Μετά από 20 μήνες στο ναυπηγείο, η φρεγάτα HMAS Arunta, κλάσης ANZAC (Meko 200) του πολεμικού ναυτικού της Αυστραλίας πραγματοποίησε την πρώτη της εκτόξευση πυραύλου επΙφανείας-αέρος Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) ανοιχτά της δυτικής Αυστραλίας.
Η φρεγάτα HMAS Arunta είναι το πρώτο πλοίο της κλάσης που υπεβλήθη στην Αναβάθμιση Ικανοτήτων Μέσης Ζωής ANZAC (Anzac Midlife Capability Assurance Program – AMCAP) στο Henderson της δυτικής ακτής της Αυστραλίας.
Η πραγματοποίηση της επιτυχημένης εκτόξευσης του πυραύλου ESSM από το νέο, αναβαθμισμένο σύνολο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του προγράμματος AMCAP είναι ένα σημαντικό βήμα εμπρός για την επαύξηση των ικανοτήτων αντιαεροπορικού πολέμου. Το πρόγραμμα AMCAP ενισχύει τις ικανότητες αυτοπροστασίας, επικοινωνιών και διοίκησης/ελέγχου, είπε η υπουργός Αμύνης της Αυστραλίας Linda Reynolds.
Αποδεικνύει επίσης την επιτυχία της συνεργασίας της κυβέρνησης της Αυστραλίας με τις ΒΑΕ Systems, SAAB Australia και Naval Ship Management Australia, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, πρόσθεσε η Reynolds.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα ACMAP, αντικαταστάθηκε το παλιό ραντάρ έρευνας αέρος με το νέο CEAFAR L-band που χαρίζει μεγαλύτερη ακτίνα κάλυψης και θα αποτελεί τμήμα και των νέων φρεγατών κλάσης Hunter, που προορίζονται να αντικαταστήσουν τις ANZAC.
Πέραν του CEAFAR, στο πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβανόταν η αναβάθμιση των συστημάτων εξαερισμού και αποβλήτων, βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης του πλοίου, αναβάθμιση των κινητήρων για επαύξηση της απόδοσης και λειτουργίας και εγκατάσταση νέων συστημάτων επικοινωνιών στη μορφή του SEA1442.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;
BAE, SAAB, NAVAL. Και οι 3 συνεργάστηκαν και πέτυχαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Εμείς όμως ας το ξεχάσουμε. Οι εταιρείες που έχουν ειδικό τμήμα για την καταπολέμηση της διαφθοράς εμάς μας προκαλούν αλεργία.
Η BAE Systems. Ειδικό τμήμα κατά της διαφθοράς.
Άλλα ανέκδοτα έχουμε;
Μάλλον για τους Σουηδούς το λέει, γιατί Άγγλοι, Γερμανοί και Γάλλοι δεν έχουν πώληση που να μην υπάρχει υπόνοια για μίζα
Και μεις πρεπει να προχωρησουμε γρηγορα στην αναβαθμιση και των δικων μας ΜΕΚΟ,θα πρεπει να γινει σοβαρος εκσυγχρονισμος και οχι επιδερμικος,αυτα τα πλοια θα ειναι στην πρωτη γραμμη για πολλα χρονια ακομη θα πρεπει να εχουν την απαιτουμενη ισχυ πυρος ωστε να μπορουν να εκπληρωνουν τα συνθετα καθηκοντα τους με επιτυχια..
τα λεω αλλα ποιος ακουει….με Α Βurke κοιμομαστε με ΤICO ξυπναμε….συνδεστε το προγραμμα νεων φρεγατων με παραλληλο σοβαρο εκσυγχρονισμο των ΜΕΚΟ αμεσα.
εύχομαι σύντομα να ξεκινήσουν και οι δικές μας meko τον εκσυχρονισμό τους και μάλιστα με μεγαλύτερο ή και διπλάσιο κονδύλι από αυτό που έχει ανακοινωθεί .
Οι φρεγάτες αυτές έχουν ακόμα χρόνια μπροστά τους και το να τις ” μεταμορφώσουμε ” σε σύγχρονες και ικανότατες , τελικά θα κοστίσει πολύ λιγότερο από νέες φρεγάτες και σε πολύ συντομότερο χρόνο …. !!!
συμφωνώ και νομίζω είναι μονόδρομος ο εκσυγχρονισμός για το ΠΝ…..φως δεν βλέπω για τα υπόλοιπα (τορπίλες, επιπλέον υ/β, ανανέωση στόλου Σ)
Έχω διαβάσει εκτενέστατα ρεπορτάζ, κυρίως από ξένα sites, καθώς με ενδιέφερε να μάθω όσα περισσότερα μπορώ λόγω και των δικών μας πλοίων.
Θεωρώ ότι όλο το πακέτο είναι μια εξαίρετη επιλογή που περιλαμβάνει αρκετές καλές ποιοτικές αναβαθμισεις.
Για να το τραβήξω λίγο από τα μαλλιά το θέμα, εάν κάναμε κάτι τέτοιο στις S θα μιλάγαμε για διαφορετικό ναυτικό !
Όνειρα…..
Οι Meko μας το αξίζουν σίγουρα και ίσως θα έπρεπε να το δούμε.
Να σημειώσω ότι οι Αυστραλοί/Νεοζηλανδοί κατά την περιοδο επιλογής των Meko ήρθαν στην Ελλάδα και επέβησαν στην Φ/Γ Ύδρα (αν θυμάμαι καλά) για αξιολόγηση δυνατοτήτων κατά την διάρκεια άσκησης καθώς η δική μας διαμόρφωση τους ενδιέφερε περισσότερο από τις αντίστοιχες Τουρκικές.
Αν οχι σε οχι σε ολες, στις μισες να το χαμε κανει θα αγχωνομασταν λιγο λιγοτερο τωρα… Αλλα τοτε κοιμαμασταν τον υπνο του δικαιου κ μαλλον συνεχιζουμε
Είχα ακούσει ότι είχανε προβλήματα με την τοποθέτηση των κεραιών ψηλά. Τώρα το κάνανε ακόμα βαρύτερο. Πως τα επέλησαν αυτά τα προβλήματα? Γιατί δεν χώρισαν τις κεραίες σε δύο μέρη. Μια εκεί που ήτανε το ραντάρ sps-49 και μία μπροστά εκεί που ήτανε το giraffe? Νομίζω θα είχε καλύτερη σταθερότητα το πλοίο σε άσχημο καιρό αφού θα μοιραζόταν καλύτερα το βάρος, αλλά και θα ήταν καλύτερα και σε περίπτωση πλήγματος αφού όλα τα ραντάρ δεν θα ήταν σε ένα σημείο.
Διαβαζω εχει 8απλο μκ41 με προβλεψη για αλλο ενα. Το δευτερο μπαινει διπλα στο πρωτο ή σε αλλο σημειο του σκαφους; 64 essm ειναι πολυ σοβαρη δυναμη πυρος παντως, σε συγκριση με τις δικες μας. Εχω αρχισει να σκεφτομαι σοβαρα αν αξιζει να κανουμε την αναβαθμιση, αν ειναι να μη φερουμε κ τις δικες μας σε ενα τετοιο επιπεδο.
Με ένα break (90 μοίρες) φυσικά δυσκολεύεται ο πύραυλος και το ραντάρ…