Ανακοινώθηκε τελικά η απόκτηση 4 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας από την Νέα Ζηλανδία από τις ΗΠΑ. Το συμβόλαιο που κέρδισε η Boeing έχει ύψος 1,6 δις δολαρίων ΗΠΑ, ή 2,35 δις δολαρίων Νέας Ζηλανδίας. ‘
Στόχος της νησιωτικής χώρας του Ειρηνικού είναι η αντικατάσταση των παλαιών Ρ-3Κ της αεροπορίας της χώρας από το 2025. H Νέα Ζηλανδία είχε ενδιαφερθεί για το αεροσκάφος από το 2008, αλλά χρειάστηκαν 10 χρόνια προκειμένου να προβεί στην αγορά. Το ίδιο αεροσκάφος έχει αγοράσει και η γειτονική Αυστραλία, ενώ πελάτες του τύπου είναι η Ινδία, η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο, εκτός φυσικά των ΗΠΑ.
Σχεδόν 4 φορές το κόστος εκσυγχρονισμού των ελληνικών P-3B και φυσικά αντίστοιχα πολλαπλάσιο θα είναι και το κόστος χρήσης – κύκλου ζωής του αεροσκάφους…
Για να προσγειώνονται μερικοί…
Καλά είναι γνωστό ότι ο Ποσειδώνας είναι πανάκριβός και αφορά χώρες που έχουν ωκεάνιες επιχειρήσεις. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για την αναβάθμιση των 50χρονων P-3B που ήδη το πρόγραμμα μετρά σημαντική καθυστέρηση και πάει από αναβολή σε αναβολή η παράδοση του πρώτου της ενδιάμεσης λύσης. Δηλ. στην περιπτωσή μας ήταν ή P-8 ή αναβάθμιση P-3 ? Δεν νομίζω.
3 με 6 μήνες δεν το λές και σημαντική καθεστέρηση, μαλλον αναμενόμενη είναι.Στο αμυντικο τομέα οι καθυστερήσεις μετριούνται σε χρόνια..πχ οι ΡΟΥΣΕΝ που ήδη μετραμε 2 χρόνια….
Μα προσγειωμένοι είμαστε… Ποτέ το ΠΝ δεν ζήτησε P-8. Τα κόστη για μικρότερες δικινητήριες πλατφόρμες, ήταν και είναι πολύ χαμηλότερο από P-8(φυσικά και το κόστος κύκλου ζωής χαμηλότερο των P-3…).
Μην γράφεται φθηνές εξυπνάδες εδώ μέσα, πότε μίλησε κανείς για P-8;
Όσοι έχουμε αντίρρηση, μιλήσαμε για Falcon MPA και swordfish της saab…
Αυτοι που διαμαρτύρονται για τον εκσυγχρονισμό των P3 ας αναλογιστούνε πόσα χρήματα θα μείνουν στην ΕΑΒ. Τόο απο άποψη αμοιβών, όσο και σε τεχνογνωσία και εξοπλισμό. Υποθέτω πως μετά τα P3 και τα F16 θα ακολουθήσει εκσυχρονισμός των C-130.
… θα ακολουθήσει εκσυχρονισμός των C-130
Και άλλη αναβάθμιση ?. Είναι καιρός η ΠΑ να αρχίσει να εξετάζει με τι θα αντικατασταθούν την επόμενη δεκαετία. Ιδανικό σενάριο, να καταφέρναμε να πάρουμε όσα C-130J της RAF έχουν μείνει διαθέσιμα (4-6) με επιπλέον παραγγελία για καινούργια ίσως της έκδοσης J-30.
κατι ειχε πεταξει ο ΓΕΑ οτι η αντικατασταση των ηρακλειδων θα γινει με λιγοτερα αλλα τυπου στρατηγικων μεταφορων μεταγωγικα. a400 μηπως?
ΤΟ ζήτημα ειναι η ΕΑΒ ή με αυτά τα χρήματα να καλύπταμε καμιά τρύπα, πχ τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ; τορπίλες κλπ;
Ποσα χρήματα θα πεταχθούν στην ΕΑΒ εννοείς.
Aλλη μια κρατικοδίαιτη μη ανταγωνιστiκη εταιρία
Κανονικά έπρεπε να χε κλείσει η να είχε ιδιωτικοποιηθεί
Αρμέγει τη pa σε τιμές και χρονοδιαγράμματα παράδοσης
τι συζητάμε τώρα
Ποσα από τα εκσυχρονισμένα C130 πετάνε ?
Παιδιά αν ο εκσυγχρονισμός ήταν μέρος ενός προγράμματος εξοπλισμών που επένδυε 2 δις € ετησίως δε θα είχε κάποιος θέμα. Το πρόβλημα είναι ότι δίνουμε περίπου 500 εκ. € για τα P-3 (ίσα με τον ετήσιο προϋπολογισμό εξοπλισμών του ΥΕΘΑ) και 100 εκ. € για τις ΜΕΚΟ ενώ ακόμα δεν έχουμε προχωρήσει με νέες τορπίλες.
To 2015 θα προτιμούσατε να έχουμε προχωρήσει με ΜΕΚΟ και τορπίλες ή να έχουμε δώσει προκαταβολή για τα P-3;
μην τα μπλεκουμε αλλη δουλεια τα p-3 αλλη τα μεκο θα πρωτιμουσα casa αλλα δε ξερω τα κοστη
Θα τα μπλέκουμε, γιατί χρήματα δεν υπάρχουν και κατά συνέπεια και το τελευταίο ευρώ πρέπει να πιάνει τόπο.
ωραια κινηση θα ηταν να περναμε της ζηλανδιας
$1.6 δις είναι το κόστος της LOA (FMS) που, όπως ξέρουμε, συνήθως περιλαμβάνει options που δεν χρειάζονται, ακολουθούν διαπραγματεύσεις και εκπτώσεις (στα FMS πρώτα υπογράφεις και πληρώνεις και μετά σου κάνουν μόνοι τους εκπτώσεις και επιστροφές χρημάτων) ενώ συχνά περισσεύουν και λεφτά για μεταβιβάσεις ελικοπτέρων, εκσυγχρονισμούς φρεγατών κλπ. Ας μην βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα λοιπόν
Kαι τα C.130J των Αγγλων είναι 19 ετών και χρησιμοποιηθεί πολύ.Αν λοιπον θα τα αγοράσουμε θα χρειαστεί να τα εκσυχρονίσουνε/ανακατασκευάσουμε. Οπότε καλύτερα να αναβαθμίσουμε τα δικά μας….
Πλάκα κάνεις έτσι; Δεν εξηγείται διαφορετικά η σύγκριση που κάνεις με κάτι που αγοράστηκε το 1970 και κάτι άλλο που αγοράστηκε το 2000. Το κακό είναι ότι επιμένεις… Χωρίς παρεξήγηση πραγματικά αλλά ξανασκέψου το λίγο.
Καλά ξέρεις τις ηλικίες των δικών μας C130B/H ?,???
Νεανίες 50αρίδες
Ότι πρέπει για αναβάθμιση No 2 δηλαδή μας λες
Εκτος και εάν πετάνε τόσο λίγο τα τελευταία χρονια που έχουν λιγότερες καταπονήσεις από τα…. κατά 30 χρονια νεωτερα C130J
Την ίδια αναβαθμιση θα χρειαστούνε για τα προσθέσουμε 15.000 ώρες πτήσεις.Αλλαγή πτερυγας,αναβθμιση κινητήρων,αλλαγλη ηλεκτρονικών,βάλτε στα αγγλικά και κόστος απόκτησης.Ιδια υπόθεση των P3B και P3C.
Από το 1974 τα C-130H της ΠΑ έχουν αναλάβει πέρα από το κομμάτι logistics (υποστήριξης) όχι μόνο της ΠΑ, αλλά γενικότερα του συνόλου των ΕΔ (ΕΣ-ΠΝ), των σωμάτων ασφαλείας ακόμα και κρατικών ΔΕΚΟ (ΔΕΗ-ΟΤΕ κτλ. Βλέπεις όποτε υπήρχε μια ανάγκη από τον οποιονδήποτε όλοι απευθύνονταν στην ΠΑ για να γίνει η δουλειά με τι άλλο μάντεψε ?. Αν μέσα σε αυτόν τον όγκο εργασίας προσθέσεις και τις αεροδιακομιδές που έχουν αναλάβει από τα νησιά και όχι μόνο, έλα να ξαναπούμε αν τα C-130J της RAF είναι το ίδιο ταλαιπωρημένα. Να είχαμε να λέγαμε όμως. Καθώς από τα 10 περίπου που αποσύρονται έχουν πέσει πολλοί σας τις μύγες να τα πάρουν και νομίζω ήδη τα μισά 4-5 έχουν πωληθεί.