20 C
Athens
Πέμπτη, 6 Μαΐου, 2021
Αρχική ΑΜΥΝΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Εγχώρια ναυπήγηση και στρατηγική αποφυγής καθυστερήσεων προσφέρουν στο ΠΝ οι Βρετανοί

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εγχώρια ναυπήγηση και στρατηγική αποφυγής καθυστερήσεων προσφέρουν στο ΠΝ οι Βρετανοί

Λεπτομέρειες της βρετανικής πρότασης για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με νέα και μεταχειρισμένα πλοία δίνει δημοσίευμα του «Naval News», που φιλοξενεί δήλωση του αντιπροέδρου Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Babcock, Jonathan Walton.

Σύμφωνα με το άρθρο, η Babcock προσφέρει στην Ελλάδα τη φρεγάτα Arrowhead 140 (όπως έχουν ήδη επισημάνει η «ΠΤΗΣΗ» και το «Naval Defence»), με ναυπήγηση των πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, που θα συνοδεύεται όμως από μια ευέλικτη στρατηγική, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη παράδοσή τους.

Οι Βρετανοί συνεχίζουν δυνατά στη “μάχη” των φρεγατών για το ΠΝ με πρόταση την ArrowHead 140 κι όχι την Type 31!

Όπως τονίζει ο Walton, η Arrowhead 140 είναι δοκιμασμένη, αφού στηρίζεται στη φρεγάτα Iver Huitfeldt, και μοναδικά προσαρμόσιμη, με δυνατότητα φιλοξενίας ενός μεγάλου φάσματος συστημάτων και εξοπλισμού, που απαιτούνται, ώστε να καλυφθούν πολλαπλές ναυτικές απαιτήσεις. Ο Walton στέκεται χαρακτηριστικά στην πολύ μεγάλη αυτονομία του πλοίου και την ευκολία αυτό να διαμορφωθεί ανάλογα με τα «θέλω» του αποδέκτη.

Αναφορικά με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO 200 προτείνεται η εμπλοκή της Thales. Για την ενδιάμεση λύση, τέλος, ο Walton αρνείται να σχολιάσει αν είναι μεταχειρισμένες φρεγάτες Type 23, λέγοντας πως πρόκειται για ζήτημα που απασχολεί την εταιρεία από κοινού με τις κυβερνήσεις. Αλλά ο ίδιος συμπληρώνει ότι η βρετανική κυβέρνηση και το Βασιλικό Ναυτικό εξετάζουν τώρα τις διαθέσιμες επιλογές.

ΑΠΟΨΗ: Τι σημαίνει η Arrowhead 140 για το ΠΝ, και τι σημαίνει η πρόθεση “μίσθωσης” Type 23; Μια πρώτη απόπειρα “μετάφρασης” του βρετανικού “χτυπήματος

Μέσα από τη συνεργασία με την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, η βρετανική εταιρεία φιλοδοξεί να βοηθήσει στην ενδυνάμωση της εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού, να γίνουν επενδύσεις στις εγκαταστάσεις αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό, μέσω μεταφοράς τεχνογνωσίας και τεχνολογίας. Η Babcock έχει κάνει συναντήσεις με εταίρους στην Ελλάδα και θα πραγματοποιήσει περισσότερες, με σκοπό σύντομα να υπογραφεί συμφωνία συνεργασίας.

Η Ελλάδα αναμένεται να επιλέξει την επόμενή της φρεγάτα τους προσεχείς μήνες. Ενδιαφέρον για το πρόγραμμα έχουν δείξει η Babcock με την Arrowhead 140, η Naval Group με τη FDI, η TKMS με τις A200/A300, η Damen με τη SIGMA 11515, η Lockheed Martin με τη MMSC, η Navantia με την F-110 και η Fincantieri με την FREMM-IT.

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
CEF
CEF
1 month ago

Πόσο πιο γρήγορα από το 2027 που αναμένεται να κριθεί επιχειρησιακή η Βρετανική μπορεί να την έχουμε; Του έχετε πει ότι θέλουμε γύρω στα 2 χρόνια (επενδύσεις) για να έχουμε ναυπηγεία; Και θα ξεκινήσουμε παράλληλα – δεν έχουν κάνει καμία αλλαγή στα σχέδια της IVH που να πρέπει να δοκιμαστεί στο πρώτο πλοίο;

Γιατί η μεγάλη αυτονομία (9000 μίλια) είναι πλεονέκτημα; Στα Falkands γίνανε μπουρλότο. Το Arleigh Burke έχει 4500-5000 μίλια αυτονομία – προφανώς υπάρχουν και πλοία ανεφοδιασμού. Έχουν γεμίσει τη γάστρα καύσιμα και βάζουν τους εκτοξευτές στο κατάστρωμα. Δε θα το γλιτώσουν το μπουρλότο πάλι.

Να ζητήσουμε λιγότερα καύσιμα και αν μπορούν να βάλουν τους εκτοξευτές στη γάστρα. Δε θα κάνουμε τον περίπλου της γης, ούτε θα πάμε στην Άπω Ανατολή. 

Sakkiotis
Sakkiotis
1 month ago
Reply to  CEF

Νομίζω ότι κακώς γράφετε εδώ τις παρατηρήσεις σας για τα κατασκευαστικά κολλήματα του πλοιου και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην ναυπήγησή του. Εγώ λέω να τα στείλετε κατευθείαν στους Άγγλους να τα μελετήσουν.

ANTONY
ANTONY
1 month ago

Τώρα που είναι εδώ ο Υπουργός Αμύνας της Κίνας. Σε 2 χρόνια θα έχουμε 6 νέες φρεγάτες με τα ίδια λεφτά.φρεγάτες + ΤΙς 4 μεκο.

nnnn
nnnn
1 month ago

Ειναι οντος η καλυτερη λυση ! Αν μιλαμε για πλοια πολ/πλου ρολου ειναι valiu for money με πραγματικη ενδιαμεση λυση ! Αν παλι μιλαμε για φρεγατες AAW τπτε η belhara ειναι μονοδρομος ….

Antonis.
Antonis.
1 month ago

Πραγματικά έχω ελπίδες για αυτή τη κλάση πλοίων. Οι Δανοί πάντα έχουν τρομερά σχέδια για να ταξιδεύουν σε μια απο τις χειρότερες θάλασσες του πλανήτη: τη Βόρειο Θάλασσα! Το τονάζ, οι χώροι, ο εξοπλισμός και η σχεδιαστική γραμμή του πλοίου ελπίζω να μην περάσουν απαρατήρητα από το Γ.Ε.Ν. για το καλό της σωματικής (& ψυχικής) υγείας των ελληνικών πληρωμάτων τα επόμενα 40+ χρόνια.

John Doe
John Doe
1 month ago

Το καλύτερο πλοίο μακράν των άλλων προτάσεων. Με το μέγεθος και μόνο μπορεί να απορροφήσει σοβαρά πλήγματα ενω και δυνατότητες για εξέλιξη εχει και όλα αυτά με λογικό κόστος. Από την άλλη ούτε πολιτική στήριξη μπορούν να παρέξουν οι Βρετανοί αλλά και η ενδιάμεση λύση είναι μάλλον προβληματική(συντήρηση & εκ/δευση)

- Advertisment -

Most Popular