Τα γαλλικά ναυπηγεία CNIM (Constructions industrielles de la Méditerranée) συνεχίζουν να αναπτύσσουν σύφμωνα με το πρόγραμμα το σχέδιο αντικατάστασης των αποβατικών σκαφών γενικής χρήσης του γαλλικού πολεμικού ναυτικού. Το πρόγραμμα σχεδίασης και ναυπήγησης των αποβατικών σκαφών EDA-S (“Engins de Débarquement Amphibie Standards”-πρότυπο σκάφος αμφιβίων αποβάσεων) κατακυρώθησε στην CNIM τον περασμένο Ιανουάριο που θα πρέπει να παραδώσει 14 σκάφη μέχρι το τέλος του 2022. Τα νέα σκάφη EDA-S θα αντικαταστήσουν τα παλιά αποβατικά CTM του γαλλικού ναυτικού.

Σε σχετική ερώτηση υψηλόβαθμο στέλεχος της CNIM δήλωσε πως το μέταλλο για τα δύο πρώτα σκάφη κόπηκε τον Οκτώβριο, οι δοκιμές αποδοχής αναμένονται στα τέλη της Άνοιξης και οι παραδόσεις θα γίνουν στα τέλη του καλοκαιριού του 2020. Επιπλέον τέσσερα σκάφη θα παραδοθούν στα τέλη του 2022 κι άλλα οκτώ έπονται. Το γαλλικό ναυτικό ζήτησε συγκεκριμένα τόσο μεγάλους χρόνους παράδοσης για να προλάβουν τα πληρώματα να εξοικειωθούν με τα νέα σκάφη.

Τα νέα σκάφη EDA-S θα δράσουν συμπληρωματικά προς το προηγμένο αποβατικό καταμαράν μεταβαλλόμενου καταστρώματος EDA-R που υπηρετεί από τα ελικοπτεροφόρα αποβατικά Mistral. Θα έχουν αντίστοιχες επιδόσεις και αντοχές αλλά το μισό από το πλάτος του επιτρέποντας την αποθήκευση δύο σκαφών στον ίδιο χώρο που επιχερεί ένα καταμαράν. Η αντικατάσταση ήταν αναγκαία ώστε τα σκάφη να μεταφέρουν τα νέα τεθωρακισμένα του προγράμματος Scorpion αλλά και το άρμα μάχης Leclerc, που τα παλιά CTM αδυνατούσαν να μεταφέρουν.
Τα EDA-S θα προσφέρουν μετακινήσεις με μεγαλύτερη ταχύτητα 16 κόμβων (έναντι 8 του παλιού), καλύτερη συμπεριφορά σε τρικυμιώδη θάλασσα ως επιπέδου 5 και μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς φορτίου 65 τόνων ενώ μπορούν να μεταφέρουν ως 80 τόνους για μικρά διαστήματα αλλά και το άρμα Leclerc. Επιπλέον μπορούν να αποβιβάσουν οχήματα και υλικό σε κάθε σχεδόν ακτή έχοντας βύθισμα μικρότερο του ενός μέτρου. Τα νέα σκάφη θα είναι 4 μέτρα μακρύτερα των παλιών CTM και θα έχουν ακτίνα δράσης 300 ν.μ. ενώ θα μπορούν να επιχειρούν κι από άλλα συμμαχικά πλοία όπως η κλάση αμερικανικών LPD “San Antonio” αλλά και τα κορεατικά “Makassar” προσβλέποντας σε εξαγωγές. Τέλος θα είναι διαμόρφωσης Ro-Ro (Roll on-Roll off) μειώνοντας το χρόνο φόρτωσης και απλοποιώντας τις διαδικασίες.