Τελικά οι διαπραγματεύσεις που κάνει το ΠΝ, σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα, και έχουμε ασφαλείς πληροροφίες πως υπάρχει ήδη πρόταση με κόστος που δεν ξεπερνά τα 140-160 εκ ευρώ που έχει στην διάθεσή του το Ναυτικό μας. Θυμίζουμε πως το ΠΝ είχε αρκετά στην διάθεσή του ποσό περί τα 100 εκ ευρώ, το οποίο όμως αυξήθηκε στα 120 και λίγο αργότερα έγινε 140 εκ ευρώ. Η πρόταση που προέρχεται από την Lockheed Martin Canada, δεν ξεπερνά τα 140 με 160 εκ ευρώ, και δείχνει να είναι η πρώτη που “χωρά” στις οικονομικές δυνατότητες του ΠΝ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη
Το ΠΝ επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό ΚΑΙ των 4 φρεγατών, και έχει σαν σκοπό να κάνει μια ριζική ανανέωση/εκσυγχρονισμό (θα γίνει δεξαμενισμός των πλοίων, καθώς και ανανέωση/βαριά συντήρηση των μηχανικών συστημάτων). Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ παραμένουν ακόμη και σήμερα εξαιρετικά οπλισμένα πλοία, αν και θα είχε αξία η τοποθέτηση ενός 16πλου Mk41 στην θέση του Mk48. Το ΠΝ δεν προσανατολίζεται σε αυτή την λύση, θέλει όμως ένα νέο σύγχρονο ΚΠΜ, καθώς κι ένα σύγχρονο τρισδιάστατο ραντάρ (ανάμεσα στα άλλα).
Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα
Η Lockheed Martin Canada ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ενδιαφέρθηκαν για τον εκσυγχρονισμό, και έχουν δει τα πλοία εδώ και πολύ καιρό. Θυμίζουμε πως η LM Canada έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των MEKO200NZ της Νέας Ζηλανδίας, με βάση το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των καναδικών Halifax. Καρδιά του εκσυγχρονισμού είναι το CMS330, ενα σύγχρονο ΚΠΜ υψηλών προδιαγραφών, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να ενσωματώσει και να ολοκληρωθούν επάνω του πλήθος αισθητήρων και οπλικών συστημάτων. Τονίζουμε πως η εταιρεία είναι η μόνη που έχει να δείξει επιτυχημένο παράδειγμα των όσων προτείνει (Halifax και MEKO200NZ ANZAC).
Ανθυποβρυχιακές αναβαθμίσεις για τις φρεγάτες Halifax του Καναδά
To κόστος του εκσυγχρονισμού, με CMS330 και ένα ικανό ραντάρ 3D θα μπορέσει να χωρέσει στον σφικτό προϋπολογισμό του ΠΝ, μαζί με όσα ακόμη επιθυμεί το Ναυτικό μας (πλατφόρμα Link 16 με μελλοντική ικανότητα Link 22). Η εταιρεία τονίζει ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να “κουμπώσουν” πάνω στο πλοίο άλλα συστήματα που θα εισάγει το ΠΝ, όπως για παράδειγμα εκτοξευτές Mk41 ή RAM.
Αρχίζει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO 200 της Ν. Ζηλανδίας
Σε ότι αφορά τα ραντάρ, η πρόταση των Αμερικανοκαναδών προβλέπει επιλογή από μια μεγάλη γκάμα ικανών 3D ραντάρ, ξεκινώντας από το SMART-S και φτάνοντας στο NS100. Μια εξαιρετική επιλογή με κόστος που θα “αντέξουμε” θα ήταν και το ισραηλινό ELM-2258 ALPHA, ένα περιστρεφόμενο ραντάρ AESA που στην έκδοση για φρεγάτες μπορεί να φτάσει και τα 400 χλμ εμβέλεια. Κάτι τέτοιο, ειδικά με την διασύνδεση των πλοίων με Link16, θα δώσει νέα διάσταση στο δίκτυο αεράμυνας της Ελλάδας, καθώς και στις συνολικές δυνατότητες έγκαιρης προειδοποίησης των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δηλώσεις Καμμένου: Ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN;
Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως το ΠΝ έχει δει και συζητήσει μέχρι τώρα με τουλάχιστον 10 υποψήφιους αναδόχους, ενώ μόνο οι μισοί περίπου είναι και integrators, δηλαδή μπορούν να αναλάβουν την ολοκλήρωση των συστημάτων στο πλοίο. Οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις είναι συνεχείς, και ο έντονος ανταγωνισμός έχει αρχίσει πλέον να συμπιέζει τις τιμές. Επιθυμία του ΠΝ είναι να ολοκληρώνεται ένα πλοίο ανά έτος, ή και συντομότερα, έτσι ώστε αρχίζοντας από το 2019, το 2023 να είναι όλες οι ΜΕΚΟ200ΗΝ εκσυγχρονισμένες. Φυσικά, καιρού και Υπουργείου Οικονομικών επιτρέποντος…
Μι; χαρα ακουγεται
Καλά νέα αλλά μια ερώτηση. Τόσα χρόνια που ήταν αυτές οι προτάσεις;
Ξαφνικά μήπως αρχίσαμε να έχουμε σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις ή απλά δώσανε οι άλλοι τέτοιες τιμές και μετά θα κάνουν αύξηση προς τα πάνω ως συνήθως;;;
Οι προτάσεις γίνονται εύκολα. Στην υλοποίηση κρίνονται όλοι.
Τόσα χρόνια αυτές οι προτάσεις ήταν μακριά από εκλογές και σε περιβάλλον ασφυκτικής επιτροπείας. Τώρα που η επιτροπεία είναι λιγότερο ασσφυκτική και[πλησιάζουμε σε εκλογές, οι προμήθειες,/παραγγελίες σε όλους τους κλάδους της οικονομίας και όλα τα υπουργεία θα πάρουν φωτιά. Οι λόγοι απλοί:
– Ο παραγγέλων παίρνει την δόξα (και όχι μόνο) και ο παραλαμβάνων (σε 2-5 χρονια) πληρώνει, άρα και μάγκας γίνομαι (από πολλές απόψεις) και τρώει άσχημο πακέτο (να πληρώσει πολλά) ο επόμενος. Εγώ ίσα που έκανα και μια αγορά (παραγγελία) του αιώνα ώστε ο επόμενος να κάνει την πληρωμή του αιώνα. Από την άλλη στις Μπελάρες μπορεί να μην συμφέρει γιατί θα έρθουν σε άνω των 4 ετών, οπότε ΄δεν είναι σίγουρο ποιος θα είναι στα πάνω να κάνει την πληρωμή.
-σε μερικούς αρέσει η σαλάτα με μαρούλι και λάδι και τα γελυματα γενικώς. Οπότε μετά από μήνες/χρόνια νηστείας, γνωρίζοντας ότι μπορεί να παραγγείλει με δανεικά και ότι θα τα πληρώσει όπως είναι στο μαγαζί μετά από μήνες, είναι πιο εύκολο να παραγγείλεις.
πήξαμε στη μαγκιά, τι να σου πω.
Τέτοιοι μάγκες, τύφλα ναχει ο Εσκομπαρ…
Καλο ακούγεται!
Αν με τοσα λιγα χρήματα γινει καλή συντηρητή και προστεθούν οσα αναφερει το αρθρο, τους βγαζω το καπελο!
Οι ΜΕΚΟ και χωρις αυξηση του οπλισμου τους εχουν να προσφέρουν ακομα πολλά!
Απαραίτητο το link 16 για επικοινωνια και με τα f16V πλεον…
Ευχάριστα νέα…
Στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο σε τι κατάσταση είναι οι Μεκο?
Θα μπορούσε να χωρέσει και νέο σόναρ στον εκσυχρονισμό ή είναι ήδη οριακά τα κονδύλια ?
Μακάρι!!!
……γιατι οχι το 2248 Mfstar που ειναι φτιαγμένο για φρεγάτες αλλα το 2258 που ειναι φτιαγμένο για πυραυλακατους σε έκδοση για φρεγάτες;για όσους έχουν φαντασία barak 8er αντί για sm-2……
ποιους sm-2? Δεν θα αλλαξει καν ο mk-48
Οχι για τις meko sm-2 , γενικά μιλάω, θα μπορούσαμε να μπούμε σε σκέψη με ισραιλινο ραντάρ για barak 8, δεν ξερω αν θα μπορούσε κανεις να στριμώξει έναν οκταπλο εκτοξευτη
Θα μπορουν τουλαχιστον να γινουν dual packed οι ESSM στον MK-48, ωστε να διπλασιαστουν
τα αμεσα εκτοξευομενα βληματα απο 16 σε 32? Αν ναι τοτε με αυτο το κοστος ειναι απολυτα επιτυχημενος
ο εκσυχρονισμος. Αν θελαμε ΜΚ-41 και RAM, μαλλον το κοστος θα τριπλασιαζονταν
Δηλαδη με μιση ΜπελΧαρα εχουμε 2 ΟΗΡ της Αυστραλιας και 4 ΜΕΚΟ UP?
To 3D της ΜΕΚΟ θα ”ξεπρυπωνει” και οι 64 α/α των ΟΗΡ θα ”κατεβαζουν” ?
yeap!
ΑΝ…ΑΝ κατάλαβα καλά, κατευθυνόμαστε σε μια λύση όπως την είπε ο giorgos tsagaris πιο πάνω; Δλδ οι ΜΕΚΟ θα φορέσουν 3D Radar AESA με μεγάλη εμβέλεια και με λινκ 16 θα μεταφέρονται τα δεδομένα στις OHP και θα γίνεται έτσι η στοχοποίηση;; Δλδ οι ΜΕΚΟ το ραντάρ, οι OHP τα πυραυλάκια….θα έχει αυτός ο συνδυασμός αποτέλεσμα στο να μπορούν να αυξηθούν ταυτόχρονες εμπλοκές στόχων;;
Γιατί οι Αυστραλέζες κοντά βλέπουν? Κάπου στα 400 χλμ βλέπουν κι αυτές. Άντε και πες πως συνεργάζονται, οι μεν βλέπουν οι δε κατεβάζουν.., πάνω από δυο-δυο τη φορά δε μπορούν παραπάνω. Οπότε ένα πλήθος 6-8 στόχων, από τα 400χλμ σε μια ταχύτητα 900km/h, οι 1-2 εναπομείναντες στόχοι θα έχουν έρθει πάνω από το κεφάλι τους..!
Δεν θα τους ρίχνουν απο τα 400km θα τους ρίχνουν sm2 απο τα 100-120km και essm το πολυ απο τα 50km επισης δεν θα χρειαστεί οτι απομείνει να πάει πάνω απο το κεφάλι των φρεγατών αλλα να ρίξει τα όπλα του απο μια λογική απόσταση.(οι Τούρκοι έχουν ήδη όπλα που μπορούν να τα ρίξουν απο τα 120Km).Αρα τα 6-8 αεροσκάφη θα σημαίνουν δίπλα έως τετραπλά έξυπνα όπλα και φυσικα αυτο θα ειναι μόνον το πρώτο κύμα……
χωρίς αεροπορική υπέροχη τα πλοία ειναι καταδικασμένα ειδικά αν χρησιμοποιούνται μεσοβέζικες λύσεις με 2d ραντάρ και τακτικές ο ένας βρίσκει με 3d ραντάρ και ο άλλος βαράει…
Ο εκσυχρονισμός των Μεκο πρεπει να αποσκοπεί σε αυτοδύναμες φρεγάτες και πρεπει να συνδυαστεί με ΙΚΑΝΟ αριθμο essm bl2 και αυτο θα ήταν καλο να γινει με παραγγελία απο τώρα….αρα και αλλα Λευτα…..
Από πού ν’αρχίσει κανείς Μπάμπη και που να τελειώσει…
Στο ότι θα βλέπουν από το Θεό και θα περιμένουν μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα να έρθει εγγύτερα για να βαρέσουν ΑΝ μας δώσουν οι Αμερικάνοι SM-2 ειδάλλως πάμε στα 50 χλμ για τους ESSM?? Στο ότι άμα αμολύσουν τα τουρκικά αεροσκάφη τους SOM τους θα καούν οι πλακέτες των ΜΕΚΟ ή των Αυστραλέζων από το πλήθος των στόχων που θα έχουν να διαχειριστούν?? Στο ότι θέλουμε να προστατεύσουμε και την Κύπρο και τις ΑΟΖ και την δύο μας και δεν έχουμε αεροπλάνα για το σκοπό αυτό ή είναι ελάχιστα και δεν έχουμε ιπτάμενο τάνκερ για να ανεφοδιάσουν??
Τίποτα..αν δεν γυρίσουμε σε Ευρωπαϊκά όπλα (που μας τα δίνουν αβέρτα) και αν δεν απαναπροσεγγίσουμε ρεαλιστικά τους στόχους μας θα τρέχουμε και δεν θα φτάνουμε..!
Για μένα αν βάλουμε στις ΜΕΚΟ τέτοιο ραντάρ που να βλέπει από τα 400χλμ θα πρέπει και να τους βάλουμε στο σημείο που έχουν τα phalanx έναν εκτοξευτή mk-13 με SM-2 ειδάλλως να τα γυρίσουμε όλα σε Ευρωπαϊκά με sylver A-50 με Aster-30.
Δε νοείται να βλέπεις και να μην μπορείς να αντιδράσεις..!
Μάλλον βιάζεστε, αφήστε να δούμε αν αποδεσμεύουν ESSM & SM-2 οι Αυστραλοί…
Ποια ειναι πρόταση για ραντάρ. Το κόστος του ELM-2258 ALPHA πιθανότατα πάνω από 10εκ. ο προϋπολογισμός ειναι 35εκ./πλοίο.
Νομίζω πάντως ότι οι καναδοί, θα φέρουν πρόταση αντίστοιχη με της Χιλής ή Ν. Ζηλανδίας, κάτι δηλαδή μεταξύ Smart-S Mk.2 ή TRS-4D για 3D AESA
Το πρόγραμμα που προτείνουν οι καναδοί και εγώ νομίζω οτι θα είναι στα πρότυπα της χιλής με το TRS-4D. Πολλά απο τα υποσυστήματα θα είναι ίδια με αυτά που αναφέρονται στο άρθρο
https://www.janes.com/article/70974/halifax-frigate-upgrade-leads-to-international-success-cansec17d1
Το TRS-4D είναι νεώτερης γενιάς από το SMART-S και διαφορετικής τεχνολογίας, το μέν πρώτο είναι ΑΕSA GaN, το δε δεύτερο είναι PESA.
Η ικανότητα αποκάλυψης ιχνών για το μεν πρώτο είναι στα επίπεδα RCS=0.01m2 ενώ για το δεύτερο σε RCS=0.1m2…
To μεν πρώτο παρακολουθεί έως 1.000 στόχους το δεν δεύτερο έως 160 στόχους…
Και παρ’ ότι η κατασκευάστρια του TRS-4D έχει υπογράψει πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με την Aselsan, για την αναβάθμιση του SMART-S σε Μκ2 η Thales έχει αναθέσει στην Aselsan τη παραγωγή των transmitters/ receivers του ρανταρ στην Aselsan και ως έτσι έχουν εξαχθεί.
Μη ξαναγράψει κανείς για SMART-S Mk2 γιατί αυτό είναι το αναβαθμισμένο.
Κανονικά ούτε το TRS έπρεπε να κοιτούν.
ΝS100, Artisan, MF-Star, Sea Giraffe 4A, είναι όλα AESA και δεν έχουν και καμμια σχέση με το γείτονα…
γι αυτό ψηφίζω ΝΣ100
1…..περνεις μονο 2 μπελγαρα οι οποιες χρηματοδοτουντε απ τα κερδη των ομολογων που εχουν οι γαλλοι….2δις
2…με τον ιδιο τροπο απ την γερμανια περνεις 2 νεα υποβρυχια….κ 4 κορβετες….[3δις]
3….με 500 εκ αναβαθμιζεις 4 μεκο κ περνεις 2 αδελαιδες
—αρα με 500 εκ απ τον προυπολογισμο…εχεις νεο στολο….
Ενα καθάρισμα γάστρας, ένα βαψιματάκι, καμιά αλλαγή σάπιας λαμαρίνας και μια αλλαγή λαδιών στις μηχανές, να τα 140 εκ.
Πολύ θετική είδηση. Αναμένουμε να δούμε αν θα υλοποιηθεί! Θετικοτατο ότι αυξήθηκε και το ποσό. Παρακαλώ πολύ τους γνωστούς αγαπητούς συμφορουμιτες να βγάλουν την συνηθισμενη χολή και επίσης να ξεφτιλίσουν και το κοινωνικό μέρισμα το οποίο ευθύνεται για όλα τα στραβά αυτού του τόπου. Όχι τίποτα άλλο να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή
τα 0,60 έχουν ΦΠΑ ή εκπίπτει?
Φαίνεται ποιος ενδιαφέρεται για την άμυνα της χώρας και ποιος καίγεται να μαζέψει “κέρδη” από κάθε είδηση. Από ουσία τίποτα όμως. Να τον χαίρεστε πάντως για να μη σας το χαλάω.
Στα τέσσερα όσοι ειρωνεύτηκαν τον Στρατάρχη Καμμένο.
ολο λογια ο στραταρχης . στην πραξη ουτε FOS για τα μ2000 ουτε εχουν ξεκινησει οι διαδικασιες για τον εκσυχρονισμο των φ16 ουτε ανταλλακτικα για πολλα αλλα οπλικα συστηματα . α ξεχασα πεταει με ελικοπτερο ομως ο στραταρχης και εχει κολλησει με το να μην παραδοθουν τα ΝΗ90 .
χαχαχαχαχα
Άσε ρε τα αστεία…
Δες πόσοι υπουργοί Άμυνας είναι φυλακή.. για να δούμε αν θα αυξηθούν..
Τώρα να το εκλάβουμε ως χιουμοριστικό το πόστ;
Αν μπορεί κάποιος να αναφέρει το κόστος αγοράς για το κάθε ένα από τα 3 ραντάρ που αναφέρονται στα άρθρο.
Στοιχημα 1 λεπτο οτι στο τελος θα παρουμε και της adelaide και της meko των αυστραλων θα εκσυχρονηστουν και οι δικες μας για να πανε στο αυτό επιπεδο και αντο για FTI βλέπω RAFALE στον ορίζοντα
Δε με χαλάει καθόλου το Rafale σαν ΝΜΑ. Κάποια στιγμή πρέπει να αποσυρθούν και τα Mirage.
@ Γιωργος….αστα αυτα εκει που καθονται….(τα -5) Εκτος απο τα νεοτερα ειναι σε πολλους τομεις και τα ικανοτερα α/φη της ΠΑ….θα τα βλεπεις για 15-20 χρονια ακομη…
και αυτά και τα Φ4 θα τα βλέπουμε για πάντα….
Το ένα τρίτο του κόστους των Orion ! Τι να πει κανείς…
Μακάρι!
Αρχίζουν και βγάζουν νόημα….με τo μισό δις για τα P-3 και τις “now you see them, now you don’t” FREMM η αλήθεια είναι ότι μας είχαν τρομάξει. Όχι πολύ! Όσο πατάει ο ελέφαντας μόνο….
Xmmmmmm
Πρέπει να προσέχετε πως γράφετε:
#Τελικά οι διαπραγματεύσεις που κάνει το ΠΝ, σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα#
Τι διαπραγματεύεις ?
Οι διαπραγνατεύσεις κανονικά οδηγούνε σε αποφάσεις συμβάσεις προγράμματα και πληρωμές προμηθευτών.
Έπρεπε να γράφετε πως συνεχίζεται ο διάλογος του PN με διαφορες εταιρίες για τον
εκσυχρονισμό tvn MEKO.
Διάλογος γίνετε και για τα FOS των M2000/NH90/AH64, διάλογος για τις τορπίλες και πάει λέγοντας
Ιδού ένα παράδειγμα λαμπρής δημοσιογραφίας :
https://www.defence-point.gr/news/xekinise-i-diadikasia-syntirisis-ton-gallikon-pyraylikon-systimaton-tis-pa
Διαβάστε τον τίτλο του άρθρου και μετά διαβάστε τι γραφει μέσα
Πάμε σε εκλογές και φοβάμαι πως από τι συζητάμε εδώ μέσα δεν θα προχωρήσει τίποτα πέρα από το στάδιο του “μη δεσμευτικού τεχνικού διαλογου”
Να δούμε πως θα τη βγάλουμε το 019 και τα επόμενα χρονια
Ναι ο τίτλος μάλλον λάθος είναι.
Διαδικασία συζήτησης..
Να και ένας νοητικά αρτιμελής σχολιαστής που όχι μόνο γνωρίζει τι διαβάζει, αλλά το επεξεργάζεται…
Δεν τρολάρω, αλλά με αυτά που διαβάζω, ότι αύξησε το budget o “στρατάρχης” θα μας πέσουν τα μαλλιά, λες και ξεχάσαμε ποιο ήταν το εγκεκριμένο budget το 2014 επί μνημονίου.
€400Εκ…, €100Εκ η κάθε μια…
Να μας πει η “ΠΤΗΣΗ”, αν βέβαια μπει στο κόπο…, τι θα περιελάμβανε η αναβάθμιση με €100Εκ για κάθε μια ΜΕΚΟ???
Άκου λέει “…στα τέσσερα!”
Πας καλά ωρέ?
Ο στρατάρχης έχει εκδώσει 3 τόμους με υποσχέσεις & fake news και έχουν το θράσος, γιατί περί θράσους πρόκειται (ευγενικά το γράφω), να κάνουν και μαθήματα ορθολογικής διαχείρισης
Ήμαρτον
Όλα αρχίζουν και δένουν σιγά-σιγά. Μετά την απρόσμενα συμφέρουσα προσφορά των Adelaide έρχεται η απρόσμενα συμφέρουσα προσφορά εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ με αμερικανικά συστήματα, της Lockheed Martin βεβαίως-βεβαίως. Αντικειμενικός σκοπός, το ξαναγράφω, να παραμείνει το ΠΝ δεμένο στο άρμα του ESSM-Standard-Stir (και στο βάθος AEGIS). Oι αμερικάνοι βλέπουν μακριά, και δεν κάνουν τσιγγουνιές προκειμένου να μη χάσουν από πελάτη ένα ναυτικό με σπουδαία παράδοση, μεγάλες ανάγκες και πλοία που θα χρειαστούν αντικατάσταση στο εγγύς μέλλον. Σε αντίθεση με τους Γάλλους που δε λένε να κάνουν μια χρηματοδοτική πρόταση της προκοπής και όπως πάνε θα το χάσουν το τρένο, ή μάλλον το πλοίο.
Καλά να πάθουν οι Γάλλοι, οι οποίοι και ήθελαν να δέσουν όλο το ναυτικό μας στο άρμα του για 10ετίες, αλλά και να μας γδύσουν οικονομικά βάζοντας διάφορους να μιλάνε για διαστημικά ποσά κόστους ανά πλοίο για τις Μπελάρα. Ενώ οι Μπελάρα παράχθηκαν ακριβώς σαν ένα φτηνότερο προϊόν από τις Fremm, οι διάφοροι άρχισαν να διαλαλούν κόστος σχεδόν 50% και παραπάνω ακριβότερο από τις Fremm, ενδεικτικό ότι τιμολογιακά θα μας παίρνανε και τα σώβρακα..
Λόγω διαστημικού κόστους αρχίσαμε να κοιτάμε και αλλού, να βρίσκονται οικονομικά και χρονικά κελεπούρια με την υποστήριξη του μπαρμπα Σαμ, οπότε τα είδαν όλα οι Γάλλοι, και εκεί που υπήρχαν άρθρα για Μπελάρα με ένα δις (διπλάσιο των 500 εκατ κανονικής τιμής), άρχισαν να γράφουν άρθρα για Μπελάρα επιδοτούμενες σε μισή τιμή της κανονικής (250 εκατ) ή το ένα τέταρτο αυτού που διαλαλούσαν πριν. Ας πρόσεχαν, ο λαός λέει όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα, ενώ οι Αμερικάνοι ξέρουν από win win.
Ας μας αποδεσμεύσουν οι Αμερικανοί, για να πάρει τη δουλειά, ίσως και με καμιά Freedom στο μέλλον, η Lockheed Martin το Aegis για τις ΜΕΚΟ αλλιώς πάμε για Tacticos ή Setis. Με ESSM 2 δεν γίνεται δουλειά και πλέον δε μας κάνει ο SM-2, θέλουμε SM-3 εξαρχής πάνω που μελλοντικά,σε μια 10ετία, θα γίνει SM-6. Άμα πάει το Ναυτικό προς Αμερική μεριά, ας εξαργυρώσουμε τα ομόλογα με καμιά 20ρια Rafale. Θέλουμε και ΝΜΑ, μη ξεχνάμε.
“Ας μας αποδεσμεύσουν οι Αμερικανοί,…”
Μην το ξαναγράψετε αυτό γιατί πλέον δεν ισχύει.
Όποιος και όταν γράφω όποιος εννοώ από τους συμμάχους-ΦΙΛΟΥΣ των ΗΠΑ & Τραμπ, προσεσγγίσει για αγορά όπλων, τα πάντα είναι διαθέσιμα.
Εδώ αποδέσμευσαν τους JASSM-ER σε Πολωνία & Φιλανδία, ειδικά η δεύτερη δεν είναι καν μέλος του ΝΑΤΟ.
Ζητήσαμε εμείς SM-2 ή JASSM και μας τους αρνήθηκαν?
Τα τελευταία χρόνια, όχι πριν 15 χρόνια
Μήπως απαιτήσαμε την εγκατάστασης του software εκτόξευσης των JASSM, στα αναβαθμιζόμενα F-16 και μας το απέρριψαν???
Όποιος έχει χρήματα αγοράζει
$200Εκ για 70 Jassm-ER η Πολωνία & άλλα $145Εκ για 130 απλούς Jassm.
Ξεχάστε το παρελθόν
Sorry chris αλλα
Πολωνια και Φινλανδια δεν ειναι συγκρισιμα παραδειγματα σε σχεση με την Ελλαδα μας
Και οχι για οικονομικους λογους βεβαια
Αυτοι συνορευουν με τους ξανθους συντροφους και ζοριζονται σφοδρα , ενω ο θειος Σαμ τους σιγονταρει και τους εξοπλιζει κατα το δοκουν
Το δικο μας διπολο με την Τουρκια ειναι διαφορετικο λοιπον
Οι γειτονες δεν διαθετουν SM2
Αν αποδεσμευτει για μας , και δεν γινει παραλληλα το ιδιο και με αυτους , τοτε ναι…
Αν δεν τους αποδεσμευτει ΕSSM2 , ενω το δινουν σε μας ναι …
Νομιζω ηδη διαθετουν SLAM ER
Aν δεν τους δωσουν LRASM , ενω σε εμας ναι …
κάτι μου λέει ότι οι Γάλλοι θα το χάσουν το συμβόλαιο……..τι περιμένεις από χώρα που ζητά άδεια από άλλη χώρα για να χρηματοδοτήσει την αμυντική της συνεργασία με μια τρίτη χώρα………………….γάτα ……..ο κοντός με τη γραβάτα……..
Είναι ωραίο να λέμε έρχονται οι belh@rra, έρχονται οι adelaide εκσυχρονισμος ΜΕΚΟ, νέες τορπίλες κτλ. Υπογραφές θα πέσουν?? Έρχεται η μία εταιρεία πίσω από την άλλη κάθε εβδομάδα και δίνει προτάσεις. Και? Λεφτά έχουμε για όλα τα εξοπλιστικά που ακούμε ή γίνονται για το θεαθήναι!!
Επειδή εγώ είμαι πρόσφατος στη ΠΔ και γενικά στα εξοπλιστικά θα ήθελα να ρωτήσω αν η αναβάθμιση αυτή μας φέρνει σε ένα καλό επίπεδο Αμυνας?
αναβαθμιζει το καλυτερο πλοιο του ΠΝ αυτην την στιγμη και το φερνει (αν γινει η αναβαθμιση ) σε ενα επιπεδο ηλεκτρονικων συστηματων που μπορει να συνεργαστει με τα υπολοιπα συστηματα των ΕΔ . δηλαδη μια αναβαθμισμενη φρεγατα ΜΕΚΟ με το ρανταρ της ειναι συνδεδεμενη σε δικτυο λινκ16 με 4 φ16 που πετανε στην περιοχη , με την πυροβολαρχια πατριοτ στο παρακειμενο νησι και συνδεδεδεμενο με μια αναβαθμισμενη S που πλεουν μαζι . το ρανταρ τις φρεγατας δινει στοιχεια στα φ16 και στην πυροβολαρχια πατριοτ που εχουν κλειστα ρανταρ για να μην δινουν στοχο . φανταστικο και απλο σαν σεναριο .
Ευχαριστώ
Κυρίως, Γιώργο, πλοίο Αεράμυνας Περιοχής ψάχνουμε και όχι Αεράμυνας Σημείου. Επειδή δεν έχουμε ευρώ λόγω πολυετούς προγράμματος λιτότητας ελέω μνημονίων για νεότευκτες 5 Γαλλικές FREMM που θα έλυναν το πρόβλημα, καταφεύγουμε σε μεταχειρισμένα όπως τα Γαλλικά 5 La Fayette που έχουν και είναι στο πρόγραμμα να αντικατασταθούν από τις 5 νέες FTI που έχουν ήδη οι Γάλλοι σε παραγγελία. Γενικώς πολύ Γαλλία παίζει στο Ελληνικό Ναυτικό. Το γεγονός είναι ότι έχουμε 9 αρχαίες Kortenaer που χρήζουν αντικατάστασης άμεσα, έστω και με τις 5 ήδη υπάρχουσες La Fayette μαζί. Γενικά τα Ναυτικά παγκοσμίως έχουν την τάση να μικραίνουν τον αριθμό των πλοίων τους μιας και τα καινούρια έχουν αισθητήρες που βλέπουν πιο μακριά και πυραύλους που επίσης πάνε πιο μακριά, άρα πας στο 50% χονδρικά του Ναυτικού που είχες κάποτε. Εξού και 9 Kortenaer να αντικατασταθούν με μόλις 5 La Fayette (40% κάτω).
Μια σκέψη επίσης είναι στον εκσυχρονισμό να αφαιρεθεί το πρυμναίο ποντιζόμενο σόναρ VDS (το οποίο είναι προβληματικό στη λειτουργία του) και στην θέση του να εγκατασταθεί μηχανισμός που θα εξυπηρετεί RIB φουσκωτό (άφεση-ανάκτηση).
Είμαστε σοβαροί, θα ξηλώσουμε σόναρ για να μπει….. φουσκωτό;;;;
χάχαχαχαχα…
+1
Μερικές παρατηρήσεις:
– Σε αυτό το ύψος χρημάτων υπάρχει η πρόταση της BAΕ
– Ριζικός εκσυγχρονισμός με 45εκ. δεν παίζει
– ELM-2258 ALPHA ΕR ειναι υπερβολή απλά και μόνο για τους ESSM. Βεβαια όλα ειναι θέμα κόστους.
Το ELM-2258 ALPHA ΕR θα είναι ιδανικό για τις Adelaide (λέω εγω τώρα)
Σίγουρα είναι και αυτό μια λύση, αν και θα προτιμούσα τον διάδοχο του που έχει παρουσιάσει η raytheon:
https://www.raytheon.com/capabilities/products/easr
Αν επιλεγεί όμως και στις ΜΕΚΟ είναι σίγουρα λογική σκέψη, βεβαία το μικρότερο του αδελφάκι δεν φαίνεται να εχει επιδόσεις όπως το TRS-4D, βεβαία όλα είναι θέμα τιμής τεχνικών χαρακτηριστικών που είναι δύσκολο να γνωρίζουμε.
Αντίστοιχες επιλογές εναι και τα NS100 και NS200 της Thales
Το easr είναι προτιμότερο σε σχέση με όλα τα άλλα και πιθανόν να ολοκληρωνεται πιο εύκολα στο σύστημα μάχης των adelaide εφόσον το παραπάνω ραντάρ προορίζεται για την αντικατάσταση και των sps-49. Θα μπορούσε να επιλεγεί και για τις ΜΕΚΟ αλλά το κόστος θα ήταν πολύ υψηλό. Οπότε ίσως ένα πιο φτηνό AESA όπως αυτά που ανέφερες να είναι μια εξίσου καλή λύση. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξεταστεί η συνεργατικοτητα μεταξύ των adelaide και ΜΕΚΟ ώστε οι πρώτες να εκτόξευουν SM2 και οι δύο κλασεις να μπορούν να τους κατευθυνουν, έτσι ώστε να αυξηθούν δίαυλοι βολής από περισσότερα STIR.
Απεναντίας το TRS-4D είναι το προτιμότερο γιατί η LM το ενσωματώνει ήδη στο CMS 330 για τις χιλιανές Τ-23 ενώ το ίδιο πράττει και για τα σκάφη της Σαουδικής αραβίας, που σημαίνει συμβατότητα με τους ESSM. Τα NS100 και NS200 της Thales, δεν έχουν πιστοποιηθεί για τους ESSM ακόμα.
@ Τpap
To ιδιο κανει..μια Adelaide θα πλεει ΠΑΝΤΑ μαζι με μια ΜΕΚΟ (τα υπολοιπα αστα στο Link16)
+1,
αλλά αυτό προϋποθέτει τη μία να την εκσυγχρονίσουμε και την άλλη να αποκτήσουμε πριν τους Τούρκους…..
Όντως έχει καταθέσει πρόταση η BAE και μάλιστα σε αυτό το ύψος, γιατί περα απο ένα δημοσίευμα δεν έχει υπάρξει συνέχεια; Γνωρίζουμε περισσότερα;
@ Spirit….
Ποια προταση της ΒΑΕ αδερφε?
Στην Ελλαδα εισαι….οταν μιλαει η LM οι αλλοι σωπαινουν…..δεν ειδες τι εγινε με τα Ρ-3?
Καλησπέρα,
Εμένα το τελευταίο που γράψατε με καίει: “Υπουργείου Οικονομικών επιτρέποντος…”.
Πρέπει να είναι ή να γίνει με κάθε δυνατό τρόπο απολύτως σαφές προς τα εκεί ότι δεν συζητιέται ένα τέτοιο πρόγραμμα, δεδομένης της σημασίας των πλοίων για το Ναυτικό.
Και μία ερώτηση: η περίπτωση δεκαεξαπλού MK41 είναι βέβαιο ότι μπορεί να υλοποιηθεί;
Ξεχάσατε να γράψετε 140-160 εκατομμύρια ανά πλοίο στον τίτλο. Μην ονειρεύεστε ότι με 140 – 160 εκατομμύρια ευρώ συνολικά αναβαθμίζεις τίποτα. Τα λεφτά αυτά φτάνουν μόνο για μια βαριά συντήρηση. Κοιτάτε και το άρθρο για την Νέα Ζηλανδία για σύγκριση τιμών.
@ flashg
Oπως δειχνουν ολα η αναβαθμιση θα γινει μεσα στο ναυσταθμο.
Η βαρια συντηρηση κοστιζει ΜΟΝΟ οσο κοστιζουν τα απαρτια και τα υλικα.
Με 140 μύρια, ουσιαστικη δουλεια δεν κάνουμε και το ξέρουμε ολοι.
Νομιζω οι ESSM εχουν ικανοποιητικη εμβέλεια (καπου στα 40+ χλμ διαβασα), σιγουρα ομως 16 κελια σημερα ειναι λιγα. Με καποιο ρανταρ καινουργιο και καποιο STIR ακομα, σώζεται καπως η παρτίδα για απειλες εναέριες.
Σιγουρα θα περιμενω να δω καποιο upgrade σε δυνατοτητες ECM, Link 16 αλλα και ASW. Τα type 214 δεν αντιμετωπιζονται με τεχνολογια 20+ ετών.
Απο εκει και πέρα ενα overhaul και παρεμβάσεις εκει που πρεπει, θα αυξησουν την διαθεσιμοτητα για τα επομενα χρονια. Μαγικά ομως δεν γίνονται. Τα περισσοτερα πράγματα ειναι και θα παραμεινουν παλια με οτι σημαινει αυτο.
Με αυτα τα χρηματα το μονο που μπορει να γινει ειναι ενα καλο πασαλοιμα,οταν αρχικα το ΠΝ μιλουσε για 400εκ ηξερε τι ελεγε..οι μεκο θα ειναι πλοια πρωτης γραμμης για πολλα χρονια ακομα,ετσι θα πρεπει να λαβουν ενα σωστο εκσυγχρονισμο..εκτος των αλλων,θα πρεπει να αναβαθμιστουν και τα phalanx,δεν μπορει ο κρισιμος τομεας της αντιπυραυλικης αμυνας του πλοιου να βασιζεται σε τεχνολογιες του 70′ και του 80′..
Ως αναφορα τα του Υπ. Οικονομικων η πλεον σοβαρη εφημεριδα της χωρας αναφερει σε αρθρο της οτι υπαρχει πρωτογενες πλεονασμα 7,6 δις εναντι στοχου πλεονασματος 4,045 δις.Με αυτο ως δεδομενο το ποσο των 140-160 εκ για τις ΜΕΚΟ, τις πλεον κρισιμες μοναδες του ΠΝ κρινεται επιεικως ως απαραδεκτο.Ελπιζω τα 3,5 δις που περισσευουν να μην πανε εκει που πηγαιναν παντα οταν διανυαμε χρονια εκλογων.
https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1424524/protogenes-pleonasma-76-dis-euro
Από το πρωτογενές πλεόνασμα είχαμε ήδη 1 δις 700 εκ ευρώ που πήγε σε αναδρομικά και σε επιδόματα…
Το υπερπλεονασμα είναι πλασματικό, γιατί έχουν σταματήσει να πληρώνονται οι υποχρεώσεις του κράτους. Από εκεί και πέρα και ως ένα βαθμό πραγματικό να ειναι μοιράζεται σε μερίσματα και ψηφο-επιδόματα.
Μη γράφετε ό, τι να ναι.
Τα ληξιπρόθεσμα χρέη του κράτους προς ιδιώτες ήταν πάνω από 6 δις τον Ιανουάριο του 2014. Σήμερα είναι λίγο πιο πάνω από 2.5 δις, πολύ λιγότερα από το επιπλέον πλεόνασμα το οποίο μας επιτρέπει να κάνουμε αγορές στην άμυνα, να ενισχύονται με το κοινωνικό μέρισμα οι πλέον ανήμποροι κλπ.
Ένα κράτος έχει πολλές ανάγκες όχι μόνο την άμυνα.
Τα ληξιπρόθεσμα χρέη του κράτους προς ιδιώτες όντως σήμερα είναι λίγο πιο πάνω από 2.5 δις, αλλά αυτό οφείλεται στο Μνημόνιο και στην απαίτηση της τρόϊκας να πληρώνεται μέρος των οφειλών με κάθε εκταμίευση.
Στη τελευταία όμως εκταμίευση και ενώ είχαν εκταμιευθεί για την αποπληρωμή τους δανειακοί πόροι €7 δισ. με το κλείσιμο της αξιολόγησης, δεν δόθηκαν τα χρήματα αυτά τα €2.5Δισ, με αποτέλεσμα η νέα μεταμνημονιακή αξιολόγηση του Φεβρουαρίου να είναι στον αέρα και τα υπόλοιπα να είναι πλέον €2.61Δισ
Εξάλλου όταν λέμε πρωτογενές πλεόνασμα, αφορά το επίπεδο πριν τη πληρωμή των υποχρεώσεων και προς τους δανειστές του εξωτερικού, πλέον αυτούς του εσωτερικού.
Μήπως, λέω μήπως σου έχει πέσει έτσι κανένα νούμερο, χοντρικά πάντα, τι ποσό πρέπει να αποπληρώσουμε το 2019-2020 σε δάνεια & ομολόγα Δημοσίου που λήγουν??
Υπάρχει ένα μαξιλάρι, αλλά αν τύχει ένας “μαύρος κύκνος…” με δεδομένο ότι είμαστε εκτός κεφαλαιαγορών, έχουμε στάση πληρωμών de facto.
Το υπερπλεόνασμα έχει προκύψει με την υπερφορολόγηση και έχει γονατίσει τον ιδιωτικό τομέα που πλέον οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο έχουν ξεπεράσει τα €100Δισ από €73.5Δισ αρχές του 2015…
Δεν είναι έτσι, γιατί έτσι μας αρέσει…
Συμφωνώ σχεδόν σε όλα.
Να προσθέσουμε και τις καθηστεριμένες (2-3 χρόνια) συντάξεις που δεν μετράνε επίσημα στα “χρωστούμενα” γιατί δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα και το ετήσιο κόστος τους πρέπει να υπερβαίνει το €1δις.
Να σημειώσω όμως ότι σε κανονικό περιβάλλον, δηλαδή:
α) όχι σημαντική επιβράδυνση ή πτώση του παγκόσμιου (βλέπε Αμερικανικού) ΑΕΠ και
β) όχι πάνω από €5δις στις Τράπεζες =>
τα λεφτά μας φτάνουν μέχρι το 2022.
Καπου 13δις χοντρικά…
Το 2019 θέλουν απο το υπουργείο Οικονομικών να δανειστούν εντός του έτους έως 7 δισ. ευρώ. Με τα χρήματα αυτά θέλουν να πληρώσουν τα τοκοχρεολύσια από τα δάνεια του ΔΝΤ ύψους 2,6 δισ. ευρώ που αφορούν το 2019 και μέρος από το σύνολο των ανεξόφλητων δανείων του Ταμείου προς την Ελλάδα… Αν το κάνουν αφαιρέστε 2,6δις απο τα 13δις…
Φυσικά τα 7δις θα πάνε προίκα στους επόμενους με μικρότερο επιτόκιο ΑΝ καταφερουμε να δανειστούμε σε προεκλογική περίοδο…
Δεν θέλω να ακούω καθόλου για τον προγραμματισμό του ΥΠΟΙΚ.
Θέλουν να αποπληρώσουν τα €2.6Δ του ΔΝΤ & σκοπεύουν να αντλήσουν €7Δ το 2019!!
Αυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς και δεν έχουν καμμια σχέση είτε συμβούν είτε όχι με το θέμα των αμυντικών προμηθειών.
Είπαμε τέλος τα παραμύθια.
Ας πάρουμε τι γίνεται στην Ευρώπη συγκριτικά με εμάς και ας επιλέξουμε την Ιταλία και όχι την Γερμανία ή Γαλλία και να χρησιμοποιήσουμε νούμερα & στοιχεία που έχουν πραγματική αξία.
Η Ιταλία πχ κατασκευάζει & παραλαμβάνει FREMM & F-35 και έχει ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης του ΧΡΕΟΥΣ/ΑΕΠ 4.7%, η Πορτογαλία 4.9% και η Ιρλανδία 4.1%, όταν η Ελλάδα βρίσκεται στο 3.9% μεσοσταθμικά.
Αν φυσικά είχαμε το ρυθμό ανάπτυξης της Ιρλανδίας ή της Πορτογαλίας το κόστος αυτό θα ήταν ακόμη χαμηλότερο και θα πλησίαζε αυτό του Βελγίου στο 3.1%.
Επαναλαμβάνω μιλάμε για τα κεφάλαια που χρειαζόμαστε για να αποπληρώσουμε τις ετήσιες υποχρεώσεις μας ως Κράτος, ως ποσοστό του παραγόμενου πλούτου.
Γράψε μου ξανά για προίκα ή δήθεν ότι δεν υπάρχουν χρήματα για αναβαθμίσεις & εκσυγχρονισμούς…
Btw, ο επίσημος τομέας έχει να εξυπηρετήσει λήξεις €8Δισ. για το 2019, όταν προ PSI ήταν €15.7Δισ…
Ρωτήσατε: “τι ποσό πρέπει να αποπληρώσουμε το 2019-2020 σε δάνεια & ομολόγα Δημοσίου που λήγουν??”
Απάντησα: “Καπου 13δις χοντρικά…”
Όπου αν προσθέσεις και τα 7μιση δις απο τις λήξεις εντόκων γραμματίων πας στα 20δις χοντρικά…
“ΘΕΛΟΥΝ απο το Οικονομικών… ΘΕΛΟΥΝ να πληρώσουν… ΑΝ καταφερουμε (δύσκολο αν θέλετε την γνώμη μου)…”
Αυτο που εχω γράψει κατ’επαναληψη ειναι πως λεφτά θα υπήρχαν αν είχαμε σοβαρους ανθρώπους να βγάλουν την οικονομία απο την ύφεση και να μην υπάρχουν δεσμευμένα 24δις σαν μαξιλάρι με την υπερφορολόγηση οπως σωστα γραφεται…
Ειμαι απο τους ρεαλιστές και απαισιόδοξους ξέρετε της παρέας…
Ο αισιόδοξος είναι ο MAN παραπάνω…
Btw οπως λέτε το ΧΡΕΟΥΣ/ΑΕΠ δεν είναι 3,9% αλλά 3,3% συνυπολογίζοντας και την επιστροφή των τόκων από τις Κεντρικές Τράπεζες… Και θα πάει μάλλον και κάτω απο το 3% μετά τα οσα συμφώνησαν τον Ιούλιο φέτος… Άλλα αυτο ειναι το καρότο… Υπάρχει και το μαστίγιο…
Οπως χρωστάει το δημόσιο ,πολυ περισσότερα του χρωστούν (Μιλάμε για α ετήσια που προσθέτονται ) .Αν υποθέσουμε ότι και τα δύο μέρη πλήρωναν κανονικά (αδύνατον αντικειμενικά γιατί η φορολογία είναι παράλογα υψηλή και η οικονομική δραστηριότητα χαμηλή ) το πλεόνασμα φθάνει τα 8 δις ευρώ.Αν φτάσουμε το ΑΕΠ του 2008 (υποθετικά) με την σημερινή φορολογία τα έσοδα του κράτους θα εκτοξευτούν από τα 50 δις που είναι σήμερα στα 90 δις.Ενα τρομακτικό ποσό για τα ελληνικά δεδομένα ,καθώς και το χρέος καλύπτει χωρίς προσθήκες εσόδων υδρογοναθράκων .Αυτο δείχνει πόσο ηλίθια μπήκαμε σε αυτή την περιπέτεια αφού αρκούσε μια αύξηση των δημοσίων εσόδων 15% τη δεκαετία 1998-2008 με ένα αντίστοιχο περιορισμό των εξόδων ώστε να κρατηθεί το δημόσιο χρέος άνετα <100% .
Ναι πληρώθηκαν οι άνθρωποι με νέα δάνεια από την ΕΖ ως τμήμα του τρίτου μνημονίου.
Αυτό πια δεν υπάρχει και για την ώρα μοιάζει δύσκολο να μας δανείσει κάποιος άλλος.
Υπάρχει μόνο το μαξιλάρι που μας δάνεισαν στο τέλος του γ μνημονίου για να μην φουντάρουμε με το καλημέρα.
Το “Ένα κράτος έχει πολλές ανάγκες όχι μόνο την άμυνα.” δεν πρέπει να σημαίνει “και όχι την άμυνα”. Οι εξοπλισμοί είναι στο επίπεδο του 0,5 δις σε ένα ΑΕΠ 180 δις και δημοσίων δαπανών 90 δις.
Δηλαδή δίνουμε ~0,5% του ΑΕΠ για εξοπλισμούς ή αλλιώς το ~1% των δημοσίων δαπανών…κάτι που θα ήταν κατανοητό μόνο αν συνορεύαμε με το Λουξεμβούργο και μοιραζόμαστε το Αιγαίο με την Ιρλανδία.
Δηλαδη, αν καταλαβα καλα ισχυριζεστε οτι με περιπου 35 εκ. ευρω ανα πλοιο, καθε ενα απο τα 4 συνολικα θα λαβει τα εξης:
Aνανέωση/βαριά συντήρηση των μηχανικών συστημάτων (κινητήρες κτλ)
Νεο κυριο ρανταρ (περιστρεφομενο aesa μεγάλου βεληνεκούς)
Νεο συστημα μαχης ΚΠΜ (ολο αυτο το data room ας πουμε, με τις κονσόλες τις οθόνες κτλ)
Τηλεπικοινωνίες link-16 (modem, κεραίες και φυσικά συνδεση με το ΚΠΜ)
+ οτι αλλα μικροτερα πραγματα ζητα το ΠΝ – προσφερονται ή απαιτούνται (ενδεικτικα αναφερατε link16-22 και υπονοειτε σαφως οτι υπαρχουν και αλλα που δε γνωριζουμε ή τελος πάντων δεν θεωρήσατε σκόπιμο να αναφέρετε επιπλεον παραδείγματα στο παρον αρθρο)
Ελπιζω πως αυτη η εικονα που σχημάτισα ειναι ακριβής και να βοηθά στην κατανόηση του νοήματος του παρόντος άρθρου.
Με βαση αυτα τα δεδομενα εκτιμώ πως ειναι “Too good to be true” και ελπίζω να διαψευστώ ευχάριστα 🙂
Θα μου ειναι ιδιαιτέρως ευχαριστο να διαβασω τις δικες σας παρατηρήσεις και απόψεις.
Ίσως λάθος δικό μας. Η βαριά συντήρηση θα προέλθει από διαφορετικό κονδύλι.
Ευχαριστώ παρα πολυ για την απάντηση.
Επιπροσθετα τωρα, ξερουμε εστω περιπου, ποσο ειναι το κοστος μιας τετοιας βαριας συντήρησης?
Ετσι ωστε να εχουμε και αυτο το δεδομενο για οποιον ενδιαφέρεται να μαθει και να σχηματίσουμε μια πιο σφαιρικη εικονα του ολου θεματος.
Αναμενουμε με ανυπομονησία τα επομενα αρθρα σας.
Ευχαριστω και παλι.
Η πρόταση των 35 εκ. ευρώ ανα πλοίο σε μεγάλο βαθμό περιλαμβάνει τα κάτωθι
Σύγχρονο ΚΠΜ CMS 330
Hensoldt TRS-4D
Elisra’s NS9003A-V2HC digital ESM
AN/UPX-505 All-Modes IFF της Telephonics
Σύστημα Link-16
IRST και Αναβάθμιση των STIR
Α ευχαριστω. πολυ ενδιαφερον. Αν ειναι ετσι, τοτε η αναβαθμιση περιλαμβανει μπολικα πραγματα περισσοτερα απ αυτα που προαναφερθηκαν και με κανει να “ιδρώνω” ακομα περισσοτερο για το “too good to be true” του προβληματισμου μου.
Δε μου ειπατε, εσας πως σας φαινονται τα κοστη που αναφερονται για το προγραμμα αυτο?
Ειναι θεμα, γιατι αμα googlarei κανεις και βρει αναφορες για τα κοστη αλλων, περιπου αναλογων προγραμματων εκσυγχρονισμου, βλεπει οτι κοστιζουν πολυ περισσοτερα χρηματα.
Πχ οι καναδικες Halifax που αποτελουν μερος της κουβεντας και σχετικες με τη δικη μας περιπτωση βλεπουμε οτι κοστισαν καπου 335 εκ. ευρω. η μια.
https://en.wikipedia.org/wiki/Halifax-class_frigate#Refit
Φυσικα και μπορει να πει κανεις οτι οι Halifax εκαναν πιο εκτεταμενη αναβαθμιση.
Αλλα μπορουμε να πουμε οτι η δικη μας αναβάθμιση δικαιολογείται να ειναι 90% φτηνότερη σύμφωνα με ολα οσα εχουν αναφερθεί σε προσθήκες συστηματων και εργασιες ως τωρα?
Ετσι μονο και μονο σαν ταξη μεγεθους για τα κοστη θελω να κανουμε μια κουβεντα ολοι μας για να βγαλουμε καποιο συμπερασμα.
Το συμπερασμα αυτο θα ειναι χρησιμο για να καταλαβουμε αν ειναι ή οχι τιποτα κλασσικες μπουρδες ολα αυτα, τυπου Καμενου.
Και τελος να τονίσω οτι ακομα κι αν ειναι μπουρδες ολα αυτα, τοτε η Πτηση δε φερει καμια ιδιαίτερη ευθύνη διοτι ως δημοσιογραφοι εδω κανουν ρεπορταζ και μας μεταφερουν οτι προερχεται απο επισημα χειλη και εγγραφα.
Τι κανουμε, εχουμε Καμενους για ηγέτες και κυβερνήτες της χωρας.
Ζουμε σουρεαλιστικες καταστασεις τα τελευταια χρονια μ αυτους τους τυπους που εχουμε μπλεξει και πρεπει να συζητάμε τα παντα για να μη μας δουλεύουν μερα νυχτα και τα καταπίνουμε αμάσητα απο πανω.
Αγαπητέ δεν υπάρχουν επίσημα χείλη στην Ελλάδα αυτή την εποχή.
Τσαρλατάνοι είναι οι άνθρωποι.
Επειδή ορισμένοι ζήτησαν τιμές, κάποιοι άλλοι άρχισαν να κάνουν υπολογισμούς και
για να αναλύσω λίγο με στοιχεία και να επιβεβαιώσω τους φόβους σου, αναφέρει ο
@darede το υποθετικό περιεχόμενο της αναβάθμισης και, λίγο πολύ τεκμαίρεται ότι η αναβάθμιση θα προσομοιάζει με αυτή των Halifax, όπως σωστά διατύπωσες.
Το συνολικό λοιπόν budget των Καναδών για το πρόγραμμα HCM/FELEX, περιελάμβανε τα ακόλουθα:
-New Combat Management System;
-New radar suite;
-IFF Mode S/5 – Interrogator Friend or Foe Mode S/5;
-Internal communications system upgrade;
-Harpoon Missile system upgrade (surface to surface); &
-Electronic warfare system upgrade;
επίσης
-Long-range infrared search and track system (SIRIUS);
-Modification to the BOFORS 57mm Naval Gun;
-Replacement of the Shield II Missile Decoy Countermeasures System;
-Replacement of the Integrated Machinery Control System; and
-Replacement of the Navigation Radars
Προφανώς και φαίνεται εκ πρώτης ως πιο εκτενέστερη, από την προβλεπόμενη Ελληνική, η Καναδική αναβάθμιση, αν και ουσιαστικά μόνο η αναβάθμιση του software των Harpoon & οι επεμβάσεις στο Bofors είναι παρεμβάσεις που αφορούν οπλικά συστήματα.
Όμως από το breakdown cost μαθαίνουμε ότι
Work Activity Industry Approx. cost
-Combat System Integration – Lockheed Martin
In-Service Support $2 billion
-Mid-life refit Irving Shipbuilding
$1.2 billion
-Other Standalone Projects/Maintenance and Sustainment/Various contractors $1.1 billion
TOTAL $4.3 billion
Πάνω-κάτω ορθές οι τιμές που αναφέρεις. Όμως μόνο η προμήθεια & ολοκλήρωση του CMS-300 της LM Canada στις 12 Halifax κόστισε CAD$2Δισ το 2008, σημερινής αξίας CAD$2.3Δισ, https://www.bankofcanada.ca/rates/related/inflation-calculator/
συνεπώς CAD$191Εκ/πλοίο σημερινά λεφτά…μόνο για το σύστημα μάχης…
Να σημειώσουμε ότι το κόστος της προμήθειας & ολοκλήρωσης του συστήματος μάχης διαμορφώνεται σ΄αυτή τη τιμή γιατί αφορά 12 πλοία και όχι 4, με ότι επίπτωση έχει σε οικονομίες κλίμακος για την προμηθεύτρια και η ολοκλήρωση της αναβάθμισης στο Ναύσταθμο δεν μπορεί να επηρεάζει σημαντικά τα κόστη, όταν για την αντίστοιχη Καναδική αναβάθμιση ενεπλάκησαν πάνω από 30 εταιρείες, 18 μήνες εργασίας & 9-12 μήνες δοκιμές & τέστ.
Επομένως, επειδή αφ’ ενός η παραπληροφόρηση έχει πάρει εξωφρενικές διαστάσεις, αφ΄ετέρου οι αναγνώστες δεν έχουν ιδέα για τα κόστη των αμυντικών συστημάτων, ει μη μόνο από την wiki, είναι προφανές ότι το σενάριο που κυκλοφορούν επώνυμοι & ανώνυμοι κύκλοι δεν έχει καμμια σχέση με την πραγματικότητα…και εξυπηρετεί άλλους σκοπούς.
Ας ξυπνήσουν ορισμένοι από το λήθαργο, ποτέ δεν είναι αργά
Η αξία που υπολογίζεις με σημερινές τιμές, είναι λάθος. Μιλάμε για δέκα χρόνια πριν(πιο νέα και αδοκιμαστη τεχνολογία), με υπαρκτό ρίσκο ολοκλήρωσης. Στη δική μας περίπτωση, δεν έχουμε ούτε την αιχμή της τεχνολογίας, ούτε κάποια τεχνολογική πρόκληση (ολοκλήρωση κλπ). Προφανώς και θα είναι φθηνότερη η αναβάθμιση ανά μονάδα για εμάς.
Αν τα μηχανολογικα καλυπτονται ( ελπιζω ) απο αλλο κονδυλιο , οπως γραφει η Πτηση …
Τοτε οντως μπορουμε να πουμε πως η λιστα πο παραθετεις ειναι ενδιαφερουσα και ελπιδοφορα , τα ηλεκτρονικα-ηλεκτοοπτικα-αισθητηρες αναβαθμιζονται κατακορυφα
Αναρωτιεμαι για ECM , δεν προβλεπεται ? Κριμα αλλα θα μου πεις με 35-40εκ μαξιμουμ τι να πρωτοκανεις …
Και παλι καλα να λεμε …
Βεβαια οπλικα δεν βλεπω καθολου τιποτα και ανησυχω …
Να καταπιω οτι δεν μπορουμε οικονομικα να αντεξουμε αλλαγη εκτοξευτη και αγορα νεων ΕΣΣΜ 2 , να καταπιω και οτι δεν κανουμε τα υπαρχοντα κελια ΜΚ 48 διπλα , για να εξυπηρετησουμε τον μεικτο φορτο αποθεματος ΝΣΣΜ και ΕΣΣΜ 1 , οκ ενταξει
Να δεχτω οτι η αναβαθμιση του συνολου των εικοσι ( νομιζω ) φαλανξ του στολου κοστιζει αλλα 30εκ τουλαχιστον και δεν τα εχεις …
Γιατι δεν αναβαθμιζεις μονο τα 4 των ΜΕΚΟ αρχικα ? 6εκ συνολο
Τα 127αρια δεν θα αναβαθμιστουν ? Δεν θα δωσεις 6εκ ακομα ? Δεν εχουμε αλλα , τα μοναδικα μας ειναι , … νεα πυρομαχικα μεγαλυτερου βεληνεκους ? δεν θελεις ?
RWS ? ουτε δυο 20αρια ?
Ημαρτον , 20 μυρια ακομα τουλαχιστον , να βελτιωσεις την ισχυ πυρος των πυροβολων μονο , αφου τα πυραυλικα κανουν τζιζζζ …
Αν σε μια αναβαθμηση δεν προσθεσεις καινουργια οπλα με νεες δυνατοτητες
Πχ Μκ41 και ram τοτε κανεις μια τρυπα στο νερο.
Αυτό είναι τελειωμένο, νέα όπλα δεν.
προς το παρόν
Και παρόν και μέλλον για τις ΜΕΚΟ από ότι διαφαίνεται…
Δηλάδή επί μια δεκαετία οι κακόμοιρες οι ΜΕΚΟ αφέθηκαν να παρηκμκάζουν με αισθητήρες εποχής 90s όταν ακόμα μεσουρανούσαν οι Duran Duran και οι Eurythmics επειδή ένα κράτος 10 εκατομυρίων πλήρες μέλος ΕΕ, Ευρωζώνης & ΝΑΤΟ δεν μπορούσε να εξοικονομίσει το αστρονομικό ποσό των 150 μυρίων ευρουλακίων για να τις αναβαθμίσει; Γι’ αυτό το ποσό κοντεύουν να φτάσουν τα καλύτερα πλοία επιφανείας του ΠΝ σε κατάσταση ημιαπαξίωσης; Και πρέπει και να το πανηγυρίσουμε κιόλας;;;; Τόσα βγάζει σε ενάμιση χρόνο ο Ρονάλτνο στα 33 του στη Γιουβέντους! Να τον παρακλέσει ο Πάνος να μπει στον έρανο.
Μπορούσαμε να το εξοικονομήσουμε αλλα κάποιοι αποφάσισαν τα τριπλά λεφτά να δοθούν στο υπερόπλο Orion P-3. Αλλιώς με τα λεφτά των Ωρίων θα είχε τελειώσει ήδη ο εκσυγχρονισμός και νέα όπλα στις ΜΕΚΟ με 350 μυρια και να είχαμε πάρει και τορπίλες. Αυτή η απόφαση θα μας στοιχειώνει 20 χρόνια
Η σύμβαση για τα p-3 είχε και πολιτικο χαρακτήρα.Αριστερή κυβέρνηση δινει πολιτικα διαπιστευτήρια και δηλώνει με μια πλευρα θα συμπορευτεί..Τα χρήματα τους θα τα βγάλουν παντως..αν και υπηρχαν θετικές εισηγήσεις απο τη Στρατιωτικη Ηγεσία..
Θα μπορούσαν να δώσουν τα διαπιστευτήριά τους στην ίδια χώρα και την ίδια εταιρεία δίνοντάς της την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Νομίζω ότι απλά ήταν εν μέρη λάθος, και εν μέρη μια ακριβή προσπάθεια να σώσουν την ΕΑΒ (που πήρε μεγάλο μέρος του υποκατασκευαστικού έργου, χωρίς να παραδώσει έως σήμερα τίποτα, ακόμη και το αεροπλάνο της ενδιάμεσης λύσης (δηλαδή αυτό που δεν θα αναβαθμιζόταν και απλά θα πετούσε).
Ελπίζω η μετατροπή των F-16 σε V από την ΕΑΒ να μην έχει την ίδια ταχύτητα, αλλιώς να τα κάνουν στην Αμερική απευθείας να τελειώνουμε.
Σε σημερινό (15/12) άρθρο στο HellasJournal (Μ. Ιγνατίου) αναφέρεται οτι εχει έλθει απάντηση των Αυστραλών για τις δυο φρεγάτες κλάσης «Adelaide» (μετά απο σχετικό Ελληνικό αίτημα) και εχει ηδη συγκροτηθεί κλιμάκιο για μετάβαση & survey
https://hellasjournal.com/2018/12/elliniki-aytopsia-stis-fregates-adelaide-poy-vgazei-sto-sfyri-to-p-n-tis-aystralias/
@ Σταθης Δ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ωραια κι αν υποθεσουμε οτι γινεται αυτη η συντηρηση με 160 μυρια τι αλλα ποσα θα χρειαζοντουσαν για να γινουν πληρως αναβαθμισμενα?
Μηπως …λεω μηπως η προταση μοιαζει πολυ με τα 2 μυνηματα μου στο αρθρο για τις Aυστραλεζικες φρεγατες και ΠΩΣ οι αμερικανοι θελουν να το συνδιασουν με την αδεια πωλησης τους, σε συναρτηση με το προγραμμα εκσυγχρονισμου των ΜΕΚΟ?
Αυτό θα ίσχυε αν έπερνες τις 2 φρεγάτες σε ευκαιρικές τιμές… 300εκ δεν ειναι και λίγα για 2 26χρονα πλοία…
Οι 4 S το 2003 στοίχισαν 147εκ (200κατι σημερινά)…
Άοπλες. Χωρίς καν το Goalkeeper
Οι 2 100εκ (σημερινά) άοπλες το 2003…
Οι 2 300εκ (φήμη χωρίς να γνωρίζουμε αν περιλαμβάνει όπλα) 2018…
Οι S ήταν και ελαφρώς νεότερες τοτε…
Ας αναμένουμε λοιπόν τις φήμες να γίνουν επίσημες προτάσεις και βλέπουμε…
Μικρό το ποσό an;a plo;io, ακόμα και όπλα να μην μπούν υπάρχει εν αναμονή ο essm block 2.
Με το διαθέσιμο ποσό ram λιγο δύσκολο.Σε αυτή την περίπτωση τα phalanx θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν;Οχι μόνο για τις meko αλλα σε ξεχωριστό κονδύλι για περισσότερα συστήματα όποτε λογικά θα υπάρχει και μια συμπίεση κόστους.Μέσω fms ίσως; για rws 20mm υπάρχει πρόβλεψη;Δεν είναι και καμία επιστήμη.Ίσως αν υπάρχει εμπλοκή ισραηλινών στο πρόγραμμα να μπορούσαν να αγοραστούν κάποια συστήματα ίσως και κάποια μεταφορά τεχνογνωσίας.Ενα rws θα μπορούσε να εξοπλίσει απο φρεγάτες μέχρι τα ταλαίπωρα παράκτια περιπολικά του ΠΝ και σίγουρα δεν θα μας χάλαγε η τοποθέτηση σε Λεωνίδας ή m113.Αλλα εδω ακομα ασπιδια βάζουμε για το πενηνταρι…
Και μια ακομα απορία.Αν αντικατασταθεί η mw08 και τα esm πόσο εφικτό ειναι να τοποθετηθούν σε παρατηρητήρια του ναυτικού;
Και εφικτο και θεμιτο. Σε καιρο επιχειρησεων θα μπορουσαν να προσφερουν στοχοποιηση σε Exocet – NSM επι νησων.
Οχι ομως σε μονιμη λειτουργια.
Μακάρι με 3d σύγχρονο κπμ, ΜΚ41 , ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ στα σοναρ….βγάζει 15 χρόνια άνετα , ακόμα.
Ωραία νέα, και σκεψου να αποκτήσουν link 16 οι φρεγάτες πιο πριν από τα 16αρια…
πολύ πιθανό
Λοιπόν για να τελειώνει επιτέλους αυτή η φαρσοκομωδια με την μη διαθεσιμότητα κονδυλίων για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
-Μειωμένες έναντι του στόχου ήταν κυρίως οι δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Άμυνας κατά 302 εκατ. ευρώ
https://www.protothema.gr/economy/article/847336/alma-35-dis-sto-protogenes-to-noemvrio-gia-na-moirastoun-parohes-2-dis-ton-dekemvrio/
Αν έχω καταλάβει καλά το γενικό πλαίσιο, ο προϋπολογισμός του εκσυγχρονισμού των φρεγατών γίνεται βάσει υπαρκτών χρημάτων και όχι από δυνητικές πηγές. Ενώ, η απόκτηση μεταχειρισμένων φρεγατών συνδέεται με το “ταμείο ΠΝ”.
Δηλαδή, είναι σίγουρο πως “κάτι” θα γίνει με τον εκσυγχρονισμό και άγνωστο το τι θα γίνει με τις μεταχειρισμένες φρεγάτες. Και κάπου, ανάμεσα, υπάρχει το σενάριο να “επικοινωνούν” αυτά τα δύο και προσπαθούμε να πάρουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα(;;). Και δικαιολογείται, επιχειρησιακά, η απόκτηση των Adelaide, προκειμένου τα δυνητικά χρήματα του ταμείου να μην πάνε στον εκσυγχρονισμό, διότι έτσι έχει κρίνει το ΠΝ λαμβάνοντας υπόψη, όλα τα δεδομένα.
Οπότε και είναι κενή περιεχομένου ερώτηση, γιατί δεν πάνε τα λεφτά του ταμείου στον εκσυγχρονισμό.
Εάν είναι έτσι, τότε τι μεσολάβησε και από 400 εκ. το 2014, τώρα είμαστε ευχαριστημένοι με 100, που αν και είμαστε ευχαριστημένοι, τα 100 έγιναν 120 και τώρα πάει για 140;
Πως γίνεται ο προγραμματισμός; Είχα κάνει σχέδια εκσυγχρονισμού για 400, αλλά ήρθαν τα πράγματα δύσκολα, αναγκάστηκα να κάνω με 100, άντε με 140, ωστόσο παράλληλα υπήρξε η ιδέα να δημιουργηθεί ταμείο, του οποίου τα χρήματα θα πάνε για μεταχειρισμένες φρεγάτες αεράμυνας περιοχής και όχι για βελτίωση του εκσυγχρονισμού, επειδή τον εμποδίζει να προχωρήσει στην υλοποίηση;
Επιτέλους γίνεται σοβαρή δουλειά και κοινωνικά και αμυντικά. Αυτό σύντομα θα αρχίσει να φαίνεται όσο και αν πολλοί συμφορουμιτες εσκεμμένα η μη επιλέγουν να το μειώσουν η να το εξαφανίσουν. Ο απλός κόσμος βλέπει την διαφορά. Μεγάλη σημασία έχει και ο στρατηγικός διάλογος μεταξύ ΗΠΑ και ΕΛΛΑΔΑΣ. Αυτό περιλαμβάνει και την άμυνα. Ας περιμένουμε να δούμε τι θα δώσει αντί να κρίνουμε κακοπιστα άμεσα. Όταν υπάρχει πολιτική θέληση βρίσκεται λύση. Και τα f16v χρηματοδοτικα ήταν απαγορευτικά. Μας έδωσαν λύση από Αμερική. Το ίδιο μπορεί να γίνει και για τις φρεγάτες η για αλλά εξοπλιστικά
Φίλε δεν νομίζω πως είναι έτσι τα πράγματα…
Στα κοινωνικά με επιδόματα και μερίσματα δεν γίνεται δουλειά… δουλειές θέλει ο κόσμος και ελάφρυνση φορολογίας…οι μισοί χρωστάνε σε δημόσιο και ΔΕΗ..
Στα αμυντικά πέρα των F16… που και σε αυτά είναι ακόμα θολό το τοπίο με την ασυμβατότητα του τμήματος αυτοπροστασίας και την αναβάθμιση αντί για αντικατάσταση των Η/Υ δεν έχουν κλείσει πολύ σημαντικά θέματα…
Τορπίλες
Mirage
Πυρομαχικά leopart
Σε όλα γίνονται συζητήσεις αλλά χωρίς να κλείνει κάτι…
μαζεύεις τους επιτελείς – βλέπεις τις ανάγκες και ανακοινώνεις τεχνικό διάλογο για ένα μήνα με τις εταιρίες και μόλις καταλήξεις ξεκινάς διαγωνισμό…
τα πράγματα φαίνεται να συνεχίζουν με το παλιό και πατροπαράδοτο τρόπο… μόλις έχουμε επεισόδιο με τους γείτονες τότε θα τρέξουμε να εξοπλιστούμε και τότε οι τιμές θα είναι στα ύψη γιατί θα καιγόμαστε…
Πολύ σοβαρή δουλειά.
Στα κοινωνικά, αφήνουμε €1.8δις στους συνταξιούχους και σε 400,000 οικογένειες που πεινάνε τους δίνουμε μη μόνιμο επίδομα €0.7δις, ενώ η εάν χρειάζεται κάποιος χημειοθεραπεία θα πρέπει να περιμένει κάτι μήνες…
Στα αμυντικά, δίνουμε €0.5δις στα Ρ3 αλλά τα NH90, που ήδη έχουμε πληρώσει €0.5δις, δεν διαθέτουμε €75εκ. και δεν πετά κανένα…
Δεν ξέρω πως το βλέπετε εσείς, αλλά εμείς το βλέπουμε σαν ένα σαιτ τεχνικού (και όχι μόνο) περιεχομένου για ένα αντικείμενο που αγαπάμε, αλλά όχι ένα σαιτ/περιοδικό πολιτικών αναφορών. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει πολιτική τοποθέτηση, υπάρχουν πολλά άλλα σαιτς που προσφέρονται, αλλά εδώ μοιάζουν τουλάχιστον άκομψα.Εδώ εκτιμούνται οι τεχνικές απόψεις (είτε σωστές είτε λάθος, όταν είναι σωστά εφρασμένες προάγουν τον διάλογο σε ένα θέμα που ενδιαφέρει) θα ήταν χρήσιμο να μας παραθέτετε αυτές και θα τις ακούσουμε με ενδιαφέρον. Οι άλλες αναφορές μόνο αστεία και αντίδραση θα φέρουν.
Αγαπητέ Σίγουρα.Τα περισσότερα σχόλια όμως ασχολούνται με το κοινωνικό μέρισμα και τα βοηθήματα. Αυτά τους φταίνε. Πολύς κόσμος λέει σωστά πράγματα για αυτά που πρέπει να γίνουν. Όμως για πολλά χρειάζεται χρόνος. Όπως και για τα εξοπλιστικά. Οι απευθείας αναθέσεις και οι μουφα διαγωνισμοί μας έφεραν εδώ. Οι φρεγάτες και τα αεροπλάνα δεν προέκυψαν χθες υποεξοπλισμενα. Είναι χρονια τώρα. Και μιλώντας από προσωπικό επίπεδο βλέπω διαφορά όσον αφορά τους δικούς μου όντας άπορους. Εγώ το θεωρώ ασέβεια να μιλάμε για πυραύλους και οπλικά συστήματα δια κατηγορώντας το κοινωνικό μέρισμα και άλλα τέτοια. Γιατί στο μυαλό μου ας πούμε η αδελφή μου άνεργη αμεΑ με ετήσιο εισόδημα 1400 είναι κακό που περνει ένα βοήθημα γιατί θα μπορούσαμε να εξοπλισουμε μια φρεγάτα κατά προτεραιότητα. Αυτό λέει πολύς κόσμος εδώ. Έφερα προσωπική Ιστορία αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν και άλλες πολλές τέτοιες και σίγουρα υπάρχουν και αδικίες. Οπότε ναι εξοπλισμοί και ναι τεχνικά αλλά να σταματήσουμε και τις κατηγορίες στα επιδόματα σε κόσμο που υποφέρει. Οι επενδύσεις δεν γίνονται σε μια μέρα και υπάρχει κόσμος που λαμβάνει τρόφιμα για να τα βγάλει πέρα. Τα νοσοκομεία, οι δρόμοι, η άμυνα κτλ πληρώνονται από τους φόρους. Να μειωθούν αλλά δεν γίνεται αύριο θέλει χρόνο και αυτό.
Περιστρέφονται κυβερνητικοί δορυφόροι και που και που αφήνουν και το στίγμα τους, τουλάχιστον μας διαβάζουν οι παρατρεχάμενοι των φωστήρων.
Άλλο ένα τεχνικό σχόλιο αγαπητέ Steve
Οι κουβέντες που γίνονται είναι καθρέφτης της κοινωνίας. Αντίν δεν συμφωνεί κάποιος, με την ισοπεδωτική άποψη τους, μπορούν να ισχύουν μόνο τα παρακάτω… να είναι ο ίδιος ο… Πάνος ή να είναι πληρωμένος(βλ.0,60) ή να είσαι κάποιος που κάνει θελήματα σε κάποιους άνωθεν. Να “πιέζουμε” για το καλύτερο δυνατό στην άμυνα είναι θεμιτό. Να αναλύονται τεχνικής φύσεως θέματα, να γίνονται αντιπροτάσεις, να ασκείται κριτική είναι και απαραίτητο και εποικοδομητικό για εμάς τους μη ειδικούς. Θέλω να ελπίζω ότι κάποιοι σε θέσεις ευθύνης παρακολουθούν αυτόν τον φιλόξενο και αξιόλογο ιστότοπο. Στον αντίποδα να ισοπεδώνουμε ή να απαξιώνουμε ό,τι γίνεται ή πάει να γίνει μόνο κακό μπορεί να κάνει. Τις λίγες απόψεις φανατισμού που δυστυχώς αναρτώνται και απειλούν ή περιμένουν στην γωνία για φυλακές και σκάνδαλα είναι καταστροφικές και δεν θα τις σχολιάσω περεταίρω. Τέλος μια κουβέντα-ανάρτηση για το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για τους εξοπλισμούς και κατά πόσο φρενάρουν ιδιαίτερα υποπρογράμματα(πχ FOS) θα ήταν πολύ διαφωτιστική.
@ptisidiastima
Αφού το θέμα του πλεούμενου μάλλον το καλύψατε αρκετά από όλες τις εναλλακτικές κτλ, μήπως θα ήταν χρήσιμονα γραφτεί και ένα άρθρο που να εξηγεί τις εναλλακτικές για ραντάρ, τις διαφορές και τα μειονεκτήματα/πλεονεκτήματα καθενός?
Άλλοι αναγνώστες/σχολιαστές έχουν ήδη αναφέρει ένα σωρό, Thales NS100, NS200 (και το Sea fire 500), Saab Giraffe, Hensoldt TRS-4D, IAI ELM-2258 Alpha, Raythen EASR κτλ..
Όλα αυτά έχουν πάρα πολλές ομοιότητες, όλα αυτά είναι AESΑ, μπορούν να εντοπίσουν και να ιχνηλατήσουν εκατοντάδες στόχους, εμβέλεια στην επιφάνεια έχουν όλα τα 80χλμ και στον αέρα έχουν συνήθως η κάθε εταιρεία δύο μοντέλα, το light με ακτίνα 200-280χλμ και το extended range που είναι 400-500. Αυτά μοιάζουν να είναι όλα κοινά, όμως έχουν διαφορές στις μπάντες και τις επιμέρους λειτουργίες τους, ενώ δεν είναι κατανοητό γιατί να διαλέξει κάποιος το Light και να χάσει τόσο πολύ σε εμβέλεια αν η διαφορά όγκου τους είναι μικρή και η διαφορά βάρους είναι πχ 1 τόνος κι τυχόν διαφορά σε ενεργειακές απαιτήσεις αντιμετωπίσιμη. Νομίζω χρήσιμο θα ήταν ένα αρθράκι να εκπαιδευτούμε και εμείς.
Δηλαδή με περίπου 440 εκατομμύρια,αναβαθμίζεις τα ηλεκτρονικά των μεκο,τις διασυνδεεις με Adelaide, προσθέτεις 2 νεώτερα των S πλοία στον στόλο δίνοντας την δυνατότητα να αποσυρθούν 3 μη αναβαθμισμένες S,η απόσυρση των οποίων θεωριτικα,θα βελτιώσει κ τις διαθεσιμότητες των υπολοίπων 6.
Οι εγσυχρονισμενες Μεκο θα δουλεύουν σε ζευγάρια με Adelaide.Οι Μεκο θα στοχοποιούν κ οι Adelaide θα πυροβολούν με το μεγάλο απόθεμα sm-2 που μεταφέρουν.Hunter-killer.
Αν γίνει αυτό,ίσως θα είναι η πιο budget αναβάθμιση στόλου ever….
Αν οι Adelaide έρθουν με τα οπλα τους και αυτά είναι στην τιμή, τότε πράγματι είναι. Επίσης σε μενα μοιάζει σαν ένα δραστικό μήνυμα προς τους Γάλλους ότι α) δενόμαστε περισσότερο με την Αμερική και β) αν δεν κουνηθούν άμεσα και γρήγορα και προσφέρουν FTI και εναλλακτικές για τον στόλο σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και όχι αυτές που παπαγαλίστικα διαρρέονται, έχον χάσει το παιχνίδι.
Επίσης η Ελλάδα σε Ραφάλ δεν θα πάει, γιατί να μπορεί να πάρει το F-35 Που είναι και καλύτερο, και φτηνότερο και μια γενιά πιο νέο για να πάρει το Ραφάλ? Δεν υπάρχει περίπτωση.,
Οι Γάλλοι πέπει να σκεφτούν αν θέλουν να χάσουν για πάντα τον πελάτη που λέγεται Ελλάδα, ενώ τώρα που η Αμερική πουλάει ότι να’ ναι χωρίς πολλά πολλά για μη αποδεσμεύσεις κτλ, θα έπρεπε να παραγγείλουμε JAASM-ER και σιγά σιγά να απεξαρτηθεί η αεροπορία από στρατηγικά όπλα που μόνο τα γαλλικά αεροσκάφη μπορούσαν να έχουν.
Από την μία έχετε δίκιο.. από την άλλη αν ο γείτονας ανέβει ξανά στο αμερικάνικο άρμα θα αρχίσουν πάλι οι μη αποδεσμεύσεις κτλ… μόλις θα διαμαρτύρεται ο γείτονας…
Η Γαλλία μας εμπιστεύτηκε και μας έδωσε scalp-exocet κτλ… μας έγδαρε οικονομικά αλλά μας έδωσε…
Νομίζω πιο σώφρον θα ήταν να παίζουμε και με τους 2… πιέζοντας μία τον έναν μία τον άλλον… όσο μας παίρνει..
Οι Γάλλοι αν δεν προσφέρουν χρησμοδότηση δεν θα δουν πλοία ούτε τον επόμενο αιώνα.
Οι Belhara κατά την άποψη μου εκτός ορθολογιστικής επιλογής για το ΠΝ για τα σημερινά δεδομένα χρηματοδότησης και επιπλέον χρειάζονται πολλές νέες μονάδες πια…
με την προϋπόθεση ότι οι αυστραλιανές θα αποκτηθούν με τα όπλα τους, γιατί φοβάμαι τις εκπλήξεις…..
300 μυρια χωρις οπλα για πλοια 30ετων ειναι εκ των ουκ ανευ,δε νομιζω να παει κλιμακιο στην αυστραλια χωρις οπλα συν οτι απο πολιτικη σκοπια δεν συμφαιρει τετοιο σκανδαλο τον υπαμ κ ουτε τους κυβερνωντες.λογικα οπλα θα εχει αν θα ειναι πολλα ειναι η λιγα ειναι το θεμα.
Ναι καλα…..αν υπαρχει μίζα απο πίσω συν πολιτικά κίνητρα για την ομογένεια της Αυστραλίας…….
Συμφωνώ παντως οτι με πλήρη εξοπλισμό αξίζει να το δούμε, 150 εκατομμύρια πάει μια εξοπλισμένη ρουσεν……
@ Bαγγελης
Συμφωνα με αξιοπιστο δημισιογραφο με πηγες απο ΗΠΑ το κλιμακιο εχει φτιαξει ΗΔΗ βαλιτσες…
ναι το διαβασα κι εγω.ελπιζω να μη γινει πατατα.
Οι SM-2 στην περίπτωση μας θα είναι max 64, σίγουρα θα είναι κοσμογονία για τα μέχρι τώρα δεδομένα, πλην όμως ότι το “πυροβολώ και οπλοφορώ” θα είναι με το σταγονόμετρο…