Την ώρα που το ρωσικό Ναυτικό δυσκολεύεται να θέσει σε υπηρεσία έστω μία σύγχρονη φρεγάτα, το κινεζικό παραλαμβάνει την… 30η, αν και πλέον δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν βαλθεί να σπάσουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Τα ναυπηγεία Guangzhou Huangpu, θυγατρική εταιρεία της κρατικής CSSC (China State Shipbuilding Corporation) καθέλκυσαν τη 30η φρεγάτα Type 054A για το κινεζικό Ναυτικό πριν λίγες μέρες, στις 30 Ιουνίου 2018.
Πρόκειται για την 15η φρεγάτα της εν λόγω κλάσης 054Α που ναυπηγήθηκε στα συγκεκριμένα ναυπηγεία. Οι υπόλοιπες έχουν ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία Hudong-Zhonghua (επίσης θυγατρική της CSSC) στη Σαγκάη. Η δε CSSC είναι ένας από τους δύο μεγαλύτερους ομίλους ναυπηγικής βιομηχανίας στην Κίνα.
Η κλάση Type 054Α (κωδικοποίηση κατά NATO: Jiangkai II) είναι μια φρεγάτα πολλαπλών ρόλων που αποτελεί βελτίωση της προηγούμενης κλάσης 054, χρησιμοποιώντας το ίδιο σκάφος αλλά με βελτιωμένους αισθητήρες και όπλα.
Οι φρεγάτες Type 054Α αναφέρεται ότι έχουν μήκος 134,1 μέτρα, και ότι εκτοπίζουν περίπου 4,053 τόνους με πλήρες φορτίο. Παίρνουν ισχύ από
τέσσερις πετρελαιοκινητήρες σε διάταξη CODAD (Combined diesel and diesel) τύπου 16 PA6 STC 6.330 ίππων της γαλλικής SEMT Pielstick.
Η Κίνα αγόρασε άδεια κατασκευής των εν λόγω κινητήρων το 2002 και τους παράγει μαζικά στο εργοστάσιο κινητήρων στο Shaanxi. Η επένδυση προφανώς έχει αποδώσει, εφόσον μόνο για την συγκεκριμένη κλάση χρειάστηκαν τουλάχιστον 120 κινητήρες.
Το σκάφος φέρει αρκετά βαρύ οπλισμό αποτελούμενο από ένα πυροβόλο H / PJ26 (εγχώριο αντίγραφο του ρωσικού AK-176) των 76 mm σε ένα πυργίσκο χαμηλού ίχνους. Το πυροβόλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο εναντίον στόχων επιφάνειας όσο κι εναντίον στόχων αέρος με προγραμματιζόμενα πυρομαχικά.
Το κύριο αντιαεροπορικό της όπλο είναι οι πύραυλοι HQ-16 που φέρονται σε τέσσερα συστήματα κάθετης εκτόξευσης H/AKJ-16 των 8 κελιών έκαστο, για σύνολο 32 κελιά, ενώ για μάχη εναντίον στόχων επιφάνειας σε θάλασσα και ξηρά φέρει οκτώ πύραυλους YJ-83 εμβέλειας περί τα 180 χιλιόμετρα. Για την αυτοάμυνά της φέρει δυο αντιβληματικά συστήματα Type 730 ή Type 1130, με έξι κι έντεκα κάνες (!) αντίστοιχα.
Επίσης ενσωματώνει βαρύ ανθυποβρυχιακό οπλισμό αποτελούμενο από τορπίλες επί πυραυλων Yu-8 στα συστήματα VLS, δυο τριπλούς εκτοξευτές Type 7424 των 324 mm (ενσωματωμένους στην υπερκατασκευή) για ελαφρές τορπίλες U-7 και δυο εξαπλούς εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών ρουκετών με βόμβες βυθού Type 81G με 34 κιλά πολεμική κεφαλή έκαστη κι εμβέλεια 1200 μέτρα, και σύνολο 36 ρουκέτες.
Φυσικά διαθέτει κατάστρωμα και υπόστεγο για την πλήρη υποστήριξη οργανικού ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου Ζ-9 ή Ka-28.
Η πρώτη φρεγάτα της κλάσης μπήκε σε υπηρεσία με το κινεζικό Ναυτικό το 2007. Μέχρι τον Απρίλη είχαν ενταχθεί σε υπηρεσία συνολικά 27 φρεγάτες ενώ οι υπόλοιπες τρεις βρίσκονται σε διάφορα στάδια δοκιμών αποδοχής.
Συνολικά υπολογίζεται να ναυπηγηθούν 32 φρεγάτες της κλάσης, ενώ προσφέρονται και για εξαγωγές.
Φωτογραφίες: Κινέζικο διαδίκτυο, CCTV, thaimilitaryandasianregion
Οι τορπιλοσωλήνες δεν είναι ενσωματωμένοι στην υπερκατασκευή, απλώς καλύπτονται από αυτήν. Ενσωματωμένους θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τους τορπιλοσωλήνες των S για παράδειγμα.
Μην ξεχνάμε όμως ότι οι δύο χώρες έχουν μεταξύ άλλων και τρεις βασικότατες διαφορές:
1) Η μία έχει πολλές και σοβαρές διεκδικήσεις σε θαλάσσια περιβάλοντα και δουλεύει πυρετωδώς να φτάσει στο σημείο τις διεκδικήσεις να προσπαθήσει να τις κάνει αποκτήσεις. Η άλλη δεν έχει.
2) Η μία ήταν γεμάτη με ναυπηγεία που σε κάποια φάση στον πυρετό της κατασκευής τάνκερς και άλλων πλοίων δούλευαν νυχτημερόν, και τώρα που οι παραγγελίες έχουν πέσει ή θα τα κλείσουν ή θα τους δίνουν συνέχεια παραγγελίες (φρεγάτες, αεροπλανοφόρα κτλ) για να τα κρατήσουν ζωντανά (εδώ χτίζουν ολόκληρες πόλεις που δεν χρειάζονται για να κρατήσουν την “ανάπτυξη” ζωντανή. Η άλλη δεν έχει.
3) Έχουν φτηνό εργατικό δυναμικό και αρκετό μετρητό. Η άλλη δεν έχει.
Αυτή επενδύει σε αυτό που έχει στρατηγικά ανάγκη, και αντίστοιχα η άλλη, απλά η δεύτερη μοιάζει να επενδύει σε άλλου τύπου όπλα και πεδία, γιατί έχει άλλες στρατηγικές επιδιώξεις και τακτικές.
entometaxi ta sistimata einai ola antigrafes….
Για να είμαστε δίκαιοι προς τους Ρώσους η ναυπηγική τους βιομηχανία περνά μια κρίση 30 χρόνων που την έχει γονατίσει δεν είναι όμως μόνο η έλλειψη κονδυλίων που ευθύνεται για αυτήν τη κατάσταση άλλα και η διεθνής συγκυρία που δεν επιτρέπει την ναυπήγηση νέων μονάδων και μάλλον θα πάρει καιρός έως ότου ορθοποδήσουν στον συγκεκριμένο τομέα σε αντίθεση με τους Ρώσους οι Κινέζοι απολαμβάνουν μια μακρά περίοδο οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας χωρίς μάλιστα να έχουν να αντιμετωπίσουν κάποια μεγάλη χερσαία απειλή κάτι που τους επιτρέπει να αφιερώσουν τεράστιους πόρους στην ναυπήγηση ενός πραγματικά πανίσχυρου στόλου ακόμα και έτσι όμως υστερούν προς το παρών σε σχέση με τους Αμερικάνους
Υ.Γ. Αν δεν κάνω λάθος οι φρεγάτες “kirvak” που ναυπηγούν οι Ρώσοι ανήκουν στην κλάση grigorovich που είναι μία εκ βάθρων εκσυγχρονισμένη kirvak με αξιοπρεπείς δυνατότητες για την εποχή μας
Το ότι περνάει μια κρίση κι αντιμετωπίζει προβλήματα είναι ένα πράγμα. Όλοι το κατανοούμε αυτό και δεν συμβαίνει μόνο με τη Ρωσία. Το ότι υπόσχεται λαγούς με πετραχειλια και εκτιθεται όταν μένει συνεχώς πίσω στους στόχους της είναι ένα άλλο πράγμα.
Αυτό είναι απλώς κομμάτι της Ρωσικής προπαγάνδας όλες οι χώρες λίγο πολύ αυτό κάνουν στην περίπτωση των Ρώσων αυτό ίσως είναι πιο αναγκαίο λόγο αυτής ακριβώς της αδυναμίας τους
Κι άλλες χώρες αντιμετωπίζουν προβλήματα, κάνουν περικοπές, είναι σκιά του προηγούμενου εαυτού τους, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν νέα σχέδια, περικόπτουν τις παραγγελίες κτλ. Μόνο οι Ρώσοι όμως ακολουθούν την συγκεκριμένη προσέγγιση.
Τελικά αυτό που ισχυρίζεστε, ότι δηλαδή όλες οι απαντήσεις είναι δεκτές αρκεί να είναι ευπρεπείς και εμπεριστατωμένες, είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Αυτό είναι το δεύτερο σχόλιο, το πρώτο που δε ξέρω κατά πόσο πληρούσε τα κριτήριά σας για να χαρακτηριστεί εμπεριστατωμένο αλλά ήταν σίγουρα ευπρεπές, δεν αναρτήθηκε ποτέ. Καλά κάνετε, έχετε και το μαχαίρι και το καρπούζι . Προφανώς η δυσπεψία που έχετε στο σανό έχει να κάνει μόνο με το ρωσικό σανό, με το κινέζικο ή το ευρωπαϊκό δεν έχετε θέμα. Καλά για το αμερικανικό δε το συζητάμε καν. Νόστιμο και θρεπτικό. ‘Όπως και να έχει δεν πρόκειται να ξανασχοληθώ.
I’ll bite…. Τελείως ενδεικτικά:
Αμερικανικό ναυτικό: https://www.ptisidiastima.com/behind-schedule-american-ddgs-delays/
Γαλλικό Ναυτικό: https://www.ptisidiastima.com/forbin-frigate-raises-questions-by-early-dry-dock-maintenance/
Γερμανικό Ναυτικό: https://www.ptisidiastima.com/german-corvette-propeler-damage/
Αλλά και… ρωσικό Ναυτικό!!! https://www.ptisidiastima.com/buyan-m-missile-corvettes-to-be-modernised/
Εκ του αποτελέσματος κρίνοντας λοιπόν, άλλος τρώει σανό, κι εμείς δεν είμαστε προμηθευτές. Άρα δυστυχώς δεν έχουμε την δυνατότητα να σας εξυπηρετήσουμε, θα πρέπει να απευθυνθείτε αλλού, εξάλλου ούτε εμείς πρόκειται να ξανασχοληθούμε.