Βυθίζεται μετά από σύγκρουση με άλλο πλοίο το Οχηματαγωγό “Μέρλιν” L 166 του ΠΝ. Το οχηματαγωγό κινείτο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά έχοντας αποπλεύσει με προορισμό τη Ρόδο, όταν κατά τις 15:00 της 15ης Νοεμβρίου 1972 και με ιδανικές συνθήκες ορατότητας και θαλάσσης εμβολίστηκε από το μεγάλο πετρελαιοφόρο “World Hero” πιθανότατα από λάθος πλοήγησης.
14 μέλη του πληρώματος κατόρθωσαν να διασωθούν αλλά η μεγάλη διαφορά εκτοπίσματος μεταξύ των δύο πλοίων, ο αιφνιδιασμός, η ανοιχτή αρχιτεκτονική του οχηματαγωγού και η ταχεία βύθιση μετά από δέκα λεπτά και με το σκάφος υπό κλίση λόγω του εμβολισμού του εκτοπίσματος 1.095 τόνων οχηματαγωγού από το 216.000 τόνων πετρελαιοφόρο ήταν μοιραία για 44 ακόμα ναυτικούς, που πνίγηκαν.
Έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος δεν απέληξαν σε ξεκάθαρη απόδοση ευθυνών, επιμερίζοντας το φταίξιμο του δυστυχήματος και στους δύο πλοιάρχους. Το supertanker του Ομίλου Νιάρχου έπλεε σε καθορισμένη πορεία με χαμηλή ταχύτητα αλλά η βάρδια επέδειξε μάλλον πλημμέλεια στην εκτέλεση των καθηκόντων της εκτελώντας άλλες εργασίες παρά να προσέχει για επικίνδυνα περιστατικά στο πολυσύχναστο λιμάνι.
Το οχηματαγωγό βρέθηκε εμπρός από το δεξαμενόπλοιο, που αυτόματα θέτει το δεύτερο υπεύθυνο για ελιγμούς πορείας αλλά παρόλα αυτά πόρισμα του ΠΝ καταλόγισε ευθύνες και στον κυβερνήτη και το πλήρωμα βάρδιας για απώλεια του πλοίου και των ζωών του πληρώματος. Το ναυάγιο του “Μέρλιν” βρίσκεται ακόμα στο ίδιο σημείο σε βάθος 90 περίπου μέτρων.
(Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στις 15 Νοεμβρίου 2020 στην Πτήση)