13.1 C
Athens
Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΑΜΥΝΑΦοβού την Ιταλική FREMM στον διαγωνισμό για την Αμερικάνικη Φρεγάτα του μέλλοντος!

Φοβού την Ιταλική FREMM στον διαγωνισμό για την Αμερικάνικη Φρεγάτα του μέλλοντος!

Η FFG(X) είναι η νέα Φρεγάτα κατευθυνόμενων πυραύλων που το Αμερικάνικο Ναυτικό θέλει να αποκτήσει από το 2020 (θα αγοράσει μια το 2020, μια το 2021 και από 2 κάθε έτος μετά, μέχρι να φτάσει τις 20 μονάδες, με μέσο εκτιμώμενο κόστος $950 εκατ ανά σκάφος)

Ο ανταγωνισμός για την FFG(X) αυξάνεται και οι (ήδη δοκιμασμένοι) σχεδιασμοί αναδιαμορφώνονται σε πολύ ελπιδοφόρες παραλλαγές που αφορούν ειδικά το Ναυτικό των ΗΠΑ.

Η συμμετοχή της Ιταλικής Fincantieri Marine στην FFG(X) είναι μία από τις πιο ελπιδοφόρες ανάμεσα στους πέντε υποψηφίους, καθώς βασίζεται στην επιτυχημένη και σύγχρονη Fregata Europea Multi-Missione (FREMM) που θα εξυπηρετήσει και ορισμένους πολυεθνικούς χρήστες, στους οποίους περιλαμβάνονται ήδη οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ Γαλλία και Ιταλία. Παρόλο που γνωρίζουμε ποια είναι τα υπάρχοντα πλοία στις διάφορες διαμορφώσεις τους (περιλαμβάνουν ανθυποβρυχίακες ικανότητες, γενικού σκοπού και παραλλαγές εναέριας άμυνας) με διάφορες άλλες προσαρμογές που βασίζονται στις απαιτήσεις του χρήστη, δεν έχουμε δει πραγματικά τι θα μοιάζει η αμερικανική έκδοση σε τελική της μορφή.

Η Fincantieri είναι ο μεγαλύτερος ναυπηγός στην Ευρώπη και φέρνει μια ισχυρή γενεαλογία καθώς και ένα σχέδιο που είναι γνωστό ότι είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό. Εάν τελικά κερδίσουν τον διαγωνισμό FFG(X), τα πλοία θα κατασκευαστούν από τη Marinette Marine στο Wisconsin – θυγατρική της Fincantieri που της ανήκει εξ’ ολοκλήρου και από τον ίδιο ναυπηγικό οίκο που παράγει επί του παρόντος τα Freedom-class Littoral Combat Ships. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι απαιτήσεις για εξοπλισμό με φορτία ειδικού τύπου για το Αμερικάνικο Ναυτικό θα αλλάξουν δραστικά την εικόνα του πλοίου και ειδικά το εμπρόσθια όψη του, καθώς θα πρέπει να φιλοξενήσει τρεις συστοιχίες ραντάρ Enterprise Air Surveillance Radar (EASR), το καθένα από τα οποία περιλαμβάνει εννέα μονάδες AESA.

Ένα μοντέλο της παραλλαγής FREMM FFG(X) παρουσιάστηκε στο φετινό συμπόσιο Air-Sea-Space (Washington, DC). Όπως φαίνεται, πέρα ​​από την φιλοξενία των συστοιχιών EASR, το πλοίο έχει παρόμοια εμπρόσθια κατασκευή με τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke. Άλλες λεπτομέρειες δείχνουν έναν κατακόρυφο εκτοξευτή 32 θυρίδων (VLS), ένα πυροβόλο όπλο 57 χιλιοστών, οκτώ πυραύλους ναυτικής κρούσης και ένα εκτοξευτή RIM-116 Rolling Airframe. Με βάση όλα τα αναφερθέντα, πρόκειται για μια χαμηλού ρίσκου πρόταση που φαίνεται να πληροί όλες τις βασικές απαιτήσεις του FFG(X). Η συνδυασμένη πρόταση του FREMM για κινητήρα τύπου CODLAG θα φέρει επίσης ένα νέο επίπεδο απόδοσης στον Στόλο επιφανείας του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού.

 

Επίσης, στο Air-Sea-Space υπήρξαν μερικές επικαιροποιημένες εκδόσεις του FFG(X) της General Dynamics και του Bath Iron Works βασισμένο στο F100 κλάσης Álvaro de Bazán, το οποίο μοιάζει πολύ με το αντιτορπιλικό Arleigh Burke. Το F100 ήταν πάντα πρωτοπόρος υποψήφιος για την FFG(X), αλλά μερικοί σημείωσαν ότι η απώλεια της νορβηγικής φρεγάτας πυραύλων Helge Ingstad (βασίζεται στο F100) τον περασμένο Νοέμβριο, μπορεί να έχει επηρεάσει δυσμενώς τις πιθανότητές της. Αυτό προέρχεται από μια προκαταρκτική νορβηγική έρευνα σχετικά με το ατύχημα που υποδηλώνει ότι τα ελαττώματα του σχεδιασμού ενδέχεται να έχουν επιδεινώσει τη ζημιά, ισχυρισμό που η Ισπανική Navantia αμφισβητεί.

 

Το μοντέλο της Austal (Ιndependence class) του Littoral Combat Ship για την FFG(X) είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς δείχνει ότι ο εκτοξευτής VLS τοποθετείται πίσω από το θάλαμο διακυβέρνησης μαζί με ένα μεγάλο ανοιχτό χώρο που κάποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα χρησιμοποιηθεί για μελλοντική επέκταση, όπως πχ η προσθήκη μονάδας ισχύος για συστήματα λέιζερ (τουλάχιστον ένα σύστημα λέιζερ των 150Kwatt).

Austal FFG(X)

Η Lockheed δεν παρουσίασε μοντέλο Freedom class LCS (που προτάθηκε για το FFG(X)), αλλά μάλλον μοιάζει με το περσινό, με μικρές ίσως διαφορές στο μήκος για να προσθέσει χώρο για σύστημα VLS.

Lockheed FFG(X) 2018

Όσον αφορά το σχεδιασμό FFG(X) της Huntington Ingalls, δεν έχουμε  δει κάποια ώριμη διαμόρφωση σε μοντέλο ή σχέδιο. Όταν ρωτήθηκαν για το FFG(X) που συμμετείχαν στο φετινό συμπόσιο Sea-Air-Space, «συμμετέχουμε» ήταν η απάντηση του εκπρόσωπου της Huntington Ingalls Industries. “Κανένα σχόλιο”, πρόσθεσαν όταν τους ζητήθηκε να επιβεβαιώσουν ότι το προτεινόμενο σχέδιο θα εξακολουθεί να προέρχεται από την κλάση Legend National Security Cutter.

Στην παρούσα φάση, το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναπροσαρμόσει την στόχευση τιμής μονάδας από περίπου $1B ανά σκάφος FFG(X) σε $800M, οπότε το κόστος είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το ποιος κερδίζει τη σύμβαση για τα 20 πλοία. Οι τελικές προτάσεις των πέντε ανταγωνιστών θα υποβληθούν μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού / αρχές του φθινοπώρου και ο νικητής θα ανακοινωθεί το 2020.

Το FFG(X) είναι πραγματικά το πιο συναρπαστικό πρόγραμμα του Αμερικάνικου Ναυτικού καθώς θα επαναπροσδιορίσει τις αποστολές που αποδίδονται στα πλοία με πολύ θετικό τρόπο. Επιπλέον, η FFG(X) θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει πολλές τεχνολογίες που έχουν αποδειχθεί σε μεγαλύτερους πλοία επιφανείας των Η.Π.Α. και έχουν “μικρογραφηθεί” με την πάροδο του χρόνου ή μεταφέρονται άμεσα σε μικρότερες και αποδοτικότερες μορφές. Με άλλα λόγια, η εποχή της φρεγάτας έφτασε, καθώς αυτά τα πλοία θα μπορούν να εκτελούν πολλές αποστολές, τις οποίες επιφορτίζονται σήμερα τα αντιτορπιλικά του Πολεμικού Ναυτικού και σε μικρότερο βαθμό τα καταδρομικά, αποδεσμεύοντας αυτά τα “ακριβά” πλοία των πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για ειδικές αποστολές (σε αυξημένη ζήτηση τελευταία).

Η “εσωτερική” ανάπτυξη είναι επίσης σημαντικό θέμα για το FFG(X). Αυτά τα πλοία πιθανότατα θα καταλήξουν να φιλοξενούν πιο εξελιγμένες δυνατότητες από ό,τι αρχικά σχεδιάστηκαν, δίνοντάς τους ακόμη μεγαλύτερη μαχητική ικανότητα. Πάνω απ’ όλα όμως, η FFG(X) θα συμβάλει στην άμβλυνση της διαμάχης για το Littoral Combat Ship LCS που ταλαιπωρεί το Πολεμικό Ναυτικό για πάνω από δεκαπέντε έτη και θα επαναφέρει την ποντοπόρα δύναμη του Αμερικάνικου Ναυτικού, με ισχυρή ικανότητα πυρός για τις επόμενες δεκαετίες.

Πηγή: thedrive.com

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Δημήτρης
Δημήτρης
5 years ago

Ολίγον απίθανο να δώσουν μεγάλο συμβόλαιο εκτός ΗΠΑ.

Nestoras
Nestoras
5 years ago

Για το συμβατικό ιστίο/κατάρτι διαφωνώ καθώς ξεκάθαρα χάνει στον τομέα stealth η κατασκευή. Το ίδιο έγινε και με το προσχέδιο της F100.
Για τη Fremm υπάρχει μεγάλη συμπάθεια για τις “καθαρές γραμμές” στην κατασκευή της, ενώ προσφέρει άφθονους χώρους για μελλοντικές επεκτάσεις. Διαφωνώ κάθετα με την επιλογή του κανονιού των 57mm για τέτοιου εκτοπίσματος πλοία!
Τια την τελευταία παράγραφο σχετικά με το ότι “η FFG(X) θα συμβάλει στην άμβλυνση της διαμάχης για το Littoral Combat Ship LCS που ταλαιπωρεί το Πολεμικό Ναυτικό για πάνω από δεκαπέντε έτη”, να πω ότι δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη για το πόσο λάθος θα ήταν η απόκτηση μιας τόσο εξειδικευμένης και προβληματικής κατασκευής όπως η Freedom Class, για ΚΥΡΙΑ μονάδα του ΠΑ!

Iomar
Iomar
5 years ago

Καλησπέρα,

Έχω την εντύπωση ότι στην FFG(X) της Austal το VLS τοποθετήθηκε πίσω από το ελικοδρόμιο και πίσω από αυτό είναι ο κενός χώρος, όχι πίσω από τη γέφυρα.

nikos
nikos
5 years ago

Δεν πάνε τα λεφτά εκτός Αμερικής. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν φτιάχνουν επιπλέον καταδρομικα η να ξεκινήσουν για το επόμενο…μίζα μυριζει

Spyros
Spyros
5 years ago
Reply to  nikos

Το θέμα είναι το όνομα στο συμβόλαιο, για λόγους γοήτρου και μόνον. Τα λεφτά έτσι κι αλλιώς δεν πάνε εκτός Αμερικής… στις ΗΠΑ θα κατασκευαστούν, από Αμερικανούς, η εταιρία θα είναι Αμερικανική, έστω κι αν είναι θυγατρική ξένης και (εδώ είναι το ζουμί) τα κέρδη της εταιρίας θα πρέπει να μένουν στη χώρα. Απαράβατοι όροι για στρατιωτικά και μη συμβόλαια στις ΗΠΑ.

Kimon
Kimon
5 years ago

Εγώ πάλι δεν ποντάρω στα ευρωπαϊκά σχέδια κυρίως λόγω εκτοπίσματος, δηλαδή θα έχουν τα Alreigh burke των 8.100 στο flight I και 9.800 στο flight III τα οποία είναι αντιτορπιλικά και θα πάρουν 20 φρεγάτες με εκτόπισμα κοντά στις 7000 τόνους; (μπορεί τα αρχικά σχέδια για τις Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία να είναι γύρω στις 6000 τόνους , αλλά άλλη διαμόρφωση θα έχουν για το Αμερικανικό Ναυτικό), ποιο πολύ σαν μικρά (για την Αμερική) αντιτορπιλικά θα είναι πάρα σαν φρεγάτες.

evaggelos
evaggelos
5 years ago

ficantieri η austal? ντερμπυ μου μοιαζει.

Kimon
Kimon
5 years ago
Reply to  evaggelos

Δεν θα ξέγραφα τόσο εύκολα την Huntington Ingalls Industries

SPirit
SPirit
5 years ago

Με μερικές τροποποιήσεις, κανόνι 127mm, 16 SSM… ένα ακόμα Μk.41 για 32 ESSM bl.2 και 32 SM-2IIIB, νομίζω ότι ειναι πολύ καλή λύση για πλοίο πολλαπλών αποστολών με έμφαση στο ΑΑW κομμάτι.

darede
darede
5 years ago
Reply to  SPirit

Εκτός του πυροβόλου των 127mm, υπάρχουν προβλέψεις/απαιτήσεις ήδη για 16 NSM και για 64 κελιά vls

Iomar
Iomar
5 years ago

Προς όλους όσοι θεωρείτε ότι δεν θα ανατεθεί συμβόλαιο του ναυτικού σε ξένο οίκο: Το σχέδιο LCS της Lockheed Martin στηρίζεται σε γάστρα υψηλής ταχύτητας της Fincantieri, με την κατασκευή της να εκτελείται από την θυγατρική της Marinette Marine που αναφέρεται και για την FFG(X). Η δε Austal είναι αυστραλιανή εταιρεία και η κλάση LCS της κατασκευάζεται από την αμερικανική θυγατρική της.

Ικαρος
Ικαρος
5 years ago

Προσωπικά περιμένω να δω την σχεδίαση της Huntington Ingalls.Αν παρουσιασει ενα σκαρί με τα χαρακτηριστικά μεγέθους των Legend class,γύρω στους 4.500tn, ατσάλινο με 76αρι πυροβόλο, 32αρι VLS,Ram, sonar, εκτοξευτες τορπιλων,ένα καλό ραντάρ συν αλλά καλούδια και ταχύτητα 28-30 knots παρτε τηλέφωνο υπουργό, Πρωθυπουργό , ΑΓΕΝ, ΑΓΕΕΘΑ. Θα ήταν ταμάμ και για μας. Βέβαια δεν ξέρω αν θα τους βρείτε, οι άνθρωποι έχουν εκλογές τωρα αλλά όσο ζεις ελπίζεις.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
5 years ago

Η Ιταλική FREMM για το FFG(X) είναι ότι,τι πρέπει για το ΠΝ με ελάχιστες προσαρμογές. Αν ανατρέξετε στα specs του ΠΝ πριν τις “FREMM HN” θα δείτε ότι είναι πάρα πολύ κοντά. Εύχομαι να είναι αυτή η επιλογή καθώς σίγουρα θα προταθεί και στο ΠΝ.

Και το Legend αν κερδίσει βέβαια, θα είναι πιθανότατη επιλογή για το ΠΝ…

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πύραυλοι SCALP Naval στις φρεγάτες “Κίμων”, αναβάθμιση ή μήπως υποβάθμιση;

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέσω του επικεφαλής του, κ. Nίκου Δένδια, έχει ήδη ανακοινώσει το σχεδιασμό του για την ενσωμάτωση οκτώ πυραύλων κρουζ mdCN...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

EKTAKTO: Παραδόθηκαν τα 4 περιπολικά κλάσης Island στο Πολεμικό Ναυτικό – φωτογραφίες

Η σελίδα μας, και ο ειδικός μας συντάκτης Γιάννης Ρέκκας, μετά από πρόσκληση του Πολεμικού μας Ναυτικού, βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, στην τελετή παράδοσης...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -