Μόλις 2 μέρες μετά το τελευταίο μας άρθρο για την περίφημη “κορβετιάδα”, επανερχόμαστε με νεότερες πληροφορίες σχετικά με την ιταλική πρόταση. Αν και η Gowind HN παραμένει φαβορί, εντούτοις οι Ιταλοί παλεύουν να πάρουν το συμβόλαιο με κάθε τρόπο.
Αντιπροσωπεία της εταιρείας βρίσκεται στη χώρα μας, και δίνει διευκρινήσεις σχετικά με το πλοίο. Η Doha δείχνει να είναι περισσότερο “ευπροσάρμοστη” στις ανάγκες του ΠΝ. Καταρχάς επιβεβαιώνουμε πως το πλοίο, στις τιμές που έχει προταθεί στο ΠΝ, περιλαμβάνει σύστημα RAM 21 πυραύλων εκτοξευτή, αλλά και το σύστημα STRALES. Έτσι, το πλοίο έχει πολυστρωματική άμυνα απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού, ανώτερη κι από αυτή της FDI HN.
Την ίδια στιγμή, οι Ιταλοί μπορούν να προσφέρουν ως βασικό αντιαεροπορικό πύραυλο τον ASTER 30, αν το επιθυμεί το ΠΝ, αλλά και τον CAMM-ER. Έτσι το πλοίο θα αποκτήσει δυνατότητες αεράμυνας περιοχής. Οι Ιταλοί θα προτιμούσαν την ενσωμάτωση του CAMM-ER, καθώς έχουν την “πατρότητα” του πυραύλου, και τον έχουν χρηματοδοτήσει. Πάντως, για να είναι η προσφορά τους συγκρίσιμη με αυτή των Γάλλων, η βασική τους πρόταση συνεχίζει να είναι με 16 MICA VL, που όμως ουσιαστικά είναι ένας πύραυλος συγκρίσιμος του RAM RIM-116 Blk2b. Αυτός είναι κι ο λόγος που οι Ιταλοί “προωθούν” και άλλες λύσεις, αρκεί να το θέλει βέβαια και το ΠΝ μας.
Από όσο μπορούμε να γνωρίζουμε, ακόμη δεν έχει υπάρξει πρόταση για ενσωμάτωση αμερικανικού εξοπλισμού ή οπλισμού (πχ ESSM Blk2), αλλά η πρόταση έχει αμιγώς “ευρωπαϊκές” επιλογές (προφανώς για να μην επωμιστεί το ΠΝ κόστη ενσωμάτωσης στο CMS). Κάτι που θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε, κι ακόμη δεν έχουμε διευκρινίσει, είναι αν οι Ιταλοί προσφέρουν και λύσεις πέραν του ASTER 30/CAMM-ER, όπως ο αντιπλοϊκός TISEO Mk2/E, που έχει προηγμένα χαρακτηριστικά ανώτερα του Exocet MM40Blk3c, συγκρίσιμα με αυτά του NSM (stealth σχεδίαση για παράδειγμα). Μείνετε συντονισμένοι, η “κορβετιάδα” θα μας εκπλήξει!
ΑΠΟΨΗ: Η Ελλάδα και το ΠΝ χρειάζονται πυραύλους Made In Greece
Τονίζουμε πως οι Ιταλοί προσφέρουν κατασκευή στη χώρα μας αλλά και στην Ιταλία. Θεωρούν πως δεν θα υπάρξει επιβάρυνση σε χρήμα από την κατασκευή στην Ελλάδα, απλά θα υπάρξει καθυστέρηση μέχρι να ενεργοποιηθούν οι νέες υποδομές που σχεδιάζει η ΟΝΕΧ στην Ελευσίνα.