Το έγκυρο αυστραλιανό αμυντικό περιοδικό Australian Defence Magazine, στην διαδικτυακή του έκδοση, παρουσιάζει με εκτενές άρθρο το ενδιαφέρον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τις δυο τελευταίες φρεγάτες κλάσης Adelaide.
Οι καλά ενημερωμένοι Αυστραλοί συνάδελφοι εξηγούν τους λόγους που ωθούν το ΠΝ να ενδιαφερθεί για τις φρεγάτες, καθώς και το πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα στην Ανατολική Μεσόγειο. Καθώς οι Adelaide αντικαθίστανται από τα πολύ ικανότερα -και ακριβότερα ως πανάκριβα- Hobart, οι πρώτες μπορούν πλέον να πωληθούν. Όπως γράφεται, η Πολωνία πλέον δεν ενδιαφέρεται, ενώ φυσικά η Αυστραλία θέλει να πωλήσει τα πραγματικά αξιόλογα πλοία. Σημειώνουμε πως τα πλοία εκτός από ικανότατα, είναι και σε άριστη κατάσταση.
Το ADM επιβεβαιώνει το δημοσίευμα της ΠΤΗΣΗΣ (που μάλιστα επικαλούνται και έτερο σχετικό άρθρο μας για το ενδιαφέρον), λέγοντας πως δεν είναι και πολύ πιθανό να πωληθούν τα πλοία μαζί με τους πυραύλους, ασχέτως του γεγονότος της αποδέσμευσής τους ή όχι από τις ΗΠΑ.
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες είναι οι πραγματικές A/A δυνατότητες των Adelaide με SM2/ESSM;
Σημειώνουμε εδώ, για πολλοστή φορά, πως η αμερικανική πλευρά έχει ερωτηθεί για το ενδεχόμενο πώλησης των πυραύλων SM2, και έχει απαντήσει θετικά. Το έχει πει ο Ναύαρχος Αποστολάκης, ενώ το έχουμε επιβεβαιώσει κι εμείς. Το ότι κάποιοι θέλουν να το δουν γραμμένο θα γίνει μόνο στις εξής περιπτώσεις. Η πρώτη είναι να μας πουλήσουν οι Αυστραλοί το δικό τους απόθεμα, οπότε τότε θα έχουμε End User Agreement, που θα την δούμε στα πρακτικά του Κονγκρέσου. Όπως φαίνεται, δεν έχει συμφωνήσει οι Αυστραλοί σε κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν μπορεί να υπάρξει.
Συνέντευξη Α/ΓΕΕΘΑ: 180 εκατομμύρια το κόστος των 2 Adelaide, οι ΗΠΑ συναινούν για τα όπλα τους
Το δεύτερο είναι να αγοράσουμε νέους πυραύλους, οπότε θα το δούμε στην DSCA. Αλλά αυτό είναι απίθανο, καθώς το κόστος θα έστελνε την υπόθεση στα “υπόψιν”. Άρα, ας μην κάνουν κάποιοι σπέκουλα με τους SM2. Οι Αμερικανοί μας τους δίνουν, αρκεί να τους πληρώσουμε. Δωρεάν, όχι, δεν μας τους δίνουν. Και ναι, ο ΑΓΕΝ, ο ΑΓΕΕΘΑ (πρώην, νυν ΥΠΕΘΑ) είναι ικανότατοι, και δεν περίμεναν κάποιους στο ελληνικό διαδίκτυο για να σκεφτούν ότι χρειαζόμαστε άδεια για τους SM2 πριν συζητήσουμε για τις Adelaide. Ειλικρινά, αυτό που αρκετοί θεωρούν εαυτόν πως σκέφτονται περισσότερα από τους Έλληνες Επιτελείς, μας ξεπερνά, και αδυνατούμε να το σχολιάσουμε περαιτέρω.
Το μόνο που θα πούμε είναι πως ευχόμαστε ολόψυχα, η νέα ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, να προχωρήσει άμεσα στην απόκτηση των πλοίων, προκειμένου να καλυφθούν τα -τεράστια- κενά στην δύναμη του ΠΝ. Είναι ανεπίτρεπτο, το ΠΝ να βασίζεται σε πλοία 40 ετών και να μην έχει δυνατότητα αεράμυνας περιοχής.
Σκεφτόμουν να αγοράσω μια σακαράκα με 400€ και ήθελα ο ιδιοκτήτης να μου αφήσει μέσα το καινούργιο του iPhone των 1500€.
Αλληλο-επιβεβαιώνεστε ακριβέστερα…
Όσον αφορά την ευχή “ευχόμαστε ολόψυχα, η νέα ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, να προχωρήσει άμεσα στην απόκτηση των πλοίων…”, μάλλον θα έπρεπε να ήταν λίγο διαφορετική, του τύπου “ευχόμαστε ολόψυχα, οι Αυστραλοί να μας πουλήσουν τους SM-2/ESSM” ή “ευχόμαστε ολόψυχα, η νέα ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, να προχωρήσει άμεσα στην απόκτηση των πλοίων με SM-2/ESSM από όποια πηγή είναι διαθέσιμοι…”, γιατί εδώ που τα λέμε χωρίς αυτά δεν έχουν και αξία…
300 εκ εξτρα … φανταζομαι ή άδεια φορα SM-2 IIIB ,οχι IIIA ,Οπως επισης essm B2 και οχι B1 … Τοτε παει μακρια η βαλιτσα γιατι πρεπει να ολοκληρωθουν και στο CMS των FFG και εννοείτε για τον ESSM b2 και στην αναβαθμιση των ΜΕΚΟ …καληνυχτα μας…
Η τελευταια εκδοση sm-2 που μπορει να φερει o ΜΚ-13 ειναι η IIIA .
Οχου μπλεξιμο με την αρχαιολογια εκτοξευτές … ενω υπαρχει ο Β πρεπει να παραγγείλουμε ΝΕΟΥΣ λιγο παλαιότερης τεχνολογίας πυραύλους !!! κουφα πραματα !!!
SM-2 IIIB έχουν/θα έχουν οι 3 Hobart
Το θέμα είναι ποσο θα πάει το πακέτο με τα όπλα.
Μην ξανακάνουμε τα ίδια με τα LEO2 και τα 214
Είπαμε το SM2= 3+ MILL $ και το 1 ESSM = 1.2+ MIL $
Το έχετε βγάλει το κόστος στα 350 MILL $ !!!
Εδώ δεν μπορεί να γίνει ένας αξιοπρεπής εκσυχρονισμός στις MEKO και συζητάμε για 36 τορπίλες μονο
Που θα βρεθούν τα mill $ ?
Σε καμια περίπτωση δεν πρέπει να αποκτηθούν οι ADELAIDE εις βάρος των παραπάνω προγραμμάτων
Και βέβαιa εάν αγοραστούν οι ADELAIDE/SM2 ξεχνάμε γαλλικά πλοία με ASTER
Ένα άλλο σημείο που δεν έχει συζηθεί αλλα έχει αναφερθεί στο άρθρο της ΠΤΉΣΗΣ είναι σε τι κατάσταη βρίσκονται οι αεριοστρόβιλοι των πλοίων
Εάν έχουν αρκετές ώρες ακόμα η απαιτείται σύντομα refurbishment
Οποτε το κόστος θα πάει Ακόμα πιο ψιλά
Σωστή η επισήμανση της Π&Δ, αλλά δεν νομίζω να σε καλύτερη κατάσταση οι δικοί μας……..
Οποίος πιστεύει οτι οι ΗΠΑ θα μας δώσουν πλοία μεγάλων δυνατοτήτων όπως οι ADELAIDE είναι είτε αφελής είτε δεν θέλει να δει την πραγματικότητα.
Αν οι ΗΠΑ ήθελαν να αποκτήσει το ΠΝ τα πλοία αυτά θα τα είχαμε ήδη.
Ο καθένας μπορεί να δει το σύνολο των ενεργειών τους , προσπάθεια μέσω «αντιπροσώπων» να μην παραληφθούν τα Τ-214 , μπλοκάρισμα της προμήθειας των FREMM , προσφορά LCS με την παραλαβή τους να χάνεται στα τέλη της δεκαετίας όταν η προμήθεια των BELLHARA ήταν κοντά .Το σήριαλ της προμήθειας των ADELAIDE , με πλήρη φόρτο εννοώ , είναι η συνέχεια που σκοπό έχει να καθυστερήςει την όποια άλλη λύση .Αν το ΠΝ δεν προμηθευτεί άμεσα μεταχειριμένα πλοία ΚΑΙ καινούργια έως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας τότε το τουρκικό ναυτικό μοιραία θα κυριαρχήσει και οι ΗΠΑ θα αναλάβουν το ρόλο του επιτήδειου ουδέτερου -προστάτη του Αιγαίου .
Μόνο η προμήθεια Γαλλικών/ιταλικών πλοίων μπορεί να αποτρέψει κάτι τέτοιο καθώς είναι τα μόνα, δυτικά , όπου δεν έχουν αμερικανικά υποσσυτήματα .
Υ.Γ εύχομαι ολόψυχα να διαψευστώ , ένα κρίσιμο τέστ προθέσεων θα είναι η παραλαβή τον ΜΑΡΤΙΟ , των OH-58D , αν καθυστερήσουν πάλι….
Ρεαλιστικά ποτε δεν ήμασταν κοντά στη απόκτηση των FREMM και των BELLHARA
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα τα λεφτά
Οι γάλλοι έχουν 5 FREMM και περιμέναμε να μας παραχωρήσουν 1- 2 πλοία
Δεν είναι σοβαρά αυτά
Τα ίδια και για τα κέρδη από τα ομόλογα των κεντρικών τραπεζών
Για το ρολο των USA συμφωνώ
Όσον αφορά ότι δεν είμασταν κοντά στην απόκτηση FREMM να σου θυμίσω ότι και το παρόν περιοδικό αλλά και άλλοι ιστοχώροι είχαν αναφέρει την πρόσκληση του ΠΝ σε γαλλομαθή στελέχη του , άρα δεν ήταν μύθος .
Γενικά η προμήθεια Γαλλικών πλοίων είναι η περισσότερο πιθανή λόγω ομολόγων και λόγω ανάγκης εκπλήρωσης παλαιού γραμματίου (τρεις διαδοχικές κυβερνήσεις εξέτασαν προμήθεια Γαλλικών πλοίων).
Τέλος όσον αφορά το επιχείρημα σου ότι οι Γάλλοι που έχουν 5-6 FREMM θα μας δώσουν την 1-2 , «..δεν είναι σοβαρά αυτά..» μάλλον δεν θα ίσχυε ούτε για τούς Αιγύπτιους ούτε για τούς Μαροκινούς που πήραν από μια FREMM απευθείας από τους Γάλλους , δεν θα ήταν πολύ σοβαροί ούτε αυτοί…
Είπαμε δεν υπάρχουν τα χρήματα
Οι Αιγύπτιοι και οι Μαροκινοί μάλλον δεν περίμεναν την επιστροφή κερδών από τις κεντρικές τράπεζες ,τους υδατατhrρακες Μεσογείου
η τον… άγιο βασίλειο για να πάρουν από μια ολάκερη FREMM.
Η σοβαρότητα κάθε αγοραστή κατά κανόνα κρίνετε από το portfoli του. Και το δικό μας είναι άδειο και θα είναι άδειο για πολλά χρονια ακόμα
Το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας για τα έτη 2006-2015 προέβλεπε ένα κονδύλι εκ 2,2 δις για τη ναυπήγηση 6 φρεγατών με διευρυμένες δυνατότητες Διοίκησης & Ελέγχου (C2) και Άμυνας Περιοχής (Area Defense). Κάτι που δεν άρχισε τότε (2006) να υλοποιείται.
Στις 12/1/2009 το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την ανάθεση του προγράμματος των φ/γ στην DCNS για την κατασκευή 4+2 σκαφών FREMM (Fregates Europeennes Multi-Missions) για την κάλυψη της ανάγκης αυτής, αλλά το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ λόγω της οικονομικής κρίσης, αν και δεν έπαψε να επανέρχεται στο προσκήνιο συχνά μέσω άλλων σεναρίων χρηματοδότησης (μακροχρόνια μίσθωση κ.λπ.).
Επιπρόσθετα, τον Φεβρουάριο του 2010, ο τότε αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Μπεγλίτης, φέρεται να δηλώνει στο Reuters πως είμαστε έτοιμοι να αγοράσουμε 6 φρεγάτες FREMM. Λίγες μέρες αργότερα και μετά από σύσκεψη με τον Γ. Παπανδρέου, τον Ευ. Βενιζέλο (υπουργό Άμυνας) και τον Π. Μπεγλίτη, αποφασίζεται η συνέχιση της συμφωνίας και η αγορά έξι φρεγατών.
Aυτά που γράφεις στις πρώτες 8 σειρές είναι όλα λάθος.
Εσυ πρέπει να ζεούσες σε άλλη χώρα μάλλον
Τι σχεση εχουν οι Αμερικανοι με τους Αυστραλους ?
Η τις FREMM?
Τα εχεις μπλεξει αρκετα ..
Μην βλεπετε φαντασματα παντου..
Πολιτικη διαθεση και χρηματα δεν υπαρχουν τα αλλα ειναι σεναρια φαντασιας.
Οι Adelaide δεν είναι μεγάλων δυνατοτήτων. Είναι οριακά σύγχρονες. Αρκετά αποτελεσματικές για το δεδομένο περιβάλλον, αλλά όχι και φοβερό game-changer που “κλείνει θάλασσες”. Τα υπόλοιπα χωρίς παρεξήγηση αλλά αγγίζουν λίγο συνωμοσιολογία αγνοώντας όλους τους άλλους πολύ λογικούς και βάσιμους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησαν εκείνα τα προγράμματα.
Επίσης καθαρά “for the record”, πιθανότατα δεν υπάρχει πλοίο που να μην έχει έστω λίγα αμερικανικά υποσυστήματα (οι δε Aster 15/30 είναι κοντά στην Τουρκία μέσω SAMP/T), και να υπάρχει όμως αν ο Αμερικάνος θέλει αυτά τα συστήματα μπορούν να συμπεριφερθούν σα να ήταν αμερικάνικα (παύση ροής ανταλλακτικών, κλπ).
Αγαπητέ φίλε κανένας δεν παρεξηγεί κανέναν , κανείς μας δεν ξέρει την αλήθεια, πως θα μπορούσαμε άλλωστε, εικασίες κάνουμε απλώς μαζεύτηκαν πολλά για να είναι τυχαία , μακάρι να έχεις δίκιο.
Όσον αφορά τις Adelaide που αναφέρεις με βάση την οικτρή κατάσταση των φρεγατών του ΠΝ όποια προμήθεια μεταχειρισμένων πλοίων αποτελεί game changer είτε οι Adelaide είτε οι Lafayette
game changer oi Lafayette???
Δεν το γλυτώνω το κάρδιο εγκεφαλικό
Ιδίως τώρα που θα αποκτήσουν και SADRAL θα τρέμουν και οι γλάροι στο Αιγαίο
Eleeeeeeeeeeeoooos
I give up
Οταν σε λιγα χρονια θα αποσυρουμε ολες τις type S να δω με τι θα τις αναπληρωσουμε. Πρεπει να καταλαβουμε οτι εχουμε αμεση αναγκη για μεταχειρισμενα πλοια τα οποια ειναι μετρημενα στα δαχτυλα , και δεν μας λεει κανεις οτι τοτε θα ειναι διαθεσιμα . Ακομα και κορβετες να παραγγειλουμε θα κανουν 3-4 χρονια να τις παραλλαβουμε ενω οι Lafayette ειναι σχεδον αμεσα διαθεσιμες.
Δεν κοιταμε το ευκταιο αλλα το εφικτο , οι Lafayette ειναι πλοια που μπορεις να επενδυσεις πανω τους εχουν 20-25 χρονια ακομα υπηρεσιας.
Η αλήθεια είναι ότι πάντα πρέπει να συγκρίνεις τι παίρνεις σε σχέση με αυτό που έχεις… Στην περίπτωση μας, αν συνεχίσουμε, σε λίγα χρόνια οι φρεγάτες θα κοπούν στη μέση από μόνες τους απλά λόγω παλαιότητας!!!
Σοβαρά πράγματα αναφέρεις,πέρα για πέρα αληθινά. Δυστυχώς οριακά δε θα εξοπλιστούμε και θα ζήσουμε ένα νεό ’40 όπου μεν στρατό είχαμε ,όπλα όμως γιόκ.
Νομίζω εχθές ανακοινωθηκαν ποινές για το σκάνδαλο των υποβρυχίων. Εάν έχετε την καλοσύνη και επειδή πρόκειται για σημαντικό εξοπλιστικό πρόγραμμα κάντε ένα άρθρο.
Έχετε κάποιο link;
https://www.documentonews.gr/article/skandalo-ypobryxiwn-eleytheroi-oloi-oi-katadikasthentes-para-tis-baries-poines
Οι ικανοί πάντως μας έλεγαν ότι περιλαμβάνονται και τα όπλα…
Το θέμα τώρα ειναι τώρα τι μέλλει γενέσθαι;;;;
γιατί θα από την μία φαίνεται μια καλή δικαιολογία να σταματήσει όλη ιστορία εδώ, άλλωστε μάλλον και χρήματα δεν νομίζω ότι υπάρχουν.
Δεύτερο φιάσκο μετά τις FREMM?
Καλησπέρα Πτήση, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε κατι για τα δυο επιπλέον 214 .Τι πιθανότητες υπάρχουν να κατασκευαστούν και τι ποσο έχουμε δώσει για προκαταβολή επί Υπουργίας του Μεϊμαράκη?
Δεν θα πάρουμε…τίποτα με αυτή την κυβέρνηση ειδικά
Ενω οι προηγουμενες κυβερνησεις ειδικα μετα το 2005…πηραν πολλα πραγματα αδελφε ε?
Εμάς όμως μας καίει τι θα γίνει τώρα, και αυτό που θα γίνει τώρα δεν θα είναι καθόλου ωραίο.
Καλές οι αδελαιδες αλλά με τις σούπερ βιτα που υπόλοιπονται και είναι δεδομένες τι γίνεται;
Ελα ναι ,εχουμε δωσει και παραπανω απο τα προυπολογισμθεντα λεφτα για τις Super Vita και ακομα να τις δουμε !!! ΚΑΙ εχουμε δωσει λεφτα στον ΣΑΦΑ για +2 υποβρηχια και ακομα τα περιμενουμε ,περασαν 8 χρονια απο την εποχη που εφυγε ο Σαφα .Οι 2 Super vita κατασκευαζονται 10 χρονια μεσα στο υπόστεγο …
Ας τις πάρουμε υπό εξοπλισμένες 15sm2 και για τις δυο και 20essm bl1 και για τις δυο ή να πάρουμε μόνον μια με τα παραπάνω όπλα.
Η αποτρεπτική ισχύς σαφώς θα βελτιωθεί ακόμα και αν επιχειρησιακά θα πάσχουν…….
Γνωριζει καποιος να απαντησει εαν οι mk41 των adelaide μπορουν να φερουν sm-2 περα απο ESSM?
https://www.defenseindustrydaily.com/australias-hazardous-frigate-upgrade-04586/
An 8-cell Mk41 tactical-length vertical launching system will generally carry up to 32 shorter-range RIM-162 Evolved Sea Sparrow air defense missiles, but could carry different weapons including SM-1/ SM-2s.
https://fas.org/man/dod-101/sys/ship/weaps/mk41-tactical.pdf
Οχι αλλα πεταμενα λεφτα σε σαπακια (αδελαιδες κλπ) ,αναβαθμιση Μεκο με ρανταρ ΑΕΣΑ και παραγελια Βελαρα(2+2) τωρα
Γιατί είναι σαπάκια οι Adelaide μας εξηγείς;
Έχουμε ανώτερα πλοία στο στόλο;
Χθες, ένα άλλο site έγραψε για νέο γύρο διαπραγματεύσεων με τους Γάλλους την άλλη βδομάδα. Γενικά όμως το άρθρο έβγαζε πολύ απαισιοδοξία.
Μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο. Τα πάντα στο ρελαντί……..
Ενώ πρίν μιλάγαμε για οργασμό…
Υπάρχει μια διαφορά όσον αφορά αυτά τα σκάφη ότι μπορούν να ενταχθούν πολύ γρήγορα στη δύναμη του στόλου .Στην περίπτωση των νέων σκαφών θα πρέπει να κάνουμε υπομονή τουλάχιστον 4 με 5 χρόνια .Και το κυριότερο είναι ότι άμεσα θα έχουμε καλύτερες δυνατότητες να κινηθούμε στα απώτατα όρια της δικής μας ΑΟΖ καθώς και της Κυπριακής .
Σίγουρα το κόστος απ ότι φαίνεται δεν θα είναι τόσο μικρό ,αλλά και τα 1.3 δις ευρώ για τις Belh@ra επίσης είναι μεγάλο .
Βέβαια καλό θα είναι κάποια στιγμή οι Κύπριοι να βάλουν το χέρι στη τσέπη και να βοηθήσουν ώστε να προστατευθεί η δική τους ΑΟΖ
Αραγε γιατι οι Πολωνοι απεσυραν το ενδιαφερον τους αφου ειναι τοσο καλα πλοια?παντως απ οτι βλεπω η αποκτηση τους δυσκολευει κυριως λογω των οπλων τους,ειτε επειδη οι Αυστραλοι δεν θα τα πουλησουν ειτε επειδη αυτα θα ειναι πολυ ακριβα..το χουμε ξαναδει τό εργο με τα kidd..
Ας εχουν λιγοτερους sm-2 και πιο πολλους Χαρπουν . Ουτως η αλλως οι ESSM εχουν δικο τους εκτοξευτη.
Ποσους sm-2 θαμπορουσε να διαχειριστει-κατευθυνει μεχρι να εισελθουν οι στοχοι στη δευτερη γραμμη αμυνας των ΕSSM ; 6-8 ;
Με ενα φορτιο 16 sm-2 θα μπορουσε ν αντεξει σε δυο τρεις επιθεσεις και αυτο ειναι αρκετο μεχρι να υποστηριχθει στη συνεχεια απο την αεροπορια . Δεν ειναι αναγκη να φερει 50 πυραυλους μαζι της η φρεγατα λες και επιχειρει στον ειρηνικο ωκεανο 3500 μιλια μακρια απ τις φιλιες ακτες χωρις υποστηριξη.
Απ την αλλη διαβαζω για “σαπακια” και τρελενομαι. Εχουμε πλοια του 1980 και μας χαλανε τα καλοσυντηρημενα του 1995 ;
Με μια αγορα νεων ΕSSM και για τους τρεις τυπους (MEKO-Adelaide-και πλεων S) καλυπτουμε και ολες τις αναγκες.
1 ανα κατευθυνση μπορει να καθοδηγήσει (μπρος-πισω) … που τα ειδες εσυ 6-8 ? γιατι νομίζεις οτι φωνάζουμε …
Τερματικης φασης κατευθυνση . Αρα 2 συν 2 σε πτηση συν 2 υπο εκτοξευση ταυτοχρονα κυλίομενα αφου τελειωνει η τελικη καταυγαση κι αρχιζει η επομενη .
Αναλογα με την ταχυτητα προσεγγΙσης των στοχων μπορει να φτασει μεχρι 8 πριν μπουν στην ακτινα των ESSM
Δεν γινονται αυτα που λες σε πραγματικες συνθηκες λογο χρονου. Η ζευξη με τους πυραυλους επισης ειναι ανασφαλης διαδικασια για να την πιανεις και να την αφηνεις σε 30sec με 4-5 πυραυλους 20εκ να ειναι στο αερα . Σε καθε περιπτωση μπροστα μπορει να κυνηγαει 1ας sm ή essmb1 ενα αεροσκαφος(το αεροσκαφος αλλαζει συνεχεια κατευθυνση και πρεπει ο πυραυλος να ενημερωνετε )που ελισσετε με το μπροστα στιρ και ενα ακομα με το πισω στιρ στην πισω κατευθυνση ή και τα 2 στιρ πλαγια κατευθυνση για 2 sm .Για αυτο βγηκαν τα 3D rantar με ταυτοχρονες ζευξεις με πολλους πυραυλους που σκαν και ταυτοχρονα αν χρειαστει . Τα νεα ρανταρ πχ sea fire και οι νεοι πυραυλοι πχ aster 30 και essm b2 ειναι τεχνολογικη επανασταση σε σχεση με αυτα που φοραν οι ffg . Δεν ειναι λογικο να παρουμε προηγουμενη τεχνολογια ενω ηδη εχει γινει παροχημενη .
Η ζευξη καθε πυραυλου δεν ειναι απο το stir αλλα μονιμη απο το κεντρικο ρανταρ μετα την εκτοξευση . Αυτη ειναι και η διαφορα με τα προηγουμενα στστηματα συνεχους καταυγασης. Το stir φωτιζει μονο στην τερματικη φαση.
Ετσι ειναι εφικτη η προσβολη πολλων στοχων σε μικρο χρονο.
Οσο για τη νεα τεχνολογια και καλη και χρυση ειναι αλλα τιμουλα τσουχτερη εχει και εμεις δτστυχως δεν εχουμε …
Λεφτά για αγορά SM-2/ESSM, είτε νέους είτε μεταχειρισμένους, δε μπορώ να τα δω να βρίσκονται. Απλά δε μπορώ. Ταπεινή μου άποψη ότι πρέπει να εξετάσουμε σ’αυτό το σημείο περισσότερο αν μας συμφέρει η απόκτησή τους προς αντικατάσταση των υπό κατάρρευση παλαιών μονάδων επιφανείας παρά ως πλοία AAW, με συμπληρωματικό ρόλο flagship/συντονισμού επιχειρήσεων AAW λόγω ραντάρ. Εκτός κι αν το εκλογικό αποτέλεσμα αναδείξει κάποια κυβέρνηση η οποία δεν είναι διατεθειμένη να χρησιμοποιεί τα ολίγα διά υπερφορολογήσεως αποκτηθέντα κρατικά χρήματα προς εξόφληση κομματικών/ιδεοληπτικών γραμματίων (πράγμα λίγο-πολύ αδύνατο, πάλι κατά την ταπεινή μου άποψη), SM-2 δεν αγοράζονται. Ήδη τρέχουν πολλά άλλα προγράμματα που απορροφούν τα τραγικά λίγα κονδύλια, αυτό πως θα περάσει από τις συμπληγάδες που εγκρίνουν χρηματοδοτήσεις…δεν ξέρω.
Οποιος βρεί πού θά μάς χρειαστούν αυτά τά πλοία, αλλά καί γενικότερα τό ναυτικό, η αεροπορία καί ο στρατός, κερδίζει σέτ ανατομικά μαξιλάρια γιά ελαφρύ, αδιατάρακτο καί ξεκούραστο ύπνο.
Καλα κοιμασαι εσυ αυτα τα μαξιλαρια !
Και φαινεται !!!
Μετά το μνημόνιο των Πρεσπών μάλλον δεν έχει κι άδικο ο Γκρέγκ…
Σ’ ευχαριστώ γιά τήν αντίδραση.
Αν πιστεύεις ότι γιά νά δώσουμε τή Μακεδονία, ή νά προχωρήσουμε (it’s coming soon) στή συνεκμετάλλευση τού Αιγαίου, ή νά αποποιηθούμε τήν ΑΟΖ τού Καστελόριζου, ή νά αναγνωρίσουμε (αρχικά) μερική αυτονομία στή Θράκη καί δικαιώματα Αλβανών στήν Ηπειρο καί γενικά νά μικρύνουμε τήν Ελλάδα μέ τή θέλησή μας, χρειαζόμαστε ενίσχυση τών ΕΔ, τότε έχεις δίκιο. Καί κοιμάμαι καί φαίνεται.
Οί εξελίξεις όμως δείχνουν ότι η μόνη ενίσχυση πού χρειαστήκαμε καί θά χρειαστούμε γιά νά “πετύχουμε” τά παραπάνω είναι σέ στυλό, σέ πρόθυμους βουλευτές καί σέ προπαγανδιστές φανταστικών επιτυχιών. Α καί εξάντληση τής 4ετίας, ίσως καί καμμιά επιπλέον.
Αντε τώρα λέω όντως νά πάω γιά ύπνο. Είναι ό μόνος τρόπος νά μή ζήσω live τήν εμετική αλητεία πού θά παιχτεί κατά τής πατρίδας μου σήμερα.
Υγ. Φυσικά μ’ αυτή σου τήν απάντηση μάλλον τό δώρο δέν τό κέρδισες.
Ξεφευγεις απ το θεμα του site φιλε μου. Για πλοια λεμε εδω μεσα, δεν κανουμε πολιτικη αναλυση της συμφωνιας των Πρεσπων.
Μπορει οι αποψεις μαυ να μην διαφερουν και πολυ απο τις δικες σου οσον αφορα το πολιτικο προσωπικο της χωρας αλλα εδω το θεμα μας ειναι αλλο.
Αλλα μια και εθιξες καποια πραγματα θελω να μου πεις κατ αρχας που ειδες εσυ οτι δινουμε την Μακεδονια ; Σε τελικη αναλυση υπαρχει και η αναποδη αναγνωση δεδομενου οτι τα Σκοπια ειναι ενα κραμα λαων και οι πιεσεις σε ενα εσωτερικο τους προβλημα μπορει να γινουν αναποδες , απο κατω προς τα πανω . Κοιτα τι εχει γινει με τους Αλβανους στο Κοσυφοπεδιο και σκεψου που μπορει να παει η κατασταση με το 40% της ΠΓΔΜ να δηλωνουν Αλβανοι (κι αλο ενα 15% Βουλγαροι).
Προσωπικα πιστευω οτι η η κοντρα με την Ελλαδα ηταν η συνεκτικη κολλα αυτου του κρατικου μορφωματος και παρ οτι διαφωνω με τη χρηση του ορου Μακεδονια απο αυτους θ αρχισει το ξυλωμα του πουλοβερ λογω του εθνικισμου των Αλβανων που καλυπτοταν πισω απ το θεμα τους με την Ελλαδα..
Τωρα ολα τα αλλα που αναφερεις εχουν να κανουν με την Τουρκια και εδω επιστρεφουμε σε γνωστη θεματολογια του site για την ενισχυση του στρατιωτικου εργαλειου της χωρας που σε τελικη αναλυση ειναι και αυτο που δινει στο πολιτικο προσωπικο τα κοτσια να λαμβανουν τις πρεπουσες αποφασεις.
Δεν ειναι ολα ροδινα βεβαια , ποτε δεν ηταν . Μην τα μαυριζουμε ολα
Τά μόνα κότσια πού ενδιαφέρεται νά ‘χει τό πολιτικό προσωπικό είναι αυτά πού γίνονται στό φούρνο μέ πατάτες. Ειδικά κάποιοι απ’ αυτούς μπορούν νά ξεκάνουν ένα ταψί στήν καθισιά.
+
Η καλυτερη αποτρεπτικη κινηση ειναι η μετατροπή του Γιουναν σε αποικια χρεους. Οι συνηθεις…υποπτοι φροντιζουν η Βαλκανικη επαρχια να εχει οσα κυριαρχικα δικαιωματα της ειναι..απαραιτητα ωστε να προκυπτει το συμφωνηθεν cash flow. Με 17% του ΑΕΠ απο τουρισμο και εξαγωγες εντασεως εργασιας, τα παντα τακτοποιήθηκαν.
Επιβλαβεις συμφωνιες (τωρινες και μελλοντικες) ειναι στο προγραμμα, εφοσον δεν ανατρεπουν χρηματοροες.
Ολα τα υπολοιπα ειναι για λαικη καταναλωση και τηλε-αψιμαχιες.
Πολύ ωραία, αλλά όταν λέτε για τους “Έλληνες επιτελείς που γνωρίζουν καλύτερα” μιλάτε για τους ίδιους επιτελείς που άφησαν το ΠΝ να φτάσει σήμερα να ψάχνει δεξιά και αριστερά σαν ζητιάνος για αξιόλογα μεταχειρισμένα πλοία (που δεν υπάρχουν) γιατί δεν σχεδίασε σωστά το μέλλον όταν υπήρχαν χρήματα! Που άφησαν τα υποβρύχια χωρίς τορπίλες, που δεν αναβάθμισαν τις ΜΕΚΟ και δεν ενδιαφέρθηκαν για αξιόλογες φρεγάτες όταν τα άλλα ΠΝ τις απέσυραν (πχ τύπου Μ από το Ολλανδικό Ναυτικό) κλπ κλπ.
Είσαι σίγουρος ότι ήταν οι επιτελείς που το άφησαν ή μήπως ήταν οι αποφάσεις των πολιτικών τους προισταμένων?
Spock αφίσες έξω το πιο τρανταχτό : εκσυχρονισμός των P-3
Κατεπείγον πρόγραμμα του 2015 που θα αποδώσει το πρώτο αεροπλάνο το…2023+
Το ενδιάμεσο Ακόμα το περιμένουμε
Και που όταν αρχίσει το πιστολίδι θα είμαστε τυχεροί να τα φυγαδέψουμε στην Ιταλία
Μιλάμε για φοβερούς επιτελείς!!
Είπα να μην το βάλω γιατί έχει αναλυθεί 100 φορές το θέμα στο website αλλά ναι το πρόγραμμα των P-3 στέρησε χρήματα από σημαντικότερα προγράμματα χωρίς να αποδώσει ουσιαστικά τίποτα!
Πες τα ρε Spock…το μονο που ξέρουν οι επιτελείς πλεον είναι πως να γλείφουν τους πολιτικούς…
δεν ξέρουν οι πολιτικοι, δεν ξερουν οι επιτελεις….ποιοι ξέρουνε?
Οι πατριώτες της χρυσης αυγης?
μηπως αντι για μεταχειρισμενες φρεγατες σπρωξουμε τα λεφτα κατευθειαν για νεες ναυπηγησεις? κι αν χρειαστει ας αποσυρθουν και οι 3 s αν οντως ειναι αχρηστες τοτε δεν χρειαζονται. Κι οσω κ αν εχουν καλες προθεσεις οι επιτελεις ας επιτελεσουν το εργο τους κ ας παρουν μια επιτελικη αποφαση για το ποσα πλοια τι πλοια τι οπλα πρεπει να εχουν κ κυριως τι χωρα. Κοινως θελλουμε freedom class παμε αμερικα. θελλουμε fti k fremm η gowind γαλλια,γουσταρουμε ολλανδικες damen θελλουμε meko class γερμανια αλλα επιτελους ας αποφασισουν τι θελλουν μια δεκαετια περασε κι ακομα δε γνωριζουν τουλαχιστον στην αεροπορια υπαρχει μια αρμονια (λεμε τωρα)
Στην καλή περίπτωση που παραχωρηθούν οι Adelaide έστω και χωρίς οπλισμό, ενδέχεται να αποσυρθεί ο sm2 από κάποιο άλλο ναυτικό πχ γαλλικό, ώστε να πωληθεί σε εμάς;
Τώρα που το σκέφτομαι, οι cassard παίζουν σαν σενάριο; Σχέδιο Β!
Η απόκτηση των CASSARD έχει συζηθεί σε άλλες αναρτήσεις του forum
ψακτο να βρείς και τα σχόλια μου με links/references
Τα πλοία αυτά έχουν εκτεταμένα δομικά προβλήματα (extensive cracks) που παρόλες τις επισκευές ανάγκασαν τους γάλλους να τα αποσύρουν πρόωρα
Έχουν MK13 με SM1 όχι SM2
Ξεπερασμένα και με πρόβλημα υποστήριξης
η αποσυρομενες durand ειναι καλη περιπτωση.
ΚΟΝΤΟΦΘΑΛΜΟΙ – ΑΣΧΕΤΟΙ ή ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ ??
Πριν παρεξηγηθεί το σχόλιο μου εξηγούμαι ότι αναφέρομαι μόνο στην διαπραγματευτική ικανότητα των στελεχών της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας και όχι στις στρατιωτικές αρετές των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που εγώ σίγουρα δεν έχω.
Λόγω επαγγέλματος έχω πολλάκις σχολιάσει το γεγονός ότι η εξοπλιστική πολιτική δεν αφορά μόνο το τι θέλω να αγοράσω (αυτό το κρίνουν οι ειδικοί όπως ένας επιχειρηματίας ζητά την έκθεση του ειδικού επιστήμονα που απασχολεί ώστε να τον καθοδηγήσει στην επιλογή κατάλληλου προιόντος ), αλλά αφορά πρωτίστως και την δεινότητα των διαπραγματευτών να επιτύχουν την συμφωνία βλέποντας πάντα μακροπρόθεσμα. Κανείς δεν κάνει συνεργασίες αποκομμένα και αποσπασματικά ειδικά σε αυτό τον τομέα.
Δεν παραγγέλνεις μια Βελλαρα μια lcs μια Fremm σαν τυχοδιώκτης.
Δείτε την συνεργασία Αιγύπτου Γαλλίας κλπ κλπ.
Πότε επιτέλους θα μάθουμε από τα λάθη μας αλλά κυρίως θα κατανοήσουμε τους κανόνες του παιχνιδιού.
Αναλυτικά
Ζητάμε από τους Αυστραλούς να μας πουλήσουν τα πλοία και να μας χαρίσουν τα όπλα τους (αυτό είναι στην ουσία )
Γιατί να το κάνουν αυτό ?? Ποιο το πραγματικό όφελος για αυτούς ?? ΚΑΝΕΝΑ . Έτσι δεν κάνεις στρατηγικές συνεργασίες. Χρειάζονται οφέλη μακροπρόθεσμα για τον προμηθευτή ικανά να τον δελεάσουν να κάνει παραχωρήσεις.
Η προμήθεια 2 Αδελαιδων σε κάνει γυρολόγο ζητιάνο ψιλικατζή.
Η προμήθεια 10 πλοίων 2Αδελαιδες +8Anzac σε κάνει στρατηγικό πελάτη.
Ας υποθέσομε λοιπόν χάριν εργασίας ότι τους ζητάς να συνάψεις μαζί τους στρατηγική συνεργασία στον τομέα των Ναυτικών εξοπλισμών και διαπραγματεύεσαι από τώρα την αγορά μετά όπλων των 2 Αδελαιδων και των 8 ANZAC τύπου ΜΕΚΟ για την απορρόφηση τους από το Π.Ν με ταυτόχρονη συνεργασία στον εκσυχρονισμό των δικών μας ΜΕΚΟ για ομογενοποιηση του στόλου με τα πρότυπα των Anzac.
Τώρα έχουμε μια σοβαρή υπόθεση εργασίας για τα δύο ναυτικά που μπορούν να στηρίξουν το ένα το άλλο σε κλίμακες μεγεθών που σε αναγορεύουν στρατηγικό συνεργάτη.
Δεν θέλω να γράψω περισσότερα αλλά όταν ο γείτονας σου παίζει σε όλα τα ταμπλό τάζοντας s-400 & patriot , F35 & Tfx , 214& εθνικό υποβρύχιο, LEO KAI Altay και εσύ ακόμα είσαι με το να πάρω 2 κομμάτια σήμερα και βλέπω αύριο τι περιμένεις ?
Εν κατακλείδι η εξοπλιστική διπλωματία έχει τα όρια της και αυτά είναι το εθνικό συμφέρον.
Ας ξεκαθαρίσουμε τους στόχους μας
Στα μεταχειρισμένα πλοία για την ύπαρξη κορμού στόλου μετά την απόσυρση των s πρέπει να συνεργαστούμε στρατηγικά με τους Αυστραλούς (είμαστε κοντά αλλά πρέπει να το πάμε μέχρι τέλους) για τις Anzac (αν τις χάσουμε χαθήκαμε απλα γιατί οποιαδήποτε άλλη λύση κοστίζει δεν μας κάνει και θα θυμίζει τα μεταχειρισμένα λεο που χάσαμε)
Στο νέο πλοίο οι Γάλλοι με bellara scalp naval είναι η λύση σήμερα που πρέπει να προχωρήσει μαζί πιθανόν με επιπρόσθετα οφέλη όπως τορπίλες γαλλικές για 214 υποστήριξη mirage και αγορές πρόσθετων mirage από αυτούς για αντικατάσταση των -2000
Στην ΠΑ το f35 είναι το μέλλον και εμείς χανόμαστε σε σχόλια υπέρ κατά κλπ αφού όσα δεν φτάνει η αλεπού………..
Η Σιγκαπούρη μας έδειξε τον δρόμο. Μετά τον εκσυχρονισμό των f16 πρέπει να σταλεί LOA για τα F35 τα οποία πρέπει να αγοραστούν σε μικρές ποσότητες αρχικά (λίγα κομμάτια αλλά με μακροπρόθεσμη δέσμευση για αγορά πολλών σε block που δεν θα έχουν παιδικές ασθένειες) για να υπάρξει έτσι εκπαίδευση εξοικείωση δημιουργία προτύπων και τεχνικών από τους ιπτάμενους ώστε να μην μείνουμε πίσω από τις εξελίξεις και οι άνθρωποι μας να είναι εξοικειωμένοι με το νέο όπλο όταν θα μπορούμε να το αγοράσουμε σε ποσότητες μελλοντικά.
Ελπίζω ο θεός να μας φωτίσει για τα αυτονόητα
@ Odysseas,
I agree with your comments and I will take it a step further. The negotiation should take in consideration the potential of finding natural gas and oil in the Greek AOZ, and future economical gains. Funding exists, not now but in the near future. The negotiation should be multifaceted and multidimentional not just on one aspect. Which ever country takes the NG exploration contract can offer deals for modern military equipment to protect the assets.
@Yiorgosσ
Δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, μια που οι EXXON-Mobil & Total είναι Αμερικανικών & Γαλλικών συμφερόντων αντίστοιχα.
Όμως ήδη έχει καθυστερήσει η έναρξη δοκιμαστικών εξορύξεων στα οικόπεδα Ν-ΝΔ της Κρήτης, λόγω γραφειοκρατίας & πολιτικών επιλογών και επιπλέον δεν φαίνεται να έχει συνδεθεί το ζήτημα.
Θα είχε νόημα μόνο εφ’ όσον από τις δοκιμαστικές εξορύξεις είχε φανεί φως και είχε προβλεφθεί στο θεσμικό πλαίσιο, συγκεκριμένο ποσό/ποσοστό των εισπράξεων να κατευθύνεται στο ΠΝ ή και στις Ε.Δ. γενικότερα.
Ούτε το ένα, ούτε το άλλο έχουν γίνει
Εξαιρετικός σε όλες τις παρατηρήσεις σου!!!!!!
Όπως είπα σε άλλο σχόλιό μου στις 12.12.2018: https://www.ptisidiastima.com/what-will-adelaide-bring-in-greek-navy/
Επειδή τα πράγματα τρέχουν πιο γρήγορα από τις συζητήσεις, οι βασικοί πυλώνες στις αποφάσεις του ΠΝ βλέπω να πρέπει να είναι οι εξής 2:
1) ότι είναι να γίνει με την ΑΟΖ, θα γίνει πολύ γρήγορα, και θα τελειώσει πολύ γρήγορα, δεν μιλάμε για μια ιστορία με ορίζοντα 5ετίας αλλά με ορίζοντα 1-1,5 έτών. Άρα πρέπει να βρεθεί κάτι που να μπορεί να αποκτηθεί άμεσα, σχεδόν hot transfer και να αρχίσει άμεσα η εκπαίδευση. Δεν ξέρω ποια πραγματικά είναι τα άμεσα διαθέσιμα, τα άρθρα μιλάνε για Adelaide και Λαφαγιετ σαν πιο άμεσα διαθέσιμα. Αν είναι πράγματι μόνο αυτά και όχι τυχόν Tico/AB ή κάτι άλλο, τότε βλεπω ότι οι Adelaide είναι πιο έτοιμες για άμεση χρήση για αυτό που τις θέλουμε, ενώ οι Λαφαγιετ θα είναι έτοιμες μετά από σοβαρή αναβάθμιση που θα πάρει χρόνο, πχ 6 μήνες απόφαση, 1 χρόνο μετατροπές/αναβάθμιση, 6-12 μήνες εκπαίδευση.
2) Προς τα που θα είναι η κλίση του μελλοντικού ΠΝ, Αμερική ή Γαλλία? Ο στόλος φρεγατών όπως είναι και όπως μπορεί να διαμορφωθεί έχει ως εξής:
Λύση 1 και χρονοδιάγραμμα. πύραυλοι κυρίως SM2 and ESSM:
4 ΜΕΚΟ ———->4 ΜΕΚΟ αναβαθμισμένες σε επίπεδο περίπου ANZAC (1,5-4 έτη σταδιακά)
3 Kortenaer——->2 Αδελαιδε (1-2 έτη)
6 Kortenaer——->6 MEKO ANZAC (5-8 έτη)
Αρνητικά. Όλα τα πλοία όταν θα τα έχουμε, θα έχουν ορίζοντα περίπου το 2030-2032, χρονιά που θα πρέπει να αλλάξει όλος ο στόλος. Δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο
Θετικά. Άμεση και βραχυπρόθεσμη αναβάθμιση και φτηνή. Ως το 2030 θα έχει λήξει το θέμα της ΑΟΖ, θα έχουμε εκμεταλευτεί τα κοιτάσματα και με τα λεφτά παίρνουμε ότι θέλουμε σε καινούργιο αρχίζοντας παραγγελίες από το 2025.
Λύση 2 και χρονοδιάγραμμα. Πύραυλοι κυρίως Γαλλικοί:
4 ΜΕΚΟ ———->4 ΜΕΚΟ αναβαθμισμένες Γαλλικά (1,5-4 έτη σταδιακά)
3 Kortenaer——->3 Λαφαγιέτ μετά από αναβάθμιση (1,5-3 έτη)
6 Kortenaer——->4+1 Μπελαρά/Gowind)
Αρνητικά. Καμία σχεδόν άμεση αναβάθμιση ενώ αλλάζει εντελώς ρότα το ναυτικό στα χρησιμοποιούμενα συστήματα.
Θετικά. Μετά από 6-7 χρόνια, η Ελλάδα θα έχει ναυτικό που το 70% του θα είναι για μια 30ετία (αρκεί να υπάρχει ως τότε).
Διαλέγω το πρώτο σενάριο κθώς οι ανάγκες είναι σήμερα και όχι σε 5 χρόνια. Φυσικά αν υπάρχουν και άλλες άμεσες επιλογές να τις δούμε, αλλά θέλουμε πραγματικά άμεσες, και εχτές. Σε 1-2 χρόνια θα μπουν τρυπάνια στην Κρήτη, και θα διεκδικήσουν τα ίδι μέρη/οικόπεδα οι Τούρκοι οπότε αυτός είναι ο ορίζοντας που θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι.
Minister Apostolakis said the Adelaide-class, a modified version of the US Oliver Hazard Perry class, is one of three options under consideration as an interim capability for the Hellenic Navy. Other possibilities include American LCS frigates or the French La Fayette class.
Read more at http://www.australiandefence.com.au/news/greece-shows-interest-in-buying-ran-ffgs#IAlqv83HMDztIVDQ.99
“Other possibilities include American LCS frigates or the French La Fayette class.”
Εκεί πάει το πράγμα:
α) 3 Belharra + 5 μεταχειρισμένες La Fayette (αναβαθμισμένες με hull sonar, κτλ)
β) LCS + μεταχειρισμένες LCS(;)
Μη μου πείτε πως δεν υπάρχουν χρήματα όταν ο στόλος είναι γερασμένος. Εγώ θα προτιμήσω την γαλλική επιλογή.
Πολύ περίεργη κατασκευή τελικά αυτό το πλοίο.
Έχει τον εκτοξευτή ΜΚ13 στη θέση του κύριου πυροβόλου, που παίρνει ως 40 πυραύλους σε διαμόρφωση 24+16.
Τον εκτοξευτή ΜΚ41 με 8 κελιά για 32 ESSM πυραύλους μπροστά από τον MK13.
Το κύριο πυροβόλο στην οροφή, πίσω από τη γέφυρα και το κατάρτι με τα ραντάρ.
Και το CIWS στην πίσω πλευρά της οροφής πάνω από το χώρο στέγασης του ελικοπτέρου.
Ανάμεσα στο κύριο πυροβόλο και το CIWS, Phalanx MK15 είναι το φουγάρο.
Το πλοίο αν και με ανορθόδοξη διάταξη, είναι οπλισμένο σαν αστακός.
Απορώ πραγματικά πως είναι δυνατό να πιστεύουμε πως είναι δυνατό να πάρουμε ως 16 Harpoon, 64 SM, 64 ESSM, 2 εκτοξευτές ΜΚ13, 2 εκτοξευτές MK41 τορπίλες, και τα 2 σκαριά με 180 εκατομύρια!
Από την άλλη 180 μόνο για τα πλοία και τους εκτοξευτές (πολύ ακριβοί από το λίγο που το έψαξα, ιδίως ο MK41), είναι τσιμπημένα, από τη στιγμή που εναλλακτικά θα τα έκαναν στόχο ή μουσείο. Δεν ξέρω, ας το παζαρέψουνε έστω για 2Χ8 SM και τις τορπίλες. Για τους ESSM και τους Harpooon όλο και κάποιο απόθεμα θα έχουμε!
Επίσης θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τουλάχισοτν αρκικά 16 ESSM και 4 ASROC-VL για κάθε σκάφος ώστε να μειωθεί το κόστος αλλά και να εκμεταλλευτούμε πληρέστερα το ASW εξολπισμό του σκάφους που είναι εξαιρετικός. Ο ΜΚ41 έιναι της μεσαίας έκδοσης (Τactical version).
Τα σκάφή υπό τις παρούσες περιστάσεις είναι μεγάλη ευκαιρία υπό την προϋπόθεση πάντα ότι δεν θα “ακυρώσουν” τις νέες τορπίλες και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
Παρεμπιπτόντως, το άρθρο για τις Adelaide στο τρέχον τεύχος της Π&Δ είναι εξαιρετικό!
Έχω βαρεθεί να διαβάζω στα σχόλια ότι είναι καλύτερα να δώσουμε χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ παρά για να αγοράσουμε τις Adelaide (είναι αλήθεια ότι λεφτά δεν υπάρχουν – πήγαν όλα στα F-16). Δηλαδή, είναι καλύτερα να κάνουμε μια μέτρια αναβάθμιση σε 4 πλοία και να συνεχίσουμε να έχουμε σε ενέργεια δύο “S” του 1980 παρά να πάρουμε στη θέση τους 2 “μεταχειρισμένα” πλοία που είναι ανώτερα σε δυνατότητες από τις ΜΕΚΟ!
Λοιπόν, για εσάς τους “ορθολογιστές” έχω μία πιο προχωρημένη πρόταση: να πουλήσουμε και τις 9 “S” και με τα χρήματα που θα εξοικονομήσουμε να κάνουμε ένα ΚΑΛΟ εκσυγχρονισμό στις ΜΕΚΟ! Έτσι απέναντι στον οθωμανικό στόλο θα μπορούμε να αντιπαραθέσουμε ΤΕΣΣΕΡΑ (4) πλοία τούμπανο!!
Και μία πρόταση προς την Πτήση – στο τέλος κάθε άρθρου να γράφετε: Προσοχή, η ανάγνωση μεγάλου αριθμού σχολίων μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλική βλάβη (τι να πείτε κι εσείς που τα διαβάζετε όλα…)
Όταν έχουμε μη εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ-200 δεν στέκει να πάμε να δώσουμε λεφτά για μεταχειρισμένα ή καινούργια πλοία. Δεν είναι να απαξιώνει κανείς αυτό που έχει για να ψάχνει τι νέο θα αγοράσει. Το ίδιο ισχύει για τα F-16 Block-30 και 50 που δεν εκσυγχρονίστηκαν και έτρεχαν εδώ να δώσουν συμβόλαιο τους Αμερικάνους για να κατασκευάσουν καινούργια F-16, κτλ. κτλ.
Το 1912 και 1913 αντιπαρατάξαμε στον οθωμανικό στόλο 4 ,,βαριά,, πλοία του στόλου μας (4 θωρηκτά) και δεν ψάχναμε να βρούμε κάνα μεταχειρισμένο από την άλλη άκρη του κόσμου.
Οι μη εκσυχρονισμενες S είναι δεκαετίας 70 , οι ΜΕΚΌ δεκαετίας 80 στα ηλεκτρονικά.
Εάν δεν εκσυχρονιστουν oi MEKO θα καταντήσουν όπως οι μη εκσυχρoνισμενες S σήμερα
το αργότερο σε μια 5eτια
Δεν έχει νόημα η εισαγωγή ενός νέου τύπου σε 2 μονο μονάδες όπως οι Adelaide εάν ο υπόλοιπος στόλος αφεθεί για παλιοσίδερα
Εάν δεν εκσυχρονιστουν oi MEKO με τι στόλο θα χεις σε 5 χρονια?
τις 2 Adelaide?
η μήπως περιμένεις να αγοραστούν
καινούργια πλοία του 1 billion ?
Ενώ αν έχουμε 4 εκσυγχρονισμένες meko, θέλεις να μας πεις ότι θα έχουμε στόλο;;; Ή θα κόψουμε το λαιμό μας για εκσυγχρονισμό ταυτόχρονα με αγορά μτχ ΚΑΙ νέων σκαφών, ή ας πάμε κατευθείαν σε ακτοφυλακή. Σε λίγο καιρό αν συνεχιστεί το ψολαρμενίζειν, για εκεί πάμε…
Mε 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ έχεις ισχυρότερο στόλο συγκριτικά με το να μην τις εκσυγχρονίσεις.
Εκσυγχρονισμός πλοίων, αγορά μεταχειρισμένων και καινούργιων ? Είναι αδύνατον να γίνουν και τα τρία.
Ε είναι αδύνατο όταν πας σε εκσυγχρονισμό τύπου P-3
Μετά διαβάζουμε για τα αδύνατα…
Οσο θα εκσυγχρονιζεις τις ΜΕΚΟ,με τι θα κανεις τη δουλεια σου?
Τι?
Δεν πειραζει?
Θα το ρισκαρεις?
Δε θα γινει μωρε πολεμος?
Ολα τα παραπανω?
Λεφτα υπαρχουν και για τα δυο προγραμματα.
Προτεραιοτητες ομωε ιεναι αλλες…
15:32′ 25/01/18
Νιωθω ενα ριγος..Μολις δωθηκε λυση στο ”προβλημα” της Μακεδονιας…
Καληνυχτα Ελλαδα….
Πολύ σωστά το τοποθετεί ο @Αντώνης. Είναι απλά ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟ να γίνουν και τα τρία! Όταν έχεις παρατήσει την διοίκηση φρεγατών εδώ και 20 χρόνια, αναγκαστικά θα τα κάνεις όλα μαζί ή δεν θα έχεις φρεγάτες. Είναι τόσο απλό.
Στις δύο προτάσεις που γράφει παραπάνω ο @agnostosependytis δεν θα επέλεγα την 1η για τον λόγο που λέει και ο ίδιος, ότι στο 2030-35 θα πρέπει να αγοράσουμε 12 φρεγάτες…
Το καλύτερο κατά τη γνώμη μου είναι:
1) Εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ
2-4 χρόνια, κόστος 300 εκ
2) Οπωσδήποτε τις 2 Adelaide και την τρίτη για ανταλλακτικά ή αν είναι δυνατόν επαναφορά σε υπηρεσία. Άμεση απόσυρση των 3 μη εκσυγχρονισμένων S.
1-2 χρόνια, κόστος: 300 εκ
3) παραγγελία 4 FTI (2 από τις επιστροφές ομολόγων και 2 με εθνικούς πόρους) και παραχώρηση 3 LaFayette που θα εκσυγχρονιστούν παράλληλα με τις ΜΕΚΟ. Απόσυρση 1 προς 1 φρεγατών S με την παράδοση καθενός από τα 7 πλοία και με το τελευταίο επαναφορά σε οροφή 13 σκαφών (που θα έχει γίνει 12 με την απόσυρση των 3 S.
FTI: 4-9 χρόνια, κόστος: 2,8 δις
LaFayette: 2-4 χρόνια, κόστος: 350 εκ
Εναλλακτικά παραγγελία 4 φρεγατών από τους αμερικανούς (η κλάση LCS πιθανότατα δεν μας κάνει) ας τους πούμε ότι θα πάρουμε ένα άλλο σκαρί πχ F110, LCF ή κάτι άλλο και θα του βάλουμε μόνο αμερικανικά συστήματα). Σε αυτή την επιλογή πρέπει να συμφωνήσουμε ότι μόλις καταστούν διαθέσιμα θα παραχωρηθούν 2-4 ΑΒ που θα περάσουν πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Φρεγάτες: 4-9 χρόνια, κόστος: 2,8 δις
ΑΒ: 2-4 χρόνια, κόστος: 600εκ – 1,2 δις (ανάλογα αν θα είναι 2 ή 4)
ΥΓ: Για να προλάβω τις αντιδράσεις, θα πώ ότι γνωρίζω το κόστος των προτάσεων είναι υψηλό (από 3,7 έως 4,8 δις), αλλά υποτίθεται ότι έχουμε στρατηγική σχέση με τους αμερικανούς και κάτι ανάλογο επθυμούν και οι Γάλλοι. Ε, οι στρατηγικές σχέσεις πληρώνονται (οι αμερικανοί το ξέρουν, αφού χρηματοδοτούν εδώ και χρόνια το Ισραήλ, αλλά και την Αϊγυπτο, το Πακιστάν και άλλες συμμαχικές χώρες). Οι Γάλλοι μιας και δεν μπορούν να δαιθέσουν εύκολα χρήμα, ας διαθέσουν ευνοϊκή χρηματοδότηση, ακόμα και με μηδενικά επιτόκια!
Επίσης εμείς πρέπει να καταλάβουμε ότι με τα υπάρχοντα επίπεδα διάθεσης κονδυλίων για τις ένοπλες δυνάμεις, δεν μπορέις να έχεις στράτευμα που θα αντιμετωπίσει την Τουρκία. Μια χαρά θα είμαστε με όλους τους άλλους γείτονες, με παρέλαση θα τους έχουμε, αλλά οι τούρκοι χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις και επιλογές. Υπάρχει βέβαια και η πρόταση του ΓΙΑΝΝΗ1 που λέει ότι δεν θα γίνει ποτέ πολέμος, άρα ας το ρισκάρουμε… Μπορεί στο τέλος να τσούξει και να μας κοστίσει τη Θράκη και 2-3 νησιά, αλλά τότε θα πεί “Α, οκ έκανα λάθος…”
Είναι εκτος οικονομικής πρaγματικότητας οι προτάσεις σου
Τα διαθέσιμα για υποστήριξη και αγορές είναι στα 500 mill το χρόνο
Η χωρα έχεi δεσμευτεί σε συγκεκριμένους οικονομικούς στόχους μέχρι το 2060
Με καθεστώς στασιμοχρεvκοπιαςδεν υπάρχει περίπτωsη να διατεθούν τέτοια ποσα
Έχω γράψει πως πρέπει να ξεχάσουμε τις μεγάλες μονάδες επιφανειας.
Αυτό μπορεί να γίνει orgnavmena η ανοργάνωτα
Εάν εksυχρονιστουν οι ΜΕΚΌ αποκτηθούν ταADELAIDE+MISSILES είμαστε ok μέχρι το 2025-2027
τότε θα γίνουν διαθέσιμα αλλα μεταχειρισμένα όπως m/f123/meko anzac
Σταδιακή συρρίκνωση είναι το μέλλον
Η θα προσγειωθούμε στη πραγματικότητα η θα μας προσγειώσει η πραγματικότητα
Διάλεκτε!!
p
Οχι 2 αλλα 4 burke και μαλιστα μετα απο εκσυγχρονισμο?
Ειναι ξεκαθαρο οτι δεν τα αντεχει το ΠΝ 1000ειπωμενο κ ακομα λεμε για 4 Burke ρε παιδια?
Το τι αντίχουμε είναι απλά θέμα προτεραιοτήτων…
εχω φτάσει σε σημειο να πιστέυω πως θα πρεπει να πάρουμε αυτα τα δυο πλοια εστω και κουφάρια να τα βάλουμε σε μια ακρη μονο και μονο για να μη καταλήξουν στους τουρκους (το ξεχνάμε αυτο ε?). και ισως ετσι να βρεθεί και μια ακρη για κάποιους πυραύλους…..
Με την τοποθετηση παραγγελιας για 2+2 Belhara μπορουμε να αξιωσουμε να μας δωσουν σαν ενδιαμεση λυση τις δυο Horizon οι οποιες και ειναι γνησια AAW πλοια(δεκαετιας) με συγχρονο εξοπλισμο,Arter15/30 κτλ,δινοντας ισως και ενα μικρο ενοικιο..
κατευθείαν, άλλαξε πλευρό & βάλε δεύτερο μαξιλάρι
Για να μη κοροιδευόμαστε, αν οι ΗΠΑ θέλουν να γίνει η προμήθεια, θα μας δώσουν EDA SM-2 από τα αποθέματα τους. Γνωρίζουν και την οικονομική μας κατάσταση ώστε να μην αναμένουν αγορές νέων πυραύλων, όπως γνωρίζουν και τη τραγική μας κατάσταση σε συνδυασμό με το ξεσαλωμα της Τουρκίας. Εδώ θα φανεί πόσο φίλοι και σύμμαχοι είναι στο αγαπημένο τους πουτ@ν@κι στη περιοχή… Η μόνη άλλη λύση, που δεν θα την αφήσουν αν δεν θέλουν, είναι αυστραλιανές αναβαθμίσεις στις meko και προνομιακή τιμή στις Adelaide μαζί με μέρος του οπλισμού τους.
οι ΗΠΑ δεν μπορούν να δώσουν EDA SM-2, γιατί ως EDA θεωρούνται υλικά τα οποία δεν είναι σε παραγωγή & έχουν αποσυρθεί ως πλεονάζον υλικό.
Τη στιγμή που πληρώνει το US Navy για SM-2 δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι θα μας τους παραχωρήσουν δωρεάν.
Σύμμαχοι είναι όπως είναι και με τους Ισραηλινούς, αλλά δεν τους έχουν παραχωρήσει δωρεάν πυραύλους, αλλά τους χορηγούν οικονομική στρατιωτική βοήθεια κατόπιν αποφάσεων του Κογκρέσου (άνω των $300Εκ) με την οποία συμψηφίζονται οι αγορές.
Δεν μου προκύπτει κάποια διπλωματική δεινότητα από δικής μας πλευράς, που θα εξασφάλιζε δωρεάν οικονομική βοήθεια από τους Αμερικανούς, αν κρινω από τα “ανταλλάγματα” τόσο για την συμφωνία χρήσης της Σούδας και της συμφωνίας με τα Σκόπια… για την είσοδο τους στο ΝΑΤΟ, όσο και για τα $400Εκ δωρεάν οικονομική βοήθεια της απόφασης του Κογκρέσου, για την αναβάθμιση των F-16, που πήγε στο βρόντο
Τι λες?
Δεν χρησιμοποιούνται οι block I/II των αποθεμάτων τους και δεν έχουν αναβαθμιστεί όλοι σε επίπεδο καλύτερων μπλοκ. Επίσης, είναι προς το συμφέρον και της πολεμικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, το ‘ξεμπέρδεμα’ του υπάρχοντος αποθέματος, προς όφελος νέων παραγγελιών(αντί σκέψεων αναβάθμισης). Σχετικά με τη διπλωματική μας δεινότητα, θα μου επιτρέψεις να μην εκφραστώ, εκτός και αν θεωρείς ότι τα ‘καντίλια’ αρμόζουν στο site… Αξιολογώντας τα πράγματα ρεαλιστικά (πράγμα που δεν θεωρώ ότι κάνει η αμερικανική κυβέρνηση, όχι μόνο στα ελληνοτουρκικά, αλλά και σε άλλα μέτωπα ή καταστάσεις βλέπε αραβική Άνοιξη), είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ, η ενδυνάμωση του ΠΝ και φυσικά η διατήρηση μια σχετικής ισορροπίας δυνάμεων στη περιοχή(άρα και φρένο στη Τουρκία). Αν αυτό δεν το βλέπουν οι ΗΠΑ (ή δεν θέλουν να το δουν επειδή έχουν άλλη ατζέντα που μου διαφεύγει), δεν πρόκειται να το αλλάξει καμία ελληνική διπλωματία (καλή ή κακή). Τρόποι ενίσχυσης των ΕΔ από την Αμερική, υπάρχουν πάμπολλοι. Πραγματική διάθεση να υπάρχει που ακόμη δεν την έχω δει…
Sm-2 block IIIA, μάλλον για τις ΗΠΑ ειναι ξεπερασμένος, ειναι σε παραγωγή όμως ακόμα…
Η ουσία ειναι πάντως να δούμε αν παραχωρούν SM-2IIIA, αν και εφόσον Αυστραλοί δεν τους παραχωρούν…
Προσωπικά, δεν ελπίζω σε block IIIA από Αμερική. Θεωρώ όμως ρεαλιστική τη διαθεσιμότητα block II. Τα 74 km εμβέλειας, δεν είναι για εμένα μεγάλο μείον και επιπλέον, μας επιτρέπουν στο μέλλον να κάνουμε μια συμπληρωματική αγορά νεωτέρων για την αντιμετώπιση ειδικών στόχων (πχ AWACS). Είναι πολλοί λιγότεροι αριθμητικά οι στόχοι που θα μπορούσαν να απειληθούν σε εμβελειες μεγαλύτερες των 74km.
Δεν είναι μόνο η εμβέλεια που ειναι μια πολύ σημαντική παράμερος, κάτω από βλήματα SM-2III, νομίζω δεν πρέπει να ασχοληθούμε καν, ιδανική λύση θα ήταν οι SM-2IIIΑ πάντως.
Από και πέρα αν δεν είναι εφικτό, νομίζω πρέπει να επικεντρωθούμε πια στις ΜΕΚΟ με αντικατάσταση ραντάρ και είσοδο ESSM bl.2 σε απόθεμα 32 πυραύλων, έστω και αν απαιτηθεί τοποθέτηση Mk.41.
Όταν πρωτοδημοσιεύτηκε η είδηση είχα εκφράσει την άποψη ότι μοιάζει με την υπόθεση των Fremm. Ελπίζω να μην επιβεβαιωθεί ο φόβος αυτός.
Νομίζω ότι με τις Αδελαίδες, όλο το ψητό είναι σε δύο θέματα για να μπορούμε να πούμε τι γίνεται:
A) αν μας δίνουν τους πυραύλους ή θέλουν να τους κρατήσουν και
Β) πόσο μας δίνουν τα σκαριά .
A) Σχετικά με το αν μας τους δίνουν, γιατί να τους κρατήσουν από την στιγμή που έχουν παραγγείλει και αποκτήσει SM-2 IIIB που είναι ανώτεροι? Γιατί να βάλουν σε σκάφη που κόστισαν δισεκατομύρια παλιούς πυραύλους? Είναι σαν την δική μας ιστορία με τις τορπίλες των 214. Η πιο καλή ιδέα είναι να τα πουλήσουν με κάποια έκπτωση και να βγάλουν ένα μέρος του κόστους των SM-2 IIIB που θα πληρώσουν.
Β) Για την τιμή: Αν μας δίνουν τα σκαριά δωρεάν, τότε όπως είχα πει (μεταξύ σοβαρού και αστείου, τουλάχιστον να κρατήσω μια σπίθα ελπίδας αναμμένη), οι τιμές βγαίνουν (αν κατ’ ουσία είναι όλες για τους πυραύλους).
Αντιγράφω από το σχόλιο της 17.1.2019 στο άρθρο https://www.ptisidiastima.com/adelaide-case-for-greece-not-going-well/
Θα μπορούσε να στέκει το σενάριο των 180 εκατ, υπό όρους και προυποθέσεις, όπως:
1) Τα πλοία γιατί να τα πουλήσουν 180 εκατ (90 εκατ το κομμάτι) αφού την μία ήδη την έδιναν δωρεάν για να γίνει ύφαλος? Δηλαδή οι άλλοι δεν το πήρανε δωρεάν και εμείς θα πληρώναμε 90 εκατ το κομμάτι?
2) Οι SM2 αναφέρεται ότι κάνουν 250 εκατ. καινούργιοι του κουτιού με βάση την παραγγελία της Δανίας και διαίρεση της συνολικής τιμής με τους πυραύλους, ωστόσο η παραγγελία δεν είχε μόνο πυραύλους αλλά και κάνιστρα και ένα σωρό άλλο εξοπλισμό, άλλες πηγές αναφέρουν την τιμή του καινούργιου στα 1,5-1,8 εκατ,.που φαίνεται λογικό με τιμές του μπλοκ ΙΙΙΒ να είναι 2.5 εκατ καθώς έχει υπέρτερες δυνατότητες (π.χ. IR αισθητήρα δεν χρειάζεται καθοδηγηση από ένα σημείο και μετά κτλ). Με 1,8 εκατ καινούργιο ΙΙΙΑ το συνολικό κόστος βγαίνει 115 εκατ δολάρια ή 96 εκατ ευρώ (καινούργιο). Ακόμη και αν είναι επαναπιστοποιημένοι, έχουν ήδη μια ηλικία και χρονική φθορά, οπότε έστω 80 εκατ μεταχειρισμένο (από 96 καινούργιο).
3) Οι ESSM block II που αναφέρονται με κόστος 75 εκατ δολλάρια καινούργιοι γιατί πρέπει να συγκριθούν τιμολογιακά με τους μεταχειρισμένους ESSM block I που έχουν οι Αδελαίδες? Κανονικά ο block 1 έχει πολύ υποδεέστερες επιδόσεις και σαν μεταχειρισμένος, άντε να πουλιότανε στην μισή τιμή 0,6 εκατ το κομμάτι, άρα σύνολο σε δολλάρια 37,5 εκάτ ή σε ευρώ κανα 33 εκατ.
4) Άρα ως τώρα οι πύραυλοι είναι 80+33=113 εκατ. Περισσεύουν και κανα 70 εκατ για ότι άλλο (Harpoon, να προσθέσετε και μια τιμή για τα πλοία παρότι στους άλλους τα δίνουν δωρεάν) κτλ.
5) Όταν η συζήτηση έγινε για την τιμή, ήταν επικεντρωμένη στον SM2, άρα έπαιζε το σενάριο η τιμή να ήταν πλοίο και SM2, ενώ και με τον ESSM μέσα (block 1) πάλι (στριμωγμένα) θα μπορούσε να εμπίπτει στην τιμή των 180 εκατ ευρώ, ΜΕ την προϋπόθεση βέβαια ότι το σκαρί θα ήταν δωρεάν ή σε συμβολική τιμή.
Σωστά τα λες, αλλά μυρίζει κωλοτούμπα η ιστορία…
Πρέπει κάτι να βρούμε για την κάνουμε με ελαφρά…
Δεν έχει νόημα να αγοράσουμε τις Αδελαίδες χωρίς όπλα και πιθανως οτι εξοπλισμό θα θέλουν να κρατήσουν οι Αυστραλοι. Αξίζει να τις αγοράσουμε με όλο τον εξοπλισμό και όπλα ώστε να μας βγάλουν για τα επόμενα 10 χρόνια.
Το πόσο εξοπλισμένο θα τα αγοράζαμε το ξέρει μόνο το ΠΝ μπορεί να τα αγοράσουμε πχ με λιγότερους SM2, αφού πρέπει να φέρει και Harpoon στον ΜΚ13, και λιγότερους αρχικά ESSM (16). Ευκαιρία να πάρουμε και 4+4 ASROC VL όπως είπα για τους ΜΚ41 αφού δύνανται να τους φέρουν. Από άποψη εξοπλισμού οι Adelaide είναι πάρα πολύ καλές και προφανώς τεράστια διαφορά από 2 μη εκσυγρονισμένες S…
Άλλωστε δεν είναι δυνατό όλα να είναι “φούμαρα”, εδώ γίνεται λόγος για 8-12 μικρά περιπολικά των 300t. Λέτε να προτιμήσει το ΠΝ να τα αγοράσει σε βάρος των ΜΕΚΟ και των τορπιλών; OK δεν το πιστεύω.
Επειδή απάντηση δεν πήραν, γράφονται από εδώ, γράφονται από εκεί κάποια πράγματα, είπε ο Αποστολάκης ότι είπε για τα 180εκ. . Τελικά θα μας πει κανείς τι σκέφτονται στα επιτελεία; Θα προσχωρήσει το θέμα, θα δούμε μετά τις εκλογές; Που να τρέχουμε τώρα εκεί κάτω;
Αν δεν κάνω λάθος είχε γραφτεί από την Πτήση ότι Ιανουάριος ήταν μήνας εξελίξεων
@ ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Οσο θα εκσυγχρονιζεις τις ΜΕΚΟ,με τι θα κανεις τη δουλεια σου?
Τι?
Δεν πειραζει?
Θα το ρισκαρεις?
Δε θα γινει μωρε πολεμος?
Ολα τα παραπανω?
Λεφτα υπαρχουν και για τα δυο προγραμματα.
Προτεραιοτητες ομωε ιεναι αλλες…
15:32′ 25/01/18
Νιωθω ενα ριγος..Μολις δωθηκε λυση στο ”προβλημα” της Μακεδονιας…
Καληνυχτα Ελλαδα….
Καληνύχτα παιδιά από το κακό στο χειρότερο πάμε…