Ένα «νέο στρατηγικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο» εντάχθηκε σε υπηρεσία με το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας, αναφέρει δημοσίευμα της ελεγχόμενης από το κράτος εφημερίδας Global Times στο πλαίσιο αφιερώματος για τα επιτεύγματα του Ναυτικού εν όψει της 71ης επετείου από την ίδρυσή του. Το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι πόσο… νέο είναι το «νέο» υποβρύχιο;
Το δημοσίευμα κάνει μνεία στο «νέο στρατηγικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο» αναφερόμενο στα πιο πρόσφατα οπλικά συστήματα του Ναυτικού –τα αντιτορπιλλικά κλάσης Type 055, το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης αεροπλανοφόρο και το περιπολικό/ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος KQ-200 (Y-8Q)– αλλά δεν προσδιορίζει τον τύπο του. Ωστόσο η κατηγοριοποίησή του ως «στρατηγικό» αφήνει να εννοηθεί ότι πρόκειται για υποβρύχιο βαλλιστικών πυραύλων (SSBN) ή ‘boomer’ στην αργκό του αμερικανικού Ναυτικού.
Διαβάστε επίσης: P-8A Poseidon στο κυνήγι κινεζικών ‘boomers’ (https://www.ptisidiastima.com/p-8a-poseidon-chasing-chinese-boomers/)
Σύμφωνα με το Jane’s πάντως είναι μάλλον αμφίβολο να πρόκειται για την νέα γενιά στρατηγικών υποβρυχίων κλάσης Type 096. Όπως σημειώνει, το χρονικό διάστημα από την καθέλκυση μέχρι την ένταξη σε υπηρεσία του πρώτου υποβρυχίου της εν λόγω κλάσης εκτιμάται να είναι έως και τέσσερα χρόνια ενώ οι δορυφόροι δεν έχουν εντοπίσει ακόμη κάποια νέα κινεζική σχεδίαση.
Το πιθανότερο είναι το δημοσίευμα να αναφέρεται σε ένα βελτιωμένο υποβρύχιο Type 094 (κλάσης ‘Jin’ κατά τους Δυτικούς) ή Type 094A όπως αποκαλείται από ορισμένες κινεζικές πηγές. Οι υδροδυναμικές βελτιώσεις που ενσωματώνει περιλαμβάνουν επανασχεδιασμένο, πιο «στρογγυλεμένο» πύργο, με ομαλότερη μετωπική κλίση στην κορυφή συν μια προσθήκη (fillet) στην βάση του για μείωση του θορύβου κατά την πλεύση –τροποποιήσεις που χαρακτηρίζουν ορισμένα επιθετικά υποβρύχια της αναβαθμισμένης κλάσης Type 093B ‘Shang’.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Πόσα SSBN έχει η Κίνα συνολικά και πόσα σε περιπολία ανά πάσα στιγμή; Τι βεληνεκές έχουν οι πυραυλοι που φέρουν;
Αν τα ήξερε κανείς αυτά φίλε….θα τα πούλαγε χρυσό
Καλησπέρα
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΥΠΑΜ των ΗΠΑ, οι πύραυλοι των Κινεζικών υποβρυχίων (JL-2) έχουν βεληνεκές 7,200 km. Και το 2019 έγινε δοκιμή του JL-3
Κατ΄εμένα το σημαντικό είναι ότι η Κίνα φτιάχνει το δικό της σύστημα εύρεσης θέσης, πράγμα που της δίνει επιχειρησιακή ευελιξία.
Κατά τα άλλα, πόσα έχουν σε περιπολία…νομίζω ότι μόνο το Κινεζικό (άντε και το Αμερικανικό και το Ρωσικό 😉 ) ναυτικό ξέρουν.
Το υποβρύχιο κλάσης Σσια εξάλλου δεν φημιζόταν για την ησυχία του.