Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του προγράμματος «European Patrol Corvette» – γνωστού στην Ελλάδα και σαν Ευρωκορβέτα – θα είναι η ευελιξία του, λέει ο Pierre Eric Pommellet.
Μιλώντας στο «European Defence Matters» (που εκδίδεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας), ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group αναφέρει ότι η πόρτα συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι ανοικτή σε όποια εταιρεία και χώρα-μέλος της Ε.Ε. επιθυμεί, ακόμα και σε εταιρείες ευρωπαϊκών χωρών που δεν βρέχονται από τη θάλασσα, αλλά μπορούν να συνεισφέρουν τεχνολογικά. Ο Pommellet δίνει έμφαση στη συνεργασία της Naviris με τη Navantia και τονίζει ότι η σύμπραξη των μεγάλων ευρωπαϊκών δρώντων είναι κλειδί ώστε η Ευρώπη να συνεχίσει να αναπτύσσει προηγμένες ικανότητες στην άμυνα και να παίζει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά.
Navantia και Naviris συμφωνούν να εργαστούν μαζί για τη σχεδίαση της Ευρωκορβέτας
Επιπλέον, ο Pommellet υπογραμμίζει πως γίνεται ολοένα και δυσκολότερο για μια χώρα ή μια εταιρεία να χρηματοδοτεί και να αναπτύσσει από μόνη της ολόκληρο το εύρος τεχνολογιών που είναι σήμερα αναγκαίο για ένα τέτοιο πλοίο. Αυτή είναι η αιτία, ο ίδιος προσθέτει, που χρησιμοποιούνται ευρωπαϊκά κονδύλια εκτός από τις εθνικές χρηματοδοτήσεις. Μια στρατηγική η οποία θα οδηγήσει σε περισσότερα κονδύλια για R&D και τυποποίηση, με αποτέλεσμα να διευκολυνθεί η ανάπτυξη του προγράμματος και να μειωθεί το κόστος ανά πλοίο, κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί εξίσου αν ήταν εθνικό πρόγραμμα.
Το ΠΝ συνδιαμορφώνει την Ευρωκορβέτα, η ελληνική έκδοση θα είναι ταχύτερη και ισχυρά οπλισμένη
Το πρόγραμμα είναι ενταγμένο στη Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (PESCO) και ξεκίνησε από την Ιταλία και τη Γαλλία στις 12 Νοεμβρίου 2019, στοχεύοντας στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου πλοίου-πλατφόρμας με σπονδυλωτή σχεδίαση και δυνατότητα ευέλικτης ενσωμάτωσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ώστε να προσαρμόζεται σε ευρύ φάσμα καθηκόντων και αποστολών. Σε δεύτερο χρόνο πραγματοποιήθηκε η ένταξη της Ελλάδας και της Ισπανίας, ενώ την πολυεθνική προσπάθεια στηρίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας. Το πρωτότυπο πλοίο του εγχειρήματος ελπίζεται να είναι έτοιμο το 2026 ή το 2027.
Η Ελλάδα θα μπορούσε να παραλάβει κορβέτες νέας γενιάς EPC από το 2027!