Σύμφωνα με το συνεργάτη μας Δημήτρη Μητσόπουλο που μετέχει προσκεκλημένος της GICAN στη δημοσιογραφική περιοδεία «EURONAVAL Tour», σε εγκαταστάσεις της γαλλικής βιομηχανίας, η κατασκευή της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας FDI «τρέχει» μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα, αφού η κοπή του πρώτου μετάλλου έγινε στις 13 Ιουλίου 2022 ενώ η σύμβαση προέβλεπε αυτό να συμβεί μέσα στο φθινόπωρο (31 Οκτωβρίου).
According to the contract signed, the first cut steeling for FDI HN n.2 was planned for Nov 30, 2022 but it took place on July 13, 2022! https://t.co/o5aEmYsYUc
— Naval Analyses (@D__Mitch) September 16, 2022
Έτσι, η κατασκευή του δεύτερου πλοίου του προγράμματος, μπορεί να ολοκληρωθεί σημαντικά νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Άλλωστε, η ικανότητα της Naval Group να επιταχύνει την παράδοση των πλοίων μέτρησε ιδιαίτερα στην επιλογή της FDI από την Ελλάδα, όπως ο Pierre Eric Pommellet, επικεφαλής της Naval Group, τόνισε τον Ιούνιο στην εφημερίδα «Le Figaro».
Με βάση τη σύμβαση, τα δύο πρώτα ελληνικά πλοία προβλέπεται να παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό μέσα στο 2025 (εκτός και αν η Naval Group πετύχει την παράδοση του πρώτου πλοίου το τελευταίο τρίμηνο του 2024). Τα δύο πλοία θα επωφεληθούν από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας του τύπου, FS Amiral Ronarc’h, και σε πρώτη φάση θα έχουν 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER 30, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet MM40 Block 3c, κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 2 δευτερεύοντα πυροβόλα των 20 χιλιοστών, τορπίλες MU90 και αντίμετρα τορπιλών CANTO. Σε δεύτερη φάση (έως τον Ιανουάριο και τον Σεπτέμβριο του 2027 αντίστοιχα) θα έχουν 32 ASTER 30 και το αντιπυραυλικό σύστημα RAM. Το τρίτο πλοίο θα φέρει εξαρχής τα επιπλέον οπλικά συστήματα.
Κομβική για την επιτυχία στην Ελλάδα η ταχεία παράδοση των FDI, λέει ο επικεφαλής της Naval Group
Το συμβόλαιο περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για +1 φρεγάτα FDI HN, σε «κλειδωμένη» τιμή και παράδοση το 2027, που πρέπει να ενεργοποιηθεί έως τις 30 Ιουνίου 2023.