19.8 C
Athens
Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήVIDEOΗ πανάκριβη κάσκα του F-35… ατύχησε στο κατάστρωμα

Η πανάκριβη κάσκα του F-35… ατύχησε στο κατάστρωμα

Μπορεί να συμβεί και στους καλύτερους: από τις φωτογραφίες της πολυδιαφημισμένης πρώτης ανάπτυξης βρετανικών F-35B στο αεροπλανοφόρο HMS Queen Elizabeth που έδωσε στην δημοσιότητα το Βασιλικό Ναυτικό έλειπε αυτή η σκηνή. Ένας εκ των χειριστών έχει προσνηωθεί στο ‘Big Liz’ και χαιρετά στο κατάστρωμα πτήσης τους υπολόγους όταν ξαφνικά σκοντάφτει και πέφτει φαρδύς-πλατύς.

https://twitter.com/NavyLookout/status/1184480155810566144

Σαφώς μια άτυχη στιγμή. Η οποία κατέστη… ατυχέστερη καθώς ο χειριστής φορούσε ακόμη την αξίας 400.000 δολαρίων (359.588 ευρώ) κάσκα πτήσης που αναπτύχθηκε από την Rockwell Collins ειδικά για τους πιλότους των F-35.

Στην ουσία ένα οπλικό σύστημα που συμπληρώνει το μαχητικό 5ης γενεάς της Lockheed-Martin ως οπλικό σύστημα, η κάσκα HMDS (Helmet Mounted Display System) επιτρέπει στον πιλότο να βλέπει «με τα μάτια του αεροσκάφους» του, όπως λέγεται χαρακτηριστικά. Το σύστημα προβολής εικόνων/δεδομένων της κάσκας παρέχει θέα 360 μοιρών με την βοήθεια έξι καμερών ενσωματωμένων στην επικάλυψη του αεροπλάνου. Κοιτώντας κάτω ο πιλότος δεν βλέπει τα πόδια του αλλά την θέα κάτω από το αεροσκάφος.

Με κόστος τέσσερεις φορές μεγαλύτερο από αυτό της αντίστοιχης που φορούν οι χειριστές των F-16, η κάσκα προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες όπως ύψος, ταχύτητα και πληροφορίες για τον στόχο, τις οποίες προβάλλει στο visor ενώ διαθέτει προηγμένες δυνατότητες νυχτερινής όρασης. Σημειωτέον ότι η κάσκα είναι μοναδική για κάθε χειριστή αφού κατασκευάζεται στα μέτρα του για σωστή εφαρμογή και άνεση. Στην εκπαίδευση και στον εξομοιωτή οι πιλότοι χρησιμοποιούν μια απλούστερη εκδοχή της πιο προηγμένης κάσκας πτήσης στον κόσμο.

Η θεαματική πτώση του χειριστή στο κατάστρωμα του HMS Queen Elizabeth κατεγράφη από κάμερες κλειστού κυκλώματος (CCTV) του πλοίου και σύντομα έφθασε στον ιστότοπο Save the Royal Navy που πόσταρε το οπτικό στο Twitter. Το βίντεο κάνει τώρα τον γύρο του Διαδικτύου και το βρετανικό υπουργείο Άμυνας διεξάγει εσωτερική έρευνα για το πώς διέρρευσε. Για το αν έπαθε ζημιά η κάσκα, ούτε κουβέντα.

Αλέξανδρος Θεολόγου   

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Aris
Aris
4 years ago

Δηλαδή μόνο για μια μοίρα 8εκ €…για 2 μοίρες 16€ και σε 5 μοίρες αγοράζεις ένα F16…. ασύμφορο τελείως….χώρια τι πίνει…

miscojones
miscojones
4 years ago

Αν βλέπει τα πάντα μέσα από την κάσκα, τότε γιατί ο πιλότος είναι μέσα στο αεροπλάνο; Να κάθεται σε ένα γραφείο στην Αμερική και να συνδέεται με το ΑΦ μέσω δορυφορικού λινκ. Ολα εγώ πια;

AESA
AESA
4 years ago

Για το αν είναι καλά ο άνθρωπος κουβέντα !!! Δηλαδή το Ιαπωνικό F35 που χάθηκε να κλαίμε για το αεροπλάνο, την κάσκα και μετά για τον άνθρωπο.
Λάθος προτεραίοτητες.

AESA
AESA
4 years ago

Στην τρίτη φωτογραφία. Τι φθορές είναι αυτές στην βάση της καλύπτρας. Είναι αδύνατον να έχει βαφτεί έτσι. Έχει φύγει το χρώμα !!!!

Aris
Aris
4 years ago
Reply to  AESA

Είναι από τα πιτσιλιτήρια μπροστά….το υγρό για το παρμπριζ έχει λάθος σύνθεση και οξυδώνει….

AESA
AESA
4 years ago
Reply to  Aris

Αμα δεν είναι γερμανικό ….

evo_ii
evo_ii
4 years ago
Reply to  Aris

Το ίδιο παθαίνουν και τα ιταλικά αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με ‘πιτσιλιστήρια’ φανών…

(LOL!!)

Sousourada
Sousourada
4 years ago
Reply to  AESA

Έχω την αίσθηση ότι το συγκεκριμένο σημείο μπαίνει μέσα στο ρύγχος του αεροσκάφους όταν κατεβαίνει η καλύπτρα. Δεν είναι δηλαδή εκτεθειμένο εν πτήση, και ίσως για αυτό να έχει διαφορετική βαφή.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΡΟΜΑΧΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΡΟΜΑΧΟΣ
4 years ago

Αυτή δεν είναι που έχει κάποια προβλήματα και χρήζει αντικατάστασης;

Αλεξανδρος
Αλεξανδρος
4 years ago

Κανείς δεν είπε ότι αν δεν την φόραγε θα έσπαγε το κεφάλι του.
Και ναι είναι πανάκριβες γιατί φτιάχνονται στα μέτρα του κεφαλιού του κάθε πιλότου. Που σημαίνει ότι αφού είναι carbon, πρέπει να φτιαχτεί ξεχωριστό καλούπι για την κάθε περίπτωση να γίνει το σωστό layer up, να ψηθεί και συνολικά είναι μια διαδικασία η οποία πρέπει στο τέλος μαζί με τους ποιοτικούς ελέγχους να κρατήσει και 3 μέρες για ένα κράνος. Δεν βάζουμε μέσα τα πανάκριβα ηλεκτρονικά.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η 4η FDI έρχεται θυσιάζοντας τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN;

H ανακοίνωση του υπουργού Αμύνης Νίκου Δένδια από τη Λοριάν της Γαλλίας, για την αγορά της 4ης φρεγάτας κλάσης "Κίμων" ήταν η μεγάλη και...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -