Η Boeing πιστεύει ότι τα F/A-18 Super Hornet μπορούν να επιχειρούν από τα καταστρώματα των αεροπλανοφόρων του Ινδικού Ναυτικού και σχεδιάζει δοκιμές απονήωσης από ράμπα ‘ski-jump’ για να το αποδείξει. Τα μαχητικά του τύπου χρησιμοποιούν καταπέλτες ατμού για την απονήωσή τους και δεν έχουν ποτέ επιχειρήσει από κατάστρωμα με ανυψωμένο άκρο που διαθέτει το ρωσικής προέλευσης INS Vikramaditya και το νέο, εγχώριας ναυπήγησης, Vikrant, ωστόσο στελέχη της εταιρίας υποστηρίζουν ότι τα Super Hornet δύνανται να είναι συμβατά με τα ινδικά αεροπλανοφόρα.
Σύμφωνα με δηλώσεις τους κατά την διάρκεια της πρόσφατης αμυντικής έκθεσης Def Expo στη Ινδία, οι σχετικές δοκιμές θα γίνουν σύντομα από την επίγεια ράμπα που βρίσκεται στον Αεροναύσταθμο Patuxent River. Στο παρελθόν τεστ απονήωσης από ανυψωμένη ράμπα είχαν πραγματοποιήσει τόσο παλαιότερες εκδόσεις του F-18 Hornet όσο και F-14 Tomcat ενώ o τελευταίος τύπος που δοκιμάστηκε ήταν το F-35Β.
Με προοπτική απόκτησης 57 τζετ από το Ινδικό Ναυτικό, η Boeing δείχνει έντονο ενδιαφέρον και οι δηλώσεις για τις επικείμενες δοκιμές διαμηνύουν πως δεν προτίθεται να περιοριστεί μόνο σε όμορφες καλλιτεχνικές απεικονίσεις Super Hornet με ινδικά διακριτικά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το F/A-18 προτείνεται και στην Ινδική Αεροπορία εν όψει του διαγωνισμού για την εγχώρια παραγωγή 114 αεροσκαφών του τύπου που θα επιλεγεί.
«Αντίπαλος» του Super Hornet για τα μαχητικά τα οποία θα εξοπλίσουν το αεροπλανοφόρο που προβλέπεται να ναυπηγηθεί μετά το Vikrant θα είναι το Rafale-M. Το μελλοντικό αεροπλανοφόρο θα διαθέτει «κλασσικό» κατάστρωμα πτήσεων (‘flat top’) αλλά η κίνηση της Boeing να αποδείξει ότι το F/A-18 είναι συμβατό και με ράμπα τύπου ski-jump δείχνει την πρόθεση της εταιρίας να κάνει πιο ανταγωνιστικό το μαχητικό της.
Το ενδιαφέρον της άλλωστε δεν είναι καινούργιο. Από το 2007 η εταιρία είχε μελέτες προσομοίωσης σύμφωνα με τις οποίες το Super Hornet μπορούσε να επιχειρεί από το INS Vikramaditya. Το 2017 στελέχη της Boeing δήλωναν σε ινδικά ΜΜΕ ότι ο τύπος δύναται να επιχειρεί τόσο από τα υπάρχοντα αεροπλανοφόρα του Ινδικού Ναυτικού όσο και από εκείνα που θα ναυπηγηθούν μελλοντικά.
Η Ινδία είναι μεγάλη αγορά για να αφεθεί σε άλλους. Μπορεί οι Ινδοί να πετούν ως επί το πλείστον ρώσικα αεροπλάνα όμως η Boeing είχε μια ιδιαίτερα αποδοτική χρονιά πέρυσι με τις παραδόσεις των AH-64E Apache και των CH-47F(Ι) Chinook τα οποία επιδείχθηκαν δεόντως στην στρατιωτική παρέλαση της Ημέρας της Δημοκρατίας. Είχε προηγηθεί η απόφαση του υπουργείου Άμυνας της χώρας για την προμήθεια έξι ακόμη ανθυποβρυχιακών αεροσκαφών/ναυτικής συνεργασίας P-8I Poseidon ενώ η Ινδική Αεροπορία –χρήστης μεταγωγικών σοβιετικής προέλευσης επί δεκαετίες– επιχειρεί πλέον και με C-17.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Με τι φορτία θα το δοκιμάσει;;; Πλήρη φόρτο ή άδειο;
Βλέπω τους Ινδούς να παραγγέλνουν 200 για τις απώλειες
Σίγουρα θα βοηθήσουν οι νέοι κινητήρες EPE σε αυτό, αλλά και πάλι καταπέλτης δεν ειναι.. Μάστιγα οι απώλειες τους…
ΥΓ. Ανερχόμενη υπερδύναμη και ένεκα Πακιστάν (φιλαράκια Τούρκων) θα πρέπει να έρθουμε πιο κοντά με την Ινδία. Δεν είναι κακό να έχουμε και εμείς έναν πυρηνικό φίλο, όπως έχουν και αυτοί…
Ανάμεσα στην τουρκία και το Πακιστάν υπάρχει πέραν των άλλων ένας πανίσχυρος συνδετικός κρίκος , το Ισλάμ. Εμείς με την Ινδία σε ποιά “γλώσσα” να μιλήσουμε και τι να πούμε; Αν και στο επίπεδο αυτό δεν έχει πρακτική αξία, πυρηνικό φίλο μπορούμε να έχουμε στην περιοχή μας.
ε δεν είπα να πηγαίνουμε και για καφέ με τους Ινδούς (αν και Αγγλικά μιλάνε οι άνθρωποι) . Αλλά μία φρεγάτα και κανα υποβρύχιο εναλλάξ για καμία άσκηση έτσι για σπάσιμο νεύρων μπορεί να γίνει…
Εγώ πάντως μία υποψία την έχω ότι η Τουρκία θα γίνει πυρηνική δύναμη σε λίγα χρόνια με την βοήθεια του Πακιστάν…. σκα@@ να φάω….
δεν νομιζω η Ινδία να δεχτεί οποιοδήποτε αμερικανικό αεροσκάφος,σας υπενθυμίζω ότι τα θέλει για να αντιμετωπίσει τα Πακιστανική f16,μην ξεχνάτε ότι οι αμερικανοί τράβηξαν το αυτί των πακιστανών που τα χρησιμοποίησαν εναναντιων των Ινδών…και ότι ινδικό mig21 προπερσι ή πέρσι μια Χαρούλα κατέρριψε το Πακιστανική f16 αεροσκάφος…..τα γαλλικά rafale και ολα τα τελευταία mig,su είναι ανώτερα από f18 Πόσο μάλλον απο ενα αλλο f16 με τα όπλα που απόδεσμευουν γάλλοι και Ρώσοι
Δεν ξέρω φίλε μου, τα F/A-18E/F στην Block III έχουν ανεβάσει πολύ τον πήχη… Επιφυλάσσομαι ότι είναι καλύτερα τα Rafale ειδικά στο τελικό κόστος-απόδοσης.
το αντιθετο εγινε.το mig-21 κατεριφθη
Η ιστορία καταντά ειλικρινά κουραστική, οι ξιπασμένοι Ινδοί με τις ασυνάρτητες προμήθειές τους φέρνουν τον κόσμο άνω-κάτω με τα αναμασημένα καπρίτσια τους και δημιουργούν ειδήσεις από το τίποτα. Κάθε λίγο και λιγάκι επαναλαμβάνουν τις ίδιες ουρανοκατέβατες απαιτήσεις ζητώντας μαχητικά αεροπλανοφόρων που να “ξέρουν από STOBAR” ενώ ήδη έχουν MiG-29K, για να απαντήσουν οι ίδιες κάθε φορά εταιρείες πως τις πληρούν, οι Ινδοί να πουν ευχαριστώ και να συνεχίσουν να αδρανούν, για να επαναλάβουν λίγα χρόνια μετά την ίδια απαίτηση λες και θα ψωνίσουν ποτέ τίποτα. Ρεζιλίκια. Όχι ότι αν ψώνιζαν θα εξαφανιζόταν δηλαδή το παράλογο της υπόθεσης…
Υ.Γ. το φορτίο στην ψηφιακή απεικόνιση πρέπει να είναι τουλάχιστον ευχολόγιο, έτσι;