Μπορεί να συμβεί και στους καλύτερους: από τις φωτογραφίες της πολυδιαφημισμένης πρώτης ανάπτυξης βρετανικών F-35B στο αεροπλανοφόρο HMS Queen Elizabeth που έδωσε στην δημοσιότητα το Βασιλικό Ναυτικό έλειπε αυτή η σκηνή. Ένας εκ των χειριστών έχει προσνηωθεί στο ‘Big Liz’ και χαιρετά στο κατάστρωμα πτήσης τους υπολόγους όταν ξαφνικά σκοντάφτει και πέφτει φαρδύς-πλατύς.
https://twitter.com/NavyLookout/status/1184480155810566144
Σαφώς μια άτυχη στιγμή. Η οποία κατέστη… ατυχέστερη καθώς ο χειριστής φορούσε ακόμη την αξίας 400.000 δολαρίων (359.588 ευρώ) κάσκα πτήσης που αναπτύχθηκε από την Rockwell Collins ειδικά για τους πιλότους των F-35.
Στην ουσία ένα οπλικό σύστημα που συμπληρώνει το μαχητικό 5ης γενεάς της Lockheed-Martin ως οπλικό σύστημα, η κάσκα HMDS (Helmet Mounted Display System) επιτρέπει στον πιλότο να βλέπει «με τα μάτια του αεροσκάφους» του, όπως λέγεται χαρακτηριστικά. Το σύστημα προβολής εικόνων/δεδομένων της κάσκας παρέχει θέα 360 μοιρών με την βοήθεια έξι καμερών ενσωματωμένων στην επικάλυψη του αεροπλάνου. Κοιτώντας κάτω ο πιλότος δεν βλέπει τα πόδια του αλλά την θέα κάτω από το αεροσκάφος.
Με κόστος τέσσερεις φορές μεγαλύτερο από αυτό της αντίστοιχης που φορούν οι χειριστές των F-16, η κάσκα προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες όπως ύψος, ταχύτητα και πληροφορίες για τον στόχο, τις οποίες προβάλλει στο visor ενώ διαθέτει προηγμένες δυνατότητες νυχτερινής όρασης. Σημειωτέον ότι η κάσκα είναι μοναδική για κάθε χειριστή αφού κατασκευάζεται στα μέτρα του για σωστή εφαρμογή και άνεση. Στην εκπαίδευση και στον εξομοιωτή οι πιλότοι χρησιμοποιούν μια απλούστερη εκδοχή της πιο προηγμένης κάσκας πτήσης στον κόσμο.
Η θεαματική πτώση του χειριστή στο κατάστρωμα του HMS Queen Elizabeth κατεγράφη από κάμερες κλειστού κυκλώματος (CCTV) του πλοίου και σύντομα έφθασε στον ιστότοπο Save the Royal Navy που πόσταρε το οπτικό στο Twitter. Το βίντεο κάνει τώρα τον γύρο του Διαδικτύου και το βρετανικό υπουργείο Άμυνας διεξάγει εσωτερική έρευνα για το πώς διέρρευσε. Για το αν έπαθε ζημιά η κάσκα, ούτε κουβέντα.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Δηλαδή μόνο για μια μοίρα 8εκ €…για 2 μοίρες 16€ και σε 5 μοίρες αγοράζεις ένα F16…. ασύμφορο τελείως….χώρια τι πίνει…
Αν βλέπει τα πάντα μέσα από την κάσκα, τότε γιατί ο πιλότος είναι μέσα στο αεροπλάνο; Να κάθεται σε ένα γραφείο στην Αμερική και να συνδέεται με το ΑΦ μέσω δορυφορικού λινκ. Ολα εγώ πια;
Για το αν είναι καλά ο άνθρωπος κουβέντα !!! Δηλαδή το Ιαπωνικό F35 που χάθηκε να κλαίμε για το αεροπλάνο, την κάσκα και μετά για τον άνθρωπο.
Λάθος προτεραίοτητες.
Στην τρίτη φωτογραφία. Τι φθορές είναι αυτές στην βάση της καλύπτρας. Είναι αδύνατον να έχει βαφτεί έτσι. Έχει φύγει το χρώμα !!!!
Είναι από τα πιτσιλιτήρια μπροστά….το υγρό για το παρμπριζ έχει λάθος σύνθεση και οξυδώνει….
Αμα δεν είναι γερμανικό ….
Το ίδιο παθαίνουν και τα ιταλικά αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με ‘πιτσιλιστήρια’ φανών…
(LOL!!)
Έχω την αίσθηση ότι το συγκεκριμένο σημείο μπαίνει μέσα στο ρύγχος του αεροσκάφους όταν κατεβαίνει η καλύπτρα. Δεν είναι δηλαδή εκτεθειμένο εν πτήση, και ίσως για αυτό να έχει διαφορετική βαφή.
Αυτή δεν είναι που έχει κάποια προβλήματα και χρήζει αντικατάστασης;
Κανείς δεν είπε ότι αν δεν την φόραγε θα έσπαγε το κεφάλι του.
Και ναι είναι πανάκριβες γιατί φτιάχνονται στα μέτρα του κεφαλιού του κάθε πιλότου. Που σημαίνει ότι αφού είναι carbon, πρέπει να φτιαχτεί ξεχωριστό καλούπι για την κάθε περίπτωση να γίνει το σωστό layer up, να ψηθεί και συνολικά είναι μια διαδικασία η οποία πρέπει στο τέλος μαζί με τους ποιοτικούς ελέγχους να κρατήσει και 3 μέρες για ένα κράνος. Δεν βάζουμε μέσα τα πανάκριβα ηλεκτρονικά.