler.Πρέπει ο φορέας του NSM να ξεφύγει από την THK , να βλέπει και να πλησιάσει στα 200 km.
Το Αιγαίο είναι λίμνη και το A2/AD είναι οικονομικό.
Για τις ΕΕΔ στην Ανατολική Μεσόγειο ο NSM είναι το “tip of the iceberg”.
Λάθος σε προσομοιώσεις που έχουν γίνει για ενα kill χρειάζονται 1,8 NSM !!!!
Δεν υπάρχουν αυτα τα ποσοστα σε συνθήκες εμπλοκής…
1,8 να βρουν στόχο άρα να ρίξεις τουλάχιστον 4…
Δεν υπάρχουν αυτα τα ποσοστα σε συνθήκες εμπλοκής…
Εξαρταται επίσης απο τον φορέα και το πλοίο…
Οι NSM/JSM δεν έχουν καμία σχέση με Κ/Β της προηγούμενης 20ετίας.
Τα Κ/Β προηγούμενης γενιάς διενεργούν έρευνα σε ευρύ τομέα και πραγματοποιούν επίθεση στον πρώτο στόχο που θα αποκαλύψουν.
Τα νέας γενιάς έχουν ικανότητα in-flight updates (Link-16) και στην τελική φάση automatic target recognition.
Στους NSM/JSM ο αισθητlήρας IIR αναγνωρίζει το θερμικό shape signature του στόχου και πραγματοποιεί επίθεση μόνο σε επιλεγμένη Φ/Γ και σε επιλεγμένο σημείο της με ακρίβεια 1-2 μέτρα.
Το σημαντικό μειονέκτημα τους είναι ότι δεν είναι all weather.
http://sveadiesel.se/militart/wp-content/uploads/2014/09/IDR-Kongsberg-reprint.pdf
Και στις FDI STIR 1.2 EO Mk2 για stealth Κ/Β.
“This all weather fire control radar can track stealth targets superior, even in severe clutter. ”
https://www.thalesgroup.com/en/netherlands/news/new-fire-control-radar-7-french-navy-frigates
Μην μου γράφεις κατεβατά από το τμήμα μάρκετινγκ των εταιριών…
Η απάντηση στην ερώτηση πόσοι θα πετύχουν στόχο εν μέσω εμπλοκής είναι δεν ξέρω…
Δεν έγραψα αν είναι καλός ή οχι ο NSM…
Καμία εταιρεία δεν θέτει δημόσια τι μπορεί και τι οχι ενας πύραυλος…
Έγραψα όμως πως έχει σημασία μεγάλη το πλοίο και το/τα ραντάρ, τα soft-hard kill του όπως και ο φορέας…
Τα test firings των εταιριών κινούνται σε επίπεδα αστεία και τα τραβάνε από τα μαλλιά ώστε επιτύχουν αυτα τα ποσοστά…
Δεν έχουν καμία σχέση με τα αποτελέσματα σε ένα σύγχρονο, γεμάτο ECM περιβάλλον εμπλοκής, όπου θα πέσουν από τα σύννεφα με τα αποτελέσματα…
Λογω σχηματος και σχεδιασης εχουν χαμηλο rcs , εντοπιζονται δυσκολα και αργα
Λογω παθητικης τερματικης καθοδηγησης , δεν εχουν εκπομπες ρανταρ που γινονται αντιληπτες απο το πλοιο στοχο , αρα ακομα πιο καθυστερημενος εντοπισμος
Φυσικa παρεμβολεις και jammers ειναι χωρις αποτελεσμα , συμφωνουμε ?
Eξελιγμενα παθητικα αντιμετρα , decoys , ισως να ειναι πιο αποτελεσματικα εφοσον υπαρχουν στο πλοιο στοχο
Επισης πυροβολα με πυρομαχικα AHEAD kαι το strales με το DART που δημιουργουν νεφη θραυσματων , σαν CIWS
Οι πυραυλοι δυσκολευονται στην αναχαιτηση τους
Οι τουρκοι μολις εισηγαγαν τον εγχωριο atmaca , ενεργου καθοδηγησης προηγουμενης γενιας , σαν χαρπουν και εξοσετ
Aν θελουμε να διαφοροποιηθουμε , πρεπει να παμε σε νεα φιλοσοφια αντιπλοικων
Καθαρα θεωρητικη συζητηση ομως , αφου δεν θα τον αγορασουμε
ο
“test firings των εταιριών”
Πες την αλήθεια ήξερες ότι το NATO διαθέτει α/φ με pods και λογισμικό που προσομοιώνουν ρεαλιστικά AShM και Η/Π.;
https://www.monch.com/mpg/news/ew-c4i-channel/5289-cobham-ew.html
https://tti-ecm.com/nato-jewcs
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/1062456.pdf
ειναι εντυπωσιακο παντως πως σε τοσο μεγαλο πλοιο, εχει τοσο λιγο χωρο για τακτοποιηση των πυραύλων. Κυριολεκτικα τους πέταξαν εκει μπροστά και δεν βοηθάνε στην αποκρυψη ιχνους του σκάφους.
It’s an afterthought meant to remedy the initial design deficiencies.
Αυτό μόνο στα αμερικάνικα λέγεται.
Για αυτές τις σχεδιάσεις ισχύει το από μακριά και αγαπημένοι.Οι μ@κ@κίες πληρώνονται και εμείς δεν διαθέτουμε ούτε κατά διάνοια την ικανότητα πληρωμής των Η.Π.Α.
Προσωπικά αναρωτιέμαι πώς μπορεί να γίνει η αξιοποίηση της εμβέλειας αυτής από πλοία φορείς. Πέραν της περίπτωσης συνεργατικής εμπλοκής στόχου με δεδομένα από ιπτάμενες πλατφόρμες (πχ P-3) τα πλοία φορείς απλά δεν έχουν τον απαραίτητο ορίζοντα ραντάρ για να στοχοποιήσουν αυτόνομα άλλο πλοίο σε τέτοιες αποστάσεις.
P-3, Erieye, F-16 Viper..
Εγώ θα διαφωνήσω με το σχόλιο της πτήσης και διάστημα όσον αφορά τους 32 kts. Τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ταχύτητα της τάξης των 40kts, οπότε η απαίτηση του ΠΝ για τους 32 kts είναι απολύτως λογική. Τώρα εάν συνδυαστεί και με τους NSM ουσιαστικά το USN θέλει αυτά τα πλοία να αποτελέσουν την γροθιά του ναυτικού, ουσιαστικά να προπορεύονται του στόλου και να εκτοξεύσουν τους πυραύλους με σκοπό να αποσυντονήσουν και να τραυματίσουν την αντίπαλη ναυτική δύναμη.
Νομίζω ότι δεν είναι να κοροϊδεύουμε την ταχύτητα των 32 κόμβων γιατί το συγκεκριμένο την σκίζει χαλαρά (45 κόμβοι στο γρήγορο, 40 στο cruise).
Επίσης αλλάζει πολύ εύκολα και είχε κατέβει σε διαγωνισμό όπου το ελικοδρόμιο είχε μικρίνει και είχαν μπει επιπλέον πύραυλοι, ενώ το κόστος λέει ότι από το δεύτερο πλοίο και μετά ήταν 360 μύρια δολάρια (άρα κανα 320 σε ευρώ)
Οπλικα υπολοιπονται ακομα και απο τις τπκ Ρουσσεν , που εχουν ραμ …
Ειναι αστειο να συζηταμε για οποιοδηποτε εκδοχο του LCS
Εδω οι ΒR71 των ΗΑΕ εχουν +8 ESSM +ραμ
Ο NSM ειναι ικανοτατος , χαμηλη διατομη , παθητικη καθοδηγηση βεληνεκες
Και για το ναυτικο και για την αεροπορια
Απαιτουνται 1.8 ανα στοχο για να εχουμε πληγμα …
Ένα ουσιαστικότερο άρθρο που δεν έχει σχόλια!!! Αν ξέραν οι επαΐοντες πόσο σημαντική είναι αυτοί οι πυραυλοι τοποθετημένοι σε επακτιες συστοιχίες…
Φανταστείτε 4 αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ με νέο συγκρότημα αισθητήρων,NSM και ESSM II.
Με δαπάνη μικρότερη ίσως και από την τιμή μιας και μόνο Μπεεεεελαρ@.
Το συμπέρασμα είναι οτι υπάρχουν φθηνές και αποτελεσματικές λύσεις για τις οποίες δίχνουμε αδιαφορία. Άραγε στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 υπάρχει η πρόβλεψη για πιστοποίηση σε συγκεκριμένα όπλα (jassm, JSM κτλ)?
Πολύ καλή περίπτωση να πιστοποιηθεί στα F-16V και να τοποθετηθεί σε μελλοντικές ΤΠΚ ή Ελαφριές Κορβέτες και SeaHawk, από ξηρά και φρεγάτες καλύτερη λύση ο RBS15 Kk.4