Το Βασιλικό Ναυτικό ολοκλήρωσε την εσωτερική έρευνα για τα αίτια μίας παρολίγο σύγκρουσης ενός εκ των πυρηνοκίνητων επιθετικών υποβρυχίων του και ενός φέρι μποτ στη Θάλασσα της Ιρλανδίας πριν δυο χρόνια.
Η σύγκρουση αποφεύχθηκε επειδή το πλήρωμα του φέρι εντόπισε έγκαιρα το σε ανάδυση υποβρύχιο και κατάφερε να το αποφύγει. Το δε πλήρωμα του υποβρυχίου έκανε λάθος υπολογισμούς και υποτίμησε σοβαρά την εκτιμώμενη απόσταση μεταξύ των δυο πλοίων με αποτέλεσμα ενδεχόμενη μεταξύ τους σύγκρουση σε περίπτωση που το φέρι δεν προλάβαινε να αλλάξει πορεία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο αξιωματικός υπηρεσίας του φέρι της εταιρείας Stena Line ανέλαβε «άμεση και αποτελεσματική δράση» για να αποφύγει τη σύγκρουση. Το δε πλήρωμα του υποβρυχίου είχε εντοπίσει το πλοίο Stena Superfast V11 επτά λεπτά νωρίτερα – υπολογίζοντας την απόστασή μεταξύ τους στα 6.000 μέτρα και θεωρώντας ότι είχαν χρόνο να το αποφύγουν, συνέχισαν στην πορεία τους.
Ωστόσο η πραγματική απόσταση μεταξύ τους όταν το φέρι άλλαξε πορεία ήταν μόνο 250 μέτρα κι όχι 1000, όπως διαπίστωσε η έρευνα ότι είχε θεωρήσει το πλήρωμα του υποβρυχίου.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες και καταλογίζει ευθύνες στο πλήρωμα του υποβρυχίου που έκανε λάθος υπολογισμούς. Επιπλέον, αποκαλύφθηκε ότι ήταν η τρίτη φορά σε τέσσερα χρόνια που ένα υποβρύχιο του Βασιλικού Ναυτικού βρέθηκε στην ίδια θέση σχεδόν να συγκρουστεί με άλλο πλοίο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι HMS Vanguard τη νύχτα μεταξύ 3–4 Φεβρουαρίου 2009 είχε συγκρουστεί με το γαλλικό υποβρύχιο Le Triomphant στον Ατλαντικό Ωκεανό, ωστόσο κατάφερε να επιστρέψει στην βάση του μόνο με εξωτερικές ζημιές.
Φαντάσου τι επίλυση βολής κάνει το πλήρωμα… Σε περίπτωση που ήταν να επιτεθούν…
Έχει αναφερθεί ξανά παρόμοιο συμβάν πάλι με το Stena Superfast VII (7) το 2018. Η θαλάσσια γραμμή που συνδέει το Μπέλφαστ με την Αγγλία είναι πολυσύχναστη και από ότι φαίνεται όχι μόνο από τα Ferry της γραμμής..